Mikko Murpatti kirjoitti:Kaikenlaisia juonia ja pimeydentekoja, sodanmelskeitä ja salahankkeita tulee kokoajan esille. Uskovien ei tule kuitenkaan olla hetkeäkään peloissaan taikka huolissaan , sillä:
Psalmi 2
1 Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?
2 Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan:
3 "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä".
4 Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.
5 Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan:
6 "Minä olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni".
7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
8 Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi.
9 Rautaisella valtikalla sinä heidät muserrat, niinkuin saviastian sinä särjet heidät."
10 Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat, maan tuomarit, ottakaa nuhteesta vaari.
11 Palvelkaa Herraa pelvolla ja iloitkaa vavistuksella.
Näin on , ylläoleva on tosiasia.
Juonikoon pimeys ja kapinoikoon kaikki, Herran suunnitelmia tämä ei hetkauta minkään vertaa. Kaikkien näiden suunnitelmien vaikutus on se , että ne naurattavat Herraa!
Herra on suuri ja voimallinen heittäkää kaikki toivo vaan rohkeasti Herraan, siinä on voitto!
Aamu-Usva kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että Uuhi pitää humanistisena käsitystäni siitä, että ihminen on itsessään pohjimmiltaan hyvä. Tarkoitan tällä kuitenkin ihmisyyden alkulähdettä. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, katsoi luotuaan ja ajatteli, että hyvä tuli. Jos maailmassa olisi täydellisiä ihmisiä vanhempina eivätkä heidän lapsensa olisi tekemisissä yhdenkään epätäydellisen kanssa, niin heidän lapsistaan tulisi täydellisiä. En kuitenkaan usko että tässä maailmassa kukaan voisi enää olla täydellinen ensimmäisten ihmisten valittua ihmisen virheellisyyden. Jokainen vauva on joka tapauksessa hyvä. Pieni vastasyntynyt ei voi millään vielä olla paha. Jokainen paatuneinkin ihminen on joskus ollut hellää syliä kaipaava pieni vauva. Minua helpottaa hoitotyössä visioida kaikkein hankalimpien potilaiden kanssa heitä ennen kuin maailma alkoi heittää lokaansa. Uskon että jokaisessa ihmisessä piilee alkuperäinen hyvyys ja jokaisen ihmisen sydämessä on paikka tyhjillään kunnes pääsee takaisin hyvyyteen eli Jumalaan Jeesuksen kautta. Ja kyllä uskon, että jokainen ihminen halusisi olla hyvä. Jotkut vain luopuvst toivosta. Kyllä minä ainakin ennen uskoon tuloa halusin jo olla hyvä ja tehdä hyvää. Ja nyt uskovanakin haluaisin kovasti olla ihan täydellinen mutta melko lailla huonosti onnistun. Jeesus kuitenkin on täydellinen ja tiedän että Hän on täydellinen myös meissä viheliäisissä.
Mikko Murpatti kirjoitti:Itseasiassa tuohan on tietysti suoraan yhteydessä Jumalan Moosekselle antamaan lakiin:
23 Mutta jos vahinko tapahtuu, niin annettakoon henki hengestä,
24 silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta,
25 palovamma palovammasta, haava haavasta, mustelma mustelmasta.
...ja pikka pilkasta.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa