Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Marras 2015 10:16

*
"Meidän ei tule viipyä "kuoleman puolella". Ajattele enemmän tämän asian "elämän puolta". Älköön askareesi olko kuolleen katseleminen, vaan olkoon Jumalan Henki sinun elämäsi. Ja kun seuraat Hänen kehoituksiaan, hengität Hänessä, niinkuin hengität ilmaa, silloin on Hän sisimmässäsi irroittava sinut lihan, minän, maailman ja saatanan vallasta ja huomaamattasi on Hän vievä sinut sisälle elämään. Ja kuta enemmän elät elämän puolella, sitä enemmän, vaikka huomaamatta, elät "kuoleman puolella". Kun olet Pyhän Hengen valtaama, on Hän kohdistava kuolemantuomion yhä syvemmälle ja syvemmälle olemuksesi sisimpään ja kuolettava asioita, joista sinulla ei ollut aavistustakaan."

-F.B.Meyer/Syvemmälle Kristus-elämään-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Marras 2015 10:19

*
"Hengen täyteyteen liittyy siis tämä väkevä ristiriita:
Kun ihmissielu vaikeroi synnin syviä juuria sydämessä, näkee Jumalan silmä alas katsoessaan voitokkaan kristityn. Kun sydän janoaa Jumalaa niin kuin peura vesipuroja, hän juo kaiken aikaa ilon ja voiman lähteistä. Kun Hengen täyttämä ihminen huokaa syvään omaa suurta köyhyyttään, hän elää yltäkylläistä elämää, josta virtaa voimia kuolevalle maailmalle."

-Fredrik Wislöff-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja paa » 06. Marras 2015 14:50

No minusta Raamattu ei kiellä edes tatuointeja, kun katsoo asiayhteyttä tuossa Mooseksen kirjassa. Ylipäänsä minusta jokainen voi tehdä tai olla tekemättä ulkonäölleen mitä haluaa, kunhan ei haise pahalta ja muistaa ne vaatteetkin käyttää pesukoneessa joskus. Haiseva uskova karkottaa viimeisetkin jumalattomat ympäriltään. Ulkonäöstä ei kuitenkaan saa tulla tärkein juttu.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja paa » 06. Marras 2015 14:55

Oon tässä viime aikoina miettinyt, että onko jollekulle selvinnyt ketä ne henget oli joille Jeesus kävi saarnaamassa? Ja mistä Jeesus haki tuonelan ja kuoleman avaimet? Jos keskustelu aiheesta on olemassa, niin saa paiskaa linkillä, en osaa käyttää foorumin hakutoimintoa :think:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Marras 2015 14:55

Lily kirjoitti:Maailmanaika tulee menemään niin pahaksi, että on realistista ajatella, että se voi vielä meidänkin elämäämme koskettaa.

Uskon vahvasti, että Herra antaa voimaa selvitä raiskauksesta ja myös voimaa antaa anteeksi jos ihminen haluaa antaa anteeksi. Loppujen lopuksi ei mikään voi murtaa sitä henkeä joka on osallisena Kristuksen ylösnousemuksessa, se kuuluu Jumalalle ja mitä enemmän olemme Herran kanssa, sitä enemmän vahvistumme Hänessä. Ruumimme voi kyllä rusikoida ja musertaa, mutta voittopalkintoa ei meiltä voi kukaan riistää jos sen vain haluamme pitää.

Ja jos meille jotain pahaa tapahtuu, niin yritetään muistaa, ettei meillä ole taistelu lihaa ja verta vastaan. Tällöin on myös helpompi antaa anteeksi.

Siunausta päivääsi Vaisuliini :hugehug:

Haluaisin tuoda erään uskonveljen kirjoitusta johon minä itse yhdyn sanoen 'amen'. Hän kirjoitti:

"Jumalan lapsia ei kohtaa koskaan mikään sellainen, joka ei olisi Herran tiedossa. Mikään ei saavu sattuman oikusta, kohtalon seurauksena tai huonona onnena. Kaikki kristityn elämässä on Jumalan luvan alla, eikä mikään kosketa meitä ilman, että sen olisi tarkoitus tavalla tai toisella lopulta palvella meidän ja Jumalan valtakunnan parasta."

Haluaisin lisäksi kertoa mitä minulle tapahtui. Neljä vuotta sitten nukkuessani olisin voinut kuolla mutta Jumala ei sallinut sen ja herätti konkreettisesti minut. Heräsin ja nousin ylös niin huomasin että vicks-kurkkupastilli oli tiedottomasti lähellä kurkkuani. Se mitä minulle tapahtui ei ollut tarkoitus minun elämässäni eikä se ollut Jumalan luvan alla niin siksi yliluonnollisella tavalla Jumala herätti ja pelasti minut konkreettisesti.

Siunattua sapattipäivää sinulle ja miksei myös kaikille! :hugehug:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Marras 2015 15:23

*
Psa 34:4 Julistakaa kanssani Herran suuruutta, korottakaamme yhdessä hänen nimeään.
5 Minä etsin Herraa, ja hän vastasi minulle. Hän vapautti minut kaikista peloistani.
6 Ne, jotka häneen katsovat, säteilevät iloa, eivätkä heidän kassvonsa punastu häpeästä.

7 Tässä on kurja, joka huusi, ja Herra kuuli ja pelasti hänet kaikista ahdistuksista.
8 Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka pelkäävät Herraa, ja vapauttaa heidät.

16 Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän avunhuutoaan,
17 Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan, jotta hän hävittäisi maasta heidän muistonsa.

18 Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, ja hän pelastaa ne, jolla on murtunut mieli.
20 Monet ahdistukset kohtaavat vanhurskasta, mutta Herra pelastaa hänet niistä kaikista.
21 Hän varjelee kaikki hänen luunsa, yksikään niistä ei murru. RK

Jes. 59:1 Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan. RK

Uskotteko Jumalan yliluonnolliseen huolenpitoon jolla Jumalalla on tapa varjella meitä kaikilta pahoilta?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Marras 2015 21:12

*
"Siveellinen elämä ei pelasta ketään."

-Fredrik Wislöff-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Marras 2015 21:14

*
"Vanha ihminen haluaa luonnostaan miellyttää itseään. Uuden ihmisen luonto haluaa olla mieliksi Jumalalle. Se kuuluu sen olemukseen. Se ON sellainen. Se ei ole mitään erikoista - pakotettua. Uusi luonto on kehittymässä. Pyhitys on uuden ihmisen olemuksen kehittymistä."

-Fredrik Wislöff-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Marras 2015 21:15

*
"Usko vanhurskauttaa (julistaa syyttömäksi/hyväksytyksi) meidät Jumalan edessä, joka näkee sisäisen ja salatun meissä, mutta ihmisille tulee sanojen ja tekojen olla todisteena vanhurskaudestamme."

-Hauge-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Marras 2015 21:17

*
"Mutta vaikka pyhitystyö edistyykin, pysyy vain meille Kristuksessa ansioksi luettu vanhurskaus pelastuksen perustana. Kaikkein pyhittyneinkin ihminen pelastuu taivaaseen lopulta samalla ehdolla kuin ryöväri ristillä: Jumalan ansaitsemattomasta armosta. Eikä kukaan tartu lujemmin ansaitsemattomaan armoon ja aina osoita pois itsestään ja Kristukseen vanhurskautenaan ja pyhyytenään kuin se, joka on käynyt pyhityksen koulua."

-Fredrik Wislöff/Minä uskon Pyhään Henkeen-
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu