Helsingissä muslimit marssivat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Helsingissä muslimit marssivat

ViestiKirjoittaja Joel.A » 06. Marras 2015 23:57

pekka kirjoitti:Eli tällä hetkellä näen tämän asian siis niin, että Jumalan pelon häviäminen esim. suomalaisten ihmisten sydämistä ja lakien säätäminen antikristillisiksi kulkevat käsikädessä. ja näin esim. Suomen kansan syntien mitta alkaa ajan mittaan täyttymään ja sitten aikanaan Suomen kansaa tulee kohtaamaan Jumalan tuomiot, esim. sota, nälänhätä, kulkutaudit jne. Ja aivan lopuksi myös ilmestyskirjassa kerrottujen seitsemän pasunatuomionkin (pasunatuomiot 1-7) tuhovaikutukset täällä maapallolla tulevat varmaankin näkymään myös täällä Suomessakin niin, että ihmisten jokapäiväinen elämä käy hyvin vaikeaksi suomalaisillekin täällä suomenmaassa.

Näin minäkin sen suurinpiirtein ymmärrän ja uskon, mutta minusta Jumalan tuomio ei tule jumalattomien perustuslakien tähden vaan yksilö ihmisten jumlattomuuden tähden.

Olen kuullut, että Venäjä hyökkää suomeen sen tähden, että Suomi hyväksyy homo avioliitot (näin itsekkin näihin puheisiin joskus uskoneena). Mielenkiintoista olisi kuulla, että minkähän epäraamatullisen lakipykälän hyväksymisen takia Suomi kävi sotaa esim vuonna 1939-45?
Joel.A

ViestiKirjoittaja Lily » 07. Marras 2015 01:06

Onko kellekkään tullut koskaan mieleen, että miten Jumala katsoo herätyskristillisiä jotka enenevässä määrin luopuu Jumalan sanasta. Mennään niin lujaa vauhtia viihde kristillisyyteen että hauskaa on, petetään ja rikotaan aviot, ryyppäilään, harrastetaan esiaviollista seksiä.

Siis, että voiko kenties Herra niitäkin katsoa pahalla ja tulla pikku kurinpalautusta niidenkin takia. On meinaan monia jotka sanoo olevansa uskovaisia ja ihan kirkkokuntien virassa olevia, sitten kuitenkin eletään kuin pellossa, vuodesta toiseen jopa vuosikausia.

Tämä voi kuullostaa nyt pahalta ja en tarkoita ketään loukata, mutta suurimpia syntisiä ovat uskovaiset, kun kerta tiedetään miten meidän tulee elää mutta silti ei niin eletä. Mä ainakin koen, että suurempi syntinen itse olen kuin joku maailman ihminen. Eihän ne välttämättä edes tiedä että tekevät todella kauheita syntejä, mä taas osaan Raamatusta sen lukea, ihan joka päivä.

Mä monesti mietin, että miksi niin paljon tökitään maallisten ihmisten syntejä, mutta ollaan itse niin armon alla, että voidaan vähän synnissä rypeä itse kun Herra armahtaa.

Voidaanko ylipäätään sanoa maalliselle ihmiselle, että ei saa harrastaa esiaviollista seksiä tai väkivalta on syntiä, mutta itse katotaan telkkarista sitä iltamme viihdykkeenä raskaan päivän jälkeen?
Lily

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Marras 2015 01:53

Joel.A kirjoitti:
pekka kirjoitti:Eli tällä hetkellä näen tämän asian siis niin, että Jumalan pelon häviäminen esim. suomalaisten ihmisten sydämistä ja lakien säätäminen antikristillisiksi kulkevat käsikädessä. ja näin esim. Suomen kansan syntien mitta alkaa ajan mittaan täyttymään ja sitten aikanaan Suomen kansaa tulee kohtaamaan Jumalan tuomiot, esim. sota, nälänhätä, kulkutaudit jne. Ja aivan lopuksi myös ilmestyskirjassa kerrottujen seitsemän pasunatuomionkin (pasunatuomiot 1-7) tuhovaikutukset täällä maapallolla tulevat varmaankin näkymään myös täällä Suomessakin niin, että ihmisten jokapäiväinen elämä käy hyvin vaikeaksi suomalaisillekin täällä suomenmaassa.

Näin minäkin sen suurinpiirtein ymmärrän ja uskon, mutta minusta Jumalan tuomio ei tule jumalattomien perustuslakien tähden vaan yksilö ihmisten jumlattomuuden tähden.

Olen kuullut, että Venäjä hyökkää suomeen sen tähden, että Suomi hyväksyy homo avioliitot (näin itsekkin näihin puheisiin joskus uskoneena). Mielenkiintoista olisi kuulla, että minkähän epäraamatullisen lakipykälän hyväksymisen takia Suomi kävi sotaa esim vuonna 1939-45?

Niin, ne kulkevat käsi kädessä (ensiksi katoaa ihmisten sydämistä Jumalan pelko, sitten säädetään antikristillisiä lakeja)), hyvänä esimerkkinä tasa-arvoisen avioliiton voittokulku maailmassa nyt meidän aikanamme ja Jumalan tuomio tulee tästä(kin) sitten aikanaan. Kun kansoilta katoaa Jumalan pelko niin sillä on aina pahat seuraukset.

Venäjän hyökkäys Suomeen ei tule tapahtumaan mielestäni ainoastaan sen takia että suomalaiset ovat hyväksyneet antikristillisen tasa-arvoisen avioliittolain vaan kaikkien muidenkin syntien tähden mitä on kansamme keskuudessa ja erityisesti sen takia että ihmiset ovat ylpistyneet (myös hyvin monet uskovat ihmiset) ja kapinoivat Jumalaa vastaan monin eri tavoin ja jopa pilkkaavat (epäuskossa elävät ihmiset) Jumalaa ja sanovat: ”Jumalaa ei ole olemassa, eikä mitään tuomiotakaan ole tulossa, me saadaan itse päättää kuinka elämämme elämme”-tyyliin.

Näen tuon mainitsemasi asian niin, että Suomen kansan aikaisempi syntien mitta tuli täyteen vuonna 1939 kun Suomi ajautui toiseen maailmansotaan mukaan Neuvostoliiton petovaltakuntaa vastaan jota silloin johti diktaattori Stalin. Vai mitä mieltä olette?

Lilyllä tuossa edellä hyvä kirjoitus mutta nyt en ainakaan itse enää jaksa tämän enempää kirjoittaa koska väsymys painaa nyt niin kovaa että on syytä lopettaa asioiden pohtiminen tähän ja haluan toivottaa kaikille Jumalan siunausta ja oikein hyvää yötä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Leea » 07. Marras 2015 12:56

Tuli tuosta Suomen sodista mieleen. Luen juuri tällä hetkellä Jouni Tillin kirjaa Suomen pyhä sota. Siinä käsitellään Suomen jatkosodan aikaa, jolloin papisto oikeutti sodan käyttäen Raamatun kohtia väärin uskonnollis-poliittisiin tarkoitusperiin. Neuvostoliitto nähtiin pahana ja Suomea verrattiin Vanhan testamentin Israelin kansaan, oli oikeutettua käydä pyhää sotaa Neuvostoliittoa vastaan. Se oli myös ristiretki ja sankarivainajat olivat uhri isänmaan alttarille. Itä-Karjalakin oli luvattu maa, joten sen valtaus nähtiin uskonnollisesti oikeutettuna. Samalla kun Suomi oli tässä ”pyhässä” sodassa niin sen liittolaisena oli Saksa, joka tuhosi juutalaisia. Ikävää luettavaa, mutta toisaalta ymmärrettävää jos suurin osa papeistakaan eivät olleet uudestisyntyneitä. Mutta uskovillekkin tämänkaltainen on vaarana jos yritetään lähteä taistelemaan/ajamaan asioita lihallisin asein. Mielestäni JHK sanoi seuraavan asian aika hyvin: ”Minusta kristillisesti motivoituneen yhteiskunnallisen vaikuttamisen tien päässä odottavat inkvisitio, ristinretket ja holokausti. ”

Meidän uskovien isänmaa odottaa taivaassa. Turhaa ja haitallistakin ajaa kiivaillen poliittisesti tämän maanpäällisen kotimaan asioita. Tehtävämme on kutsua muita taivastielle ja kohdella kaikkia lähimmäisen rakkaudella (eikä tämä aina niin helppoa itsellekään). Vaikka esim. Islam on todella julma uskonto, niin muslimitkin tulee kohdata Jeesuksen rakkaudella ja rukoilla että he vapautuisivat tuosta uskonnosta, joka kahlitsee heitä.

"Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä"."
Joh. 18:36

"Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa. Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra". Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle". Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä."
Room. 12:18-21
Leea

ViestiKirjoittaja Lily » 07. Marras 2015 22:19

Leea :clap: ! :thumbup:
Lily

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Marras 2015 23:08

eiköhän suomi joutunut sotaan eikä lähtenyt sinne voittamaan alueita ...suomi oli heittopussina .
Mutta ihme ja kumma ..tätä pikkumaata vaan ei pystyny jättimäinen itänaapuri silloin valloittamaan ja minä ainakin pidän sitä yhtenä maailman suurimmista ihmeistä kautta aikojen ...vaikkakin idänpojilla oli joukot hajautettuina eri paikkohin eri rintamilla niin silti.Pieni kristitty maa pysyi kristittynä eikä ateistit saanut maatamme vallattua.

Samanlaisia ihmeitä on Israelin kanssa .Paljon on vihollisia ympärillä ,mutta silti pieni maa vaan vaurastuu ja tekniikka kehittyy.Näen senkin Jumalan ihmeenä .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Lily » 07. Marras 2015 23:12

Tiedätkö Kerimäki koska Israelissa hyväksyttiin sukupuolineutraali avioliittolaki? Tai että onko siellä paljon homoja?
Lily

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Marras 2015 23:22

en tiedä ,mutta kerro ..
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Lily » 07. Marras 2015 23:35

Osaatko englantia?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_Israel

Käytännössä ja laissa Israel tunnustaa ulkomailla solmitut homoliitot vuodesta 2006 alkaen. Israelissa on homojen edut ollu pitkään käytössä ja onpahan siellä lähi-idän paras homopääkaupunkikin.

Että, ei niin pyhää sielläkään tuo meno ole ollut kun mitä luulisi.

Israel on muuten rakennettu Rothchild:ien ja Rockefeller:ien rahoituksella ja edelleen sieltä tulee paljon sponsori rahaa kaikkeen toimintaan Israelissa. Ja nuo suvut ei ole mitään, Heralle kuuliaisia sukuja.

Kaikki ei ehkä olekkaan niin hurskasta sielläkään, kun mitä halutaan luulla.
Lily

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Marras 2015 23:48

Jos luet Raamattua niin siellä on sellainen kun lopunaika ja luopumus yms ja tietynlainen sukupolvi ,jossa on homoutta ,murhaa ,valhetta jne jne .Siellä on myös Israel Jumalan silmäterä ,joka on loppuun asti ..tosin siellä puhdistus käy kanssa kuten muuallakin.
Ihan sama on myös Suomessa ja täällä on luopumus siirtynyt jo yksilötasolta lakeihin ja meno vaan huononee koko ajan .Syy ihan suomenkielellä on se ,että ollaan lopunajassa.Kun peilaa Raamatuntekstiä ,kuinka Jumala on toiminut VT puolella omaa kansaa kohtaan niin ...aina on ollut jossain raja ,että kun sen ylittää alkaa tapahtumaan rangaistuksia ..toki nyt on edessä hyvinkin erilainen rangaistus ,koska se liittyy lopunajantapahtumiin ja asiat laitetaan lopulliseen muotoon.
Mr Kerimäki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu