Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Elo 2015 09:26

*
No nostan tämän ketjun ja tämä tuntuu sopivalta paikalta aloittaa keskustelun...

Olin eilen ehtoolliskokouksessa josta olin kiitollinen Jumalalle että sain olla osallinen Kristuksen rakkausateriasta mutta kun kokous oli päättymässä niin siellä mainittiin että Marko Selkomaa tulee kokoukseen tässä kuussa. :shock: :o :? Olin näkevinäni että fb:ssa hän aina markkinoi uutta voimaa ja uutta voitelua. Pohjautuuko se Raamatun pohjaan? Opettaako Raamattu että pitää hakea uutta voimaa ja uutta voitelua? Ei missään!

Minulla on tällainen oma käsitys jonka mukaan tulee vähetä itsensä niin että Kristus tulee meissä suuremmaksi ja tällä tavalla Kristuksen voima asettuu heikkoon uskovaan asumaan niin silloin heikko uskova on Kristuksessa väkevä. Kasvamme alas, mutta nousemme Kristuksessa ylös.

Kun Jumala vie oman kansan erämaahan riisuttavaksi ettei tavaroihin enää luoteta ja erämaassa oman heikkouden kautta löytää Jumalan, siinä on se voima. Useimmat uskovista eivät ymmärrä että oma heikkous on juuri oikea paikka löytää Jumalan ja erämaa on oikea paikka löytää Jumalankin mutta silti he juoksevat kokoukseen hakemaan uutta voimaa ja uutta voitelua ymmärtämättä. Kun he kokevat itsensä heikoksi uskovaksi ja hengellistä paikkaa kuivaksi ymmärtämättä että sitä Jumala meinaa tarkoittaa koska Jumala riisuttaa heidät mutta silti he juoksevat kokoukseen hakemaan uutta voimaa ja uutta voitelua - ymmärtämättä että erämaa on se oikea paikka. :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Elävää vettä » 03. Elo 2015 14:33

En nyt sanoisi, että jos joku sanoo, että pitää etsiä voimaa ja voitelua, että se olisi itsessään mikään merkki mistään eksytyksestä. Mitä olen Markon julistusta kuullut, niin se on ollut melko raitista. En kuitenkaan ole hänen opetustaan sen tarkemmin tutkinut mistään, joten hirveen paljon en voi ottaa tähän asiaan kantaa.
Elävää vettä

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Elo 2015 17:20

Elävää vettä kirjoitti:En nyt sanoisi, että jos joku sanoo, että pitää etsiä voimaa ja voitelua, että se olisi itsessään mikään merkki mistään eksytyksestä. Mitä olen Markon julistusta kuullut, niin se on ollut melko raitista. En kuitenkaan ole hänen opetustaan sen tarkemmin tutkinut mistään, joten hirveen paljon en voi ottaa tähän asiaan kantaa.

Tässä PP:n kirjoitus aiheesta (uusi voitelu). Laitoin tuohon linkin alle kirjoituksen aloitustekstin.

"Uusi Viini"

https://www.kotipetripaavola.com/UusiViini.html

"1970-luvulla alkoi vaikuttamaan ns. uuskarismaattinen liike, joka käytti itsestään nimitystä "New Wine in New Winskins" (Uusi viini uudessa nahkaleilissä). Tämä uuskarismaattinen liike alkoi julistamaan, että seurakuntien tuli vastaanottaa uusi voitelu, joka tulee muuttamaan seurakunnat jos he hylkäävät vanhat tapansa ja traditionsa. Liike julisti ettei vanhoilla arvoilla ole enää arvoa, vaan uuden voitelun avulla seurakunnat pääsevät lähemmäs Jumalaa ja vastaanottavat uuden ja todellisen voitelun, uuden hengellisen tason. Tätä liikettä johtavat voidellut "profeetat" ja "apostolit", jotka välittävät jatkuvasti uusia "profetioita" mitä Jumala tulee tekemään tulevaisuudessa. He lupaavat koko ajan herätystä, joka sijoitetaan aina tulevaisuuteen. Näiden "profeettojen" sanomana on myös jatkuvasti puhua suuresta lopun ajan herätyksestä. Herätys tulee olemaan sellainen, jossa koko maailma tulee uskomaan Jeesukseen, näin suuri osa tämä liikkeen "profeetoista" julistaa. Tämän liikkeen "perusopetus" uudelle viinille on Jeesuksen puhe, jossa Hän sanoi ettei uutta viiniä saa laskea vanhoihin nahkaleileihin. New Wine liike opettaa, että samoin mekin tarvitsemme nyt uutta voitelua ja siksi tulee luopua vanhoista tavoista ja traditiosta. Mutta mitä Jeesus tarkoitti puheellaan uudesta viinistä?"
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Elo 2015 08:48

*
Muistaakseni täällä joku sanoi että huomasi Marko Selkomaan sähkövirran jutun. No löysin kohdan tuosta harhaoppien ketjusta ja tairan laittaa tänne kans.

onko joku muukin huomannut Selkomaan jutun siitä sähkövirrasta jona hän Jumalan voiman ja voitelun kuvaa. Se pisti korvaani eräässä opetuksessa erityisesti kun muuten puhui oikein hyvin. Ikävä juttu huomata. Olen itse kohta 20 vuotta ollut helluntailainen ja ikävä jälleen huomata näitä "oman" liikkeen sisällä. Tosin en ole kovin aktiivinen seurakunnassani ollut koko ajan...
Mutta, otan vakavasti aina jos on jotain pois pantavaa. Nyt tiedän varoa tätäkin puhujaa.
Ikävä juttu saada vahvistus tälle epäilylle mutta parempi on että asiat puhutaan suoriksi.

Petri Paavola kirjoitti juuri että kundalinivoima voi olla tuhansia sähköwatteja ja ihminen kestää 100 wattia. Tämä tieto on edelleen kundaliniguruilta Petrin mukaan. Ihmisen tulisi osata hallita siksi tuo henki noiden oppien mukaan. Itselläni ei ole tuota sähkövirtakokemusta tullut vastaan. Joskus v. -97 jonkun voiman koin kun olin noissa eksytyksien pauloissa nuorena.
Muuta yhtäläisyyttä sillä oli kundalinivoimiin sen sijaan.

Uudesta viinistä Marko Selkomaa ei sanonut mitään paitsi että hän kokoajan markkinoi uutta voimaa ja uutta voitelua sori. Hän oli minun fb-kamuja niin näkyi hänen jutut seinällä. Mistä semmoinen päähänpisto juttu on että uskovien pitää hakea uutta voimaa ja uutta voitelua? Se on jo pitkään jatkunut eikä kukaan uskovista alkanut tutkia pohjautuuko se juttu Raamatun opetukseen. Voi hyvänen aika!!! Se ihmetyttää kovasti.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Elo 2015 09:11

*
Näin äsken mielessäni piirrossarjoja. Erämaassa on kuiva ja pitkä vaeltaa, eikä kukaan jaksa sitä erämaata, jonka kautta voi löytää Jumalan ja Hänen voiman. Mutta kun tulee mainostavaksi cola-cola, niin kansa kääntyy pois ja menee hakemaan cola-colan luullen, että sen on Jumalalta tulleena. Sama asia pätee uuteen voimaan ja uuteen voiteluun.

Erämaa:
Jumala johdatti kansan pois Egyptistä erämaahan ja riisutti kansan, jollei enää luottaisi omiin tavaroihin ja lopulta kansa löysi Jumalan ja Hänen voiman. Erämaa on oma hengellinen paikka, jota on vaikea kohdata ja kestää, mutta se on ainoa ja oikea paikka löytää Jumalan ja Hänen voiman. Siksi Jumala johdattaa meidät jokaisen erämaahan riisuttavaksi, kunnes Jumala voi käyttää meitä. Se on Hänen voima käyttää meitä.
Paavali kerskasi mieluummin omasta heikkoudesta syystä, että se on ainoa ja oikea paikka löytää Jumalan ja Hänen voiman.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Hansu » 05. Elo 2015 01:49

Tässä pieni ote Marko Selkomaan kirjasta.

"Pyhä Henki lankeasi samalla tavalla kuin olin tottunut
näkemään laskiessani käsiäni  ihmisten päälle.Herra
näytti minulle jo mainitsemieni tiedon sanojen
yhteydessä muutamia ihmisiä, joille tapahtuisi näin.
Kun aloitimme illan kokouksen, ylistimme ensin
Jumalaa noin puoli tuntia. Tunsin, kuinka voitelu tuli
päälleni. Koin suurta innoitusta, ja minua ympäröi
aikaisemmin mainitsemani sähkövirran kaltainen
Pyhän Hengen voima. Astuin seurakunnan eteen ja
katselin ihmisiä,jotka ylistivät Jumalaa antaumuksella.
Sitten Pyhä Henki avasi silmäni näkemään, keitä
hän tahtoisi nyt koskettaa tällä uudella tavalla tänä
iltana. Osoitin eturivissä olevaa naista sormellani ja
sanoin: - Sisar! Ota vastaan Jumalan voima. Tulta!
Samalla koin aivan fyysisesti, kuinka Pyhän
Hengen voimavirta lähti käsivarrestani. En itse kehittänyt
sanoillani tilannetta, vaan seurasin Pyhän
Hengen ohjausta ja vaikutusta. Nainen kaatui lattialle
kuin ammuttuna. Minä taas tunsin, milloin voima
lähti minusta ja milloin se kosketti naista.
Seuraavassa rivissä  tapahtui samoin parille henkilölle.
Kokoustilan takanurkassa seisova henkilö kaatui
lattialle, kun osoitin häntä ja sanoin: "Tulta!Ja
melkein eteisessä seisova s isar joutui samalla tapaa
Jumalan voiman alle. 

Voitelun välittämisestä.
Kerroin jo aikaisemmin, että Herra opasti minua
muutama vuosi sitten viettämään runsaasti aikaa hänen
läsnäolossaan. Sen seurauksena räjähtävä voitelu
ilmenisi palvelutyössäni. 
Juuri samana iltana,johon viittasin luvussa2 , Herra
näytti minulle jotakin uutta voitelun välittämisestli
eteenpäin. Olin aikaisemmin kokenut, kuinka Pyhä
Henki kosketti ihmisiä kun laitoin käteni heidän
päällensä tai joskus ilmaan lähelle heidän  otsaansa.
Nyt Herra sanoi, että hänen voitelunsa virtaa yhtä
voimakkaasti pitkänkin välimatkan päästä. "
Hansu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Elo 2015 09:37

*
Ok, mitä mieltä olet itse Hansu?

No tutkin eilen erämaan ja Henkensä vuodatuksen juttua. Kerro mitä mieltä olet tästä jutusta mitä tutkin eilen. Koska se on liian vähän opetettu ja saarnattu aihe. Moni luulee että herätys alkaa kokouksista. Mielestäni herätys alkaa omasta hengellisestä "erämaasta".

Raamattu puhuu, että ensiksi erämaa taivaltaa hamaan siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi. Se tarkoittaa, että erämaa on oikea paikka kohdata Jumalaa, niin se muuttaa kaiken eli Jumala vuodattaa Henkensä päälle. Vedet puhkeavat kesken erämaata ja purot tulevat aromaahan.

Murheelliset saavat iloöljyä päälle ja he saavat ylistyksen vaipan masentuneen hengen tilalle. Kyllä Raamattu puhuu paljon erämaasta ja käyttää sitä vertauskuvana, joka liittyy omaan hengelliseen "erämaahan". Eli Herra avasi kallion, vettä vuotasi ja se juoksi virtana erämaan kautta.

Jes. 32:15 Näin on hamaan siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi,
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Elävää vettä » 05. Elo 2015 15:37

pekka kirjoitti:
Elävää vettä kirjoitti:En nyt sanoisi, että jos joku sanoo, että pitää etsiä voimaa ja voitelua, että se olisi itsessään mikään merkki mistään eksytyksestä. Mitä olen Markon julistusta kuullut, niin se on ollut melko raitista. En kuitenkaan ole hänen opetustaan sen tarkemmin tutkinut mistään, joten hirveen paljon en voi ottaa tähän asiaan kantaa.

Tässä PP:n kirjoitus aiheesta (uusi voitelu). Laitoin tuohon linkin alle kirjoituksen aloitustekstin.

"Uusi Viini"

https://www.kotipetripaavola.com/UusiViini.html

"1970-luvulla alkoi vaikuttamaan ns. uuskarismaattinen liike, joka käytti itsestään nimitystä "New Wine in New Winskins" (Uusi viini uudessa nahkaleilissä). Tämä uuskarismaattinen liike alkoi julistamaan, että seurakuntien tuli vastaanottaa uusi voitelu, joka tulee muuttamaan seurakunnat jos he hylkäävät vanhat tapansa ja traditionsa. Liike julisti ettei vanhoilla arvoilla ole enää arvoa, vaan uuden voitelun avulla seurakunnat pääsevät lähemmäs Jumalaa ja vastaanottavat uuden ja todellisen voitelun, uuden hengellisen tason. Tätä liikettä johtavat voidellut "profeetat" ja "apostolit", jotka välittävät jatkuvasti uusia "profetioita" mitä Jumala tulee tekemään tulevaisuudessa. He lupaavat koko ajan herätystä, joka sijoitetaan aina tulevaisuuteen. Näiden "profeettojen" sanomana on myös jatkuvasti puhua suuresta lopun ajan herätyksestä. Herätys tulee olemaan sellainen, jossa koko maailma tulee uskomaan Jeesukseen, näin suuri osa tämä liikkeen "profeetoista" julistaa. Tämän liikkeen "perusopetus" uudelle viinille on Jeesuksen puhe, jossa Hän sanoi ettei uutta viiniä saa laskea vanhoihin nahkaleileihin. New Wine liike opettaa, että samoin mekin tarvitsemme nyt uutta voitelua ja siksi tulee luopua vanhoista tavoista ja traditiosta. Mutta mitä Jeesus tarkoitti puheellaan uudesta viinistä?"

En usko että kaikki tällä "uudella voitelulla" tarkoittavat, ettei Raamattuun pidä pitäytyä. Vaan että etsitään Jumalan tahtoa, unohdetaan perinnäissäännöt ja aletaan oikeasti etsimään Jumalan voimaa. Jos kaikki olisivat tulessa Jumalan voimasta, niin kyllä siitä herätystä seuraisi. Marko ei vissiin kuitenkaan ole opettanut että koko maailma tulee pelastumaan? On valitettavaa että jotkut näin opettavat, sillä Jeesuskin sanoi, että "kun Ihmisen Poika tulee, niin löytäneeköhän hän enää uskoa maan päältä?", eli vain harvat ja valitut tulevat pelastumaan. Herätys on luvassa varmasti jos ihmiset oikeasti alkavat etsimään Jumalan tahtoa ja unohtavat oman mukavuusalueensa, silloin herätystä tulee varmasti, mutta koska näin ei tehdä vaan jäädään mieluummin siihen pullakahvi -kristillisyyteen, niin mitään kunnon herätystä ei tule.
Elävää vettä

ViestiKirjoittaja Hansu » 05. Elo 2015 18:18

vaisuliini kirjoitti:*
Ok, mitä mieltä olet itse Hansu?

No tutkin eilen erämaan ja Henkensä vuodatuksen juttua. Kerro mitä mieltä olet tästä jutusta mitä tutkin eilen. Koska se on liian vähän opetettu ja saarnattu aihe. Moni luulee että herätys alkaa kokouksista. Mielestäni herätys alkaa omasta hengellisestä "erämaasta".

Raamattu puhuu, että ensiksi erämaa taivaltaa hamaan siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi. Se tarkoittaa, että erämaa on oikea paikka kohdata Jumalaa, niin se muuttaa kaiken eli Jumala vuodattaa Henkensä päälle. Vedet puhkeavat kesken erämaata ja purot tulevat aromaahan.

Murheelliset saavat iloöljyä päälle ja he saavat ylistyksen vaipan masentuneen hengen tilalle. Kyllä Raamattu puhuu paljon erämaasta ja käyttää sitä vertauskuvana, joka liittyy omaan hengelliseen "erämaahan". Eli Herra avasi kallion, vettä vuotasi ja se juoksi virtana erämaan kautta.

Jes. 32:15 Näin on hamaan siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi,

Tiedän, että saatan saada nyt kimppuuni liudan uskovia, jotka puollustavat Marko Selkomaata ja pitävät häntä raittiina Jumalan miehenä. Mutta itse henkilökohtaisesti en menisi Marko Selkomaan käsien alle, siunattavaksi. Hänen jakama voitelu kuulostaa hyvin epämääräiseltä voimavirtoineen ja sähkövirtoineen. Pyhä Henki ei ilmene sähkövirtana kehossa. Tälläistä Raamattu ei opeta.

Pyhä Henki on Jumalan Henki, joka asuu uskovan sydämessä. Pyhä Henki on vuodatettu sydämeemme, silloin, kun tulimme uskoon ja saimme uudesti synntyä ylhäältä ja tulla Jumalan lapsiksi sekä Herran Jeesuksen seuraajiksi. Pyhä Henki on uskovan sydämessä, sinun ja minun sydämessä. Olemme Pyhän Hengen temppeleitä, joissa Jumalan Henki asuu. Pyhä Henki ei ole mikään ulkoinen voima. Me emme voi tankata Pyhää Henkeä itseemme jostain ulkopuolelta, emmekä voi siirtä sitä ihmisestä toiseen. Pyhä Henki on kaiken aikaa sydämessämme, vaikuttaen meissä tahtomista ja tekemistä, kirkastaen meille Jeesusta Kristusta ja ohjaten meitä kaikessa Jumalan Sanan totuuteen, jos vain annamme Hänelle valtuudet siihen. Jumala voi täyttää meitä aina uudestaanja uudestaan Pyhällä Hengellään. Sen voi kokea ilona ja rauhana sydämessä.

En väitä, etteikö Marko Selkomaan opeissa olisi joitain hyvääkin. Kuitenkin hänen opetuksissa ja toiminassa on riistiriitoja Raamatun Sanan kanssa niin silloin en voi pitää häntä raittiina opettajana.

Raamatun malli on, että pieni vääryys johtaa suureen vääryyteen, pieni harha johtaa suureen harhaan ja "vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan"

Olen Vaisuli kanssasi samaa mieltä, että Jumala kasvattaa omiaan hiljaisuudessa. Hän vie monesti juuri erämaahan kasvamaan ja oppimaa. Erämaassa saamme kasvaa ja vahvistua Jumalan Sanan voimasta.
Hansu

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Elo 2015 18:38

En voi ottaa kantaa Selkomaahan koska en häntä tunne. Mutta pari asiaa tuli mieleen tästä Hansun viimeisestä kirjoituksesta.

Ensinnäkin se että Raamattu ei opeta Pyhän Hengen tuntuvan sähkövirralta. Tämähän olisi käytännössä mahdotonta, koska sähkövirta on taidettu keksiä Raamatun kirjoittamisen jälkeen. Kuitenkin udkon , että Jumalan asioista voi puhua myös nykyisillä termeillä. Tosin itselläni ei onneksi ole kokemusta sähkövirrasta kehossa joten sillä en oikein voisi mitään selittää.

Ajattelen kuitenkin Pyhän Hengen olevan joissain tapauksissa saatavissa toisen uskovan kätten päällepanemisen kautta. Näin Raamattu opettaa.
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu