Joel.A kirjoitti:toni t kirjoitti:Joel.A kirjoitti:
Minusta Sana kyllä kehottaa kiittämään ja olemaan aina iloisia vaikka ympärillä tapahtuu koko ajan kaikkea ikävää (pimeyden teot). Siinä olen samaa mieltä, että ei jonkun yksittäisen ihmisen tekemästä synnin teosta tule kiittää.
Esim Jobinkin tapaksessa kaikki tapahtunut paha oli saatanasta ja Job vain kiitti ja ylisti Herran nimeä. (Job 1).
Pitää myös muistaa, että vanhurskaalle ei tapahdu mitään pahaa ilman Jumalan sallimusta.
Olen sitä mieltä että sana kehoittaa kiittämään rukouksessa aina Jumalaa Hänen hyvyydestään ja varjelustaan jne.. Eli vaikka olosuhteet olisi kuinka huonut tahansa niin meidän tulisi rukoilla lakkaamatta Jumalaa kiitoksen kanssa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että kiittäisimme Jumalaa huonoista olosuhteista ja synnin teoista - esim siitä että islamistit valloittaa suomea jne... Vaan sitä että kiitämme Jumalaa että saamme rukoilla Häntä ja Hän kuulee meitä jne.. vaikka koko maailma olisi meitä vastaan.
Toni, jos suomi vallataankin islamien toimesta niin ensinnäkin eikö tämä kaikki ole Herramme sallimaa josta tulee myös kiittää, että Herran tahto tapahtukoon ja toiseksi onko se sinulta rakas veljeni Toni jotenkin pois jos islamisti veisi sinun työsi ja kotisi muuten kuin siten, että se saattaisi riipaista lihaa?
Joka rakastaa isäänsä (Suomea) taikka äitiänsä (Maailmaa) enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa (Omaisuutta) taikka tytärtänsä (Työtä/Saavutuksiaan) enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; Eli kaikesta tulee aina olla luopumassa, mitään asiaa ei saa kiinnittää sydämmeen paitsi Herra.
En nyt tarkoita Toni tässä sitten sitä, että sinä rakastaisit noita asioita enemmän kuin Herraa. Latoin vain muistutukseksi.
Jumala sallii saatanan tehdä pahaa vielä tässä maailmassa. Pahaa jota Jumala itse myös vihaa sillä Hän vihaa syntiä ja laittomuutta. Tuleeko meidän siis kiittää Jumalaa asioista joita Hän itsekkin vihaa? En näe niin. Esimerkiksi jos näen miehen raiskaavan tytön niin vaikka Jumala sallikin sen niin en usko että Jumala odottaa minun kiittävän Häntä tuosta tytön raiskauksesta. Sen sijaan uskon että Jumala odottaa että silloin huutaen rukoilen Häneltä armoa ja apua tuohon tilanteeseen kiitoksen kanssa.
Nyt ei ole kyse siitä mikä on minulta tai meiltä pois vaan siitä tuleeko meidän kiittää Jumalaa asioista joita Jumala itsekkin vihaa. Tuleeko meidän kiittää vanhurskasta Jumalaa laittomuudesta. Ja niin kuin kirjoitin en näe niin.
Joel, islam on uskonto joka kehoittaa tekemään vääryyttä ja laittomuutta lähimmäisiä kohtaan. Se on uskonto joka kehoittaa tekemään saatanan tekoja lähimmäisiä kohtaan. En usko että Jumala odottaa meiltä kiitosta siitä että islam leviää maailmaan vaikka Jumala salliikin sen vielä tässä ajassa. Siksi minä en kiitä Jumalaa siitä että islam leviää koska islam on Jumalan tahdon vastainen uskonto.
Kiitän kyllä Jumalaa islamin levitessä ja silloinkin jos islamistit valloittaa kotini. En kuitenkaan islamin (Jumalan tahdon vastaisen uskonnon) takia vaan sen takia että kaiken pahankin keskellä Jumala on kiitoksen ja ylistyksen ansainnut.