Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Marras 2015 16:15

jukka1954 kirjoitti:Vaisuliini. Suuri kiitos jokaisesta lainauksestasi. Sydämessä ihan jupileeraa, kun niitä luen. Ei noiden kirjailijoiden teokset ole sattumalta luettavaksesi tulleet. Eivät todellakaan. Toivotan Sinulle runsasta Jumalan siunausta ja varjelusta teillesi ja tässä Sinua siunatessani koenkin hengessäni, että se armo, jossa olet, on Jumalan totinen armo.

Kiitos Jukka :) Mutta kiitos kuuluu eräälle uskonsiskolle koska hän itse laittoi ne viestit yhteiselle fb-seinälle niin ne tuli minun nenän eteen ja koin niiden puhuttelevan minulle niin halusin jakaa ne tänne kans. Minä tahdon siunata sinua ja myös häntä, siis uskonsiskoa koska hän laittoi ne yhteiselle fb-seinälle. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Lily » 03. Marras 2015 00:54

Portugali, Espanja, Italia, Ranska, Saksa ovat olleet katolilaisia, eivät siis kristittyjä.

Kreikka ortodoksi maa, joten eipä sielläkään ole Jumalasta luovuttu sen enempää kun heillä ollut epäraamatullinen oppi ennestään...
Lily

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Marras 2015 09:58

Lily kirjoitti:Portugali, Espanja, Italia, Ranska, Saksa ovat olleet katolilaisia, eivät siis kristittyjä.

Kreikka ortodoksi maa, joten eipä sielläkään ole Jumalasta luovuttu sen enempää kun heillä ollut epäraamatullinen oppi ennestään...

Kaikissa kristillisissä uskonsuuntauksissa on uudestisyntyneitä Herran Jeesuksen opetuslapsia.

Eli vaikka maassa on epäraamatullinen oppi (katolilaisuus, ortodoksisuus jne.) on näissä maissa ja opinsuuntauksissa veljiämme ja siskojamme sisällä.

Siksi ortodoksinen maa ei ole Jumalaton maa, vaikka heidän oppinsa ei ole puhdasta. Kaikki jotka uskoo Jeesukseen syntiensä sovittajana sillä tavalla, että Jumala katsoo hyväksi heidät uudestisynnyttää ovat oikeasti uskossa ja veljiä ja siskoja sekä menossa taivaaseen.

Myös jokaisella meistä on väärää oppia mukanaan ja olemme väärällä tavalla käsittäneet joitain Raamatun oppeja tai saaneet väärää opetusta jostain jne. Silti olemme uudestisyntyneitä kristittyjä.

Meidän tulisikin pitää kaikkia toisia veljiä ja siskoja meitä parempina, vaikka he kuuluisivat ortodokseihin tai katolilaisiin taikka luterilaisiin.

Fil.1:15-18

15 Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
16 nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
17 nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Marras 2015 10:46

*
Tässä on se video mutta se ei näy jollekulle joka ei ole itse facebookista. Siinä lukee että Европа отказывается от христианства mikäli tarkoittaa suomeksi 'Eurooppa kieltäytyy kristinuskon'. Eli Eurooppa kieltää kristinuskon mutta ottaa vastaan islamin.

https://www.facebook.com/10000871489844 ... 880716061/

Huom! Siinä videossa on jotain mikä ei sovi heikkohermoisille jotka eivät kestä katsoa.
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 03. Marras 2015 11:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Marras 2015 10:51

*
Minun kamu joka on harrikkatyyppi, on ortodoksinen uskova. Hän pitää itsensä kristillisenä miehenä ja käy eri vapaasuuntien kanssa eräässä moottoripyöräkerhossa. :)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Marras 2015 11:43

Mikko Murpatti kirjoitti:Eli vaikka maassa on epäraamatullinen oppi (katolilaisuus, ortodoksisuus jne.) on näissä maissa ja opinsuuntauksissa veljiämme ja siskojamme sisällä.

Siksi ortodoksinen maa ei ole Jumalaton maa, vaikka heidän oppinsa ei ole puhdasta. Kaikki jotka uskoo Jeesukseen syntiensä sovittajana sillä tavalla, että Jumala katsoo hyväksi heidät uudestisynnyttää ovat oikeasti uskossa ja veljiä ja siskoja sekä menossa taivaaseen.

Jep. Minulla on tapana sanoa: "Opissa erehtyminen ei aina ole uskossa erehtymistä."
Jukka

ViestiKirjoittaja tanu » 03. Marras 2015 17:13

Mikko Murpatti kirjoitti:
Lily kirjoitti:Portugali, Espanja, Italia, Ranska, Saksa ovat olleet katolilaisia, eivät siis kristittyjä.

Kaikissa kristillisissä uskonsuuntauksissa on uudestisyntyneitä Herran Jeesuksen opetuslapsia.

Eli vaikka maassa on epäraamatullinen oppi (katolilaisuus, ortodoksisuus jne.) on näissä maissa ja opinsuuntauksissa veljiämme ja siskojamme sisällä.

Myös jokaisella meistä on väärää oppia mukanaan ja olemme väärällä tavalla käsittäneet joitain Raamatun oppeja tai saaneet väärää opetusta jostain jne. Silti olemme uudestisyntyneitä kristittyjä.

Meidän tulisikin pitää kaikkia toisia veljiä ja siskoja meitä parempina, vaikka he kuuluisivat ortodokseihin tai katolilaisiin taikka luterilaisiin.

Fil.1:15-18

15 Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
16 nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
17 nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.

Juu näin on. Perun puheeni, kun aiemmin toisessa ketjussa syytin Timo Soinia katolisena saatananpalvojaksi. :oops:
Mistä minä tiedän mikä Soini sydämessään on. Mutta katolisen kirkon oppi on saatananpalvontaa.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Marras 2015 17:48

vaisuliini kirjoitti:*
Huomasit varmaan että Raamattu pitää tatuointia syntinä mutta ei sano mitään lävistyksestä että se olisi syntiä. Huomasitko samoin? Luin Raamattua ja huomasin että Jumala antaa omalle kansalle lävistyskorut. Saako uskova lävistää ja ottaa lävistyskorun korvaan?

Image

En vielä yhtään löytänyt Raamatusta kohdan siitä lävistyskiellosta. Kuka tietää missä kohdassa se kielto on? Miten te suhtautuisitte siihen jos uskovalla on joku lävistyskoru? Mietin vain uskovien reagointia siitä lävistyskorusta. Sydämen asenne ja usko on paljon korua tärkeämpi niin tällä tavalla kaunistaa sydämen uskolla siveästi eikä kaunistus ole ulkonainen asia vaan sydämen asenne ja usko, sanoo Raamattu.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 03. Marras 2015 17:56

vaisuliini kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Huomasit varmaan että Raamattu pitää tatuointia syntinä mutta ei sano mitään lävistyksestä että se olisi syntiä. Huomasitko samoin? Luin Raamattua ja huomasin että Jumala antaa omalle kansalle lävistyskorut. Saako uskova lävistää ja ottaa lävistyskorun korvaan?

Image

En vielä yhtään löytänyt Raamatusta kohdan siitä lävistyskiellosta. Kuka tietää missä kohdassa se kielto on? Miten te suhtautuisitte siihen jos uskovalla on joku lävistyskoru? Mietin vain uskovien reagointia siitä lävistyskorusta. Sydämen asenne ja usko on paljon korua tärkeämpi niin tällä tavalla kaunistaa sydämen uskolla siveästi eikä kaunistus ole ulkonainen asia vaan sydämen asenne ja usko, sanoo Raamattu.

"Tärkeää ei ole kuori, tärkeää on se mikä löytyy kuoren sisältä."
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Marras 2015 19:31

*
Niin totta. Sydämen usko ei katso ulkonaisiin asioihin jotka ovat hiuksissa ja kasvoissa ja korvissa. Sydämen asenne ja usko on kaunistukseksi. Jos uskova tuomitsee jostain ulkonaisesta asiasta, se syyllistyy itsekin syntiin, koska katsoo henkilöön ja ulkonaisiin asioihin eikä sydämen uskoon ja asenteeseen ulkonaisia asioita kohti.

Mutta se lävistyskielto on kantautunut uskovien kautta minulle asti niin koitin ottaa selkoa kysellen... Haluaisin lukea tutkien sitä Raamatun kohtaa koska yleensä Jumalan antama kielto liittyy aina terveyteen. Jos kielto ei tule Raamatusta niin kummastuttaa se kantautunut kielto...
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu