vaisuliini kirjoitti:Huomasit varmaan että Raamattu pitää tatuointia syntinä mutta ei sano mitään lävistyksestä että se olisi syntiä. Huomasitko samoin? Luin Raamattua ja huomasin että Jumala antaa omalle kansalle lävistyskorut. Saako uskova lävistää ja ottaa lävistyskorun korvaan?
Mooseksen seremonialaissa tatuoinnit eli ihopiirrokset kielletään. 3.Ms. 19:28 Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra.
En suosittele kenenkään ottamaan ihopiirroksia eli tatuointeja, mutta muistutan kuitenkin, että tuo seremonialaki on ristiinnaulittu Kristuksen kanssa pois tieltämme (Kol. 2:14). On kuitenkin yksi ihopiirros, joka sallitaan: "Mikä sanoo: "Minä olen Herran oma", mikä nimittää itsensä Jaakobin nimellä, mikä piirtää käteensä: "Herran oma", ja ottaa Israelin kunnianimeksensä" Jes. 44:5.
Vielä pyydän miettimään tätä:
Jes. 49:15-16 Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinuna unhota. Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt, sinun muurisi ovat aina minun edessäni.
Ja vertaamaan tähän:
Joh. 20:25-27 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle [Tuomaalle]: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko" Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!" Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".