Miksi maahanmuuttajia vihataan?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Miksi maahanmuuttajia vihataan?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Syys 2015 16:48

*
Jumalan siunausta myös sinulle Pekka :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja onefortruth » 20. Syys 2015 21:56

Juu ne ei huolinut mitään punaisen ristin apupaketteja sen ristin vuoksi. (Olisko ideaa riisua ne ristit sitten pois, on toinen pohdittava juttu, mutta sinällään jo tuo ele on hyvin halveksuva.)
Aika ääriporukkaa täytyy olla, jos ei vesi kelpaa tai sapuskat. Nyt mulle valaistuikin että jos shiiamuslimeja kun ovat, ovat tiukempia.
Mutta silti on törkeätä tuollainen käytös! Samaan aikaan, meanwhile, on pakolaistelttakylät tyhjillään Lähi-Idän omissa pakolaiskylissä.
Ja tässä on nyt selvinnyt sekin, etteivät kaikki Irakilaiset ole vaarassa, heille riittäisi siirtyminen omassa kotimaassaan rauhallisempiin paikkoihin.
Syyriassa on täysi sotatila tällä hetkellä menossa, USA ja Venäjä ovat aloittaneet sotatoimet siellä nyt.
Itse toki olen pakolaisten auttamisen kannalla, mutta nuo käytöstavat tuntuvat tekevän siitä erittäin epämiellyttävää. :(
onefortruth

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Syys 2015 05:45

*
Kai he muslimilaiset eivät uskaltaneet ottaa punaisen ristin apupaketteja peläten terroristeja koska tiesivät itse sisältäpäin valtaamisen jutun joka perustuu islamiin?

Minua vähän häiritsee islamilaiset jotka tiesivät islamin salaisen jutun jonka tarkoitus on vallata huomaamattomasti sisältäpäin koko maailman itselleen eivätkä he ole rehellisyyden kuva omalta uskonnolta ja he antavat ihmisten luulla että toistemme omaa vakaumusta kunnioitetaan ja siinä luulossa saamme kaikessa rauhassa harjoittaa omaa vakaumusta.

Integroitumissopimukseen lisättäisiin uskonnolliseksi sisältäpäin valtaamisen kielto ja se että kristinuskoa annetaan olla rauhassa. Sorry!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Syys 2015 09:32

vaisuliini kirjoitti:*
Kai he muslimilaiset eivät uskaltaneet ottaa punaisen ristin apupaketteja peläten terroristeja koska tiesivät itse sisältäpäin valtaamisen jutun joka perustuu islamiin?

Minua vähän häiritsee islamilaiset jotka tiesivät islamin salaisen jutun jonka tarkoitus on vallata huomaamattomasti sisältäpäin koko maailman itselleen eivätkä he ole rehellisyyden kuva omalta uskonnolta ja he antavat ihmisten luulla että toistemme omaa vakaumusta kunnioitetaan ja siinä luulossa saamme kaikessa rauhassa harjoittaa omaa vakaumusta.

Integroitumissopimukseen lisättäisiin uskonnolliseksi sisältäpäin valtaamisen kielto ja se että kristinuskoa annetaan olla rauhassa. Sorry!

Jos tilanne olisi versus toisinpäin, että punainen puolikuu tarjoaisi kuunsirpillä varustettuja apupaketteja kristityille... voisiko osa uskovista kieltäytyä tarjotuista paketeista?
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Syys 2015 10:28

lonelyrider kirjoitti:

Jos tilanne olisi versus toisinpäin, että punainen puolikuu tarjoaisi kuunsirpillä varustettuja apupaketteja kristityille... voisiko osa uskovista kieltäytyä tarjotuista paketeista?

Mitä sinä tekisit jos sinulle tarjotaisiin punaisen puolikuun apupaketin? Minä aina kieltäytyisin koska se perustuu valheeseen.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Syys 2015 10:39

vaisuliini kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:

Mitä sinä tekisit jos sinulle tarjotaisiin punaisen puolikuun apupaketin? Minä aina kieltäytyisin koska se perustuu valheeseen.

Ajattelen monista asioista, ettei niistä ehkä aina kannata tehdä etukäteisvisioita, mitä tekee tai on tekemättä.
Mutta voisi ajatella vaikka näin silti... jos on esim. lapsia ja lapset kärsii todellista nälkää... silloin ihmisellä aika usein periaatteet siitä, että jokin logo apupaketin kyljessä... voisi merkitä mitään muuta enemmän kuin olemalla vain pelkkä logo, voi menettää merkityksensä.

Laitoin sen alkuperäisen kysymyksen sen vuoksi, koska useilla kristityilläkin voi olla hyvin vahvoina periaatteet asioissa ja sama kait on voinut olla kyseisten muslimien tapauksessakin.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja onefortruth » 21. Syys 2015 11:31

Menee jo spekuloinniksi. Silloinhan ne kaikki olisivat terroristeja. Jos saan taas tuoda esille mitä YLE-uutiset sanoo, niin kyseessä on pelottelukampanja mitä todennäköisemmin.
Miksi se laittaisi (ISIS) noin monta kuin 4000 pakolaisina menemään Eurooppaan? On mahdollista toki, en poissulje sitä.
Mutta mitä nyt olen pohtinut ja hieman tutkinut, oon tullut siihen tulokseen ettei meidän todellakaan pidä suhtautua heihin kuin terroristeihin.
Kyllä isisksellä riittää kannattajia ilmankin että tarvitsee laittaa heikäläisiä kulkemaan vaarallisia reittejä kohti Eurooppaa?
Mediakritiikkiä ja lähdekritiikkiä, kiitos. Myös MV-lehdessä on ollut valheellista tietoa, älkää uskoko niitä. Samoin Paavo Tajukangas- blogissa.
Usein he ottavat juttunsa epäilyttävistä lähteistä.
Käännettäisiinkö katseemme Jeesukseen vihdoin, sulkisimme epäilyttävät tietolähteet ja kysyisimme neuvomme häneltä?
Mitä nämä uutiset on tarkoitettu aiheuttamaan muuta kuin tarpeetonta muukalaisvihaa?
Nyt meillä on tuhannen taalan paikka osoittaa kristillinen rakkautemme ja se, mitä Jeesus on.
Muslimit eivät ehkä tiedä armosta ja rakkaudesta mitään, mutta se henkivalta joka heissä vaikuttaa, on Jeesuksen voittama.
Ja nyt on nähty että suomalaisilla on sisua näyttää myös mielipiteensä.
Emmekö kristittyinä voisi tehdä samoin? Etsitään vastausta Herralta, jooko?
onefortruth

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Syys 2015 12:50

*
lonelyrider kirjoitti:Ajattelen monista asioista, ettei niistä ehkä aina kannata tehdä etukäteisvisioita, mitä tekee tai on tekemättä.
Mutta voisi ajatella vaikka näin silti... jos on esim. lapsia ja lapset kärsii todellista nälkää... silloin ihmisellä aika usein periaatteet siitä, että jokin logo apupaketin kyljessä... voisi merkitä mitään muuta enemmän kuin olemalla vain pelkkä logo, voi menettää merkityksensä.

Laitoin sen alkuperäisen kysymyksen sen vuoksi, koska useilla kristityilläkin voi olla hyvin vahvoina periaatteet asioissa ja sama kait on voinut olla kyseisten muslimien tapauksessakin.

En näe punaisen ristin logomerkin ristiksi vaan rastiksi. Muslimipakolaisille voisi selittää että se ei liity uskontoon vaan se on joku vaikka ambulanssin merkki.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Syys 2015 12:59

onefortruth kirjoitti:

Menee jo spekuloinniksi. Silloinhan ne kaikki olisivat terroristeja. Jos saan taas tuoda esille mitä YLE-uutiset sanoo, niin kyseessä on pelottelukampanja mitä todennäköisemmin.
Miksi se laittaisi (ISIS) noin monta kuin 4000 pakolaisina menemään Eurooppaan? On mahdollista toki, en poissulje sitä.
Mutta mitä nyt olen pohtinut ja hieman tutkinut, oon tullut siihen tulokseen ettei meidän todellakaan pidä suhtautua heihin kuin terroristeihin.
Kyllä isisksellä riittää kannattajia ilmankin että tarvitsee laittaa heikäläisiä kulkemaan vaarallisia reittejä kohti Eurooppaa?
Mediakritiikkiä ja lähdekritiikkiä, kiitos. Myös MV-lehdessä on ollut valheellista tietoa, älkää uskoko niitä. Samoin Paavo Tajukangas- blogissa.
Usein he ottavat juttunsa epäilyttävistä lähteistä.
Käännettäisiinkö katseemme Jeesukseen vihdoin, sulkisimme epäilyttävät tietolähteet ja kysyisimme neuvomme häneltä?
Mitä nämä uutiset on tarkoitettu aiheuttamaan muuta kuin tarpeetonta muukalaisvihaa?
Nyt meillä on tuhannen taalan paikka osoittaa kristillinen rakkautemme ja se, mitä Jeesus on.
Muslimit eivät ehkä tiedä armosta ja rakkaudesta mitään, mutta se henkivalta joka heissä vaikuttaa, on Jeesuksen voittama.
Ja nyt on nähty että suomalaisilla on sisua näyttää myös mielipiteensä.
Emmekö kristittyinä voisi tehdä samoin? Etsitään vastausta Herralta, jooko?

Sori mikä MV-lehti on? En suhtaudu näin että he kaikki olisivat terroristeja mutta he voisivat hyvin noudattaa suomalaista läinsäädäntöä täällä Suomessa. Ja olen samaa mieltä kanssasi että Jumalan armo voisi vaikuttaa heihin paljon ja saisi aikaan jotain ihmettä heissä...
vaisuliini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Syys 2015 13:02

lonelyrider kirjoitti:Ajattelen monista asioista, ettei niistä ehkä aina kannata tehdä etukäteisvisioita, mitä tekee tai on tekemättä.

En näe punaisen ristin logomerkin ristiksi vaan rastiksi. Muslimipakolaisille voisi selittää että se ei liity uskontoon vaan se on joku vaikka ambulanssin merkki.

Se on ihan totta, että punaisen ristin logolla ei taida olla uskonnollista lähtökohtaa.. muistaakseni tulee Sveitsin lipusta tämä tunnus aluperin... kyseessähän on suojamerkit, jonka "hallinnoimilla" alueella, ei saa olla sotilaallista toimintaa. Mutta toisaalta sama toimintaperiaate on puolikuumerkillä, se vaan on käytössä islamilaisilla alueilla ja punainen risti on ollut käytössä länsimailla, jotka ovat olleet sitten kristinuskotaustaisia... ja joissain on ilmeisesti käytössä punainen kristalli.

Mutta jotkin ihmiset voivat silti yhdistää punaisen ristin ja puolikuun johonkin muuhun kuin niiden alkuperäinen tarkoitus on. Punainen risti ja punainen puolikuu on oikeastaan samalla periaatteella toimivia kansainvälisiä suojamerkkejä.. ei mitään muuta.

Siitä alkuperäisestä asiasta, mistä tämä lähtikään... niin ei toisaalta osaa sanoa, miksi apu ei ole kelvannut punaisen ristin tarjoamana... että voiko mahdollisesti heillä olla itse järjestöä vastaan jotain vai mikä on se syy? Mutta yhtäkaikki asiat menee arvuuttelemiseksi, ilman motiivien todellista tietämystä ja turha kait lähteä ehkä spekuloimaankaan.

En ole kyseistä artikkelia nähnyt kylläkään, että tuodaanko siinä mitään selvyyttä asiaan sen kummemmin.
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu