Kristillinen reggae

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kristillinen reggae

ViestiKirjoittaja Lumina* » 08. Elo 2011 23:43

Petri: hengellisyyden on tarkoitus poistaa ja kuolettaa sielullisuus. Sielullisuudella tarkoitan sellaista, joka on ihmisen lihasta ja vastoin Jumalan tahtoa.

Onkohan se sielullisuus jolla myös palvotaan Jumalaa ollenkaan samaa kuin lihallisuus,koska miten mä voin palvoa Jumalaa kaikesta sielustani jos se on kuollut.eikös liha sodi aina henkeä vastaan miten sillä voi ylistää Jumalaa :think2: mä en ymmärrä tätä asiaa??
Lumina*

ViestiKirjoittaja Hessu » 09. Elo 2011 00:43

toni l kirjoitti:Se on täysin selvä asia ettei taivaasta saatu musiikki ole ollut reggae tyylistä sillä jos olisi niin se tyyli olisi säilynyt maailmassa tuhansien vuosien ajan sillä Jumalan kansa on ylistänyt Jumalaa aina taivaasta saadulla musiikilla. Reggae on todella nuori musiikki suunta ja se kertoo myös sen että se on täysin maailmassa keksitty. Hessu tiedän ettet voi hyväksyä tätä vastausta koska et voi olla väärässä mutta tämä asia todistaa sen täysin että reggae ja sen tyyli ei ole taivaasta vaan maailmasta.

Tottakai hyväksyn tuon vastauksen, sillä on itsestäänselvää että reggae on ihmisten "keksimä" musiikkityyli eikä taivaasta. Ei mikään musiikkityyli ole tullut taivaasta. Jumala antaa lauluihin sanoja ja säveliä ja ohjaa tekemään niistä musiikkia, minkä tyylistä milloinkin. Aina musiikki on kuitenkin jonkuntyylistä, sanoipa sitä ääneen tai ei.

toni l kirjoitti:Sitähän sitä ollaan koko ajan sanottu ettei taivaassa tehdä musiikkia genrejen mukaan vaan Hengen.

Miksi ihmeessä asetat vastakkain nuo? Jokainen hengellinen laulukin on musiikillisesti nähden jotain määrättyä genreä. Esimerkiksi lauluni jonka aiemmin tänne linkitin, on musiikillisesti kitaraballadi, ja hengellisesti hengellinen. Toinen kertoo siitä minkälainen se musiikillisesti nähden on, ja toinen kertoo siitä mistä hengestä se on syntynyt. Eivät ne sodi toisiaan vastaan, vaan ne molemmat kertovat laulusta jotakin eri tasoilla.
Hessu

ViestiKirjoittaja Hessu » 09. Elo 2011 00:57

Huomaan, että täällä foorumilla on tosi paljon epäluuloisuutta tms. toisia kohtaan, mikä saa aikaan jatkuvia väärinkäsityksiä ja tekee keskustelusta omituista ja sekavaa, ja siksi totuuden etsiminen ei täällä ole siunattua. Joten taidan lopetta osaltani keskustelun tähän, ja toivotan kaikille veljille ja sisarille Jeesuksen rakkauden ja vanhurskauden kaikkea täyteyttä elämään.
Hessu

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Elo 2011 08:55

Rastafari uskonto on kuin katolisuus joka huijaa ja valehtelee ja vääristää kaiken. Sen se on myös tehnyt reggae musiikin kanssa, joka on heidän musiikkiaan. Rastafari uskonto pimeyden uskonto, joka on pukeutunut ja pitää itseään Raamatullisena uskontona. Siksi reggae musiikin tarkoitus on levittää heidän sanomaansa ja uskotella ihmisille että se on hyvää musiikkia, että se myös kelpaisi vaikka oikeille uskoville. Niin on nyt käynyt että tämä paholaisen musiikki on tullut seurakuntiin kuten myös niin monet muut pimeyden teot.

Sonny Scandoval POD yhteyeen laulaja on sanonut: kun kuuntelet vanhan koulukunnan reggae musiikkia ja Marleyta, 95% hänen sanoituksistaan ovat kirjoituksista, suoraan Raamatusta, Jumalan sanasta. Kun kuuntelin reggae musiikkia se teki minut rauhalliseksi ihmiseksi ... kun identifioin sen musikkiin se oli reggae musiikki. Me tosiaan kunnioitamme sitä kulttuuria.

Rastafari uskonnossa vaikuttaa seuraavien uskomusten vaikutuksia kristillisyys, hinduismi, New-Age, mystisismi, rasismi ja voodoo. Reggae musiikki on on voimakkaasti rastojen vaikuttamaa. Bob Marley on ollut suurin rastojen "gospel" lähettiläs ja tietenkin musiikilla (reggae) on siinä ollut iso osa. reggae rakkauden musiikki julistaa valherakkautta, jonka tarkoituksena on saada ihmiset saatanan koukkuun, kuten myös Sonny Scandoval on eksynyt saatanan ansaan.

https://www.kolumbus.fi/juha.seppanen/o ... /rasta.htm

https://www.av1611.org/crock/pod_rast.html

https://www.jesus-is-savior.com/Evils%2 ... CM/pod.htm
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Elo 2011 09:06

Hessu kirjoitti:Huomaan, että täällä foorumilla on tosi paljon epäluuloisuutta tms. toisia kohtaan, mikä saa aikaan jatkuvia väärinkäsityksiä ja tekee keskustelusta omituista ja sekavaa, ja siksi totuuden etsiminen ei täällä ole siunattua. Joten taidan lopetta osaltani keskustelun tähän, ja toivotan kaikille veljille ja sisarille Jeesuksen rakkauden ja vanhurskauden kaikkea täyteyttä elämään.

Kirjoitit hyväm kirjoituksen loukkaantumisesta ja herkkähipiäisyydestä: https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=392

Seuraatko itse opetustasi, vai oliko tarkoituksesi vain näpäyttää muita? Sinä halusit että puhuisimme suoraan ja rehellisesti ja sitähän olemme täällä pyrkineet tekemään.

Esim. usein sinun kirjoituksissa on epämääräisiä ajatuksia, jotka johdattaa lukijan ymmärtämään asian kuten esimerkiksi se eka viittauksesi kulttuuriin täysin Jumalan tahdon vastaisesti. Jos kirjoitat mitä todella ajattelet sujoraan, etkä kierrellen ja kaarrellen ja antaen väärän käsityksen, niin sitä "epäluuloa" ei varmaankaan olisi. Huomaatko, että sinä itse voit kylvää sitä siementä mitä muissa syytät?

Toivotan sinulle kuitenkin Jumalan siunausta sinne minne menet ja siihen mitä teet, että Jumalan tahto saisi tapahtua ja asiat, jotka eivät kuulu Jumalisuuteen avautuisivat sinulle. Tätä en sano korkealta, sillä meillä kaikilla on sokeita pisteitä sekä vajavainen ymmärrys tietyillä alueilla.

Olisin kuitenkin odottanut että olisit kyennyt toimimaan itse edes sinnepäin mitä opetit ja kirjoitit loukkaantumis- ja herkkähipiäisyydestä. Sillä nyt olet toiminut juuri siten että olet suuttunut ja loukkaantunut siihen kun joku on eri mieltä kanssasi ja sen seurauksena vielä heität lokaa foorumin ylle.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Lumina* » 09. Elo 2011 09:09

En lukenut linkkejä mutta vastaan osaltani tähän Petrin kirjoitukseen, että kun oikein ajattelee niin kyllä se varmaan musiikki on joka osaltaan sekoittaa muutenkin monien sekaisin olevien uskovien nuorten päitä...nuorten hengellinen musiikki on nykyään heviä tai rappia tai reggaeta tms.fiilistely musiikkia :think2: Ja myös vanhempien.En itse omista mitään levyä mutta radiosta tulee kuunneltua töissä monenlaista musiikkia ja joskus youtubesta täällä kotona.Muhun ei tuontyylinen musiikki kolahda mutta sanat on ollu tosi selkeitä ja siksi oon jopa tykänny.
En pane vastaan tuolle kirjoitukselle...ajattelemisen arvoinen asia.
Lumina*

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Elo 2011 09:11

Lumina* kirjoitti:
Petri: hengellisyyden on tarkoitus poistaa ja kuolettaa sielullisuus. Sielullisuudella tarkoitan sellaista, joka on ihmisen lihasta ja vastoin Jumalan tahtoa.

Onkohan se sielullisuus jolla myös palvotaan Jumalaa ollenkaan samaa kuin lihallisuus,koska miten mä voin palvoa Jumalaa kaikesta sielustani jos se on kuollut.eikös liha sodi aina henkeä vastaan miten sillä voi ylistää Jumalaa :think2: mä en ymmärrä tätä asiaa??

Sielullisuus ja lihallisuus tarkoittaa sitä, että ihminen tekee syntiä, elää vastoin Jumalan tahtoa jne. Kun lihasi kuolee synnille, niin silloin sielusi vasta voi palvoa ja rakastaa Jumalaa. Silloin sieluasi ei synti hallitse, vaan Pyhä Henki, joka totisesti johdattaa sinut palvomaan ja palvelemaan Jumalaa.
PetriFB

ViestiKirjoittaja Lumina* » 09. Elo 2011 09:15

Siis levyjä omistan mutta en noita... :roll: paitsi että nyt huijasin,ostin likoille nuorten poikien ( GodFm tjk) rap levyn siksi kun alkavat kiinnostua maallisesta musiikista, mutta en oo kuullu heidän paljon kuuntelevan sitä.
Lumina*

ViestiKirjoittaja Lumina* » 09. Elo 2011 09:18

PetriFB kirjoitti:
Lumina* kirjoitti:

Sielullisuus ja lihallisuus tarkoittaa sitä, että ihminen tekee syntiä, elää vastoin Jumalan tahtoa jne. Kun lihasi kuolee synnille, niin silloin sielusi vasta voi palvoa ja rakastaa Jumalaa. Silloin sieluasi ei synti hallitse, vaan Pyhä Henki, joka totisesti johdattaa sinut palvomaan ja palvelemaan Jumalaa.

Eli ajattelet että mun liha ei oo vielä kuollut että voisin vapaasti palvoa sielullani Jumalaa... :think2:
Lumina*

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Elo 2011 09:23

Lumina* kirjoitti:Eli ajattelet että mun liha ei oo vielä kuollut että voisin vapaasti palvoa sielullani Jumalaa... :think2:

Uskon että minun ja sinun molempien tulee kasvaa tällä alueella jatkuvasti koko ajan enemmän. Uskon elämä on kasvu prosessi.

Meillä jokaisella on alueita, joissa tulisi kasvaa enemmän.
PetriFB

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu