Lily kirjoitti:Petri, rakastaako Jumala meitä ihmisiä iankakkisella rakkaudella?
Minä olen ymmärtänyt sanasta, että kyllä Hän rakastaa.
Eli silloinhan meissä on se hyvää, että olemme Jumalan luomuksia ja hänelle rakkaita vaikka olisimme kuinka pahoja tahansa, KOSKA Hänen käden jälkensä näkyy meissä, tarkoitan nyt fyysisenä ilmentymänä. En siis tarkoita mitään new age kauheutta ( älä yritä sitä tuoda väkisin mukaan tähän, niinkuin toit Joel.A:n vastaukseesi). Vaan sitä, että Kaiken minkä Jumala loi oli aluksi sangen hyvää, kunnes tuli syntiin lankeemus, mutta Jumalan rakkaus meitä kohtaan silti jäi.
Olen kuitenin ymmärtänyt, että luomistyönä olemme sangen ihmeellisiä ja uniikkeja kappaleita, meistä jokainen. Sehän on se hieno ja hyvä juttu. Ajattele hiukan miten mahtavasti Jumala on kaiken luonut, eikö se ole ihmellistä ja hienoa.
Jumalan armosta ja rakkaudesta meitä langenneita ihmisiä kohtaan olen sitä mieltä, että
itse asiassa, monesti Jumalan rakkaus näkyy selvimmillään siinä kuinka Jumala pelastaa sellaisen ihmisen pois kadotuksen tieltä, joka käy ihan sotaa Jumalaa vastaan esim. Paavali oli ennen tälläinen ja monet saatanapalvojat ja muslimit.
Se on minusta ollut aivan päivän selvää, että täällä jokainen on ollut sitä mieltä, että pelastus on yksin armosta.
Se, että vastaat minun, Jukan ja Joel.A:n ym. viesteihin niinkuin uskoisimme että jonkin oman hyvyyden tähden ihminen voi pelastua, on minusta tarkoituksellista asian väärin ymmärtämistä.
Ja on väärin antaa kaikkille muillekkin sellainen kuva, että meidän ymmärryksessä pelastuksen suhteen on väärää oppia kun kerta ymmärämme pelastuksen samalla tavalla kuin sinä.
Et ehkä ole ymmärtänyt mitä olemme hakeneet takaa, tuolla miten Jumala rakastaa ihmistä ja miten arvokas ihminen on Jumalalle.
Itse kun tulin uskoon, huomasin todella, miten kaikki on armosta kiinni. Ei ole muuta tietä Jumalan luo, kuin Hänen armonsa.
Minusta sinun kirjoituksesi ovat ristiriidassa keskenään tuon kanssa, että ihminen on täysin paha ja sinun vaimosi ym. suhteen.
Kun jos kerta pahuuudesta ei saa kiittää niin silloin ei saa kiittää pahoista ihmisistäkään, tai heidän tekemisistään. Silloin ei saisi kiittää oikenpa mistään, edes siitä että meillä on antibiotiit, kun nekin tulevat bigpharmalta ym.
Oletko Petri pysähtynyt nyt itse tutkimaan Herran edessä tätä asiaa ja sitä mitä me kaikki olemme todella tarkoittaneet viesteisämme? Oletko ottanut aikaa kunnolla tutkia tätä tilannetta, ihan siis enemmän kuin puoli tuntia?
Olisiko ehkä paikallaan, että pysähtyisit nyt kunnolla miettimään ja lukemaan viestit.
Siunasta sinne sinulle ja koko perheelle!
Lily:
Olen käyttänyt todella paljon aikaani kyseessä olevaan keskusteluun. Olen rukoillut asian puolesta paljon. Rukoilen myös sitä, että miten minun tulisi vastata, etten loukkaisi ketään tai kirjoittaisi siten kuinka ei tule kirjoittaa. Olen rukoillut sitä, että sopu ja veljeys säilyisivät.
Olen koko eilisillan rukoillut ja nyt aamulla, että miten vastaan sinulle. Olen kokenut saavani vastauksen siitä mitä minun tulisi vastata. Kaikki tietenkin tulee koetella, koska olemme vajavaisia ihmisiä.
En halua enkä mene henkilöön, joten minua ei tule ymmärtää väärin, vaan otan esille tämän aiheen ison ja laajan vääristymän ja se tulee esille minulle erittäin rakkaan Joelin kautta. Koin että minun tulee vastata nyt näin, koska tästä tulee esille se vääristymä, joka tässä hiertää. En lainaa jokaista lainausta kokonaan, koska siten vastaukseni paisuisi "kilometrin" pituiseksi, siksi pyrin keskittymään olennaiseen tämän aiheen tiimoilta. Jokainen voi halutessaan tarkistaa koko lainauksen. Anteeksi kun tästä tulee pitkä kirjoitus, mutta on tärkeää käydä tämä asia läpi juuriaan myöten, että näemme mistä on kyse.
Joel.A : Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan
"pakolaisia" Viesti Lähetetty: 02. Loka 2015 19:03 :
Tarkennan vielä, että ymmärrän että Sana opettaa kiittämään
kaikesta pahasta mikä vähänkin koskettaa meidän omaa henkilökohtaista
elämäämme.
pp: Sana ei opeta kiittämään kaikesta pahasta (synnistä):
1 Piet 2:20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.
Raamattu opettaa selkeästi ettei meidän tule kiittää pahasta (synnistä).
Fil 4:8 Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;
Tässä Raamattu yhdistää kiittämisen siihen mikä on kunnioitettavaa, oikeaa, puhdasta, rakastettavaa, ja hyvää Jumalan tahdon mukaan. Raamattu ei opeta meitä kiittämään synnistä, koska synti on perkeleen teko, jonka Jeesus tuli tekemään tyhjiksi.
Joel.A Viestin otsikko: Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan
"pakolaisia" Viesti Lähetetty: 02. Loka 2015 21:48:
Joel:
Niin ei meidän tule kiittää siitä, että tyttö joutuu raiskatuksi
vaan nimen omaan rukoilla hänelle voimaa ja armoa kestää se kauhe kipu,
mutta jos itse olisin uskovainen tyttö tulisi minun "teoriassa" ottaa se
raiskaus kiitoksella vastaan, koska tälläkin tapahtumalla on varmasti
tarkoituksensa. Niin itse en siis kiitä pahoista asioista jotka koskevat
muita, mutta yritän kiittää niistä pahoista ja ikävistä asioista
mikä minua kohtaa tai minua koskettaa.
pp: Raamattu ei kehota uskovia kiittämään siitä jos he tulevat raiskatuksi, sillä raiskauksessa ei ole mitään kiitettävää, koska se on synnin ja saatanan aikaansaama hirvittävä synti.
Ef 5:
9 -sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä-
10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
11 älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
Jos uskova kiittää raiskauksesta (synnin ja perkeleen) teosta, niin hän on osallinen siihen sitä kautta että ylistää ja kiittää syntiä ja perkeleen tekoja, jotka Herra Jeesus tuli tekemään tyhjiksi. Synti on häpeällinen asia, eikä siinä ole mitään kiitettävää.
"pakolaisia" Viesti Lähetetty: 02. Loka 2015 22:14
Lonelyrider kirjoitti:
Raiskaus kiitoksella vastaan? Jos joku raiskaisi sinut, kiittäisitkö
todella itsekin kaiken sen jälkeen vain Jumalaa tapahtuneesta?
Joel:
Sanan mukaan minun tulisi kyllä kiittää.
Lainaa:
Jumalan tahto ei ole, että kukaan joutuisi raiskatuksi, silvotuksi...
henkisesti pahoinpidellyksi jne. Mikään niistä ei ole RAKASTAVAN Jumalan
tahto.
Joel:
Minä uskon, että on ja ei ole.
pp: Kuten on tullut esille, niin raiskauksesta ei tarvitse eikä saa kiittää. On selvää se ettei Jumalan tahto ole se että ihminen joutuu raiskatuksi, silvotuksi tai henkisesti pahoinpidellyksi. Jos ajattelemme, että Jumalan tahto olisi joissakin tilanteissa se että ihminen joutuisi raiskatuksi, silvotuksi, henkisesti pahoinpidellyksi, niin silloin teemme Jumalasta sellaisen, mitä Hän ei ole, eli toisin sanoen vääristämme sen mitä Jumala on.
"pakolaisia"ViestiLähetetty: 04. Loka 2015 10:57
paa kirjoitti:
En jaksanu lukea kaikkia kommentteja, mut voisko joku vastata suoraan: jos
joku raiskaa mut niin pitäiskö olla kiitollinen? Jos joku raiskaa
lapsesi, kiitätkö Jumalaa?
Kyllä tai ei riittää vastaukseksi.
Joel:
Kyllä, tai ainakin pitäisi.
pp: Nyt tässä kohden ollaan jo kiitollisia siitäkin, että jos lapset raiskataan. On selvää, että kyseessä on selkeä vääristymä koskien Raamatun sanan opetusta kun ja jos ollaan kiitollisia oman itsensä tai lapsen raiskatuksi tulemisesta. Tätä en sano ketään vastaan hyökäten, vaan surullisena sekä kipua tuntien sydämessäni.
"pakolaisia" ViestiLähetetty: 04. Loka 2015 12:43
paa kirjoitti:
Ihanko oikeasti kiität Jumalaa jos sinun lapsesi joutuisi tuollaisen
sairaan teon kohteeksi? Tai oikeastaan, pyritkö kiitollisuuteen tuossa
tilanteessa? Mistä kiität tarkalleen?
Anteeksi, mutta kuulostaa aivan pimeeltä, että Jumala odottaa meiltä
tuollaista.
Joel:
Minun kohdallani tosi tilanteessa kiittäminen voisi olla hyvin kaukana
tuossa tilanteessa, mutta uskon että Herra haluaa minun tuossa tilanteessa
katsovan näkymättömään ja pyrkiä olemaan kiitoksen kautta iloisia,
koska se että lapseni joutui sairaan teon kohteeksi niin sillä on myös
varmasti tarkoituksensa. Tuskin Jumala huvinvuoksi sallii pahan tapahtuvan?
Vielä siis. Eli en sinänsä pyri kiittämään itse pahanteosta (vaikka
kuulostaakin siltä) vaan sitä, että silläkin on varmasti
tarkoituksensa.
pp: Ei Jumala halua kenenkään vanhempien olevan kiitoksen kautta iloisia siitä että hänen lapsensa joutuisi raiskatuksi. Raiskauksen tarkoitus on tuottaa hirvittävää synnin hedelmää, eikä uskova saa kiittää ja iloita perkeleen teoista. Jumala sallii synnin siksi, koska synti vaikuttaa tässä maailmassa, mutta Jumala ei halua, että synti tuhoaisi ihmisiä, siksi Jumala lähetti Jeesuksen tekemään tyhjiksi perkeleen teot. Pahan teolla ei ole mitään hyvää tarkoitusta, koska pahanteko on synnin vallan alla.
Joel.A Viestin otsikko: Re: Tuleeko synnistä kiittää
Jumalaa ViestiLähetetty: 04. Loka 2015 14:31
toni t kirjoitti:
Sen sijaan sinun tulkintasi tekee saatanasta Jumalan apupojan ja tätä
kautta saatanan teotkin olisivat Jumalan tekoja. En voi kuvitellakkaan
ristiriitaisempaa ajatusta. Sillä sinun tulkintasi mukaan Jumala joka on
Valkeus toimisi maailmassa pimeyden tekojen kautta ja Jumala joka on Totuus
toimisi valheen tekojen kautta. Tuollainen tulkinta ei ainoastaan
vääristä Jumalan luonnetta vaan asettaa Jumalan saatanan tekojen
suunnittelijaksi ja tekee näin Jumalasta kaiken pimeydenkin perimmäisen
lähteen ja tämä on minusta jo Jumalan pilkkaa. En usko että sinä Joel
haluaist pilkata Jumalaa mutta sinun tulkintasi johtaa siihen jos ajattelet
että saatana on Jumalan apupoika jonka kautta Jumala toimii ja siksi
kaikki kärsimämme vääryys on Jumalalta ja kiitoksen arvoista.
Joel:
Se on totta, että minun tulkintani tekee saatanasta tietyllä tavalla
Jumalan "apupojan", koska jos saatanaa ei olisi en usko että meitäkään
olisi, koska miksi Jumala tahtoisi luoda lisää robotteja? Uskon siis,
että Jumala on kaikki tietävä ja luodessaan kointähden/aamuruskonpojan
hyväksi tiesi Jumala hänen muuttuvan pahaksi tai Luodessaan ihmisen tiesi
Hän, että ihminen lankeaa pahaan hän jopa mahdollisti pahan lankeamisen
kolmella tavalla. Ensimmäiseksi Hän loi meidät omaksikuvakseen toiseksi
hän asetti ihmisen läheisyyteen hyvän ja pahantiedon puun sekä
kolmanneksi Hän asetti saatanan kiusamaan, viettelemään meitä
kiusaukseen. Eli uskon, että ihmisen kuuluikin langeta syntiin niin
rankalta ja pahalta kun se kuulostaakin.
Kysymys kuulu, että miksi, miksi kaikki tämä pahuus jos Hänessä ei
ole pimeyttä ja vääryyttä (niinkuin ei olekkaan)? Miksi Jumala teki
meistä niin heikkoja valitsemaan helpommin pahan kuin hyvän tai miksi
Jumala ei heittänyt satanaa ja koko pahan joukkoja suoraan "vankilaan"?
Minä siis uskon, että kaikki tämä on Jumalan tarkoittamaa jotta Hän
saisi meistä Ihmisistä paljon kallisarvoisempia koetuksen kautta kuin
Enkelit ovat.
Eli näen, että saatana on tietyllä tavalla Jumalan "apupoika", mutta
vain sillä viisii, että hänet on laitettu koettelemaan meitä, jotta me
emme olisi vain Jumalan luomia robotteja.
pp: Jumala ei tehnyt ihmistä siksi, että hänen kuului langeta syntiin. Jos ajattelee näin, niin silloin se voi johtaa siihen, että uskoo kaiken pahan ja synnin maailmassa olevan Jumala tahto ja tarkoitus, mutta tällainen ajatus on väärin ja syntiä Jumalaa vastaan. Jumalan tahto oli, että ihminen eläisi elämänsä Jumalaa rakastaen. Jumala tahto ja tarkoitus ei ollut, että ihminen lankeaisi syntiin, sillä Jumala ei tahdo synnin tuhoavan ihmistä, siksi Hän lähetti Jeesuksen tekemään tyhjiksi perkeleen teot.
Joel.A Viestin otsikko: Re: Tuleeko synnistä kiittää
Jumalaa Viesti Lähetetty: 04. Loka 2015 17:53
Joel:
Minusta saatanan haltuun jättäminen tarkoittaa suojauksen purkamista
synnin tekijän osalta. Suojaus tässä tilanteessa oli seurakunta vaikka
hän olikin ilman suojausta jo Jumalan taholta. Eli Jumalan oma on
lähtökohtasesti Hänen varjeluksessa, mutta jos Hänen omansa päättää
alkaa tekemään syntiä voi Jumala ohjata synnintekijää tekemään
parannusta saatanan tekojen kautta. Toisin sanoen Jumala sallii saatanan
käydä omansa kimppuun jos he ovat esim tottelemattomia.
On totta, että synti ei ketään pelasta, mutta on selvä totuus, että
jonkun synnin teko saattaa olla tai useasti onkin jonkun pelastukseksi tai
kasvatukseksi.
pp: Synnin teko ei ole kenenkään pelastukseksi, eikä synti kasvata ketään jumalisuuteen.
2 Tim 3:
16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
Jumalan hyvä sana kasvattaa meitä uskossa jumalisuuteen, ei synti.
Room 2:4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
Jumalan hyvyys vetää parannukseen ja pelastukseen, eikä synti, sillä synnin palkka on iankaikkinen kuolema. Jumala näyttää ihmiselle synnin synniksi, koska synti tuhoaa ihmisen ja näin Jumalan hyvyys vetää pelastukseen, eikä synti.
Joel.A Viestin otsikko: Re: Tuleeko synnistä kiittää JumalaaViestiLähetetty: 08. Loka 2015 18:43
Toni, tuli tässä vielä mieleen se, että jos saatanassa (synnissä) ei ole kerta mitään hyvää niin miksi ihmeessä se on vielä olemassa?
Maalaisjärjellä ajateltuna jos minä en kertakaikkiaan tykkää jostain asiasta niin minä haluan sen asian myös hävitettäväksi, mutta jos minä kuitenkin haluan jonkun asian säästää vaikka en siitä tykkäisikään niin jotakin positiivistä ja hyvähään siinä on pakko silloin olla minulle, eikö vain?
pp: Synnissä ja saatanassa ei ole mitään hyvää Jumalalle ja synti ja saatana on olemassa siksi tässä maailmassa, koska saatana lankesi syntiin ja haluaa hallita jumalana tässä maailmassa. Jumala sallii synnin ja saatanan olemassaolon, koska jokainen näkee ketä kannattaa palvella Jumalaa vai saatanaa. Kun uusi maailma luodaan, niin siellä jokainen on oppinut synnin läksyn, eikä kukaan enää halua nousta kapinaan Jumalaa vastaan. Synti ja saatana saa vaikuttaa maailmassa siksi, että jokainen näkee synnin pahan ja mädän hedelmä ja mitä siitä seuraa ja valitsisi Jumalan hyvyyden. Synti ja saatana ei vaikuta siksi, että siinä olisi jotakin hyvää Jumalalle.
Jos sanomme, että synnissä ja saatanassa on jotakin hyvää Jumalalle, niin silloin Jumalan hyvyys ja koko kuva Jumalasta ja Hänen toimistaan vääristyy todella pahasti.
Joel.A Viestin otsikko: Re: Tuleeko synnistä kiittää Jumalaa Viesti Lähetetty: 09. Loka 2015 17:52
Joel:
Petri kirjoittaa: Korjaa minua jos olen ymmärtänyt sinua väärin. Näetkö sinä niin, että saatanassa ja synnissä on jotakin hyvää ja Jumala käyttää tätä saatanassa ja synnissä olevaa hyvää vetääkseen parannukseen ja tehdäkseen tekojaan ihmisiä kohtaan saatanassa ja synnissä olevan hyvän kautta?
Jos saatanassa ja synnissä olisi jotain hyvää, niin miten se tulee esille, että ihminen voisi ottaa sen saatanassa ja synnissä olevan hyvän vastaan?
Joel:
Petri, minä ajattelen, että itse saatanassa ja sen tekemissä teoissa ei ole mitään hyvää, mutta se että saatana on vielä , vapaalla jalalla niin se että se on vapaalla jallala niin siinä pitää silloin olla jotain hyötyä/pointtia/hyvää/tärkeää/positiivista Jumalalle.
pp: Pahassa saatanassa ei ole mitään hyötyä ja hyvää Jumalalle, koska saatana on valheen isä, joka tekee ja vaikuttaa synnin kauheuksia maan päällä, josta ihmiset kärsivät pahasti monin tavoin.
Joel.A Viestin otsikko: Re: Tuleeko synnistä kiittää Jumalaa Viesti Lähetetty: 09. Loka 2015 18:00
Joel:
Petri kirjoittaa: Jos joku lyö minua sen tähden, että uskon Jeesukseen, niin en kiitä lyönnistä, (synti), vaan siitä että saan kärsiä pahaa Jumalan nimen tähden. Näillä kahdella asialla on suuri ero.
Joel:
Jos minua lyödään olipa syy mikä tahansa niin uskon, että raamattu kehoittaa minua kiittämään ei itse lyömisestä vaan siitä, että sillä lyömisellä voi olla jokin tarkoitus.
pp: Jos joku uskova elää Jumalan tahdossa ja jumalaton vihaa uskovaa ja sen tähden lyö uskovaa, niin lyönnin tarkoitus on satuttaa ja tehdä vahinkoa, joka on yhtä kuin syntiä. Raamattu ei kehota kiittämään synnin tarkoituksesta, koska synnin tarkoitus on tehdä pahaa, tuhota synnin kautta. Synnin tarkoitus ei ole yhtä kuin Jumalan tahto.
Joel.A Viestin otsikko: Re: Tuleeko synnistä kiittää Jumalaa Viesti Lähetetty: 12. Loka 2015 19:44
Joel:
PetriFB kirjoitti:
Kehotit minua ajattelemaan loogisesti, mutta Raamattu kehottaa ajattelemaan ei lihan mukaan, vaan hengellisesti. Raamatun opetuksen mukaan saatanassa ei ole mitään hyvää, ja siksi en yritä etsiä hänestä mitään hyvää tai hyödyllistä Jumalalle, koska saatanassa ei ole mitään hyvää.
Joel:
Hengelleisesti totta kai tulee ajatella, mutta täytyy muistaa kuitenkin loogisuus asioissa kuin asioissa. Ei voida ruveta tyhmiksi niin että hylätään loogisuus.
Petri, Raamatun mukaan jumalattomassakaan ei ole "mitään hyvää", mutta silti Jumala tahtoo jumalattomankin pelastaa. Eli jumalattomassakin onkin jotain hyvää, koska Herra haluaa jumalattoman pelastaa...
Sama loogisuus minusta on myös saatanan kohdalla. Saatana on läpensä paha, mutta koska häntä ei ole vielä heitetty tulijärveen on saatanan olemassa olossa oltava näin ollen jotakin hyvää Jumalalle.
Eli ei voida sanoa, että jos jossakin ei ole mitään hyvää niin automaattisesti se takoittaisi että se missä ei ole mitään hyvää niin sen olemassa olossakaan ei ole mitään hyvää.
pp: Raamattu sanoo ettei Jumalan mittapuun mukaan jumalattomassa ole mitään hyvää, eikä Jumala sano pelastavansa ihmistä, siksi että hänessä on jotakin hyvää, vaan siksi koska hän on synnin turmelema.
Viittaukseni new-ageen tuli siitä kun sanotaan ihmisessä (jumalaton) olevan jotakin hyvää, koska Herra haluaa pelastaa jumalattoman. Raamatun opetuksen mukaan jumalattomassa ei ole mitään hyvää Jumalan mittapuun mukaan ja siksi koska ihminen on synnin turmelema, niin siksi Jumala haluaa hänet rakkaudessaan ja armossaan pelastaa, ei siksi että hänessä olisi jotakin hyvää Jumalalle.
Jos emme ymmärrä ihmisen olevan kokonaan synnin turmelema ja Jumalalle kelpaamaton itsessään, niin silloin evankeliumi vääristyy, koska Jeesus pelastaa meidät siksi kun meissä ei ole mitään hyvää Jumalalle Jumalan mittapuun mukaan, eikä siksi että ihmisessä on jotakin hyvää. Viittaus new-ageen on mielestäni siten osuva, että new-age opettaa ihmisessä olevasta hyvyydestä, mutta Raamattu sanoo Jumalan mittapuun mukaan ettei ihmisessä ole mitään hyvää. Tarkoitus ei ole loukata ketään tai syyttää ketään new-agesta, vaan saada ajattelemaan ja näkemään että vääristymät ja väärä ymmärrys Raamatusta voi johdattaa meitä ajattelemaan hyvin samansuuntaisesti kuin esim. new-agessa, jos uskomme ihmisessä olevan jotakin hyvää, jonka tähden Jumala pelastaisi ihmisen. Raamatun totuuden mukaan ihminen on synnin turmelema, eikä hänessä ole Jumalan mittapuun mukaan mitään hyvää Jumalalle.
Jumala ei rakasta jumalatonta ihmistä sen tähden, että hänessä olisi jotakin hyvää, vaan siksi koska ihminen on Jumalan luomuksena synnin kautta täysin synnin turmelema ja Jumala haluaa pelastaa hänet ja varjella synniltä. Tämä on Jumalan armoa.
Joel.A Viestin otsikko: Re: Tuleeko synnistä kiittää Jumalaa Viesti Lähetetty: 12. Loka 2015 20:11
PetriFB kirjoitti:
Matt 6:
9¶ Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
13 äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, <sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.>
14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Luuk 11:
2 Niin hän sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; (tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;)
3 anna meille joka päivä meidän jokapäiväinen leipämme;
4 ja anna meille meidän syntimme anteeksi, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle velallisellemme; äläkä saata meitä kiusaukseen; (vaan päästä meidät pahasta)."
Kun tutkimme Isä meidän rukousta, niin siitä tulee esille se ettei synnissä (saatanassa) tai sen seurauksissa ole mitään hyvää. Jeesus opetti meitä rukoilemaan ettemme joutuisi kiusaukseen (synnin kiusaus ja houkutus) ja että Jumala päästäisi meidät pahasta (synti, saatanan vaikutus jne.). Koska Herra Jeesus ei halua meidän joutuvan synnin kiusaukseen, niin se tarkoittaa sitä ettei synnissä (saatanassa) ole Jumalalle mitään hyödyllistä ja hyvää. Täytyy muistaa, että itse kiusaus ja houkutus ei ole vielä syntiä, sillä synnin kiusaus voi sanoa varasta kun sinulta puuttuu (kiusaus voi vääristää varkauden sanoen sitä, että ota se mitä sinulle kuuluu jne.), mutta tämä kiusaus ei ole vielä syntiä, vaan se muuttuu synniksi siinä vaiheessa kun ja jos varastat. Jumala ei halua että edes synnin kiusaus astuisi ajatuksiimme, koska Hän pitää syntiä läpikotaisin pahana.
Jumala ei halua meidän joutuvan synnin kiusauksiin, koska kiusauksen tarkoitus on johdattaa ihminen tekemään syntiä. Koska Jumala ei näe synnissä mitään hyvää, niin siksi Hän ei halua, että synnin kiusaus kiusaisi meitä.
Joel:
Petri sinä puhut ihan ristiin. Ensin myönnät, että saatana on sitä ja sitä varten sekä myönnät senkin, että Jumala antanut maailman paholaisen valtaan ja sitten nyt taas tuot sen esiin, että saatanassa ei ole mitään hyvää. Jos kerta Jumala ei halua meidän joutua kiusaukseen niin tuskin Jumala olisi laittanut jollain tapaa saatanan maailman ruhtinaaksi.
pp: Jeesus sanoi ja opetti että rukoilisimme ettemme joutuisi kiusaukseen. Tämä lukee selvästi Raamatussa. Kuten tuli edellä esille, niin saatana on maailman ruhtinaana siksi, että kaikki näkevät mihin saatanan teot johtavat, ettei kukaan kapinoisi Jumalaa vastaan ja käyttäisi väärin vapautta valita ketä kannattaa rakastaa ja miten kannattaa elää. Pahassa saatanassa ei ole mitään hyvää, vaan hän on läpikotaisin paha ja hänen pahuudestaan todistavat kaikki synnin hirvittävät teot maailmassa.
Joel.A Viestin otsikko: Re: Tuleeko synnistä kiittää Jumalaa Viesti Lähetetty: 12. Loka 2015 20:12
Joel:
Jos saatanasta ei ole mitään hyötyä ja hyvää niin miksi Jeesus valitsi joukkoonsa "perkeleen"
Lainaa:
Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele."
Tästäkin huomaa sen, että saatanasta on jotakin hyötyä ja hyvää Jumalalle.
pp: Ei tuosta tule millään tavalla esille se että saatanasta olisi jotakin hyötyä ja hyvää Jumalalle, sillä tästä tulee esille se että ihminen saa vapaasti päättää ketä hän rakastaa ja palvelee joko Jumalaa tai syntiä ja saatanaa. Juudas valitsi synnin ja saatanan.
Joel.A Viestin otsikko: Re: Tuleeko synnistä kiittää Jumalaa Viesti Lähetetty: 13. Loka 2015 16:59
Joel:
Sanot, että jumalattomassa ei ole mitään hyvää. On totta, että heissä itsessään (lihassa) ei ole mitään hyvää, mutta on suurta vääryyttä sanoa, että Jumalalle heissä ei ole mitään hyvää. Jos kerta heissä ei ole Jumallalle yhtään mitään hyvää niin miksi ihmeessä Jeesus meni kuolemaan ristille, eikö juuri jumalattomien tähden, jotta edes joku uskoisi Häneen?
Jumala tahtoo pelastaa jumalattoman siksi, ettei yksikään ihminen hukkuisi ja menisi kadotukseen. Mitä tämä jo ihan loogisesti tarkoittaa? Sitä, että Jumalalle syntisissä on jotakin hyvää, koska hän ei halua heidän joutuavan kadotukseen.
Se että Jumala haluaa meidän rakastavan lähimmäisiämme (myös jumalatonta) jo loogisesti todistaa sen, että jumalattomissa on jotakin hyvää Jumalalle.
pp: Raamatun opetuksen mukaan Jeesus meni kuolemaan ristille, siksi koska ihmiset ovat synnin turmelemia, eikä heissä ole Jumalan mittapuun mukaan mitään hyvää, siksi Jeesus meni kuolemaan, koska Hänessä täyttyy se hyvyys, joka kelpaa Jumalalle, siksi Jeesus otti meidän paikkamme ristillä, koska me emme voisi muuten pelastua.
Se että Jumala haluaa minun rakastavan jumalatonta, ei johdu siitä, että jumalattomassa olisi jotakin hyvää, sillä hän on täysin synnin turmelema Jumalan mittapuun mukaan ja se miksi minun tulee rakastaa johtuu siitä, että Jumalan hyvyys vetää häntä parannukseen ja pelastukseen. Toinen syy on siinä, että rakastamalla jumalatonta Jumalan tahdon mukaisesti, en tee syntiä häntä ja Jumalaa vastaan, vaan elän Jumalan tahdon mukaisesti.
Nyt kun olen pyrkinyt näyttämään tämän asian vääristymän ja Raamatun sanan totuuden, niin on hyvä mennä eteenpäin. Muistutan vielä että olen vajavainen ja siksi se tulee koetella mitä olen kirjoittanut.
Nyt vastaan sinulle rakas Lily sisareni siihen mitä kirjoitit minulle. Koin että minun tuli ottaa esille se mitä on sanottu, ei siksi että syyttäisin ketään, tai haluaisin lyödä, vaan siksi että näkisimme vääristymän ja Raamatun sanan välisen eron.
Jumala rakastaa meitä iankaikkisella rakkaudella ja Raamattu sanoo ettei ole Jumalan mittapuun mukaan yhtäkään ihmistä, joka tekisi hyvää Jumalan mittapuun mukaan ja Jumala pelastaa ihmisen, koska hän on synnin turmelema, ei siksi että hänessä olisi jotakin hyvää Jumalalle. Me olemme Jumalan luomuksia, mutta syntiinlankeemus turmeli ihmisen täysin, niin ettei Jumalan mielestä ihmisessä ole mitään sellaista hyvää, että Hän siksi pelastaisi ihmisen, vaan siksi koska hän on synnin turmelema.
Aamu-Usva kirjoitti todellisen helmen tähän keskusteluun. Lainaus Aamu-Usvalta: Rakastamisen kohteessa ei tarvitse olla mitään hyvää. Tätä juuri tarkoittaa Jumalan armo; ansaitsematonta hyvyyttä ja rakkautta. Hyvyydellä ostettu rakkaus ei mielestäni ole yhtä suurta kuin ansaitsemattomana saatu rakkaus.
Jumalan rakkaus on ihmeellinen, sillä Hän rakastaa, vaikka kohteessa ei ole mitään hyvää, mutta kun Hän rakastaa, niin Hänen rakkautensa kohde jossa ei ole mitään hyvää muuttuu pelastuksen jälkeen ihmiseksi, joka alkaa tekemään Jumalan hyvyyden mittapuun mukaisia tekoja. Armo ei olisi armoa, jos pelastettavassa olisi jotakin hyvää, jonka tähden hänet pelastetaan. Armo on armoa silloin kun täysin kelvoton saa armon. Jumalan rakkaus jäi syntistä kohtaan, jossa ei ole mitään hyvää Jumalan mittapuun mukaan, mutta Jumala armossaan pelastaa syntisen ihmisen Jumalan armon ja hyvyyden tähden.
Silloin kun pelastus on yksin armosta, niin se tarkoittaa sitä ettei ihmisessä ole Jumalan mittapuun mukaan mitään hyvää ja siksi koska ihminen on synnin turmelema, niin hän saa Jumalan armosta pelastuksen.
Lainaus: "Raamatun mukaan jumalattomassakaan ei ole "mitään hyvää", mutta silti Jumala tahtoo jumalattomankin pelastaa. Eli jumalattomassakin onkin jotain hyvää, koska Herra haluaa jumalattoman pelastaa".
Silloin kun joku sanoo ja uskoo Jumalan pelastavan jumalattoman siksi kun jumalattomassa on jotakin hyvää, niin tällaisesta lausunnosta saa selkeästi sellaisen käsityksen, että ihmisessä olevan hyvyyden tähden Jumala pelastaa hänet. Ei ole kyse siitä, että tarkoituksellisesti vääristäisin asian, vaan siitä että joku on sanonut Jumalan pelastavan ihmisen, koska hänessä on jotakin hyvää.
Koska Raamatun opetuksen mukaan ihmisessä ei ole mitään hyvää Jumalan mittapuun mukaan ja Jumala pelastaa armossaan ihmisen siksi, koska hän on synnin turmelema, niin koskien pelastusta on kyse vääristymästä, jos sanoo ja uskoo Jumalan pelastavan ihmisen, siksi kun ihmisessä on jotakin hyvää.
1 Tess 5:
22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
23 ¶ Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
Raamatusta tulee esille kuinka syntiinlankeemus turmeli kokonansa Jumalan luomuksen, ihmisen. Jos emme ymmärrä synnin turmelusta ja saatanan pahuutta, niin se voi johtaa meidät sellaiseen, että alamme kiittämään synnistä, josta meidän ei tule kiittää, koska synti on perkeleen tekoja, ja Jeesus tuli tekemään tyhjäksi perkeleen teot.
Jaak 2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
Yksikin rikkomus Jumalan lakia vastaan tekee ihmisestä koko lain rikkojan, eikä hänessä ole synnin turmelemana ja orjuudessa Jumalan mittapuun mukaan mitään hyvää. Siksi meidän tulee ajatella asioita Raamatun opetuksen kautta, joka kertoo nämä asiat selvästi.
Olen pyrkinyt lukemaan viestit kunnolla sekä olen rukoillut miten vastaan ja olen sen lisäksi rukoillut tätä asiaa paljon ja asia on ollut ajatuksissani jopa yölläkin. Minä en halua vääristellä mitään, enkä kenellekään pahaa, vaan sitä että Jumalan rakkaus ja totuus valtaisi sydämemme ja sitä kautta voimme hylätä vääriä ajatuksia ja käsityksiä, eli Raamatun vastaisia opetuksia ja uskomuksia. Kehotan vielä koettelemaan sen mitä olen sanonut, enkä pidä itseäni erehtymättömänä ja siksi kehotan koettelemaan kirjoitukseni. Meidän tulee jokaisen suostua koeteltavaksi, sillä se on Jumalan tahto.
Minäkin toivotan sinulle rakas sisareni Lily Jumalan siunausta sekä koko perheellesi. Sydämessäni on erityinen osa ja paikka teidän perheelle huolimatta siitä, ettemme ole päässeet tässä asiassa yksimielisyyteen.