Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Kesä 2013 20:02

*
Spiritismin ja okkultismin kanssa tekemisissä olleet ihmiset ovat monesti kertoneet, että heidän elämässään tapahtuu kummallisia ja outoja asioita kuten esimerkiksi yöllä joku näkymätön voima koittaa vetää peittoa pois heidän päältään.

Sielunvihollinen tekee näitä temppuja ja pelottelee ihmisiä. Onneksi olemme Jumalan lapsia ja saamme sanoa riivaajahengille, että niiden pitää väistyä Herran Jeesuksen nimessä ja niin ne väistyvät.

Minä vain ihmettelin kuinka lapsena ja teini-ikäisenä voi sotkeutua ymmärtämättä spirtismiin ja okkultismiin.
Voiko tavara olla osasyynä spirtismismiin ja okkultismiin? Isäni löysi ullakosta seinäkellon joka ei ollut meidän oma eikä se ollut perintötavara. Ullakko oli yhteinen naapurien kanssa. Kun isä löysi sen seinäkellon niin
lapsena minä aavistin pahaa ja halusin päästä siitä eroon.

Kun isä korjasi ja maalasi ja sit laittoi sen olkkarin seinään niin kummallisia juttuja alkoi. Äiti aina laittoi minun pudonneet hampaat seinäkellon sisäkaappiin säilyttämään kun minulla kasvoi uudet hampaat. Aikuistuneena pyysin äitiä hankkiutumaan siitä eroon mutta äiti kieltäytyi ja halusi pitää sen itsellään. Mutta en osaa sanoa voiko tavara olla osasyynä spirtismiin ja okkultismiin.

Minä rukoilin seinäkellon asian puolesta että Jumala tekisi tyhjäksi. En tiedä voiko raamatullista rukoilla ja pyytää tekemään tavaran paha voima tyhjäksi ( ? )
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 12. Kesä 2013 14:59

Ne ,jotka katkeroituvat kun Jumala jollekkin ihmeitä suo voivat todella miettiä omaa uskoaan ja millä tolalla on uskon asia itsellään .Katkeroitumista ja kateutta olen itsekin huomannu ,mutta todella voiko sellainen ihminen ,joka katkeroituu toisen saamista Taivaallisista Lahjoista saada itse mitään ??????? Ehkä ihminen on sellaisella tasolla vielä ,eikä ole saanut Ymmärrykseensä sellaista ohjausta ,jotta olisi kykenevä vastaanottamaan juuri yhtään mitään.Itse en ihmettele yhtään ,jos mitään jollekkin ei tapahdu mitään jos kateus ,riita ,eripuraisuus asuu sydämmessä ja kateus toiseen .Olen tavannu joitakin oikein voimakkaita Jumalan ihmisiä ja olen itse ainakin iloinen ku saa jutella tai olla heidän seurassaan sillä kun kuuntelee toista ihmistä niin sitä tällainen puupääkin jotain oppii.Ja aina positiivisesta asiasta jotain liiviin jää .Ja mikä liiviin jää se on hyvää se ja mitä enemmän hyvää jää niin ,,,,,.Oppimassa täällä ollaan kaikki.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Kesä 2013 17:20

*
Ihmettelin itse että uskovat sortuivat katkeruuteen pikkasen mutta jos kertoo ihmeistä uskoville niin he helposti luulevat olevansa huonoja uskovia. Ei kannata tehrä. Jeesusta tulee eniten kirkastaa - Jeesus Sanana ja evankeliumina - kertomalla vain Kristuksen evankeliumista. Tutumman uskovan kanssa voi rupatella ja kertoa ihmeistä.

Päinvastoin olen joskus luullut että ihmeistä johtuu siksi olen hankala lapsi niin Isä joutui käyttämään ihmeitä oikaistaakseen minut Sanan mukaan. Olisin mieluummin kuin PP joka toimii Sanan mukaan ja vahvasti niin Isän ei tarvis käyttää ihmeitä vaan johdattaa aina Sanan mukaisesti. Isälle olen varmaan enemmän päänvaiva niin Isä joutui käyttämään ihmeitä... Onneksi Isä on RAKKAUS niin kestää minua.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 12. Kesä 2013 19:02

Uskon kyllä niin ,että Jumala se on joka kuitenkin määrää ja päättää kenelle hän ihmeitään näyttää ja itse päättää eikä kysele.Ja en yhtään edelleen ihmettele ,että mitään ei näe jos todella katkeruus ja kateus löytyy heti sieltä lähes päällimmäisenä luonteen piirteenä.Uskon ,että ihminen ei ole silloin oikein kasvanut uskossa.Eikä ihminen ole ymmärtänyt omaa pienuuttaan Jumalan edessä vaan pitää itseään ja omia voimiaan enemmän kunniassa,mutta näinhän ei saisi olla .Jeesusta ja Hänen Isäänsä Jumalaa kaikki valtiasta tottakai tulee kirkastaa ,mutta todella ei niitä ihmeitä pidä pitää vakan alla piilossa vaan kertoa niistä ja antaa aina kunnia Jumalalle.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja PetriFB » 13. Kesä 2013 11:43

Kirjoituksessani en kiellä etteikö Jumalan ihmeistä saisi puhua. Tuon esille, että ihmeistä puhuettaessa tulee tuoda esille Jumalan kunniaa, eikä korottaa ihmistä. Tuon myös sen esille, että koen sydämessäni Jumalan sanasta julistamisen ja opettamisen olevan minulle tärkein päämäärä. Julistuksen ja opetuksen kautta tietenkin voi ja saa puhua ihmeistä mitä Jumala on tehnyt minulle, mutta niille ei saa antaa pääpainoa, vaan keskipisteen tulee olla aina Herra Jeesus sekä totuuden sanan julistaminen ja opettaminen.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Kesä 2013 12:07

Petri oot ihan oikeas ja se vaatiikin huolenpitoa ettei se "kirkkain kukka" (saaronin lilja :) ) Jeesus, jää ihmeitten varjoon.Mutta että uskovien joukko olis kuin hyvin hoidettu ja runsaasti kasteltu puutarha,niin se vaatii sitä hoitoa että rikkaruohot katkeruus ,kateus ,ylpeys hoidetaan pois.
Oon miettiny viime päivinä just samoja asioita kuin Mr Kerimäki ,ja sitä että kun ihminen haluaa luopua näistä synneistä ja alkaa siunata veljeä ja siskoa ja tahtoo iloita heistä, niin hän itse tulee olemaan loistava kukka puutarhassa josta ei väriä ja hehkua puutu :hugehug:
Vain sitä kautta voi päästä ihanaan kasvuun Jeesuksen puutarhassa...rikkaruohojen kietoma kasvi tukahtuu jos tätä ei hoideta vapaaksi,jos hän ei tahdo päästä vapaaksi...

Yllättävää että tuli kukka aiheista juttua kun juuri kävin kuopuksen kans kukkaostoksilla tutun uskonveljen tarhassa :)
systeri

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 13. Kesä 2013 14:31

Todella omaa kulkua kannattaa seurata ja opetella sitä uskossa kasvua.Pyhä Henki opastaa ja itse täytyy myös itsestään kantaa vastuu .Jos jollakin on katkeruutta sydämmessä niin se on opeteltava päästämään itsestä ulos eli huono käytös voi pitkässä juoksussa muuttua luonteenpiirteeksi ja se ei ole hyvä se.Siis vaikka ääneen sanoo itselleen ,että en salli katkeruutta itsessäni missään muodossa enkä kateutta yms vaan tahdon opetella kiittämään ja siunamaan vaikka kuinka höyry meinaa korvista tulla ....Jos kateus iskee vaikka naapurin uudesta mersusta niin ota ajatusmalliksi vaikka ,että Rakas Jumala ,,toivottavasti tuolla ihmisellä on Taivas asiat kunnossa ja jos hän luottaa mammonaan niin Rakas Taivaan Isä ,,pyydän ohjaa ja opasta häntä sillä autot ruostuu ja luksus kartanot aikanaan maatuu ,mutta Jumala sinä olet Ikiaikainen.Opeta Rakas Pyhä Jumala.....aamen........... Jos me elämme elämää aina ylikierroksilla ja elämä on aina hektistä niin saattaa helpommi tulla sitä höyryä ja kuitenki Rauhasta käsin olis parempi Taivaan Isän asioita hoitaa.Eli persus välillä penkkiin ku menee kone ylikierroksille ja vetää henkeä vaikka pidemmän aikaa kunnes normaali kierrokset löytyy taas .Ja elämä alkaa hymyillä ja ajatukset menevät oikeille paikoilleen kuin itsestään.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 14. Kesä 2013 14:01

Siis sen verran tarkennusta näihin omiin höpinöihin ,että en tarkoita ihmeiden ja muiden ns yliluonnolisten kokemusten olevan sen ykkösjuttu uskovan elämässä eli ei tartte nousta het kuusen latvaan ja huutaa sieltä ,että ,,,,Arvatkaahan kuulkaas mitä minulle tapahtui tässä yks päivä ja oli ihme.Vaan ihmeet ja merkit kuuluisi olla uskovan normaali elämää ja vaikka kotiseurakunnan kahvipöydässä yhdessä jutella voimallisista asioista ja kun joku just uudesti syntynyt kuulee näitä "ihme" juttuja niin hän alkaa ymmärtää jotta eihän ne olekaan mitään ihme juttuja vaan normaalia uskon elämään ,jota puhutaan ääneen ja se murtaa ihmisessä "uudessa"luomuksessa niitä maallisia patoja ja suoja valleja ,joita tämä maailman järjestelmä meihin pienestä pitäen syöttää.Usko alkaa virrata häneen ,jos näin voisi sanoa .Uusi luomus alkaa pikku hiljaa uskoa ja alkaa Rukoilla kenties tietämättään mielessään jotain vaikka parannusta itsessään ja näin olemme saaneet ihmisen ajatusmallin ihan uusille paremmille urille ,,,,pois tästä maailman tieteen vääristyneestä kieroutumasta ja siirrettyä ajatus mallit siihen Pyhään ja Kauniiseen ,,silloin kesän kukat näyttää miljoona kertaa paremmille silmissä ja ne tuoksuu hyvälle ja alat pikku hiljaa ymmärtää miksi se ampiainen lentelee ja kimalainen pörrää........Jeesuksesta kertominen on tietty se ykkösjuttu ja myös itse pidän lopunajan toteen näyttämistä tälle sukupolvelle tärkeänä ..Loppuun asti..
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 31. Elo 2015 22:37

Noin 4-5 vuotta sitten luin yhtä blogia, jonka kirjoittaja kertoi siinä kaikenmaailman huumesekoiluista. Jumala laski hänet sydämelleni, ja lähetin hänen sähköpostiinsa rukouksen. Olen sen jälkeen näiden vuosien ajan muistanut häntä rukouksissani. Tänään kävin lukemassa hänen blogia, ja uusin viesti oli todistusvideo jossa hän kertoo tulleensa kirkkaasti uskoon :) Ja hän kiitteli blogissa vielä "sitä ihmistä, joka lähetti sähköpostiin pitkän rukouksen" ja rohkaisi sanomalla, että rukoukset todella kuultiin :) Kiitos Jeesus!!

Viime viikolla yhtenä päivänä kyselin Herralta, mitäs tänään tehtäisiin. Hän käski ajamaan yhteen kaupunkiin noin 100 km päässä. Menin sinne erään seurakunnan kokoontumiseen ja kohtasin tuttavia, ja mentiin heidän kanssa iltaa viettämään hampurilaisravintolaan. Siellä Herra kehoitti minua pysäyttämään kaksi nuorta kaveria, ja aloin kertomaan heille Jeesuksesta. Lopuksi he antoivat elämänsä Jeesukselle :)

Todistuksia olisi paljonkin jakaa, Herra johdattaa meitä joka päivä kun me vaan annetaan itsemme Hänen käyttöön ja kuljemme rukoillen. Olisi mukavaa kuulla muidenkin todistuksia siitä, miten Jumala on teitä käyttänyt ja tehnyt ihmeitä, Hänen kunniakseen.
hrmn2

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Syys 2015 08:23

Meillä oli yks ilta tosi hellyyttävä tilanne.Nuorimmaiseni 11v tuli kaverin luota kotia ja kysyi "äiti onko se totta että Jeesus on mennyt rakentamaan meille uutta maata ja hakee meidät sitten sinne kun täälä on niin paha olla"? Vastasin että kyllä, on se totta ja luettiin ne raamatunpaikat.Kysyi "ollaanko me sitten elossa vai kuolleita",sanoin toiset on elossa ja toiset kuolleita.Meni ihanasti jännittyneen näköiseksi ja sanoi että "mulla on ollu jo täs vähän ennemmin semmonen olo että haluaisin että mun sydän pestäis puhtaaksi" :)
Kysyin "tahdotko että rukoillaan täs ja pyydetään että Jeesus pesee sun sydämen puhtaaksi" hän lupas ja niin me rukoiltiin synnit anteeksi ja Jeesusta sydämeensä :) Sitten hän vielä kirjoitti tämän kaiken vihkoonsa ja merkkas uskoontulopäivänsä.Näytin isällensä ja ihana huomata kuinka herttaisesti isä hymyili tuolle tekstille.Valtava todistus meidän perheen miesväelle :) Ollaanhan me näistä taivasasioita ja uskosta puhuttu mutta tällä kertaa oli hetki jolloin kolahti :) Kiitos Jeesus!
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu