Kavahtakaa

Raamatun tutkiminen

Kavahtakaa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Kesä 2015 22:12

Jeesus sanoi: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten hapatusta ja Herodeksen hapatusta (Mark.8:15)." Fariseusten hapatus on ulkokultaista uskonnollisuutta ja Herodeksen hapatus sellaista maailmallisuutta; elämän korskeutta, joka ei ole Jumalasta.
Aamu-Usva

Re: Kavahtakaa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 04. Heinä 2015 23:54

Aamu-Usva kirjoitti:Jeesus sanoi: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten hapatusta ja Herodeksen hapatusta (Mark.8:15)." Fariseusten hapatus on ulkokultaista uskonnollisuutta ja Herodeksen hapatus sellaista maailmallisuutta; elämän korskeutta, joka ei ole Jumalasta.

Viisas neuvo! Ja kuinka salakavalasti nuo hapatukset pyrkivätkään sydämeen tulemaan!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

Re: Kavahtakaa

ViestiKirjoittaja paa » 18. Heinä 2015 09:59

Ulkokultainen uskonnollisuus on aika monen kirkon ongelma? Tai itselle tuli heti mieleen jumalanpalvelusten seremoniallisuus. Vai tarkoittaako tämä Raamatun kohta sellaista ihmistä, joka näyttävästi harjoittaa uskoaan elämättä kuitenkaan Jumalan tahdon mukaan?

Tämä on aika mielenkiintoinen aihe. Ihmisellä on tarve tuoda ulkoisesti esille se mitä hän haluaa muiden silmissä olla, eikä sitä mitä hän oikeasti on. Loppujen lopuksi teot kai paljastaa todellisen luonnon.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

Paluu Raamattupalsta