Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Marras 2015 08:21

*
"Meidän on kuultava ne yhä uudelleen - sama totuus ilmaistuna eri sanoin. "Tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi (Jumalan edessä hyväksytyksi) lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen" (Gal. 2:16). "Armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. Sillä me olemme hänen tekoansa" Ef. 2:8-10. Mikään ei ole niin vaikeata käsittää kuin ansioitta saaminen, koska se on luonnollemme täysin vierasta."

-Fredrik Wislöff-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Marras 2015 08:27

*
"Jos ihmisen turmelus unohdetaan, menettää Jumalan armo tarkoituksensa, ja ilman Jumalan armoa on luonnollinen ihminen hukassa. Mutta milloin ihmisen turmelus täysin tiedostetaan, ei pelastukseen riitä muu kuin armo, ja jos ihminen on kokonaan menettänyt oman voimansa, on pelastus kokonaan pelkkää armoa. Armo ei siedä rinnalleen mitään muuta. Joko: yksin armosta, tai: ei armoa."

-Fredrik Wislöff/Minä uskon Pyhään Henkeen-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Marras 2015 08:32

vaisuliini kirjoitti:*
Minä törmäsin fb:ssa pari juttuun jossa fb-kamu kehuu Jeesusta hyväksi kaveriksi niin muistin mitä PP kirjoitti siitä kaveruudesta. Etsin sitä linkkiä mutten löytänyt enkä muista mikä linkin nimi oli. Haluaisin vielä uudestaan lukea siitä.

Minä aina koettelen Sanalla fb:ssa mutta kun törmäsin kaveruuden juttuun niin minulla alkoi tökkiä. Kuka teistä muistaa linki nimen? Haluaisin lukea vielä sitä mitä kaveruudesta sanotaan. Eikö ole outoa kutsua Jeesusta kaveriksi? Hmm... :roll:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Marras 2015 11:01

Jeesus sanoi olevansa niiden ystävä, jotka tekevät mitä Hän tahtoo (Joh.15:14). Eikö ystävä ole vähän kuin kaveri..? Jeesusta kutsutaan kyllä enemmäksikin kuin vain ystäväksi. Hän on meidän veljemme (Hebr.2).
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Lily » 14. Marras 2015 11:03

Itseasiassa Jeesus kyllä kutsuu opetuslapsia ystävikseen, mutta ei kuitenkaan kavereiksi. Kaverihan on vaan kaveri, kun ystävä taas todella suurempi ja voimakkaampi, sekä syvällinen ilmaisu.

Joh. 15:13-15

13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.

14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.

15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
Lily

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Marras 2015 11:08

*
Mutta minä haluaisin lukea sitä mitä PP kirjoitti kaveruudesta. Muistatteko linkin nimen?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Marras 2015 11:09

Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Marras 2015 11:10

Minulla ja Lilyllä näköjään oli heti sama Raamatun paikka mielessä :thumbup:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Marras 2015 11:12

*
"Jihadistien Suomi-kytkös tiedossa"

Italian poliisin johtamassa operaatiossa paljastui eilen, että ainakin kolmella jihadistijärjestön jäsenellä olisi ollut Suomi-kytkös.

Radikaali jihadistiryhmä Rawti Shax (Uusi suunta) on ollut suojelupoliisin tiedossa.

Supon ylitarkastaja Tuomas Portaankorva ei kuitenkaan halua kertoa yksityiskohtia järjestön toiminnasta ja sen jäsenistä. Hänen mukaansa jäsenten yhdistävä tekijä on kurditausta, mutta radikaali ideologia on tuonut liikkeeseen muitakin.

Rukoillaan että kytkös paljastuu täällä Suomessa omaksi turvaksi ettei kansalle tapahtuisi mitään pahaa.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Marras 2015 11:13

vaisuliini kirjoitti:*
Mutta minä haluaisin lukea sitä mitä PP kirjoitti kaveruudesta. Muistatteko linkin nimen?

Minä törmäsin siihen kaveruuden juttuun niin muistui mieleen PP:n kirjoitus kaveruudesta ja haluaisin kans tietää mitä siinä lukee. :)
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu