Aamu-Usva kirjoitti:Olen kyllä jossain lukenut kristillisestä humanismista, mutta mitä se mahtaa olla..?
Vaimon alamaisuutta miehelle en sinänsä vastusta, mutta tulkitsen sen ehkä hieman eri tavalla kuin jotkut toiset.
Ajatukseni lasten kasvatuksesta johtuvat mielestäni enemmän siitä, että olen uskossa enkä usko, että uskovan kuuluu lyödä ketään toista ihmistä missään tilanteessa. Jos olisin uskosta osaton humanisti, niin olisiko minulla voimaa olla koskaan vähääkään satuttamatta ketään. No ehkä toiset humanistit ovat, toiset vain haluaisivat olla. Minä en ole ollut äiti uskosta osattomana, joten en tiedä, miten kasvattaisin lapsiani uskosta osattomana, mutta luulen, että uskovana olen paljon lempeämpi ja ymmärtäväisempi erinäisistä ongelmista kärsiviä ihmisiä kohtaan.
Aamu-Usva, kiitos sinulle kirjoituksestasi.
Täysin selkeästi Raamattu opettaa, että silloin kun lapsi ei esimerkiksi enää puhetta usko niin silloin rakkaudellinen ja ohjaava vitsalla kurittaminen on myös kasvatuskeinona sallittua ja jopa toivottavaakin, näinhän Jumalan sana ihan selkeästi sanoo ja opettaa meitä kristittyjä. ♥
Jumalan siunausta sinulle ja koko perheellesi. ♥
Sananl. 13:24
Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa.
................................
Joka vitsaansa säästää, hän vihaa lastansa; vaan joka häntä rakastaa, hän aikanansa sitä kurittaa. Biblia.