Selvennän tässä edellä antamiani ajatuksia, koska nähtävästi ne ovat tulleet väärin ymmärretyiksi.
Itse en edusta romaanimusiikia vaan otin sen esimerkiksi siitä, että Jumala on puhutellut minua voimakkaan evankeliumin sanoman kautta sellaisessa musiikissa jota en koskaan ole tietoisesti "fanittanut". Tällä tarkoitan että "lahkoutuminen" määrättyjen musiikkityylien taakse on asettumista toista vastaan ja Jumalan toiminnan rajoittamista. Näen tällaisen "musiikillisen-lahko-hengen" juuri populaarisesta musiikista vaikutteita saanneissa, koska heille se MÄÄRÄTTY musiikkityyli on NIIN tärkeää, että sen puolesta täytyy asettua JOPA muita uskovia vastaan.
Edelleen. MIksi Jumala voisi käyttää romaani musiikkia eikä reggaei musiikkia ? En lähesty kysymystä tältä kannalta. Lähestyn asiaa sen kautta kirkastaako Jumalan Henki Kristuksen vaiko ei. Mutta sen tiedän, että Jumalan Pyhä Henki ei yhdy maallisen rock-bändi tyylisen konsertoinnin sisälle, koska se edustaa täysin ihmistä koroittavaa viihteellistä musiikki toimintaa. Reaggei edustaa rock-musiikkin muotoa, ja siinä esiintyvä asenne on ihmistä koroittava (muusikkoja) sekä tyypillinen bändi-ideologiaa esille tuova.
On naiivia lähteä pilkkaamaan virsiä juomalauluiksi, kutsua romaanimusiikkia yhtä maalliseksi, puolustaaksensa sillä täysin maallisesta muodosta kopioitua reaggei-musiikkia sellaiseksi, jolla voitaisiin tuoda Jumalan kunniaa ja ylistystä seurakunnan keskelle. Toni sanoi tärkeän kommentin tuolla; hengellinen musiikki ei ole sitä että maalliseen musiikkin vain lisätään hengellinen sanoma, musiikin ja sanoman tulee olla sopusoinnussa, ja juuri Hengen hedelmät kertovat paljon mistä motiivista muusikot musiikkia tekevät.
Nähtävästi erästä tunnetuinta gospel-reggaei bändiä Christafaria kehutaan heidän netti sivuillaan seuraavasti : (linkki : https://www.christafari.com/bio.html)
"I've seen then play many times and every time they've rocked the crowd. I guarantee that if you put them on any stage at any major festival they will tear the house down. I am confident that the exit polls will be that they are one of the top performers because they bring something different-and an amazing live show!" - Charles Dorris, former vice-president and head of Christian Music at the William Morris Agency and Chairman of the Gospel Music Association.
käännös :
"Olen nähnyt heidän soittavan useita kertoja ja joka kerta he ovat "rockanneet" yleisön. Takaan että jos laitat heidät mille tahansa lavalle, mihinkä tahansa suureen festivaaliin, he tulevat pistämään paikat sekaisin. On täysin luottavainen siihen että poislähtijöiden kanta tulee olemaan se, että he ovat yksi huippu esiintyjistä koska he tuovat jotakin erilaista ja hämmästyttävän live-shown"
William Morris Agency and Chairman of the Gospel Music Association.
Jokainen uudestisyntynyt tiedostaa että tässä koroitetaan ihmistä ja mainostetaan bändiä aivan kuin maallisiakin bändejä... tämä on surullista, koska tämä kaikki MUKAMAS tehdään Jumalan kunniaksi. Itse asiassa se kaikki kääntyy Jumalan häpäisemiseksi.
Keskustelu on muodostunut jo vahvasti "lahkohenkiseksi", ja niitä jotka etsivät Jumalan Sanan mukaista merkitystä hengelliselle musiikille jo aletaan tässä keskustelussa halventaa ja mielestäni jopa nälviä. Siksi itse päätän keskustelun tähän, toteamalla että elämme vaikeita aikoja seurakunnan keskellä - musiikki on tullut suureksi hajottavaksi ja erottavaksi tekijäksi SIITÄ SYYSTÄ - koska se synnyttää erimusiikki ryhmien kautta "musiikillisia-lahkoja". Kapinallisuus Jumalan Sanaa kohtaan on pahin asennemuoto, jonka näen nykyisessä populaarisesta musiikista vaikutteita hakevien asenteissa - tärkeää on puolustaa omaa musiikkityyliään eikä enää Jumalan Sanaa. Tämä on vaarallista sekä jopa hengellistä sokeutta aikaansaavaa.
Kiitos Isä, että Sinä tulet kirkastamaan Poikasi Jeesuksen ja ennalleen asettaaman seurakuntasi yksin Sinun kunniasi varaan. Aamen.
- todael