Miksi maahanmuuttajia vihataan?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Miksi maahanmuuttajia vihataan?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Syys 2015 08:03

*
https://mvlehti.net/2015/09/06/oulun-va ... 7-vuotias/

Oulun vastaanottokeskuksen “turvapaikanhakija” Fahad Firas Juha Sipilälle: “Olen 17-vuotias”
Netissä mies on ilmoittanut iäkseen 19 - marraskuun 16. hän täyttää 20 vuotta. Kuvakavalkadissa hän on todellakin kaikkea muuta kuin pikkupoika. :shock: :D

Pääministeri Juha Sipilä (kesk.) tapasi eilen Oulun pakolaisten vastaanottokeskuksessa miehen nimeltä Fahad Firas, joka vakuutti Sipilälle olevansa 17-vuotias ja vieläpä pystyvänsä todistamaan asian.

Todistapa, tosiaan, Fahad, jollain muulla kuin väärennetyllä paperilla!
Image

Nettipä muistaa Fahadin tarinan paremmin, kuin mies itse. Hän ilmoittaa syntyneensä marraskuun 16. vuonna 1995 eli täyttää kohta 20 vuotta.

Katsotaanpa kuvia.
Jokainen voi itse päätellä, onko tämä mies “poika” ja onko yleensäkään pakolainen, vai iPhone-onnenonkija, joita on viime aikoina saapunut Suomeen laumoittain.

Image

Image

Fahad siis myös kehuu olleensa vankilassa. Fahad toteaa myös facessa:”I have deticated my life for allah my god and hes the first n the last .”
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 07. Syys 2015 08:39

paa kirjoitti:Tulkoon vaan sotaa pakoon, mutta Suomen rahat ei tule riittämään nykymenon jatkumiseen. Lähinnä olen miettinyt, että mitäs sitten. Onko pakolaisille tarjottava kaikki kultalautaselta vai riittäisikö heille halvemmat elinolot, käytetyt vaatteet yms. Tämä maa(ilma) on täynnä jonkun vanhoja mutta yhä toimivia tavaroita; kelpaisiko ne pakolaisille vai pitääkö olla uutta, parasta, tuliterää? Auttaminen olisi fiksumpaa jos kantikset antaisivat omastaan vapaaehtoisesti eikä niin, että verorahoista otetaan väkisin ja ostetaan henkensä edestä paenneelle ipod/ipad/mikä lie.

Tämä on kyllä hyvä pointti ja idea.

Täällä olisi paljon ylimääräistä materiaalia hylätyistä rakennuksista vaatteisiin jne.

Näistä voitaisiin tarjota ylläpitoa, jos vain kelpaa?

Ensisijainen tarvehhan pakolaisilla on päästä sotaa ja kuolemaa pakoon, en käsitä miksi heille pitäisi myös tarjota luxus elämä iphonen kera.Etenkin kun he lähtevät takaisin kotiinsa kun siellä asiat ovat paremmin. Eli he eivät ole jäämässä työvoimaksi ja opettelemassa kieltä ja rakentamaassa Suomea, vaan ovat täällä sen aikaa kunnes haluavat palata kotiinsa.

Ilmaiseksi löhöily, ja odottelu pitäisi tapahtua vaatimattomissa olosuhteissa kiitollisena siitä että henki on tallella ja perustarpeet tyydytettynä.

Jos joku pakolaisista haluaisi enemmän ja parempaa luxusta, voisi hän opetella suomenkielen ja mennä töihin ja ansaita töitätekemällä juuri niin hienon ja loisteliaan elintason kuin itse haluaisi, mutta perustaso työtätekemättömälle pitäisi olla vaatimaton, jolloin se ei kuormittaisi suomea niin paljon.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 07. Syys 2015 09:38

Ne joilla on hätä, niin heille varmaan kelpaa vähempikin.
Pakolaisleireissä telttamajoituksessa olot on käsittääkseni aika kurjat, eikä ihmisillä ole edes kunnollisia vaatteita päällänsä.
Uskoisin, että suurin osa sotaa paossa olevista on ihan tavallisia ihmisiä. Hädänalaisimmilla ei välttämättä ole kalliita maksuja maksaa, jotta pakoon pääsisivät. Jotkut tekevät myös epätoivoissaan ratkaisuja, jotka käy kohtaloksi.. kuten on viimepäivinä saatu lukea ja kuulla viestimistä... rekkoihin tukehtuneista ihmisistä ja merelle hukkuneista... ihmistrokarit ottavat ihmisten viimeisetkin rahat ja käyttävät toisten hädänalaisuutta hyväkseen.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 07. Syys 2015 10:06

Seassa varmaan on tuollaisia onnenonkijoita ja jopa vaarallisia yksilöitä ja sitten kun niitä on yhdessä tarpeeksi syntyy väkivaltaisia lähiöitä ja sitte tulee radikaaleja .´ja sitten tilanne on liukunut käsistä pois.
Mutta kun kyse on nyt suuremmasta asiasta eli joukkopaosta eli ihmiset pakenee karkuun kuka vaan pääsee ja ISIS saattaa olla se suurin pelko taustalla sillä se porukka tappaa omia ja vieraita surutta ja jos on vielä liikaa maallistunut muslimi ni siitäkin Assadimainen pitkä kaula saa miekkaa .Siis pelko ja kun suuri lauma vauhkoontuu ja väärää tietoa tulee tai syötetään niin ....jälki on sellaista jota näemme.

Suomessa pitäisi palkata NYT heti tuhansia työntekojöitä eroittelemaan nuo onnenonkijat joukosta pois .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 07. Syys 2015 18:29

Istun tässä kotini pihalla minttuteeni kanssa. Vieressä on koripalloa pelaamassa neljän pojan porukka. Kolme iranilaista ja yksi supisuomalainen. Muuta eroa pojissa ei sitten olekaan. Mielestäni kaikki kuuluvat tämän syksyisen pihan koripallokentälle juuri nyt. Oma 3-vuotias poikani on uppoutunut leikkiin marokkolaisen pojan ja irakilaistaustaisen tytön kanssa. En näitäkään lähettäisi täältä pois. Ikävä olisi kova jos he päättäisivät lähteä. Ihan sama potentiaali näissä lapsissa on kasvaa veronmaksajiksi kuin omissa lapsissani. Ehkä he maksavat tulevaisuudessa minun vanhuuden ajan hoitoni.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja paa » 09. Syys 2015 13:51

En ottaisi ketään kotiini, monestakin syystä. Epäkristillistä, varmaankin. Mutta onneksi ottajia tuntuu olevan: ainakin somessa monet ihmiset kilvan kiillottavat sädekehäänsä, aina pääministeri Sipilästä alkaen. Miksi hyviä tekoja pitää mainostaa?

Tarkemmin ajatellen voisin ottaa jonkun vauvan kotiini. Tai pikkulapsen. Tuleekohan pakolaisina orpoja lapsia?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Syys 2015 09:20

*
Eilen meidän kerhossa kävi neljä pakolaista ulkomailta.
Heillä ja meillä on jotain yhteistä juttua niin sen takia tulivat kerhoon. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Syys 2015 09:25

*
Professori: "Raamattu kehottaa pitämään muukalaisista hyvää huolta"

Kirkko saisi pitää vieläkin voimakkaammin pakolaisten asiaa esillä,
sanoo Raamatun tekstejä tulkitsevan teologian professori Lauri Thurén.
Kirkon pyhien kirjoitusten mukaan ensimmäiset kristityt olivat usein itsekin muukalaisia.

Raamattua voidaan pitää pakolaismyönteisenä kirjana,
sanoo eksegetiikan professori Lauri Thurén Itä-Suomen yliopiston Joensuun kampukselta.

– Sekä Vanha että Uusi testamentti korostavat, että vieraista ja muukalaisista tulee
pitää hyvää huolta, sanoo Thurén.

Samoin tulee myös teidän rakastaa muukalaista; olettehan itsekin olleet muukalaisina Egyptissä. (5. Moos. 10:19)

Heitä tuli ruokkia, vaatettaa ja jopa järjestää heille erityisiä turvakaupunkeja. (4. Moos. 35:15)

Ensimmäiset kristityt olivat usein itsekin muukalaisia. (1. Piet. 2:11)

https://yle.fi/uutiset/professori_raama ... ta/8291417
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 10. Syys 2015 10:28

"Vieraalla maalla kaukana..."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja paa » 11. Syys 2015 11:50

Hyvää huolta voi pitää ilman että jo maassa olevien selkänahoista revitään kaikki irti ja vähän vielä päällekin.

No jokuhan on jo laskenut että muutaman vuosikymmenen päästä Suomessa on enemmän muslimeita kuin kristittyjä, että ihan kiva meidän jälkipolville.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu