Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Loka 2015 12:45

Aamu-Usva kirjoitti:Iltaa kaikille,
On ollut ihana, mutta raskas viikonloppu. Eilen olin ensimmäistä kertaa elämässäni hieronnassa. Teki todella hyvää. Kerrankin minä kaikkien ihmisten kaikkien asioiden hoitaja sain itse olla hoidettavana. Oli kyllä myös jotenkin outoa... Niin harvinaista. Ja kosketus säilyy iholla niin vähän aikaa. Minulle tulee usein huono omatunto tai jotenkin ahdistunut olo jos olen ostanut itselleni jotain hyvää luksusta ja niin tuli tästäkin. On kuitenkin ihmisiä, joilla ei ole edes riittävästi ruokaa.
Olemme joka toinen viikonloppu yhden pienen vauvan tukiperheenä kuten myös tänä viikonloppuna. Vauva on kaikin puolin ihana ja rakastettava ja vielä ikäisekseen vauvaksi todella helppohoitoinen, mutta vie kuitenkin kaiken aikani ja keskittymiseni. Sitten tuntuu, että omat lapseni kaipaisivat enemmän läsnäoloani myös heille. Vanhimmalla on koekin huomenna, mutta en ole siihen hänen kanssaan ehtinyt paneutumaan.
Olen myös yhden järjestön puheenjohtaja ja seuraavan kokoontumisemme alustaja perui tulemisensa, joten pitäisi saada joku tilalle. Arkeni tuntuu nykyään vaan sellaiselta, että ei ehdi mitään asioita hoitaa kunnolla. Huomenna taas työpäivä ja töissäkin on ollut erityisen kiirettä ja viime viikollakin ylitöitä kaikkina muina päivinä paitsi perjantaina...
Valitinko tarpeeksi?
Taputtakaa vähän päähän, niin eiköhän tämä taas tästä :thumbup:

Olen kärsinyt burnoutin kerran elämässäni, ja se oli todella hirveä kokemus.

Muista , että maailma pyörii ilman sinuakin ja että et ole korvaamaton. Jos kieltäydyt jostain niin maailma ei suistu radaltansa.

Sinä saat sanoa "ei kiitos" saat jopa sanoa "ei kiitos, en jaksa" tai "ei huvita", siitä ei kukaan sinua tuomitse ja jos joku vihastuu tai suuttuu siitä että kieltäydyt jostain koska et jaksa niin vika on suuttujassa. Nykyajan yhteiskunnassa tuntuu että kokoajan pitäisi tehdä asioita jotka ei huvita taikka asioita joita ei oikeasti jaksaisi, ei kukaan jaksa kaikkea eikä ihminen voi loputtomasti tehdä asioita jotka ei huvita.

Toki aikuisen elämään kuuluu paljon asioita joita joutuu tekemään vaikka ei jaksa tai huvita, mutta on tärkeä muistaa että kaikki asiat eivät ole semmoisia. Joistain voi ihan hyvin kieltäytyäkkin.

Tuntuu että sinulla on aika monta rautaa tulessa, kannattaa tarkkailla jaksamistaan. Yksi hyvä nyrkkisääntö on, että jos rupeat unohtelemaan asioita usein (päivittäin) niin silloin kovalevysi on täynnä ja olet aivan liian ylikuormittunut.

Samoin jos töistätullessasi ajattelet että voi ei taas pitää kymmenen tunnin päästä mennä sinne -niin silloin ei ole kaikki kunnossa.

Eikä kannata verrata itseään muihin eli helposti ajattelemme, että Mattikin töissä jaksaa aina tehdä tuplavuoroja niin minunkin pitäisi, sinä olet sinä ja Matti on Matti, kukin tehköön sen verran mihin voimat riittää.

Pidä huolta itsestäsi ja voimia sinulle syksyyn sekä siunausta. :hugehug:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Loka 2015 13:38

Lily kirjoitti:Vaisuliini, turhaan anteeksi pyytelet :)

En usko, että tuolla viestiketjussa sitä kukaan pitää pikku juttuja ja miehille se on varmasti yhtä vaikea kokemus kuin naisille.

Maailmanaika tulee menemään niin pahaksi, että on realistista ajatella, että se voi vielä meidänkin elämäämme koskettaa.

Uskon vahvasti, että Herra antaa voimaa selvitä raiskauksesta ja myös voimaa antaa anteeksi jos ihminen haluaa antaa anteeksi. Loppujen lopuksi ei mikään voi murtaa sitä henkeä joka on osallisena Kristuksen ylösnousemuksessa, se kuuluu Jumalalle ja mitä enemmän olemme Herran kanssa, sitä enemmän vahvistumme Hänessä. Ruumimme voi kyllä rusikoida ja musertaa, mutta voittopalkintoa ei meiltä voi kukaan riistää jos sen vain haluamme pitää.

Ja jos meille jotain pahaa tapahtuu, niin yritetään muistaa, ettei meillä ole taistelu lihaa ja verta vastaan. Tällöin on myös helpompi antaa anteeksi.

Siunausta päivääsi Vaisuliini :hugehug:

Ok. Eilen miettiessäni aloin pelätä asioita jotka voivat olla isompia ja ne voi tulla kohtaamaan Jumalan salliessaan. Eläessään pelätään asioita joita Jumala sallii koeteltaviksi niinkuin Jobin tilanteessa. Jumalan lasten ei kuulu elää pelossa. Jumalan lasten kuuluisi kokea Jumalan turvallisen käden joka varjelee omia kaikilta pahoilta.

Jumalalta ei ole mikään mahdotonta varjella omia kaikilta pahoilta. Miksi se juttu on uskoville mahdotonta?

Siunausta sinun päivääsi Lily :hugehug:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Loka 2015 13:46

*
Eilen mietin myös väkivaltaista juttua esim. työntää pahantekijän pois ja samalla huutaa Herraa avuksi, se on varmaan uskovilta kiellettyä katsottuna Raamatun opetukseen? Minä en pidä sitä kiellettynä asiana. Uskova voi tehdä jotain väkivaltaa pelastaakseen itsensä tai jotakuta kun samalla huutaa Herraa avuksi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Loka 2015 13:58

vaisuliini kirjoitti:*
Eilen mietin myös väkivaltaista juttua esim. työntää pahantekijän pois ja samalla huutaa Herraa avuksi, se on varmaan uskovilta kiellettyä katsottuna Raamatun opetukseen? Minä en pidä sitä kiellettynä asiana. Uskova voi tehdä jotain väkivaltaa pelastaakseen itsensä tai jotakuta kun samalla huutaa Herraa avuksi.

Iloa päivääsi :)

Talitintit pihapuissa

Talitintit pihapuissa niin kauniisti lauluissaan.
Kuinka huoletonna ne lentelevät, vailla tietoa murheista huomisista.
Istun sisimmän levollisuuden ympäröimänä ja olen onnellinen.

Ja näen, tämä on elämä.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja uuhi » 12. Loka 2015 15:07

Aamu-Usva kirjoitti:
Olemme joka toinen viikonloppu yhden pienen vauvan tukiperheenä kuten myös tänä viikonloppuna. Vauva on kaikin puolin ihana ja rakastettava ja vielä ikäisekseen vauvaksi todella helppohoitoinen, mutta vie kuitenkin kaiken aikani ja keskittymiseni. Sitten tuntuu, että omat lapseni kaipaisivat enemmän läsnäoloani myös heille. Vanhimmalla on koekin huomenna, mutta en ole siihen hänen kanssaan ehtinyt paneutumaan.
Olen myös yhden järjestön puheenjohtaja ja seuraavan kokoontumisemme alustaja perui tulemisensa, joten pitäisi saada joku tilalle. Arkeni tuntuu nykyään vaan sellaiselta, että ei ehdi mitään asioita hoitaa kunnolla. Huomenna taas työpäivä ja töissäkin on ollut erityisen kiirettä ja viime viikollakin ylitöitä kaikkina muina päivinä paitsi perjantaina...
Valitinko tarpeeksi?

voidakseen ohjata nuoria vaimoja rakastamaan miehiänsä ja lapsiansa,
olemaan siveitä, puhtaita, kotinsa hoitajia, hyviä, miehilleen alamaisia, ettei elohimin sana pilkatuksi tulisi

tiit. 2:4-5

sillä ikeeni sopiva ja kuormani kevyt on.

matt. 11:30

Arvelen että sinä aamu-usva olet ottanut itsellesi myös sellaisia tehtäviä ja ikeitä jotka eivät sinulle kuulu. En tiedä minkä järjestön puheenjohtaja olet, mutta mahtaako mm. se olla sellainen ies joka ei sinulle kuulu. Olet kertonut aikaisemmin että opiskelet yliopistossa hoitotiedettä, ja olen ajatellut että elohim EI VARMASTIKAAN tarkoittanut että opiskelisit sellaista, koska se opiskelu käsittääkseni sisältää mm. eksyttäviä humanistisia opetuksia, ja miten ihmeessä sinulta pienten lasten äitinä riittää aikaa? Muistuttaisin myös rukouksen tärkeydestä, raamatussa sanotaan rukoilkaa lakkaamatta ja täyttykää hengellä.

Become not yoked with others - unbelievers, for what partaking is there to righteousness and wrong
and what fellowship to light with darkness? and what concord to messiah with belial? or what part to a believer with an unbeliever?
and what agreement to the sanctuary of elohim with idols? for you are a sanctuary of the living elohim, according as elohim said -- 'I will dwell in them, and will walk among them, and I will be their elohim, and they shall be my people,wherefore, come you forth out of the midst of them, and be separated, saith the lord, and an unclean thing do not touch, and I -- I will receive you,
and I will be to you for a father, and you -- you shall be to me for sons and daughters, saith the lord almighty.'

[2. kor. 6:14-18]
uuhi

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Loka 2015 18:41

En nyt enää opiskele, koska valmistuin maisteriksi viime keväänä. Mutta onhan tässä monta juttua menossa. Kiitos hyvistä ohjeista.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Loka 2015 13:14

*
Onko tämä totta – maahanmuuttajalla 84.953,29 Euroa tilillä? – kuva kuitista ! :shock: :shock:

Image

https://www.finnleaks.net/onko-tama-tot ... -kuitista/
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 13. Loka 2015 18:16

Aamu-Usva kirjoitti:En nyt enää opiskele, koska valmistuin maisteriksi viime keväänä.

Sydämelliset onnittelut. Tulin hyvin iloiseksi, kun luin tuon. Muistaakseni olet joskus aikaisemmin kertonut olleesi pakolainen, joka haki Suomesta turvapaikkaa ja joutui epätietoisena odottamaan prosessin päätöstä. (Muistinkohan nyt oikein ja oikeasta henkilöstä?).

Muistinpa oikein tai väärin, niin toivotan sydämestäni Sinulle, perheellesi ja rakkaudentyölle lähimmäistesi parissa siunausta. Kiitos, kun kirjoitat tälle foorumille.
Jukka

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Loka 2015 19:34

Et kyllä muistanut ihan oikein :lol:
Olen ihan supisuomalainen ja ollut täältä paossa vain Israelissa joitain vuosia. Siellä kyllä olin maahanmuuttaja ja jouduin odottamaan aina päätöstä uudesta oleskeluluvasta. Siitä olen varmaan jossain täällä kertonut ja on varmaan jäänyt mieleesi nämä minun maahanmuuttajajutut... :D
Mutta kiitos kuitenkin oikein paljon onnitteluista!
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Jukka » 13. Loka 2015 20:35

Aamu-Usva kirjoitti:Et kyllä muistanut ihan oikein :lol:

Huokaus, totta se on, ettei vanhuus ja höperyys yksinänsä tule. Kevennykseksi kerron, että en ole yksin. Eräässä tilaisuudessa viime vuonna vanha, hyvin pukeutunut ja arvokas rouva tuli luokseni ja esitti kaikkien kuullen monisanaisen kiitoksensa siitä, että olin toimittanut vanhuksille (villalangasta kutoen) aivan erityisen lämpimiä sukkia. En saanut sanan sijaa kertoakseni, etten ole kenellekään villasukkia toimittanut enkä varsinkaan kutonut, koska en osaa kutoa.
Jukka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu