lonelyrider kirjoitti:Jokainen yksilö, on yksilö... ihminen, aivan kuten jokainen meistä... jokaisella ihmisellä on kuitenkin sama itseisarvo. Ei ihmisiä tulisi kategorioda jyrkästi esim. uskonnon perusteella. Se johtaa loppuviimein huonoihin seurauksiin, vihaan ja pelkoon.
Tämä maapallon on loppuviimein yhteinen ja meidän tulisi yksilöinä pyrkiä rauhaan toinen toistemme kanssa.
Se on se muutos, joka lähtee itsestämme.
Nyt jo tarpeeksi on pelkoja ihmismielissä tämän pakolaiskysymyksen osalta.... mihin pelko voi johtaa, mihin viha johtaa?
Se ei ole hyvä lähtökohta, jos etukäteispelot alkavat ohjata ihmisten ajatuksia ja toimintaa.
Mikko Murpatti kirjoitti:lonelyrider kirjoitti:Jokainen yksilö, on yksilö... ihminen, aivan kuten jokainen meistä... jokaisella ihmisellä on kuitenkin sama itseisarvo. Ei ihmisiä tulisi kategorioda jyrkästi esim. uskonnon perusteella. Se johtaa loppuviimein huonoihin seurauksiin, vihaan ja pelkoon.
Tämä maapallon on loppuviimein yhteinen ja meidän tulisi yksilöinä pyrkiä rauhaan toinen toistemme kanssa.
Se on se muutos, joka lähtee itsestämme.
Nyt jo tarpeeksi on pelkoja ihmismielissä tämän pakolaiskysymyksen osalta.... mihin pelko voi johtaa, mihin viha johtaa?
Se ei ole hyvä lähtökohta, jos etukäteispelot alkavat ohjata ihmisten ajatuksia ja toimintaa.
On hyvä miettiä mikä pelko on perusteltua ja mikä ei, ja tiedostaa että huolestuminen ja pelkääminen ei aina automaattisesti johda vihaan, ja on olemassa ihan oikeutettuakin pelkoa.
Ei koko maahanmuuttokeskustelua voi niputtaa vain toteamalla "teitä vain peloittaa, siksi muodostatte asiasta väärän mielipiteen". Tulee miettiä onko perusteluilla pohjaa, ja jos on, niin silloinhan ne huolestumiset ja pelot ovat ihan paikallaan.
Esim:
Olen huolestunut susista , jotka pyörii lasten leikkikentän ympärillä läheisessä metsässä.
Huoli/pelko on aiheellinen, tiedetään että jotkut yksilöt susista (ei kaikki) voivat hyökätä ihmisen kimppuun.
Samoin se että olen perustellusti huolissani susista johtuen havainnosta että jotkut yksilöt (ei kaikki) voivat hyökätä ihmisen kimppuun. En minä automaattisesti susia vihaa vaikka olenkin huolestunut niiistä.
Jos sudet kävisivät vaikka lapseni kimppuun voisi huolestuminen muuttua vihaksi.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa