JHK kirjoitti:Edit. On parempi olla sanomatta mitään, kuin sanoa ilkeästi.
Poistin tästä tarpeettoman piikikkään kommentin. Pyydän anteeksi. Minusta Petri tekstisi on harhaanjohtava, ja toivoisin että antaisit lukijoillesi reilumman ja tasapuolisemman kuvan siitä miten hejrah islamissa ymmärretään.
JHK:
Tunnen erään ex-muslimin, joka on tullut uskoon Jeesukseen. Tunnen hänet erittäin hyvin sillä olen viettänyt hänen kanssa yhden kesän Suomea kiertäen ja kastoin hänet. Hän asui yhden kesän n. 12 kilometrin päässä kodistani. Joten keskustelimme paljon ja minä opetin hänelle Raamattua ja hän opetti minulle islamista, koraanista, Muhammedista ja haditheista (islamilainen perinne). Tulkkasin tätä veljeä Englannista Suomeen sinä kesänä ja jos oikein muistan, niin sinäkin JHK taisit olla yhdessä kokouksessa missä tulkkasin häntä. Kysyin häneltä tänään Suura 4:100 selitystä ja jihadin selitystä. Hän kertoi jihadin olevan taistelua ei-muslimeita vastaan. Hän sanoi hengellisen jihadin olevan valhetta, sillä on olemassa vain yksi jihad, joka on sotia ja tappaa ei-muslimeita ja valloittaa maailma islamille.
Entisen muslimin ja nykyään uskovan ystäväni kirjallinen vastaus minulle englanniksi, puhuin hänen kanssaan puhelimessa, mutta pyysin kirjallisen version, niin että muutkin sen näkevät:
4:100And whoever emigrates for the cause ofAllah will find on the earth many [alternative]locations and abundance. And whoever leaves his home as an emigrant toAllah and His Messenger and then death overtakeshim - his reward has already become incumbent upon Allah . And Allah is everForgiving and Merciful.
Immigration is ‘Hijrah/hijrat’ inArabic. It is moving from one country to another country. If a muslim do ‘hijrah’he is called ‘muhajir’. This verse is about ‘hijrah’ and ‘muhajir’. Mohammedmoved from Mecca to Medina in 622 and later he occupied Medina. So in islam it has great significance. Therewere many Christian and Jews in Medina and Mohammed Killed them, made theirchildren slave and wives as concubine. And later he occupied Mecca. Muslims follow Mohammed and migrate in other countriesand somehow occupy their land. You can see in this verse, it is telling that,if any Muslim migrate, he will get many location and abundance. But how? Thinkplease.
If you have any other thing that need clarification, please mail me.
Käännös:
Maahamnuutto on hiirah/hiirat arabiaksi. Se on muuttamista maasta toiseen maahan. Jos muslimi tekee hiirahin häntä kutsutaan muhaiiriksi. Tämä säe on hiiraista ja muhaiirista. Muhammed muutti Mekasta Medinaan 622 jKr. ja hän myöhemmin valloitti Medinan. Joten islamissa tällä on tärkeä merkitys. Medinassa oli paljon juutalaisia ja kristittyjä, jotka Muhammed tappoi ja teki heidän lapsistaan orjia ja vaimoistaan jalkavaimoja itselleen. Ja myöhemmin hän valloitti Mekan. Muslimit seuraavat Muhammedia muuttaen muihin maihin ja jotenkin valloittavat ne maat. Voit nähdä sen tässä säkeessä, se kertoo että jos joku muslimi muuttaa, hän saa monia paikkoja ja yltäkylläisyyttä (hyvinvointia). Mutta miten? Ajattele sitä.
Jos sinulla on jotakin muuta, jossa tarvitset selvennystä, lähetä minulle mailia.
Jihad explained in this article.Please read
https://www.peacewithrealism.org/jihad/jihad03.htmKäännös: Jihad on selitetty tässä artikkelissa. Ole hyvä ja lue.
Luotan Jeesusta rakastavan ex-muslimin sanaan enemmän kuin muslimin, jolla on lupa valehdella minulle. Johtopäätös on että ex-muslimi nykyään uskova ystäväni toi esille saman asian kuin mitä olen tuonut esille kirjoituksessani.