Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Marras 2015 20:55

vaisuliini kirjoitti:Huomasit varmaan että Raamattu pitää tatuointia syntinä mutta ei sano mitään lävistyksestä että se olisi syntiä. Huomasitko samoin? Luin Raamattua ja huomasin että Jumala antaa omalle kansalle lävistyskorut. Saako uskova lävistää ja ottaa lävistyskorun korvaan?

Mooseksen seremonialaissa tatuoinnit eli ihopiirrokset kielletään. 3.Ms. 19:28 Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra.
En suosittele kenenkään ottamaan ihopiirroksia eli tatuointeja, mutta muistutan kuitenkin, että tuo seremonialaki on ristiinnaulittu Kristuksen kanssa pois tieltämme (Kol. 2:14). On kuitenkin yksi ihopiirros, joka sallitaan: "Mikä sanoo: "Minä olen Herran oma", mikä nimittää itsensä Jaakobin nimellä, mikä piirtää käteensä: "Herran oma", ja ottaa Israelin kunnianimeksensä" Jes. 44:5.

Vielä pyydän miettimään tätä:
Jes. 49:15-16 Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinuna unhota. Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt, sinun muurisi ovat aina minun edessäni.
Ja vertaamaan tähän:
Joh. 20:25-27 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle [Tuomaalle]: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko" Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!" Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Marras 2015 22:05

*
Ok Jukka. Niin kyllä Raamattu puhuu tatuointikiellosta mutta Raamattu ei puhu mitään koruilla lävistämisestä. Miten se voi olla sama asia kun rikotaan ihot auki viiltämällä surren että joku on kuollut? En näe siinä samaa asiaa. Koruilla lävistäminen ja ihon viiltäminen on kaksi eri asiaa.

Raamatun mukaan Jumala koristaa omin käsin omaa kansaa koruilla niin se pani miettimään että saa lävistää jopa korviin ja nenään koruilla. Ja minulle tuli mieleen että Raamatussa sanotaan että usko on kultaa kalliimpi. Niin siten VT:n mainitut korut tuntuu viittavan uskoon vertauskuvallisesti että usko on Jumalan silmissä kalliimpi. Ja ne mainitut korut todistavat että sallitaan lävistyskoruja käytettäviksi.

Hes. 16:11 Minä koristin sinut koruilla, panin rannerenkaat käsiisi ja käädyt kaulaasi,
12 panin nenärenkaan nenääsi, korvarenkaat korviisi ja päähäsi kauniin kruunun.
3 Niin koristettiin sinut kullalla ja hopealla, sinun pukusi oli hienoa pellavaa, silkkiä ja kirjaeltua vaatetta, ja sinä sait syödä lestyjä jauhoja, hunajata ja öljyä. Sinusta tuli ylenmäärin kaunis, ja sinä kelpasit kuninkaalliseen arvoon.

No missä on se Raamatun kohta joka kieltää käyttämästä lävistyskoruja? En vielä yhtään löytänyt sen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Joel.A » 03. Marras 2015 22:32

Mikko Murpatti kirjoitti:
Lily kirjoitti:Portugali, Espanja, Italia, Ranska, Saksa ovat olleet katolilaisia, eivät siis kristittyjä.

Kreikka ortodoksi maa, joten eipä sielläkään ole Jumalasta luovuttu sen enempää kun heillä ollut epäraamatullinen oppi ennestään...

Kaikissa kristillisissä uskonsuuntauksissa on uudestisyntyneitä Herran Jeesuksen opetuslapsia.

Eli vaikka maassa on epäraamatullinen oppi (katolilaisuus, ortodoksisuus jne.) on näissä maissa ja opinsuuntauksissa veljiämme ja siskojamme sisällä.

Siksi ortodoksinen maa ei ole Jumalaton maa, vaikka heidän oppinsa ei ole puhdasta. Kaikki jotka uskoo Jeesukseen syntiensä sovittajana sillä tavalla, että Jumala katsoo hyväksi heidät uudestisynnyttää ovat oikeasti uskossa ja veljiä ja siskoja sekä menossa taivaaseen.

Myös jokaisella meistä on väärää oppia mukanaan ja olemme väärällä tavalla käsittäneet joitain Raamatun oppeja tai saaneet väärää opetusta jostain jne. Silti olemme uudestisyntyneitä kristittyjä.

Meidän tulisikin pitää kaikkia toisia veljiä ja siskoja meitä parempina, vaikka he kuuluisivat ortodokseihin tai katolilaisiin taikka luterilaisiin.

Fil.1:15-18

15 Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
16 nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
17 nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.

Minusta tässä ajassa mikään maa ei voi olla millään tavalla kristitty maa ei vaikka lait olisi kuinka raamatulliset, koska se mikä on kristillisyyttä niin se ei todellakaan harjoita miekkalähetystä.

Miekkalähetys = Pakonsanelemalla alistetaan ihmiset tietyn lain alle.
Joel.A

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Marras 2015 23:02

Hesekielin kirjan 16.luku on eräs Juudan kansalle profetoitu sen ankarimmista tuomioista. Sillä ei lävistyksiä voi puolustaa, painvastoin. Tuossa luvussahan sanotaan, että Juudan synti oli niin hirveä, että se sai Sodomankin synnin näyttämään vanhurskaalta.

Mitä kirjoitin käsipiirroksista edellä niin käviköhän niin, etten ymmärtänyt niiden liittyvän Golgatan uhriin, jossa "ihopiirrokset" tehtiin Jeesuksen käsiin, jalkoihin ja kylkeen. Niitäkin kutsutaan lävistyksiksi, ja ovat ihmisten tekemiä, mutta niiden lävistysten arvo on mittaamaton. Seromonialaki ja Jumalan moraalilaki on naulattu ristille ja uudessa liitossa Jumalan laki on kätketty sydämiimme. Jos ihminen ei omassatunnossaan koe vääräksi tehdä lävistyksiä itseensä, niin sitten tehköön. Emme ole lain alla - jos joku on, niin hän täyttäköön koko lain - vaan olemme armon alla.

Uudessa Liitossa on neuvoja, jotka viittaisivat siihen, ettei uskovaisen ole tarpeellista tehdä itseensä ihopiirroksia tai lävistyksiä. Itse en neuvo ketään sellaisia tekemään, koska koen etteivät sellaiset ole jumalisuuteen perustuvan terveen opin mukaisia.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Marras 2015 00:03

*
Ok. En omassatunnossani koe vääräksi mutta Jumalan laki on minun laki koska se tietää mikä on oikea ja hyvä minulle. En voi itse yksin tehdä ilman Jumalan lakia. Golgatan juttu lävistyksestä ei vielä avautunut minulle. Kumpa Laki siis Raamattu avautuisi minulle.

No mieleeni nousi vähän ahdistava kokemus kun ne uskovat jotka ymmärsivät naisten tukkaan liittyvän kohdan väärin, kielsivät leikkaamasta tukkaa lyhyeksi. Hämmästyin ihmetellen. Tutkin itse yksin Raamattua uudestaan ja huomasin ettei Raamattu puhu mitään naisten hiuksen pituudesta kuinka pitkä tukka naisilla pitää olla. Koin sitä ahdasmieliseksi.

Niin mitä ulkonaisiin asioihin tulee, omantunnon mukaan jokainen yksilö tekee mitä katsoo oikeaksi. Ei toinen voi määrätä sitä. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Marras 2015 00:06

*
Ai niin siitä joka tuli äsken mieleen. Raamatun mukaan morsian on koruilla kaunistettu. Mitä Raamattu tarkoittaa koruilla?
vaisuliini

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Marras 2015 00:30

*
"Vanhan järjestelmän aikana siis härkien ja kauriiden veri ja vasikoiden tuhka puhdistivat ihmiset ulkonaisesti synnistä. Ajatelkaa, miten paljon varmemmin Kristuksen veri voi puhdistaa sydämemme ja elämämme! Hänen uhrinsa vapauttaa meidät orjallisesta sääntöjen noudattamisesta vapaaehtoisesti palvelemaan elävää Jumalaa."

Hebr. 9:13-14/Elävä uutinen
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Marras 2015 00:31

*
"Samalla tavalla, kun Jumala aukaisi silmäni näkemään, että Hän asetti syntini Jeesuksen päälle, niin täytyy Hänen uudestaan avata silmämme näkemään, että me olemme Kristuksessa."

-Watchman Nee/Niin kuin Hän-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Marras 2015 00:32

*
"Ei kristitty ole hirveän eriskummallinen ja joku hyveiden huippu: todellakin, hänellä ei ole yhtään hyvettä, hänellä on Kristus."

vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Marras 2015 00:35

*
"Jumala iski Jaakobia lonkkaniveleeseen. Lonkka on ihmisruumiin voimakkain osa ja on meidän suurimman voimamme symbooli. Meille jokaiselle täytyy tulla sellainen päivä, jolloin Jumala mitätöi ja purkaa oman voimamme. Sinun ja minun voimamme painopiste voi olla kokonaan muualla kuin mikä oli Jaakobin voiman keskus. Ehkä kunnianhimo, kerskailu, kiivastus, omahyväisyys tai joku muu. Meillä jokaisella on vahvat puolemme.
Loistamisen tarve on keskeisin meidän luonnollisessa voimassamme ja Jumalan täytyy se raivata pois. Tämän kaiken keskuksena hallitsee oma minä, mutta monet meistä eivät ole siitä tietoisia. Kaikki erehdyksemme tulevat jostakin sisäisestä keskuksestamme, se on "lonkkamme". Saakoon Jumala avata silmämme nähdäksemme luonnollisen voimamme keskuksen, sillä kun Jumala saa sen kukistettua, silloin me alamme kantaa hdelmää Hänelle."

vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu