ja jatkan nyt tuota ,miksi minua opastettiin /neuvottiin /ohjattiin.Ajattelin (maallisessa mielessäni ) no hyvä kun sain viisasta ohjausta ,mutta turhaanko ..ei minun osa liene kertoa muille tai opastaa sillä varsinaista kielen tuntijaa tai tutkijaa minusta ei saa ja jätän sen muille ja keskityn kotisrk asiaan ,joka vielä minua odottaa tulevaisuudessa .Siis keskustelen normaalisti ja hion kiveä kivellä ja olen itse hiottavana ,jotta opin muilta .
Sitten joku aika vuosi pari myöhemmin hyppäsin eräälle palstalle kirjoittamaan ja aattelin ,että ......no täällä on joka sortin väkeä ja luin tuota armo /laki keskustelua ja minulle tuli sellainen olo ,että moni on lähes eksyksissä ja vaistosin Hengessäni ja tunsiin ihmisten (oman totuuden) jonka tunsin jopa vääryydeksi ??Aattelin no hyppään kelkasta ei tämä ole minua varten ....sitte tapahtui ,että näin näyn ,jossa olin vihreällä rinneniityllä ja portti oli edessä ja lampaita oli rinne täynnä ja ne katselivat tarkasti minua jokainen.
Seuraavaksi siirryin lampaiden keskeen ja ymmärsin ,että ne oli Herran omia lampaita ja kun katsoin niitä niin niiden villat alkoivat keriytyä muuttuen valkoisesta harmaaksi .......käänsin nopeasti päätä toiseen laitaan laumaan ja sama siellä lampaat katseli ja villat alkoi muuttua harmaiksi .Lopulta oli niin ,että jokainen turkki lampaalla oli täysin harmaa .......ei yhden yhtää puhdasta valkoista villaa ......sitten näin lisää (yksityisasiaa) .Hengessäni tajusin sen ,että minun täytyy kirjoittaa noille ihmisille .........sitten ajatteli itseäni .Kuinka minä tollo osaan kirjoittaa yhden yhtää tai neuvoa missään ketään tai yhden yhtä ihmistä .No luin Raamattua osiota ,jossa selvitetään Lakia ja Armoa ja asia alkoi hyvin nopeasti aueta ja asia aukesi lopulta niin ,että ymmärrän sydämmessä varmasti oikein LAKI/ARMO suhteen ,joka on erittäin tärkeä jokaisen kristityn osata.
Kirjoittelin ja vastustus oli kova ...välillä pilkan tyylistä ja suoraa pilkkaa ,mutta lopulta huomasin ,että oppi meni perille ,jota kirjoitin .Voin sanoa ,että minä kirjoitin ,mutta viisaus tuli Jumalalta jopa niin ,että aamulla kuulin ,mitä päivällä tulen kirjoittamaan .
Tuon pikaisen oppikoulun jälkeen olen ymmärtänyt ,että Jumalalle ei ole mikään mahdotonta .....jos joku on mahdoton niin se on ihminen ,joka luulee ,että ei ihmisenä pärjää tai osaa tai eiköhän parempiakin ole tähän ja tähän tehtävään.
Kun Jumala ohjaa niin silloin asiat menee oikein eikä mistään tarvitse huolehtia .Sama pätee Raamatun tekstin opettelussa ja ymmärryksessä .Uskokaa ,että ei ole sellaista koodia ,joka ei aukeaisi kun Jumala toimii sillä kun Jumala toimii niin asiat aukeaa ....kunhan ihminen ei ole itse tulppana epäilyksineen.