Mikko Murpatti kirjoitti:vaisuliini kirjoitti:*
Kysyn entä ne uskovat, jotka ovat jo kauan ollut uskossa ja silti tupakoivat yhä ja tupakointi on ollut jo pitkään aikaan uskonelämässä? Voiko tupakoineet uskovat pyhittyä ja erottautua tästä maailmasta? Anteeksi tämä nolottaa kysyä koska tiedän muutaman uskovan joka on jo pitkään tupakoinut ja se mietityttää minua vielä...![]()
Sillä ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa, vaan sillä on tekemistä pyhityksen kanssa.
Samoin lihavat ihmiset tuhoavat ja tappavat itseään kokoajan ja ylipaino on kiistatta erittäin suuri terveysriski ja tuhoaa Jumalan temppelin samoin kuin tupakointikin. Tupakoinnista seuraa syöpä , ylipainosta sydänkohtaus/diabetes/ suonitukos/aivoinfarkti jne jne.
Onko ylipainoiset kadotuksessa samoin kuin tupakoitsijat? Ei tietenkään.
On tekopyhää, että seurakunnissa (joissain) jaksetaan vaahdota tupakanpoltosta samalla kuin itse vedetään heltat hytkyen munkkia naamaan kahveilla niin että kolesterolinpalaset vaan vinkuu suonissa ja taivastellaan kuinka tupakoitsijat tuhoavat Pyhän Hengen temppeliä. Uskovat tykkäävät tarttua ulkoisiin asioihin, viakka sisäiset asiat (uskon tila, suhde Jeesukseen ja Jumalaan) ovat paljon tärkeämpiä asioita uskonelämässä.
Ok, näen nyt asiaa selkeästi ymmärrettynä. Joo. Unohdin mainita sen että miettiessäni ajattelin, että he varmaan odottavat Jumalalta voimaa tupakoinnin lopettamiseen, ei omin voimin pysty lopettamaan itse vaan Jumalan avulla pystyvät kai varmaan lopettaa kans...