Helsingissä muslimit marssivat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Helsingissä muslimit marssivat

ViestiKirjoittaja paa » 04. Marras 2015 10:20

Eli maailman saa vallata, jos edes yksi tulee uskoon? Paljonko pahaa saa tehdä, että edes yksi tulee uskoon? Miksei ihminen tule uskoon kotimaassaan? Ei se Jumalasta ainakaan ole kiinni. Viittaan siis Joelin kommenttiin.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 04. Marras 2015 11:16

esivalta siis ei enää ole Jumalan käsissä ...homous on hyvä kun se sallitaan ja mitä muuta tuolla edellä kirjoitettiin.
Kysymys kuuluu ,mistä kirjasta nuo opit on otettu ?

Itse pyrin elämään niin ,että en kosta pahaa pahalla .Eikä pahaa ole vastassa kauheesti ollutkaan viime aikoina ..Kiitos Jumalalle .Jos jotain on ollut mikä tulee mieleen niin hyvää olen saanut kokea.
Jos kristityt haluaa antaa tämän maan noin vaan vääryydelle ja saatanalle olan kohautuksella ja kädet ylhäällä ilman mitään toimintaa ja keskittyy vaan siihen omaan pelastukseen niin sellainen on lähinnä outoa.
Meille on tehtävä annettu loppuun asti viedä evenkeliumia. Kuinka me opetamme jos annamme avaimet vääryydelle ja saatanalle .Ei kai kenelläkään edelleen ole sellaista ajatusta ,että Islam on jokin oikea usko ???

Voisi kysyä ..mitä mieltä Jumala on siitä ,että kristityt hyväksyvät Islamin Jeesuksen rinnalle kuten esim jo kirkkoyhteisö etelässä on rauhallisesti ja kauniisti puhunut "rakkauden hengessä"
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Joel.A » 04. Marras 2015 20:26

Tirlittan kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:
Oletteko muuten huomanneet, että uudessaliitossa Jeesus (eikä kyllä kukaan muukaan) ei ottanut Roomalaisten "valtaukseen" tai mihinkään muuhunkaan yhteiskunnalliseen tai poliittiseen asiaan kantaa, muuta kuin kertomalla mikä on syntiä ja mikä ei.

Kyllä minusta Roomalaiskirjeen 13 luku ottaa kantaa yhteiskunnalliseen järjestelmään.
Siinähän kehoitetaan olemaan alamainen esivallalle, kun se Jumalan säätämyksien mukaan toimii. Jos hallitusmiehet toimivat Jumalan säätämyksien mukaan, niin
he ovat pelotteena niille, jotka tekevät vääryyttä ja rikkovat lakia.

1 Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
2 Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
3 Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;

Joel.A kirjoitti:Mitä kristilliseen lainsäädäntöön tulee niin minusta se on äärettömän huono juttu jos kristitty alkaa ajamaan jotain kristillistä lakia suomeen ja vieläpä sen lain rikkomiseen jotakin rangaistusta niin minusta mennään jo miekkalähetyksen puolelle ja näin ollen ollaan tekemässä samaa virhettä kuin mm. katolilaiset aikoinaan.

4 sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.
5 Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden.
6 Sentähdenhän te verojakin maksatte. Sillä he ovat Jumalan palvelusmiehiä, ahkeroiden virassansa juuri sitä varten.
7 Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.

Tuossahan sanotaan, että esivalta ei turhaan miekkaa kanna. Kyllä minusta on ihan hyvä asia, jos kristitty tai kuka tahansa ajaa vaikkapa kristillistä älä tapa-lakia suomeen, tai älä varasta tai ei saa tehdä toiselle väkivaltaa.
On myös erittäin hyvä, jos säädetään rangaistus tämmöisestä hyvän lain rikkomisesta.

Tuossa Roomalaiskirjeen kohdassa muuten tulee kehotus maksaa veronsa ja tullimaksut. Eikös se ole kannanotto yhteiskunnalliseen asiaan. Musta on.
Kyllä se on Jumalan mielen mukaista minusta, että yhteiskunta toimii Jumalan hyvien lakien mukaan ja se on silloin Jumalan palvelija, koska palvelee Jumalan lakia.
Onhan se hyvä ja siunattu asia, että meillä on yhteiskunnallinen rauha ja veroilla on rakennettu hyvinvointia.
Parempi on rauha ja järjestys, kuin sota ja kaaos.

Se on eri asia, että historiassa yhteiskunnat ja esivallat uskontojen säestyksellä ovat käyttäneet ja käyttävät sitä miekkaa väärin.
En usko että se on Jumalan mielenmukaista, eikä väärin käskevälle esivallalle tarvitse edes olla alamainen.

Minusta tuossa vain kehoitetaan olemaan esivallalle alamainen ei siis säätämään lakeja. Eli ole miekalle alamainen, mutta elä itse ole miekan "kannattaja".

Ainut mitä voimme tehdä raamatun mukaan tai siis miten raamattu meitä opettaa ottamaan kantaa yheiskunnallisiin asioin on se, että rukoilemme viisautta päättäjille jotta se yhteiskunnan miekka ei ahdistaisi uskovaisia, koska muuten evankeliumin vieminen eteenpäin saataisi hidastua.

Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme (kristityt) viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden

Eli tuon Sanan kohdan mukaan ei tule rukoilla rauhaa yhteiskuntaa vaan rauhaa ja järjestystä kristittyjä kohtaan, jotta mahdollisemman moni tulisi tuntemaan totuuden.

Parempi on rauha ja järjestys, kuin sota ja kaaos.

Vaikka olen rauhan mies, en uskalaisi näin sanoa, koska yleensä rauha, järjestys ja vieläpä hyvä elintaso tekee jumalattomista Jumalaa vihaavasisia sekä kristityistä penseitä kun taas kaiken näköinen kaaos saa yleensä kristityt enempi turvautumaan ja janoamaan Herraan ja jumalattomissa taas etsimään Herraa.
Kyllä minusta on ihan hyvä asia, jos kristitty tai kuka tahansa ajaa vaikkapa kristillistä älä tapa-lakia suomeen, tai älä varasta tai ei saa tehdä toiselle väkivaltaa.
On myös erittäin hyvä, jos säädetään rangaistus tämmöisestä hyvän lain rikkomisesta.

Jotta ei mentäisi tekopyhyyden puolelle niin jokainen lakia säätvä kristitty joka ei halua olla tekopyhä niin hänen tulisi myös kaikki muukin synti viedä yhteiskunnallisen rangaistuksen piiriin.
Joel.A

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 04. Marras 2015 20:47

eikös suomessa maallinen laki ole tehty Raamatun pohjalta ja koko systeemi on tehty Jumalan sanan pohjalta suomessa ja monessa eu maassa ?Minusta se palvelee erittäin hyvin juuri sitä ,että esim ..tappaminen on rikos ja siitä seuraa jo maallinen rangaistus niin säilyy järjestys .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Joel.A » 04. Marras 2015 22:08

Mr Kerimäki kirjoitti:eikös suomessa maallinen laki ole tehty Raamatun pohjalta ja koko systeemi on tehty Jumalan sanan pohjalta suomessa ja monessa eu maassa ?Minusta se palvelee erittäin hyvin juuri sitä ,että esim ..tappaminen on rikos ja siitä seuraa jo maallinen rangaistus niin säilyy järjestys .

Vaikka suurinpiirtein näin onkin tehty niin onko se Kristillistä että todelliset kristityt (uudestisyntyneet) tekevät ja hamuavat Kristillisiä lakeja yhteiskuntaan ja näin olle heistä (lain säätäjistä) tulee myös niin uskovien kuin jumalattomienkin tuomareita? Minun mielestäni ei.

Vain se on minusta kristillistä, että pyrimme Jumalan voimassa ja johdatuksessa muuttamaan niin uskovien kuin jumalattomien lihan taulun lait Jumalan rakkauden lain mukaisiksi ilman, että olemme pakottamassa (tuomaroimassa) heitä millään tavalla "samanmielisyyteen".
Joel.A

ViestiKirjoittaja Joel.A » 04. Marras 2015 22:12

JHK kirjoitti:Minusta kristillisesti motivoituneen yhteiskunnallisen vaikuttamisen tien päässä odottavat inkvisitio, ristinretket ja holokausti. Kun sille tielle astuu, jokainen askel seuraa loogisesti toistaan. Laki on loppujen lopuksi fyysiseen uhkaan perustuva pakkokeino. Pakotetaan ihmiset olemaan kunnolla, pakotetaan ihmiset "uskomaan" oikein, pakotetaan ihmiset "ajattelemaan oikein". Joka niskoittelee, se "nousee esivaltaa vastaan" ja saa syyttää vain itseään siitä että miekka iskee häneen eikö vain? Ja sellaiset ryhmät, jotka tietoisesti kannattavat valtion vastaista ajattelua tulee tukahduttaa väkisin yhteiskunnan edun vuoksi, eikö totta? Keskiajan pakkokristillinen yhteiskunta rakentui ihan puhtaille logiikkaketjuille. Vaan mitä mahtoi Jeesus tarkoittaa sanoessaan "Jos minun valtakuntani olisi tästä maailmasta, minun opetuslapseni olisivat taistelleet?".

Jos Jumala on antanut armossaan jonkun valtion nähdä totuuden homoseksuaalisuuden vahingollisuudesta, ja säätää lain sitä vastaan, on se siunaus. Mutta jos me lähdemme sellaista lobbaamaan vaikkapa täällä Suomessa, olemme mielestäni jo astuneet tielle, joka johtaa pimeyteen. Sekä katoliset että protestanttiset ruhtinaat koettivat varjella valtioitaan harhaopilta ankaralla valtiovallan käytöllä - se johti tuhansien uskonveljien kuolemaan, sillä he uskoivat jossain kohtaa väärin, ja niin tehdessään "nousivat esivaltaa vastaan." Näiden lakien säätäjät tarkoittivat hyvää, mutta saivatkin aikaan veljesmurhaa. Pysytään poissa tuolta tieltä jooko? Siitä ei seuraa mitään hyvää.

Minunkin mielestäni asia on jämptisti juuri näin. :thumbup:
Joel.A

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Marras 2015 23:17

Mikä mielestänne olisi sitten sopiva rangaistus homoseksuaalisesta teosta? Jos siis vaikka kaksi naista jäisivät kiinni yhteisestä yöstä.. Vanhan liiton laissa se oli kuoleman tuomio.. Suomessa laki ei ole kieltänyt sellaista pitkään aikaan. Sharia-laki tuomitsee yhä kuolemaan. Olisiko hyvä antaa näille naisille sakkoja tai vankeutta? Minä en näe homoseksuaalisen teon rankaisemista laissa tarpeellisena. Tietenkin eri asia jos toinen on alaikäinen tms. Mutta siinä kohden laki kieltää myös heterosuhteet. Suomen laki ei kiellä haureuttakaan eli lain mukaan täällä saa tehdä aviorikoksen. Pitäisikö lain puuttua siihenkin?
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 05. Marras 2015 00:13

Minä nyt en kannata mitään homoseksualismin kriminalisoimista.
Minä tarkoitin, että on hyvä, jos valtion lainsäädäntö ainakin jotenkin perustuu
10 käskyn lakiin ja lepää rakkauden lain tai kristillisten arvojen perustalla, ainakin jossain määrin.

En minäkään usko, että mikään valtio on kristillinen enkä usko siihenkään, että
tästä maasta tai mistään muustakaan tulisi kristillinen.

Homouden kriminalisoiminen ei minusta ole mitään rakkauden lakia edes. Jos kaksi aikuista
ihmistä ovat kumpikin vapaaehtoisesti homo- tai lesbosuhteessa, niin ei heidän vankilaan heittämisellä tai
sakkojen perimisellä mitään saavuteta. Koko ajatuskin on ihan naurettava. Voidaan sitä silti
pitää vääränä eikä suorastaan tyrkyttää arvoja ja lakeja, jotka antaisivat ymmärtää, että uskovat ja Jumala sen hyväksyisi.
Sen enempää aviorikoksista ei minun mielestä ole mitään järkeä nakata selliin.
Suomen vankilat olisivat ylikuormitustilassa. :D

Valtio ja seurakunta ovat kaksi eri asiaa, valtiosta ei tule seurakuntaa, vaikka siellä jotain hyviä lakeja ajettaisiinkin.
Minusta on hyvä asia, että meillä on ollut rauha ja täällä on saanut melko rauhassa
julistaa evankeliumia ja heikoistakin on jollain tasolla pidetty huolta ja saatu aikaiseksi inhimillistä hyvinvointia.
Kyllä tuon taustalla on ollut vaikuttamassa sekin, että lainsäädäntö
on perustunut kristilliseen arvomaailmaan.
Huolimatta siitä, että hyvinvointi tuo mukanaan myös ongelmia,
voimme kiittää myös niistä ihmisistä, jotka Jeesus on tänä rauhan aikanakin pelastanut.

Ei me kristityt voida mitään rauhaisaa elämää elää kaikessa hiljaisuudessa ja jumalisuudessa, jos valtion taholla ei tehdä päätöksiä,
jotka edes jollain terveen järjen rippeillä ole tehty kristillisten arvojen pohjalta.
Minä nyt lähinnä peräänkuulutin vähän maalaisjärjen käyttöä.

Se on selvä asia, että pahempaan tämä maailma menee, eikä tästä hyvää saada millään.
Terveen järjen käyttö ei silti ole kiellettyä.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja Leea » 05. Marras 2015 01:04

Joel.A kirjoitti:Vaikka olen rauhan mies, en uskalaisi näin sanoa, koska yleensä rauha, järjestys ja vieläpä hyvä elintaso tekee jumalattomista Jumalaa vihaavasisia sekä kristityistä penseitä kun taas kaiken näköinen kaaos saa yleensä kristityt enempi turvautumaan ja janoamaan Herraan ja jumalattomissa taas etsimään Herraa.

Tämä on totta. Yleensä evankeliumi menee voimallisesti eteenpäin juuri vaikeissa olosuhteissa. Luin vasta kirjan Iranilaisista naisista, jotka joutuivat kotimaassaan vankilaan evankeliumin levittämisen takia. Kuinka voimallisesti Jumala käyttikään heitä vankilassa. Maaperä tuolla vankilassa vaikutti vastaanottavaiselta uskonasioille, osaltaan varmaan Iranin sortovalta vaikuttaa siihen että jotkut janoavat enemmän totuutta kuin esim. täällä Suomessa. Suomessa maaperä on aika kovaa, ainakin mitä itse olen huomannut, voi olla toki yleistystäkin.

Pitää tietenkin olla kiitollinen että on saanut elää maassa, jossa rauhalliset oltavat. Esivaltaakin tulee kunnioittaa kunhan se ei ole ristiriidassa Jumalan sanan kanssa. Tietyissä maissa jotkut lait varmasti pohjautuu osittain Raamattuun, mutta se ei tarkoita että kyseinen valtio olisi kristillinen. Mielestäni meidän kristittyjen ei tulisi käyttää aikaa poliittiseen taisteluun ja tiettyjen lakien eteenpäin viemiseen. Pidetään evankeliumia esillä, kerrotaan Jeesuksen rakkaudesta. Vain Hän voi muuttaa ihmisen sisältä.
Leea

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Marras 2015 10:05

Miettikäähän nyt toiselta kantilta asiaa ?? Suomi ja eurooppa on kristillinen ja kyllä siellä on ollut ristiretket ja inkvisiton mustat vuosisadat kuin myös pohjolassa noitavainot ja todella voi sanoa kun historiaa lukee ,että esim papiston toiminta on ollut järkyttävää jos uskomme esim noitavainojen historiaa.Kysymys kuinka moni valtio maailmassa on syntynyt ilman miekkaa ?? siinä mielenkiintoinen laskutehtävä päivän ratoksi .

Suomi ja Pohjola on tehnyt varmasti Pyhyydessä nuo päätökset eli tehdä Suomen laki aikoinaan Raamatun pohjalle ja kansa on valinnut ,että näin tehdään ja tietääkseni suomessa valitaan ihmiset tekemään valintoja(enemmistö) ja päätöksiä .Mitä tästä Jumalan ja Jeesuksen sanan alle menemisestä on ollut apua .No itse ainakin olen huomannut aivan mielettömän varallisen siunauksen esim suomessa ,jolla ei ole ollut juuri mitään luonnonvaroja yms .Sodan jälkeen maa ampaisi hirmuvauhdilla maailman eliittiin ja on pysynyt siellä .Kansa on ollut kristillistä ja kyllä tottakai on meillä ollut ateismia aina. Suomen kulku valtiona on liitetty Pyhiiin Raamatun lakeihin niin siunaukset on ollut todella nähtävissä ja etenkin kun niitä lakeja on seurattu valtiotasolla.

Nyt kuten tiedämme ja näemme 2000-luvulla suomen valtio on hyväksynyt saatanan lait ohjeekseen ...kuten edellä homous on sallittua ja kainenlainen luopumus jäytää ja nakertaa joka puolella ..esim homoja eduskunnassa vaikka alkuperäinen sääntö on ,että ...moitteeton kansalainen ja alunperin jos homo olisi ollut eduskunnassa siellä olisi syntynyt kenties nyrkkitappelu tai vastaavaa sillä ero vanhoihin aikoihin ja nykypäivään on yö ja päivä.TÄSSÄ ON EKSYTYS JA LUOPUMUS SAMASSA.

Pienessä ajassa jopa kristillinen kansa on mennyt tähän eksytykseen ja hyväksynyt sen ja pahinta ,että se on ollut niin salakavalaa ,että monet ei edes tajua ,mitä tässäkin nyt kirjoitan sillä hei ei näe totuutta.

En pidempää esseetä kirjoita ,mutta huomaamme varmaan kaikki ,kuinka Suomi on romahtanut yht äkkiä ja miksi ?? itse näen asian nyt sillä ,että valtio on hylännyt Jumalan ....valtion tasolla on luopumus ja yksilötasolla on luopumus ja mitä se tarkoittaa lyhennettynä ....Siunaukset ,jotka Jumalan käden alla on ollut meille ja tullut kuin Manulle illallinen niin ,että Jumala on ohjannut .......se on poissa ja suomi on taantumassa ja jumissa ...muu eurooppa hieman nousee ja suomi nytkin täälhetkellä laskee alaspäin ja jopa velkamäärä lisääntyy miljoona vauhdilla vielä miljardeihin ...
Mr Kerimäki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu