Kristillinen reggae

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kristillinen reggae

ViestiKirjoittaja Lumina* » 09. Elo 2011 09:36

Todaelin aloituksesta johon kommentoit, tulee mieleen että ollaan tosi eri korkeuksissa.
Ehkä siinä on vähän sekin että eletään niin eri tavoin...minä täällä jatkuvan hulinan keskellä miettien ilman puolison tukea, mikä olisi milloinkin hyvä vaihtoehto eri ikäisille perheen jäsenille ja muutenkin etsien aikaa, että vois edes joskus päästä esim,rukoilemaan johonkin rauhaisaan uskovien yhteyteen ilman että olis mukana lapsia.Koska ne on aina mulla mukana...kiitän kyllä Jumalaa heistä suuresti ja otan lähes aina heidät mukaan hengelliseen tilaisuuteen.
Mutta mennään vaan kaikki itkemään...minä omaa surkeuttani teidän tukemana..ehkä se viisaus ja ymmärrys kohtaa minutkin kun oikein hartaasti pyydän.Kunnia Jumalalle ja Jeesukselle jota vastaan en tahtoisi sotia :prayer4:
Lumina*

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Elo 2011 09:43

Lumina* kirjoitti:Todaelin aloituksesta johon kommentoit, tulee mieleen että ollaan tosi eri korkeuksissa.
Ehkä siinä on vähän sekin että eletään niin eri tavoin...minä täällä jatkuvan hulinan keskellä miettien ilman puolison tukea, mikä olisi milloinkin hyvä vaihtoehto eri ikäisille perheen jäsenille ja muutenkin etsien aikaa, että vois edes joskus päästä esim,rukoilemaan johonkin rauhaisaan uskovien yhteyteen ilman että olis mukana lapsia.Koska ne on aina mulla mukana...kiitän kyllä Jumalaa heistä suuresti ja otan lähes aina heidät mukaan hengelliseen tilaisuuteen.
Mutta mennään vaan kaikki itkemään...minä omaa surkeuttani teidän tukemana..ehkä se viisaus ja ymmärrys kohtaa minutkin kun oikein hartaasti pyydän.Kunnia Jumalalle ja Jeesukselle jota vastaan en tahtoisi sotia

Me kaikki tarvitsemme lisää viisautta ja ymmärrystä. Minäkin kipuilen tällä alueella suuresti kuten myös monella muulla alueella.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Hessu » 09. Elo 2011 11:46

PetriFB kirjoitti:
Hessu kirjoitti:Huomaan, että täällä foorumilla on tosi paljon epäluuloisuutta tms. toisia kohtaan, mikä saa aikaan jatkuvia väärinkäsityksiä ja tekee keskustelusta omituista ja sekavaa, ja siksi totuuden etsiminen ei täällä ole siunattua. Joten taidan lopetta osaltani keskustelun tähän, ja toivotan kaikille veljille ja sisarille Jeesuksen rakkauden ja vanhurskauden kaikkea täyteyttä elämään.

Kirjoitit hyväm kirjoituksen loukkaantumisesta ja herkkähipiäisyydestä: https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=392

Seuraatko itse opetustasi, vai oliko tarkoituksesi vain näpäyttää muita? Sinä halusit että puhuisimme suoraan ja rehellisesti ja sitähän olemme täällä pyrkineet tekemään.

Minulla on sellainen vankka periaate, että koettelen ensin itseäni ja olenko käynyt itse läpi sen mitä muille kehoitan. Esimerkiksi tässä epäluuloisuus-asiassa olen joutunut/saanut olla Jumalan peilin edessä itseäni tutkien aika paljon, ja huomannut syntisestä sydämestäni nousevan usein epäluuloisuutta, jonka saa viedä ristille puhdistettavaksi. Ja koska tiedän sen olevan usein piilossa meiltä itseltämme, mutta kuitenkin vaikuttaen taustalla, koen että siitä asiasta on hyvä kehoittaa muitakin tutkimaan itseään.

PetriFB kirjoitti:Esim. usein sinun kirjoituksissa on epämääräisiä ajatuksia, jotka johdattaa lukijan ymmärtämään asian kuten esimerkiksi se eka viittauksesi kulttuuriin täysin Jumalan tahdon vastaisesti. Jos kirjoitat mitä todella ajattelet sujoraan, etkä kierrellen ja kaarrellen ja antaen väärän käsityksen, niin sitä "epäluuloa" ei varmaankaan olisi. Huomaatko, että sinä itse voit kylvää sitä siementä mitä muissa syytät?

Ei siinä ensimmäisessä viittauksessani kulttuuriin ollut mitään Jumalan tahdon vastaista. Kirjoitin siinä, että "taivaasta saadut asiat ilmenevät aina sen kulttuurin kautta, jonka osana elämme", ja myöhemmin selitin tarkemmin kun huomasin että olit jostain kummasta syystä käsittänyt minun tuolla lauseella puolustavan syntiä ja Jumalan tahdon vastaista elämää. Mutta mielestäni se, että tuollaisesta lauseesta voi saada sellaisen käsityksen, viittausi siihen että lukijalla on voimakkaita ennakkoasenteita ja luulevaisuutta, sillä ei tuosta lauseesta muuten voisi sellaista käsitystä saada.

PetriFB kirjoitti:Olisin kuitenkin odottanut että olisit kyennyt toimimaan itse edes sinnepäin mitä opetit ja kirjoitit loukkaantumis- ja herkkähipiäisyydestä. Sillä nyt olet toiminut juuri siten että olet suuttunut ja loukkaantunut siihen kun joku on eri mieltä kanssasi ja sen seurauksena vielä heität lokaa foorumin ylle.

Jumalan kasvojen edessä voin sanoa, etten ole suuttunut tai loukkaantunut. Enemmänkin masentunut ja turhautunut, ja tunnen sääliä ja voimattomuutta kun en kykene auttamaan veljiä totuuteen. Voit ottaa tuon asian loanheittämisenä ja sulkea kritiikin pois silmistäsi, tai sitten voit ottaa sen vakavasti, että ehkä sekin voisi olla Jumalan puhetta teille. Minä en halua loata toisia vaan pestä toisten jalat. Aina en osaa sitä tehdä tarvittavalla lempeydellä ja nöyryydellä, mutta parhaani pyrin tekemään. Toin siksi esiin tuon asian luulevaisuudesta jota täällä koen, koska toivon teidän parhaaksenne teidän saavanne siitä vapauden ja puhdistuksen. Mutta te teette omat ratkaisut ja uskotte mihin uskotte, loppujen lopuksi jokainen täällä vastataan sittenkin vain itsestämme.

Jumalan siunausta rukoillen ja toivoen.
Hessu

ViestiKirjoittaja Hessu » 09. Elo 2011 12:02

Esimerkiksi tässä keskustelussa olen koko ajan tahtonut uskoa ja suhtautunut teihin niin, että tahtoisitte etsiä vilpittömästi totuutta asiassa, vaikka minunkin sydämestäni on välillä noussut ajatuksia siitä että koittaisitte vain selitellä yms. Mutta te olette melkein alusta lähtien avoimesti suhtautuneet minuun, kuin vain haluaisin selitellä ja väännellä asioita puolustellakseni itseäni. Tämä tekee keskustelusta käytännössä mahdotonta, koska meidän pitäisi uskoa toistemmekin haluavan etsiä totuutta niinkuin itse teemme, jos haluamme saada aikaan rakentavaa keskustelua. Ja vaikka sydämestämme nousisikin toisesta epäilyksiä, ei niitä ole hyvä tuoda ilmi kovinkaan herkästi.
Hessu

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Elo 2011 12:21

Hessulle:

Kun kirjoitit näin: "taivaasta saadut asiat ilmenevät aina sen kulttuurin kautta, jonka osana elämme", niin en voi sitä ymmärtää muuten kuin että tarkoitit, että usko ilmenee maallisen kulttuurin kautta, johon tietenkin kuuluu paljon kaikkea Jumalan tahdon vastaista.

Jos olisit kirjoittanut sen kulttuuri asian heti aluksi niin kuin jälkeenpäin kirjoitit, niin sekin asia olisi ollut sillä selvä.

Kyse ei siis ollut ennakkoasenteesta, vaan siitä että sinun oma ilmaisusi joka oli todella huono ja johon reagoin sen mukaisesti johti sinut syyttämään minua, vaikka itse kylvit selkeän siemenen asian väärinymmärtämiseen.

Tätä olen huomannut ennenkin kun kirjoitat. sitten alat muita syyttämään siitä ja sen jälkeen alkaa en ole sanonut niin tai en ole tarkoittanut sitä jne. Ymmärrän sen että voimme sanoa väärin ja joskus kertoa jonkin asian siten että siitä syntyy tosi helposti väärinkäsitys. Olenhan itsekin kirjoittanut myös siten että siitä saa väärinkäsityksen sekä olen myös kirjoittanut väärin. Mielestäni sinun tulisi tässä asiassa tutkia itseäsi, ennekuin syytät muita, sillä tämä sama asia toistuu yhä uudelleen usein sinulla kun keskustelet ihmisen kanssa joiden kanssa olet eri mieltä.

Ymmärrän sen että koet peseväsi meidän jalkoja tässä musiikkiasiassa. Minä en yritä pestä sinun jalkojasi, vaan kertoa miten minä uskon ja miten ymmärrän Raamatun totuuden olevan tässä musiikkiasiassa.

Kyllä sinä tiedät että minä kestän kritiikkiä, siitä ei ole kyse, vaan siitä että puhumme suoraan ja rehellisesti kuten itsekin haluat. Mielestäni sinun toimintasi osoittaa suuttumusta kun et saa toista hyväksymään kantaasi ja sitten alat heittämään lokaa foorumin päälle. Tästä et pysty itseäsi pesemään puhtaaksi muita syyttäen, koska toiminatsi on kaikkien nähtävissä jotka rakastavat totuutta eivätkä ole lahkohenkisinä toisen puolella.

Kukaan meistä ei ole täällä täydellinen en minä etkä sinä. Siitä huolimatta tämän foorumin kautta on usea uskova saanut apua ja uskon kasvussa vahvistusta uskolleen, siksi en pidä siitä siitä, että kun suutut niin koitat loata koko foorumin. Se on halpamainen teko.

On sinulla ollut siinä tosi hyviä pointtejakin, mutta tietyt asiat sotivat Jumalaa vastaan. Toivotan sinulle kuitenkin Jumalan siunausta sinne minne menet ja avatkoon Herra silmäsi tässä musiikkiasiassa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Hessu » 09. Elo 2011 12:45

PetriFB kirjoitti:Hessulle:

Kun kirjoitit näin: "taivaasta saadut asiat ilmenevät aina sen kulttuurin kautta, jonka osana elämme", niin en voi sitä ymmärtää muuten kuin että tarkoitit, että usko ilmenee maallisen kulttuurin kautta, johon tietenkin kuuluu paljon kaikkea Jumalan tahdon vastaista.

Jos olisit kirjoittanut sen kulttuuri asian heti aluksi niin kuin jälkeenpäin kirjoitit, niin sekin asia olisi ollut sillä selvä.

Kulttuuriin liittyy tietysti myös kaikkea Jumalan tahdon vastaista, mutta en ajatellut että kukaan veli tai sisar voisi edes vahingossa olettaa minun tarkoittavan sillä sellaisten asioiden hyväksyntää. Olenhan kuitenkin veli Kristuksessa! Siksi minulle oli yllättävää, että jouduin tuota asiaa enemmän selittämään.

Jos minulle veli tai sisar kirjoittaisi noin, en ajattelisi hänen tarkoittavan tai puolustavan Jumalan tahdon vastaisia asioita, ellen olisi epäluuloisella asenteella. Jos sellaista jostain syystä epäilisin, niin kysyisin asiaa ensin, enkä heti lähtisi toimimaan epäluulojen perusteella.

PetriFB kirjoitti:Tätä olen huomannut ennenkin kun kirjoitat. sitten alat muita syyttämään siitä ja sen jälkeen alkaa en ole sanonut niin tai en ole tarkoittanut sitä jne. Ymmärrän sen että voimme sanoa väärin ja joskus kertoa jonkin asian siten että siitä syntyy tosi helposti väärinkäsitys. Olenhan itsekin kirjoittanut myös siten että siitä saa väärinkäsityksen sekä olen myös kirjoittanut väärin. Mielestäni sinun tulisi tässä asiassa tutkia itseäsi, ennekuin syytät muita, sillä tämä sama asia toistuu yhä uudelleen usein sinulla kun keskustelet ihmisen kanssa joiden kanssa olet eri mieltä.

On totta ja olen huomannut saman erityisesti omissa kirjoituksissani. Mulla on liian kiire kirjoittaa, enkä mieti asioita miten ne voisi paremmin ilmaista, ja monta kertaa huomaan itsekin kirjoitettuani, että niistä voi helposti saada väärän käsityksen. Eli se on totta, enkä selittele asiaa mitenkään, vaan toivon että Jeesus voisi auttaa minua kärsivällisemmäksi (ihan yleisesti ottaen elämässä). Mutta kuitenkin, kun kuulemme veljeä tai sisarta, tulisi olla todella herkkä luulemaan tällä olevan vääriä tausta-ajatuksia, vaikka teksti siltä ihan suoraan vaikuttaisikin. Puhumattakaan sitten, jos teksti on epäselvä ja sen voi ymmärtää monella tavalla.

PetriFB kirjoitti:Ymmärrän sen että koet peseväsi meidän jalkoja tässä musiikkiasiassa. Minä en yritä pestä sinun jalkojasi, vaan kertoa miten minä uskon ja miten ymmärrän Raamatun totuuden olevan tässä musiikkiasiassa.

Mutta eikö sinunkin pitäisi pyrkiä pesemään minun jalkoja? Siihenhän meidät on kutsuttu, pesemään toistemme jalkoja.

PetriFB kirjoitti:Kyllä sinä tiedät että minä kestän kritiikkiä, siitä ei ole kyse, vaan siitä että puhumme suoraan ja rehellisesti kuten itsekin haluat. Mielestäni sinun toimintasi osoittaa suuttumusta kun et saa toista hyväksymään kantaasi ja sitten alat heittämään lokaa foorumin päälle.
.

Tässä ilmenee taas, että et tahtonut uskoa mitä todistin, vaan uskot mielummin omia luulojasi.

PetriFB kirjoitti:Kukaan meistä ei ole täällä täydellinen en minä etkä sinä. Siitä huolimatta tämän foorumin kautta on usea uskova saanut apua ja uskon kasvussa vahvistusta uskolleen, siksi en pidä siitä siitä, että kun suutut niin koitat loata koko foorumin. Se on halpamainen teko.

Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi. En ole koittanut loata koko foorumia, olen vain tuonut esille yhden epäkohdan, johon olen törmännyt näiden keskustelujen kautta. Uskon kyllä, että monet ovat saaneet täällä vahvistusta uskolleen. Mutta oksan, joka kantaa hedelmää, Jeesus tahtoo puhdistaa, että se kantaisi yhä runsaampaa hedelmää. Ehkä siksi Jeesus lähetti minut tänne, tuodaksensa esille tämän epäkohdan, jotta Hän saisi puhdistaa sen pois ja voisitte kantaa Hänen armostaan vielä entistä enemmän hedelmää? Älkää minua kuitenkaan uskoko, vaan koetelkaa kaikki, ja tehkää niinkuin Jumalan edessä parhaaksi koette.
Hessu

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Elo 2011 13:28

Hessulle:

Aikaisemmin kirjoitit, että ihminen määrittelee musiikin, ei Jumala. Jumala määrittelee oikean ja väärän. Ja sillä perusteella toit esille, että ihminen ei kykene päättämään mikä on oikeata musiikkia tai väärää.

Tuossa on sinun ongelmasi kun noin kirjoitat, niin koitat vastoin totuutta todistella, että olet oikeassa musiikkiasiassa. On täysin selvää, että Jumala on antanut uskoville kyvyn erottaa oikean ja väärän. Tämä koskee kaikkea siis myös musiikkia, siksi esim. pystyn sanomaan että heavyrokki on Jumalan tahdon vastaista musiikkia.

Se sinun ongelmasi oli se vastoin hengellistä totuutta koitit tuoda esille ettei ihminen kykene määrittämään mikä on oikeaa tai väärää musiikkia. Hengellinen totuus on se, että Jumala on antanut uskovalle kyvyn erottaa oikea ja väärä. Sinun yrittämäsi ajatus runnoi allensa tämän hengellisen totuuden ja siirsi sen tässä kohden sielulliseksi viisaudeksi, jonka kautta koitit pönkittää sitä miten uskot.

Se ensimmäinen kulttuuri tekstisi liitettynä edellä olevaan ja kaikkeen muuhun kuinka olet koittanut vastoin hengellistä totuutta koittanut puolustella omaa uskomustasi saa kirjoituksesi näyttämään tarkoitushakuisilta, jossa kyse on sinun oikeaoppisuudestasi, ei Raamatun totuudesta. Näin koen ja näen asian.

Minä koitan keskustella keskustelufoorumilla ja tuoda esille sen kuinka uskon, en koita pestä toisen jalkoja väkivalloin. Jos jonkun jalat tulevat pestyiksi keskustelun kautta se on hyvä. Mutta tehtäväni ei ole väkisin koittaa pestä toisten jalkoja, kuten jotkut koittavat tehdä.

Kirjoitit näin: Hessu: Huomaan, että täällä foorumilla on tosi paljon epäluuloisuutta tms. toisia kohtaan, mikä saa aikaan jatkuvia väärinkäsityksiä ja tekee keskustelusta omituista ja sekavaa, ja siksi totuuden etsiminen ei täällä ole siunattua. Joten taidan lopetta osaltani keskustelun tähän, ja toivotan kaikille veljille ja sisarille Jeesuksen rakkauden ja vanhurskauden kaikkea täyteyttä elämään.

Näen asian selkeästi, niin että koska olet eri mieltä musiikkiasiasta ja koitat väkisin pestä toisen jalat, ja suutut niin sen seurauksena myös heität lokaa foorumin ylle, josta todisteena omat sanasi edellä. Kyse ei siitä että antaisin sinusta väärän todistuksen, koska oma todistuksesi heittää lokaa foorumin ylle.

Ymmärrän että ajattelet Jumalan lähettäneen sinut tänne korjaamaan asian joka on sinun mielestäsi epäkohta. Se jo kertoo paljon motiiveistasi, sillä en usko että Jumala on lähettänyt sinua korjaamaan musiikin epäkohtia foorumille, en ainakaan sitä osaa jossa puolustat musiikkia, joka on vastoin Jumalan tahtoa.

En sano että asia on näin, vaan tuon ajatuksen, että voisiko asia olla niin että Jumala lähetti sinut tälle foorumille keskustelemaan, että myös tämä musiikin epäkohtasi tulisi kuntoon. Koska koettelemme sen mitä toit esille musiikin epäkohdasta, niin eikö asia voisi olla myös toisinpäin, että epäkohta on sinulla ja eikö sekin tulisi koetella?

Toivotan sinulle Jumalan siunausta Hessu veljeni.
PetriFB

ViestiKirjoittaja Hessu » 09. Elo 2011 13:58

PetriFB kirjoitti:Hessulle:

Aikaisemmin kirjoitit, että ihminen määrittelee musiikin, ei Jumala. Jumala määrittelee oikean ja väärän. Ja sillä perusteella toit esille, että ihminen ei kykene päättämään mikä on oikeata musiikkia tai väärää.

Tuossa on sinun ongelmasi kun noin kirjoitat, niin koitat vastoin totuutta todistella, että olet oikeassa musiikkiasiassa.

En minä kirjoittanut, että sen perusteella ihminen ei kykenisi päättämään mikä on oikeata musiikkia tai väärää. Vaan että sen perusteella, minkä tyylin ihminen musiikkille määrittää, me emme pysty päättelemään onko se musiikki oikeata vai väärää. Olen koko ajan kirjoittanut, että voimme päätellä onko musiikki oikeata, vain kuuntelemalla itse musiikkia.

PetriFB kirjoitti:Minä koitan keskustella keskustelufoorumilla ja tuoda esille sen kuinka uskon, en koita pestä toisen jalkoja väkivalloin. Jos jonkun jalat tulevat pestyiksi keskustelun kautta se on hyvä. Mutta tehtäväni ei ole väkisin koittaa pestä toisten jalkoja, kuten jotkut koittavat tehdä.

Jalkojen pesemisellä tarkoitin omaa asennetta silloin, kun tuomme jonkun oikaisun tai kehoituksen toiselle.

PetriFB kirjoitti:Ymmärrän että ajattelet Jumalan lähettäneen sinut tänne korjaamaan asian joka on sinun mielestäsi epäkohta. Se jo kertoo paljon motiiveistasi, sillä en usko että Jumala on lähettänyt sinua korjaamaan musiikin epäkohtia foorumille, en ainakaan sitä osaa jossa puolustat musiikkia, joka on vastoin Jumalan tahtoa.

En tarkoittanut epäkohdalla musiikkiin liittyvää asiaa, vaan epäluuloisuutta.

PetriFB kirjoitti:En sano että asia on näin, vaan tuon ajatuksen, että voisiko asia olla niin että Jumala lähetti sinut tälle foorumille keskustelemaan, että myös tämä musiikin epäkohtasi tulisi kuntoon. Koska koettelemme sen mitä toit esille musiikin epäkohdasta, niin eikö asia voisi olla myös toisinpäin, että epäkohta on sinulla ja eikö sekin tulisi koetella?

Se on mahdollista, myös siksi olen haastanut ja kysellyt teiltä perusteluja asialle.

Tässä yksi kysymys joka varmaan meni teiltä ohi, tai ainakin jäi vastaamatta.

Mistä voimme tietää, ovatko ne hengelliset laulut joita kokouksissa laulamme, syntyneitä taivaasta vaiko vain jonkun maallisen musiikityylin mukaan kopioituja?
Hessu

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Elo 2011 14:25

Hessu kirjoitti:Vielä yksi kysymys:

Onko se Jumala vai ihminen, joka määrittelee musiikin johonkin tiettyyn genreen kuuluvaksi? Ihminen, ei Jumala.
Entä onko se Jumala vai ihminen, joka määrittelee asiat oikeaksi tai vääräksi? Jumala, ei ihminen.

Miten sitten on mahdollista, että musiikin suhteen määriteltäisiin oikea tai väärä sen mukaan, millä tavoin ihminen määrittelee musiikin?

Miettikää hetki tätä niin huomaatte, että ajatus ei vaan toimi.

Koska Jumala on antanut uskovalle kyvyn erottaa oikea ja väärä sekä Jumalan tahdon mukainen asia ja Jumalan tahdon vastainen asia, niin sillä perusteella pystyn sanomaan, että ihmisten määrittelemä heavyrokki (tarkoitan nyt siis sitä oikeata heavyrokkia) on väärää musiikkia, joka ei sovi hengelliseksi musiikiksi koska se ei ole sitä.

Huomaatko itse mihin pyrit? Pyrit siihen että että ei ole mahdolista määritellä musiiikia oikeaksi tai vääräksi, koska ihminen määrittelee musiikin. Uskova kykenee tunnistamaan oikean ja väärän myös musiikin suhteen, esim. jos joku soittaa heavyrokkia, niin sen helposti tunnistaa pimeyden musiikiksi.

Jos joku soittaa ns. "kristilistä rokkia, punkkia jne." kokouksessa, niin tottakai kun kuulemme musiikin ymmärrämme ettei se ole Jumalan antamaan eikä Jumalan tahdon mukaista, vaan ihmisen itsevalitsemaa omaan ja toisten korvasyyhyyn.

Kirjoitit näin: Hessu: Huomaan, että täällä foorumilla on tosi paljon epäluuloisuutta tms. toisia kohtaan, mikä saa aikaan jatkuvia väärinkäsityksiä ja tekee keskustelusta omituista ja sekavaa, ja siksi totuuden etsiminen ei täällä ole siunattua. Joten taidan lopetta osaltani keskustelun tähän, ja toivotan kaikille veljille ja sisarille Jeesuksen rakkauden ja vanhurskauden kaikkea täyteyttä elämään.

Näen asian selkeästi, niin että koska olet eri mieltä musiikkiasiasta ja koitat väkisin pestä toisen jalat, ja suutut niin sen seurauksena myös heität lokaa foorumin ylle, josta todisteena omat sanasi edellä. Kyse ei siitä että antaisin sinusta väärän todistuksen, koska oma todistuksesi heittää lokaa foorumin ylle.

Oletko siis yhä sitä mieltä että annoin väärän todistuksen? Sinun ongelmasi on koittaa vierittää vastuu ja syy pois itsestäsi muihin ja se alkaa aina etten tarkoittanut ja tarkoitin tätä ja tuota, vaikka olet kirjoittanut sen mitä kirjoitit. On todella epämiellyttävää kirjoittaa ihmisen kanssa, joka vetäytyy vastuusta ja sanoo en tarkoittanutkaan sitä vaan tätä. Sellaisesta keskustelusta ei tule mitään ja sillä tyylillä voit huijata vain itseäsi ja paeta vastuuta joka sinulle kuuluu ja muuttaa käsityksiäsi omaksi eduksi ja toisen vahingoksi. Kuitenkin se kääntyy lopulta itseäsi vastaan.

Kirjoitan näin suoraan, koska asenteesi vahingoittaa foorumin ilmapiiriä ja on sille haitallinen.

Silti toivotan sinulle yhä edelleen Jumalan siunausta ja iloitsen sinussa niistä monista hyvistä piirteistä, joissa sinussa on. Tietenkin rakastan sinua myös lähimmäisenäni sellaisenaan kuin olet.
PetriFB

ViestiKirjoittaja Hessu » 09. Elo 2011 14:37

PetriFB kirjoitti:
Hessu kirjoitti:Vielä yksi kysymys:

Onko se Jumala vai ihminen, joka määrittelee musiikin johonkin tiettyyn genreen kuuluvaksi? Ihminen, ei Jumala.
Entä onko se Jumala vai ihminen, joka määrittelee asiat oikeaksi tai vääräksi? Jumala, ei ihminen.

Miten sitten on mahdollista, että musiikin suhteen määriteltäisiin oikea tai väärä sen mukaan, millä tavoin ihminen määrittelee musiikin?

Miettikää hetki tätä niin huomaatte, että ajatus ei vaan toimi.

Koska Jumala on antanut uskovalle kyvyn erottaa oikea ja väärä sekä Jumalan tahdon mukainen asia ja Jumalan tahdon vastainen asia, niin sillä perusteella pystyn sanomaan, että ihmisten määrittelemä heavyrokki (tarkoitan nyt siis sitä oikeata heavyrokkia) on väärää musiikkia, joka ei sovi hengelliseksi musiikiksi koska se ei ole sitä.

Huomaatko itse mihin pyrit? Pyrit siihen että että ei ole mahdolista määritellä musiiikia oikeaksi tai vääräksi, koska ihminen määrittelee musiikin. Uskova kykenee tunnistamaan oikean ja väärän myös musiikin suhteen, esim. jos joku soittaa heavyrokkia, niin sen helposti tunnistaa pimeyden musiikiksi.

Rakas Petri-veli, kyllä minä itse tiedän mihin pyrin. Ja olen sanonut jo monta kertaa, että on mahdollista määrittää musiikki oikeaksi tai vääräksi. Se tapahtuu kuuntelemalla sitä musiikkia. Tuolla lainaamallasi pyrin osoittamaan vain sen tosiasian, ettei musiikin oikeaksi tai vääräksi määritteleminen tapahdu sen mukaan mihin kategoriaan ihmiset luokittelevat musiikin, vaan sen mukaan miltä musiikki kuulostaa.

PetriFB kirjoitti:Kirjoitit näin: Hessu: Huomaan, että täällä foorumilla on tosi paljon epäluuloisuutta tms. toisia kohtaan, mikä saa aikaan jatkuvia väärinkäsityksiä ja tekee keskustelusta omituista ja sekavaa, ja siksi totuuden etsiminen ei täällä ole siunattua. Joten taidan lopetta osaltani keskustelun tähän, ja toivotan kaikille veljille ja sisarille Jeesuksen rakkauden ja vanhurskauden kaikkea täyteyttä elämään.

Oletko siis yhä sitä mieltä että annoin väärän todistuksen?

Väärän todistuksen antamisella tarkoitin sitä, kun sanoit minun koettavan loata koko foorumin. Sellaista ei ole missään vaiheessa tapahtunut, ja se oli vähintäänkin suurta liioittelua. Jos sanon, että tällä foorumilla esiintyy paljon epäluuloisuutta, on se yhden epäkohdan osoittamista, ei koko foorumin lokaamista. Olen monta kertaa myös kirjoittanut, että teillä on hyviä pointteja. Minun käsitykseni mukaan "koko foorumin lokaaminen" tarkoittaa, ettei sano siitä mitään hyvää, vaan pelkkää pahaa. Ja sellaista en ole tehnyt.

(Ja jalkojen pesemisellä tarkoitin edelleenkin tuon epäluuloisuuden osoittamista, en musiikki-asiaa)

PetriFB kirjoitti:Sinun ongelmasi on koittaa vierittää vastuu ja syy pois itsestäsi muihin ja se alkaa aina etten tarkoittanut ja tarkoitin tätä ja tuota, vaikka olet kirjoittanut sen mitä kirjoitit. On todella epämiellyttävää kirjoittaa ihmisen kanssa, joka vetäytyy vastuusta ja sanoo en tarkoittanutkaan sitä vaan tätä. Sellaisesta keskustelusta ei tule mitään ja sillä tyylillä voit huijata vain itseäsi ja paeta vastuuta joka sinulle kuuluu ja muuttaa käsityksiäsi omaksi eduksi ja toisen vahingoksi. Kuitenkin se kääntyy lopulta itseäsi vastaan.

Juurihan kerroin tiedostavani ongelmani, joka on se että kirjoitan usein liian hätäisesti. Eli huomaan itsekin monesti, että olen kirjoittanut niin että sitä saa helposti väärän käsityksen siitä mitä tarkoitan. Jos niin käy, niin tietysti silloin pitää korjata asia, ja kertoa tarkemmin tai paremmin mitä on tarkoittanut. Onko se vastuusta vetäytymistä? Mielestäni päinvastoin.
Viimeksi muokannut Hessu päivämäärä 09. Elo 2011 14:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Hessu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu