Kirjoittaja vaisuliini » 14. Marras 2015 22:08
*
Raamatun opetuksen mukaan Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Jumalan rakkaus poistaa synnin, saatanan ja kadotuksen sekä kaikenlaisen rangaistuksen pelon. Mutta on niitä uskovia jotka elävät väärän pelon vankina eli kadotuksen pelossa.
monet uskovat myös minä mukaanlukien olen etsinyt Herraa sen takia kun on tehty syntiä ja eletty synnissä, niin synnin ja kadotuksen pelko on ajanut Jumalan luokse, ei Jumalan rakkaus ja hyvyys. Silloin kun usko on tervettä ja Raamatullista, niin silloin uskova tekee parannuksen synnistä, ei kadotuksen pelon tähden tai synnin ahdistuksen tähden, vaan Jumalan rakkauden ja hyvyyden tähden. Tämä on tärkeä asia ymmärtää, koska silloin meidän keskipiste on Jumalan rakkaus, armo ja totuus ja Jumalan hyvyys vetää meitä parannukseen kuten sanakin sanoo.
monet uskovat myös minä mukaanlukien olen etsinyt Herraa sen takia kun on tehty syntiä ja eletty synnissä, niin synnin ja kadotuksen pelko on ajanut Jumalan luokse, ei Jumalan rakkaus ja hyvyys. Silloin kun usko on tervettä ja Raamatullista, niin silloin uskova tekee parannuksen synnistä, ei kadotuksen pelon tähden tai synnin ahdistuksen tähden, vaan Jumalan rakkauden ja hyvyyden tähden. Tämä on tärkeä asia ymmärtää, koska silloin meidän keskipiste on Jumalan rakkaus, armo ja totuus ja Jumalan hyvyys vetää meitä parannukseen kuten sanakin sanoo.
Tämä vääristymä voi johdattaa uskovia elämään saatanan ja synnin pelossa, eikä Jumalan hyvyyden kautta.
Jos ihminen tekee parannusta pelkästään kadotuksen pelosta tai synnin rääkkäämänä, eikä Jumalan hyvyyden vuoksi, niin on kyse vääristymästä, koska sana sanoo Jumalan hyvyyden vetävän parannukseen, eikä kadotuksen pelon tai synnin rääkkäyksen.
-Petri Paavola/Tuleeko synnistä kiittää Jumalaa -ketju
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.