Helsingissä muslimit marssivat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Helsingissä muslimit marssivat

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 29. Loka 2015 18:24

ja sinäkö kannatat ,että muslimia maa täyteen ?? Lily...
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Lily » 29. Loka 2015 18:55

Minä uskon siihen, että meidän Kaikkivaltias Jumalamme on voimallinen herättämään uskovien sydämmessä niin suuren lähimmäisen rakkauden muslimeita kohtaan kuin mitä Raamatussa puhutaan.

Toki se vaatii uskovilta ehyttä sydäntä Herran edessä, jotta haluaa muslimeita rakastaa. Ja silloin kun haluaa muslimeita rakastaa ja alkaa niin tekemään, niin voivat he tulla tuntemaan mitä on Jumalan rakkaus ja ehkä kääntyvät Herramme puoleen etsien pelastusta :)

Tässähän on hyvä sauma rakastaa lähimmäistään muutenkin kuin sananhelinällä.

Pelihän on jo menetetty, siis suomi, suomalaisuus, itsenäisyys, vapaamaa jne. Turha haikailla sen perään mikä on jo menetetty. Parempi katsoa kohti Herraamme ja kysellä Häneltä sitä millaisia rakkauden tekoja Hän haluaisi että tänään teen lähimmäiselleni.

Eihän Jeesuskaan katsonut henkilöön rakastaessaan, kuuluuko meidän?
Lily

ViestiKirjoittaja paa » 29. Loka 2015 19:14

Muslimit palvoo epäjumalaa, miksi sellaisten seuraan pitäisi haluta? Toki heillekin pitää evankeliumi kertoa, mutta minusta heidän kanssaan ei pidä kaveerata ja osoittaa, että synti on oikein.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja paa » 29. Loka 2015 19:29

Suomi ollut uskonnollinen maa? Joo ehkä, mutta uskonnollisuus ei paljon lämmitä. Tarvitaan uskoa, ja kuka meistä voi sanoa kenellä menneistä polvists -Suomea rakentaessaan- on ollut usko Jeesukseen ja kuka vain on käynyt kirkossa, koska niin oli tapana?

Herra on kyllä siunannut Suomea monin tavoin, et ehkä täällä joku on jotain tehnyt oikein. Sodassa tappaminen on väärin, mutta helppohan meidän nyky-Suomesta käsin on arvostella sitä mitä 2 maailmansodan aikaan tapahtui. Sodassakin oli Jumalaan uskovia ihmisiä.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Lily » 29. Loka 2015 20:38

Kyllähän suomalaisetkin paljovat epäjumalia, ihan uskovaisetkin ( yleensä sen nimi on Omatahto), ei meidän tarvitse heidän kanssaan ruveta touhuamaan vapaa-ajan juttuja ym. Mutta kyllähän meidän kuuluu rakastaa heitä ihan yhtä paljon kuin parasta ystäväämme. Näin sana opettaa, ei meidän rakkauden tule katsoa henkilöön.

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,

ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,

ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;

kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

Kyllä ihminen tuntee ja vaistoaa aidon Jumalan rakkauden ihmisestä ja taas eroittaa sen sellaisesta rakkaudesta joka etsii omaansa...
Lily

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 29. Loka 2015 20:57

Tämä sakki on 90% lomalla Suomessa hyväksikäyttämässä meidän sosiaalijärjestelmäämme, ja rappeuttamalla jo muutenkin huonoa talouttamme.

Oikeat turvan tarvitsijat ovat pakolaisleireillä, jonottamassa pääsyä turvamaahan, siis mikä vaan maa kelpaisi ei tarvitsisi vaeltaa 4-7 turvallisen maan läpi vaan he olisivat tyytyväisiä ensimmäiseen. Toisin kuin nämä laittomasti ,aahantulevat. he ovat vaeltaneet 4-7 turvallisen maan läpi parempien sossu rahojen toivossa.

Pakolaisleireillä odottavien rassukoiden jonotusnumero on revitty sillä nämä partalapset ovat kiilanneet leireillä jonottavat tulemalla väkisin maahan.

Suomessa ei sanota heille "Otamme jonotus järjestyksessä, ne ensin jotka ensin ovat lupaa anoneet. Vaan sanoo "Tulkaa te kun olette jo matkustaneet tänne monen turvallisen maan läpi, saatte leireillä odottavien paikan, jääköön he telttoihinsa kun olivat niin köyhiä ettei heillä ollut varaa matkustaa tänne". Asiahan ei ole niin, että Suomeen otetaan rajalle laittomasti tulevat SEKÄ pakolaisleirejen köyhät ja kurjat, vaan laittomat maahantulijat vievät oikeiden pakolaisten paikan ja turvan sekä tulevaisuuden.

Suomeen tullaan sossurahojen perässä, todistaa Irakilainen:

minä uskon, että haastateltu Irakilainen tietää tämän asian hyvin, sillä puhuu kieltä.Minulla riittää lähimmäisen rakkautta ja tahtoa auttaa oikeita pakolaisia, näille kiilaajille ei riitä.

En käsitä tätä ajatusta, että uskotaan että on joku Jumalan suuri ja kiihkeä toive ja suunnitelma ohjata Suomeen Islaminuskoisia evankeliumin kuuloon, eikö sitä evankeliumia olisi voinut toimittaa heidän kotimaassansa? Tukea niitä järjestöjä jotka siellä jo sanaa levittävät henkensä uhalla?

Toki tänne tuleville voi evankeliumia saarnata, mutta en usko että heidän täällä olonsa on Jumalan erityinen tahto ja suunnitelma, vaan uskon että saatanan ohjaamat salajärjestöt ohjaavat näitä pakolaistulvia hajooittaakseen euroopan ja ajaakseen sen sisällissotaan. Tämä ei ole mikään sattuma ja vahinko.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 29. Loka 2015 21:19

Osa pakolaisista on taas halunnut että pääsisivät töihin, eivätkä olisi valtion elätettävinä.
Varmaan joukosta löytyy näitä elintasopakolaisia mutta ei varmaankaan kaikki sellaisia ole?

Joka tapauksessa arvostan uskovia jotka evankelioi näitä ihmisiä olivatpahan he mistä syystä tahansa
tulleet tänne..eihän kaikki edes saa oleskelulupaa jäädäkseen.
iinuliinu

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 29. Loka 2015 21:23

Lily kirjoitti:Kyllähän suomalaisetkin paljovat epäjumalia, ihan uskovaisetkin ( yleensä sen nimi on Omatahto), ei meidän tarvitse heidän kanssaan ruveta touhuamaan vapaa-ajan juttuja ym. Mutta kyllähän meidän kuuluu rakastaa heitä ihan yhtä paljon kuin parasta ystäväämme. Näin sana opettaa, ei meidän rakkauden tule katsoa henkilöön.

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,

ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,

ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;

kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

Kyllä ihminen tuntee ja vaistoaa aidon Jumalan rakkauden ihmisestä ja taas eroittaa sen sellaisesta rakkaudesta joka etsii omaansa...

Jos tämmöistä kuvailemaasi rakkautta ei ole kristityillä jotain kohtaan. Niin silloin sitä ei ole Jumala vaikuttanut.

Jos sitä ei Jumala ole vaikuttanut sen esittäminen on vain teeskentelyä ja näin valhetta.

Luetaan sanasta, että näin pitäisi olla ja sitten ilman Jumalan antamaa voimaa ja ilman Jumalan vaikutusta pumpataan itsestä semmoinen show esille että nyt rakastetaan juuri näin kun sana sanoo. Se on teeskentelyä, ja uskottelua jos tunteet eivät ole rehellisiä.

Minulla Jumala on vaikuttanut semmoista aitoa rakkautta joihinkin henkilöihin ja joissakin tilanteissa. Silloin se on luonnollista ja helppoa eikä esitystä. Tässä pakolaisasiassa Jumala ei ole minuun niin vaikuttanut että voisin kokea sanan vaatimaa rakkautta. Siksi en sitä myöskään valheellisesti esitä. Jumala muuttakoon sydämeni tässä asiassa, jos se on Hänen tahtonsa.

En arvosta ihmisen omia tekoja ollenkaan, moni kristitty tekee helposti niin, että lukee jonkun asian Raamatusta ja sitten rupeaa esittämään sitä, vaikka Jumala ei olisi kyseistä muutosta vielä vaikuttanut ihmisessä, se on minusta huono tapa edetä sillä teeskenteleminen on todella väsyttävää, ja jossain vaiheessa ihminen väsyy siihen loputtomaan vaatimusten määrään, joka sanasta nousee jos yrittää itse itsessään vaikuttaa ne asiat. Silloin kun Jumala Pyhällä Hengellä muuttaa hiljalleen ihmistä asiat menevät oikein.

En yritä sanoa että Lily esittäisit mitään, en sinua tunne niin hyvin että voisin sanoa mitään sen suuntaista, kirjoitin vain omien kokemusteni poihjalta peilaten itseeni asiaa ja Raamatun jakeita, jotka laitoit.

Olen hiljan tehnyt päätöksen etten esitä, valehtele tai anna ymmärtää olevani piiruakaan pyhempi kuin olen, enkä aio pyhittää itse itseäni ja muuttaa itse omaa ajatusmaailmaani, vaan sen työn tehköön Herra, minä en siihen pysty ilman häntä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 29. Loka 2015 21:48

iinuliinu kirjoitti:Osa pakolaisista on taas halunnut että pääsisivät töihin, eivätkä olisi valtion elätettävinä.
Varmaan joukosta löytyy näitä elintasopakolaisia mutta ei varmaankaan kaikki sellaisia ole?

Joka tapauksessa arvostan uskovia jotka evankelioi näitä ihmisiä olivatpahan he mistä syystä tahansa
tulleet tänne..eihän kaikki edes saa oleskelulupaa jäädäkseen.

Näyttää että päättäjät vievät asiaa järkevään suuntaan kuitenkin;

https://www.iltalehti.fi/pakolaiskriisi ... 8_cm.shtml
iinuliinu

ViestiKirjoittaja Lily » 29. Loka 2015 21:54

Se on Mikko oikein fiksua ja oikein, ettei teeskentele tai esitä mitään. Jos niin tekisi, niin silloinhan se olisi valehtelemista.

Jokainen kasvaa omassa tahdissaan uskontietä vaeltaessaan ja hyvä niin :)
Eikä aitoa rakkautta voi pumpata, itsestään silloin kun sitä ei ole. Kukaan meistä ei osaa täydellisesti rakastaa, ainoastaan Jumala tekee niin.

Uskon, että on kuitenkin erittäin tärkeää tavoitella rakkautta ja rukoilla ja anoa, että Herra täyttäisi meitä rakkaudellaan jolla sitten rakastaa muita.

Uskon myös, että anteeksianto on sidoksissa rakkautteen. Tarkoitan sillä tavalla, että jos pystymme antamaan esim. Maahanmuuttajille anteeksi heidän pahat tekonsa ja ymmärrämme sen, miten syvästi paholainen on heidät vanginnut vaiheeseen ja toteuttamaan pahuutta, niin pystymme helpommin näkemään sen kahlehditun pienen ihmisen joka tarvitsee Herraa muuttuakseen ja pelastuakseen, niin ehkä silloin näkisimme sen mille osottaisimme rakkautta.

Ymmärrän hyvin kyllä mitä tarkoitan, olen myös kohdannut uskovia ihmisiä jotka esittävät rakkautta omien tarkoitusperiensä takia. Ja olen myös itse ollut rakkaudeton, toivottavasti saisin rakastamisessa kasvaa koko ajan paremmaksi, niin läheisilläni olisi hyvä olla.
Lily

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu