Lily kirjoitti:Portugali, Espanja, Italia, Ranska, Saksa ovat olleet katolilaisia, eivät siis kristittyjä.
Kreikka ortodoksi maa, joten eipä sielläkään ole Jumalasta luovuttu sen enempää kun heillä ollut epäraamatullinen oppi ennestään...
Kaikissa kristillisissä uskonsuuntauksissa on uudestisyntyneitä Herran Jeesuksen opetuslapsia.
Eli vaikka maassa on epäraamatullinen oppi (katolilaisuus, ortodoksisuus jne.) on näissä maissa ja opinsuuntauksissa veljiämme ja siskojamme sisällä.
Siksi ortodoksinen maa ei ole Jumalaton maa, vaikka heidän oppinsa ei ole puhdasta. Kaikki jotka uskoo Jeesukseen syntiensä sovittajana sillä tavalla, että Jumala katsoo hyväksi heidät uudestisynnyttää ovat oikeasti uskossa ja veljiä ja siskoja sekä menossa taivaaseen.
Myös jokaisella meistä on väärää oppia mukanaan ja olemme väärällä tavalla käsittäneet joitain Raamatun oppeja tai saaneet väärää opetusta jostain jne. Silti olemme uudestisyntyneitä kristittyjä.
Meidän tulisikin pitää kaikkia toisia veljiä ja siskoja meitä parempina, vaikka he kuuluisivat ortodokseihin tai katolilaisiin taikka luterilaisiin.
Fil.1:15-18
15 Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
16 nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
17 nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.