...Ja Herra nauroi

Raamatun tutkiminen

Re: ...Ja Herra nauroi

ViestiKirjoittaja systeri » 27. Kesä 2015 15:22

Jotenkin nyt ei millään uskoisi että Herra enää "nauraa" ihmisille.Kun kattoo noita kaikkia jakeita missä puhutaan tuosta nauramisesta niin saa sen käsityksen että nuo on vanhan liiton juttuja.Jumalahan rakasti kuitenkin niin että teki uuden liiton,antoi oman poikansa jokaisen ihmisen tähden.Raamattu kertoo myös siitä että Jumalakin katuu "tekemisiään"?? ihmeellinen ja mielenkiintoinen juttu :)
systeri

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Kesä 2015 11:07

systeri kirjoitti:Jotenkin nyt ei millään uskoisi että Herra enää "nauraa" ihmisille.Kun kattoo noita kaikkia jakeita missä puhutaan tuosta nauramisesta niin saa sen käsityksen että nuo on vanhan liiton juttuja.Jumalahan rakasti kuitenkin niin että teki uuden liiton,antoi oman poikansa jokaisen ihmisen tähden.Raamattu kertoo myös siitä että Jumalakin katuu "tekemisiään"?? ihmeellinen ja mielenkiintoinen juttu :)

Kirjoitukseni oli tarkoitus lohduttaa ja tuoda esille, että meillä ihmisillä ei ole syytä huolestua kun media kokoajan pitää pimeyden voimaa ja töitä esillä.

Tästä yksipuolisesta uutisoinnista tulee helposti semmoinen paniikki että "voi ei kaikki on pilalla , pimeys on liaan ovela ja voittaa".

Nähköön tuon pilkka asian kukin miten Jumala antaa ymmärrystä asiaan, mutta ehkä voimme olla samanmielisiä siitä että pimeyden tekemät ovelat ja maailmanlaajuisetkin suunnitelmat eivät näy Jumalaa, meidän Herraamme peloitavan kovinkaan suuresti.

Näin me voimme Hänen lapsinaan olla huoletta kun me niitä luemme, sillä olemme väkevän puolella :).

1 Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?
2 Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan:
3 "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä".
4 Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.
5 Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan:
6 "Minä olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni".
7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
8 Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi.
9 Rautaisella valtikalla sinä heidät muserrat, niinkuin saviastian sinä särjet heidät."
10 Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat, maan tuomarit, ottakaa nuhteesta vaari.
11 Palvelkaa Herraa pelvolla ja iloitkaa vavistuksella.
12 Antakaa suuta pojalle, ettei hän vihastuisi ettekä te hukkuisi tiellänne. Sillä hänen vihansa syttyy äkisti. Autuaat ovat kaikki, jotka häneen turvaavat.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja systeri » 28. Kesä 2015 11:38

Joo ymmärrän Mikko tarkoituksesi.Jotenkin ei vaan "tunnu" hyvältä se että Jumala naurais, että se kohta olisi jotenkin väärin käännetty.Mutta se on selvä että vihollinen kulkee Jumalan talutusnuorassa ja sillä ei oo valtaa yhtään enempää kuin Jumala sallii.Jeesus katsoo säälien ihmislapsia ja on erittäin pitkämielinen ihmistä kohtaan.Pitkämielisyys loppuu kuitenkin jossain vaiheessa ja pahuus loppuu Jumalan toimesta aikanaan.
systeri

ViestiKirjoittaja paa » 28. Kesä 2015 15:01

Hyvää saaneetkin tekee pahaa, koska ihminen on syntinen.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Kesä 2015 16:18

Ihminen on syntinen ja kaikki tekevät syntiä joskus jollain tavalla. Pahaa tekevällä tarkoitin sellaisia murhaajia, raiskaajia, hyväksikäyttäjiä, vaimon tai lasten hakkaajia jne. Eli eivät ole ihan vain ihmisiä, jotka joskus syyllistyvät lähtemään töistä 5 minuuttia ennen työajan päättymistä tms. Yleensä näiden pahantekijöiden taustalla on paljon sellaista, mitä pienen ihmisen ei olisi tarvinnut kokea.
Aamu-Usva

Re:

ViestiKirjoittaja uuhi » 29. Kesä 2015 17:34

Ehkä sinulla aamu-usva ei ole tarpeeksi elohimin pelkoa, kun julkeat kirjottaa sellaista mitä kirjoitit ensimmäisessä viestissäsi tässä keskustelussa koskien psalmia 2:4. Vaikuttaa myös että katsot asioita jotenkin ihmiskeskeisestä näkökulmasta, itse ajattelen että elohim on kaikkivaltias ja että hänellä on oikeus tehdä mitä hän tahtoo. Ja eivätkö ne ihmiset jotka

'asettautuvat kuninkaat-maan ja johtomiehet neuvottelivat-yhdessä vastaan jhwh:a ja vastaan hänen-messiastaan'

[psalmista 2:2]

ansaitsekin pilkkaa tuollaisesta teosta?

Väitit myös aamu-usva että "jokainen ihminen haluaisi varmasti olla hyvä " ja "kukaan hyvää saanut ihminen ei tee pahaa. Eli pahantekijä on aina myös uhri." Olen eri mieltä noista jokaisesta väitteestäsi, ja vaikuttaa siltä että tässäkin asiassa sinulla on eksyttäviä humanistisia ajatuksia. On murheellista että olet eksynyt omaksumaan tuollaisia humanistisia ajatuksia, ja että opetat niitä täällä foorumilla.
uuhi

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Kesä 2015 19:32

Tämä on kyllä aika kinkkinen asia.Kas kun ei Uuhi mua läksyttäny kun olin Aamu-usvan kans vähän samoilla linjoilla.Ehkä se on sitten niin että ainakin minä oon saanu semmosen opetuksen Jumalasta, että nauraminen ei sopisi Hänen luonteeseensa?? Mutta pakkohan se on uskoa jos kerran Raamattu niin sanoo.
systeri

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Kesä 2015 20:39

Kyllä minä uskon Jumalan hyvyyteen loppuun asti. Haluan todella pysyä Hänen hyvyydessään ja tiedän että jos Hän joskus jollekin tulee nauramaan, niin siinä on kuitenkin Hänen hyvyytensä taustalla.

Olet Uuhi siinä ihan oikeassa että puhuin tästä asiasta inhimilliseltä kannalta. Siinäkin olet oikeassa, että me kaikki ihmiset ansaitsemme Jumalan pilkan ja vihan. On vain niin että tuon meidän ansaitseman rangaistuksen Jeesus juuri kantoi ja Hänen takiaan emme saa mitä oikeasti ansaitsemme.

Minua on kyllä moitittu pinkeistä silmälaseista ennenkin mutta en halua riisua niitä. Parempi nähdä hyvää kuin pahaa.
Aamu-Usva

Re:

ViestiKirjoittaja uuhi » 30. Kesä 2015 10:33

Aamu-usva, en sanonut että me kaikki ihmiset ansaitsemme elohimin pilkan.

Vaikka et halua riisua pinkkejä silmälasejasi niin älä kuitenkaan levitä valheellisia humanistisia käsityksiäsi muille. Eksyttäminen on huono asia.
uuhi

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Heinä 2015 20:45

Aamu-usva sanoi tässä mielestäni ihan oikein...

Olet Uuhi siinä ihan oikeassa että puhuin tästä asiasta inhimilliseltä kannalta. Siinäkin olet oikeassa, että me kaikki ihmiset ansaitsemme Jumalan pilkan ja vihan. On vain niin että tuon meidän ansaitseman rangaistuksen Jeesus juuri kantoi ja Hänen takiaan emme saa mitä oikeasti ansaitsemme.

ilman Jeesusta meillä ei olisi asiaa Jumalan luo.Ainakin vanhassa testamentissa sanotaan monessa kohtaa että Jumala on kiivas,mutta sitten tuli Uusi liitto ja Jeesuksen sovitustyö.
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta