Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Syys 2015 11:31

*
Aamu-Usva jos tarkoitat minua, en ole vaittanut mitään. Älä kässää minua väärin!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja tanu » 17. Syys 2015 11:32

Aamu-Usva kirjoitti:Jos tänne Suomeen tulee köyhiä kerjäläisiä, niin valitetaan. Jos tulee rikkaita pakolaisia, niin valitetaan. Jos tulee työperäisiä maahanmuuttajia, niin valitetaan. Liian köyhät lisäävät turvattomuutta ja liian rikkaat eivät tarvitse apua. Työn perässä tulijat taas vievät suomalaisilta työt.

Vähän kummastuttaa asenteesi Aamu-usva?
Onko mielestäsi oikein että kerjäläiset jotka keräävät rahaa rikollisille, kuten yllä kerrotaan, saavat jatkaa toimiaan vuodesta toiseen?
Onko se mielestäsi oikein, että vastaanotetaan elintasopakolaisia, jotka tulevat Suomeen monen monen EU-maan läpi, vain siksi että
Suomessa jouten olosta maksetaan parhaiten?

Mielestäni täällä Uskonaskel-foorumilla ei kukaan ole "valittanut" sitä, että maahanmuutajat veisivät suomalaisten työpaikat.
Päin vastoin ainakin itse toivotan kaikki työtä tekevät maahanmuutajat tänne lämpimästi tervetulleiksi.

Ei tosiaankaan ole kyse siitä, että "Liian köyhät lisäävät turvattomuutta ja liian rikkaat eivät tarvitse apua", kuten yllä kirjoitat.
Kyse on siitä että tuodaan esille räikeitä epäkohtia, joita tähän hallitsemattomaan maahanmuuttoon liittyy.

Haluatako Aamu-usva, että Suomessa on pian samanlaisia kaupunkeja ja kaupunginosia, kuin Ruotsissa jo 22 kaupungissa? Alueita joita hallitsevat
rikollis-järjestöt, niin etteivät viranomaiset enää tahdo koko alueille mennä? Haluatko että Suomessa raiskataan tämän hallitsemattoman muslimi-maahanmuuton jatkuessa vapaasti, yhtä paljon naisia ja tyttöjä, kuten Ruotsissa tai Englannissa?

Joku raja suvaitsevaisuudellakin ja "lähimmäisen rakkaudella".
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 17. Syys 2015 11:49

jukka1954 kirjoitti:
Aamu-Usva kirjoitti:...Työn perässä tulijat taas vievät suomalaisilta työt.

Luin jostain, että pääkaupunkiseudulla palvelu- ja hoitoaloilla työtä tekevistä jo noin 20 % koostuu ulkomaalaisista. Samanaikaisesti Tilastokeskuksen toukokuisessa raportissa kuluvalta vuodelta todetaan, että
1. Työttömiä oli 324 000 ja työttömyysaste oli 11,8 prosenttia
2. Avoimia työpaikkoja oli 85 900

Miksi työ ei kelpaa suomalaisille työttömille?

https://kuntalehti.fi/kuntauutiset/talo ... ukokuussa/

Tähän on todella monta syytä, ja osa niistä on ihan hyviäkin.

Se mikä minua surettaa ja huolestuttaa nuorten puolesta on se seikka, että heille ei kerry työkokemusta kun ollaan poissa työelämästä.

Eli vaikka jostain työstä saisi vain pikkuisen enemmän rahaa kuin tuilla makoilusta, niin kannattaisi miettiä jos menisi silti töihin koska siitä tulee työkokemusta.

Työkokemus on todella tärkeää, eikä sitä voi saada mistään muusta kuin työstä :(.

Minulla oli raikulivuosieni aikana kun ryyppäsin vedin huumeita aina jatkuva paine ja tieto kun vuosi vaihtui, että olen taas vuoden aukon hoitanut työhistoriaani, se vain lisäsi oloa että ei tästä enään tule mitään kun ei kahteen vuoteen ole töissä tullut oltua.

Seuraavana vuonna oli kolme vuotta koossa ja taas piti ryypätä hukuttaakseen tuonkin ongelman mielestään. Äkkiä tulee itsekin vakuuttuneeksi että ei kukaan tällaista enää töihin ota.

Onneksi sitten otin itsesäni niskasta kiinni ja menin opiskelemaan, vaikka en mitään siellä oppinutkaan jota en olisi jo aiemmin tiennyt, niin paperi nosti itseluottamusta niin, että uskalsin taas hakea töitä. Oli jotain uutta osaamista näyttää.

Se on todella musertava tunne kun on itsetunto pohjissa ja ongelmia ongelmien perään ja niitä ryyppäämällä ja aineilla "pakenee" ja joka päivä on kauempana työpaikasta.

Jos olisin valtio niin panostaisin oppisopimustyöhön sikamaiset rahat, niin että sitä tuettaisi oikein kunnolla valtion puolelta. Tiedän monia entisiä narkkarikavereita, jotka ovat tuolla konstilla päässeet uuden elämän alkuun. Toinen olisi jos joku nero osaisi puhaltaa henkiin vanhan kisälli/oppipoika meiningin, niin silläkin saisi hyviä tuloksia aikaan.

Suurin apu kuitenkin tuli Jeesuksesta ja uskoontulosta, että siinä on kyllä auttaja joka tilanteeseen ja paras pohja josta ponnistaa.

Silloin on ihan oikeasti semmoisen auttajan piirissä, joka pystyy avaaamaan minkätahansa oven ja pystyy sekä haluaa auttaa ihmistä ja parhaalla tavalla. Oikeastaan millään muulla ei ole niin väliä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Syys 2015 11:53

*
Ennen vanhaan aikaan oli lasten värityskirjoja mutta nyt aikuisilla (ja myös miehillä) on värityskirjoja. Kävin eilen virkkukoukkusen kaupassa ja hankin itselleni yhden värityskirjan. Kiva! :D Minä tein seinäkalenterin 2016 valmiiksi, ihan muuten vaan... :D :oops:

Image
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 17. Syys 2015 16:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Lily » 17. Syys 2015 13:25

Oliko yhtään sellaisia värityskirjoja missä ei ole idänmystiikkaa sekoitettu joukkoon kuvioina? Itse olen nähnyt vaan sellasia missä on mandala kuvioita ym...
Lily

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Syys 2015 14:56

En minä tietenkään halua tänne Suomeen mitään pahaa niin kuin en halua pahaa muuallekaan maailmaan. Minulla on kuitenkin positiivisia kokemuksia pakolaisista. Minulla on ystäväperhe, joka on ollut meille monessa asiassa suureksi avuksi ja he sattuvat olemaan entisiä pakolaisia Afrikasta. Molemmat vanhemmat ovat olleet täällä töissä jo yli 10 vuotta opiskeltuaan täällä ammatit. Eilen viimeksi olisin ollut pulassa elleivät he olisi avosylin ottaneet poikaamme illaksi hoitoon omien raskaiden työpäiviensä jälkeen ja omien lastensa lisäksi. Harvalta edes viitsisin pyytää sellaista uhrausta.

Ajatuksiini varmasti vaikuttaa myös se, että olen itse ollut maahanmuuttaja ja tiedän kaikki ne vaikeudet mitä siihen liittyy ja miltä tuntuu odottaa oleskelulupapäätöstä, kun kokee, että elämä on siellä.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 17. Syys 2015 15:46

Aamu-Usva kirjoitti:En minä tietenkään halua tänne Suomeen mitään pahaa niin kuin en halua pahaa muuallekaan maailmaan. Minulla on kuitenkin positiivisia kokemuksia pakolaisista. Minulla on ystäväperhe, joka on ollut meille monessa asiassa suureksi avuksi ja he sattuvat olemaan entisiä pakolaisia Afrikasta. Molemmat vanhemmat ovat olleet täällä töissä jo yli 10 vuotta opiskeltuaan täällä ammatit. Eilen viimeksi olisin ollut pulassa elleivät he olisi avosylin ottaneet poikaamme illaksi hoitoon omien raskaiden työpäiviensä jälkeen ja omien lastensa lisäksi. Harvalta edes viitsisin pyytää sellaista uhrausta.

Ajatuksiini varmasti vaikuttaa myös se, että olen itse ollut maahanmuuttaja ja tiedän kaikki ne vaikeudet mitä siihen liittyy ja miltä tuntuu odottaa oleskelulupapäätöstä, kun kokee, että elämä on siellä.

Maahanmuuttajissa on paljon kunnon ihmisiä, jotka tulevat oikealla asenteella hakemaan turvapaikkaa.

Semmoisia vastaan minulla ei ole mitään ja mielelläni jaan omastani (verorahoista) taatakseni heille tulevaisuuden, mutta minun kritiikki on kohdistettu niitä vastaan jotka tulevat väärinkäyttämään tätä anteliaisuutta, ja tekemään pahaa suomalaisille lähimmäisilleni.

Tässä on nyt valtiolla iso rooli, että miten se tiukentaa lainsäädäntöä ja lisää resursseja valvomaan että asiat menevät lainmukaan ja niin että sekä maahanmuuttjat että kantasuomalaiset ovat molemmat turvassa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Syys 2015 16:30

Aamu-Usva kirjoitti:En minä tietenkään halua tänne Suomeen mitään pahaa niin kuin en halua pahaa muuallekaan maailmaan. Minulla on kuitenkin positiivisia kokemuksia pakolaisista. Minulla on ystäväperhe, joka on ollut meille monessa asiassa suureksi avuksi ja he sattuvat olemaan entisiä pakolaisia Afrikasta. Molemmat vanhemmat ovat olleet täällä töissä jo yli 10 vuotta opiskeltuaan täällä ammatit. Eilen viimeksi olisin ollut pulassa elleivät he olisi avosylin ottaneet poikaamme illaksi hoitoon omien raskaiden työpäiviensä jälkeen ja omien lastensa lisäksi. Harvalta edes viitsisin pyytää sellaista uhrausta.

Saanko kysyä sinulta Aamu-Usva, onko nuo ystäväsi jotka ovat kotoisin Afrikasta muslimeja?

Jos ovat niin oletko kenties kertonut heille ilosanomaa Herrasta Jeesuksesta? Jos olet niin kuinka he suhtautuivat kuulemaansa?

Vai ovatko he jo kenties Herran Jeesuksen seuraajia?

Siunausta päivääsi, Aamu-Usva.

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Syys 2015 16:36

Lily kirjoitti:Oliko yhtään sellaisia värityskirjoja missä ei ole idänmystiikkaa sekoitettu joukkoon kuvioina? Itse olen nähnyt vaan sellasia missä on mandala kuvioita ym...

Joo minäkin olen nähnyt kans. Virkkukoukkunen tilaa puolestani minulle värityskirjan joka ei vielä tällä hetkellä saapunut. Mielestäni siinä ei ole kai sellaisia kuvioita idänmystiikasta mutta en ole varma. Klikkaa tätä linkkiä niin näet kans millainen värityskirja on. Jos sinä tykkäät virkkukoukkusesta. Minä tykkään paljon. :)

https://www.virkkukoukkunen.net/verkkok ... php?p=7699
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Syys 2015 17:02

*
Jaksan vielä ihmetellä että huijaaminen on kerjäläisten heiniä. He ovat sinisilmäisiä ihmisiä pahempia. Eilinen tyttö oli mukana niin isä näytti huonon esimerkin tytön nähdessä miten ihmistä voi huijata. Se säälittää. :(
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 19. Syys 2015 09:37, muokattu yhteensä 1 kerran
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu