Iustus kirjoitti:Lisää tietoa inkvisitiosta https://www.areiopagi.fi/2014/09/jarkyt ... isitiosta/
PetriFB kirjoitti:Sinä saat minun puolestani käydä ihan vapaasti ekumeenista keskustelua ja vuoropuhelua eri tavoin ajattelevien kanssa. Minä käyn keskustelua Jumalasta, uskosta ja Raamatusta eri tavalla ajattelevien kanssa, mutta minulle se ei ole ekumeniaa, sillä en kannata ekumeniaa, enkä pidä sitä Jumalan työnä, vaan perkeleen tekona. Jos haluat niin voin myöhemmin määritellä sinulle mitä ymmärrän ekumenialla, sillä minulle se ei ole uskovien yhteyttä.
PetriFB kirjoitti:Tunnen hyvinkin Jehovan todistajia ja heidän oppejaan. Olen aikoinani käynyt säännöllistä keskustelua kasvotusten erään Jehovan todistajan kanssa. Keskustelu kesti hänen kanssaan noin kaksi vuotta. Sinä aikana hän ei kyennyt perustelemaan oppiaan 33/38 käännöksellä eikä edes kovin paljoa yrittänytkään vaan pyrki perustelemaan oppinsa uuden maailman käännöksellä sekä keskusjohdon opetuksella. Jehovan todistajat ovat samassa veneessä RKK:n kanssa, sillä molemmat edustavat antikristillista lahkoa eri opin painotuksineen kylläkin.
PetriFB kirjoitti:Iustus:
Otan tähän vähän laajemman näkökulman.
Monet uskovat erilaisissa kirkkokunnissa, herätysliikkeissä jne. maailmanlaajuisesti pitävät katolista kirkkoa saatanan eksytyksenä ja sanovat RKK:n juurien olevan Babyloniassa.
33/38, Vanha Biblia, 1992 väännös ja monet englanninkieliset Raamatut kääntävät täysin eri tavalla monia eri Raamatun kohtia. Virheellisesti kääntäviä ihmisiä on tälläkin perusteella todella paljon, sillä yleensä Raamatunkäännöksiin osallistuu laaja joukko kääntäjiä.
Monet uskovat erilaisissa kirkkokunnissa, herätysliikkeissä jne. maailmanlaajuisesti vetoavat siihen, että erilaisiin tulkintoihin ja teologisiin tutkimuksiin vetoaminen on järjen päätelmää, joka ei voi auttaa Raamatun ymmärtämisessä.
Monet uskovat erilaisissa kirkkokunnissa, herätysliikkeissä jne. maailmanlaajuisesti uskovat siihen, että vain Pyhä Henki voi avata Kirjoituksia ja se mitä Hän avaa on oikeasti totta, vaikka korkeasti oppinut teologi opettaisi asiasta eri tavalla kuin mitä Raamattu opettaa.
Monet uskovat erilaisissa kirkkokunnissa, herätysliikkeissä jne. maailmanlaajuisesti uskovat siihen, että Pyhä Henki avaa Raamatun sanaa.
Minäkään en kirjoita parjaus mielessä vaan laajentaen näkökulmaa, sillä minun tavallani ajattelevia uskovia löytyy paljon maailmanlaajuisesti esimerkiksi koskien niitä asioita, joita toin esille ja joita sinä toit esille. En ole yksin, niin kuin tietyt tahot pyrkivät näyttämään asian olevan.
Yleensä en tällaisia kysele, mutta nyt teen poikkeuksen. Mikä on sinun hengellinen taustasi (kirkko, kirkkokunta, herätysliike)?
Jotenkin haiskahtaa sellainen samanlainen maku kuin holokaustin kieltäjillä tai sen vähättelijöillä. RKK pyrkii puhdistamaan ja kiillottamaan mainettaan, joka on antikristillisen veritöiden tahrima, eikä se siitä muutu puhtaammaksi, vaikka asioita yritettäisiin kaunistella.
JHK kirjoitti:Jotenkin haiskahtaa sellainen samanlainen maku kuin holokaustin kieltäjillä tai sen vähättelijöillä. RKK pyrkii puhdistamaan ja kiillottamaan mainettaan, joka on antikristillisen veritöiden tahrima, eikä se siitä muutu puhtaammaksi, vaikka asioita yritettäisiin kaunistella.
Minusta puolestaan haiskahtaa siltä että sinulla on niin vahvoja ennakko-oletuksia, ettei mikään määrä faktapohjaista tietoa tule muuttamaan mielipiteitäsi.
Sitten tuosta Inkvisitiosta ....mitä ajattelette kuka antoi vallan tuolle toiminnalle eli tuhansien ja tuhansien tappamiselle Kristikunnan nimissä .
Mr Kerimäki kirjoitti:Asiasta ihan toiseen hypäten kysyisin rpe ja Iustus ...mitä mieltä olette ...onko nyt Herran tulo lähellä ollaanko ns lopunajanjaksossa ??Ajassa hetki ennen Herran tuloa ??
Sitten tuosta Inkvisitiosta ....mitä ajattelette kuka antoi vallan tuolle toiminnalle eli tuhansien ja tuhansien tappamiselle Kristikunnan nimissä .
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa