Feminismin kirous

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Feminismin kirous

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 08. Kesä 2015 20:33

Mr Kerimäki kirjoitti:Olisi oikeastaan hyvä jos tiede kehittäis sellaisen parisuhde robotin...se antaa Rakkautta just sen verran ku itse siihen laitat Rakkautta ja jos alat mätkiä sitä ni oikeasuora tulee takaisin ;););) vois olla hyvin kilttiä käytöstä monella ja sanat olisi tarkkaan valittu ..

Mutta edelleen lastenhoitoasioissa mielestäni Nainen on vaan parempi kun mies .Siis ihan jos olis joku ,mittari joka mittais ni Nainen ;)
vaikka me miehet ollaan taidollisia ni kyllä tässä hoivaasiassa nainen pesee äijät mennen tullen.

Melko lähelle taitaa mennä tuo amerikkalaisten robotti-kehittely. Tänään tulee dokumentti jostain seksi-robotista ja miehistä, jotka haaveilelvat suhteesta
tuommoisen robottineidon kanssa. Mitähän lie tulevaisuus tuo tullessaan. :shock:
https://www.telkku.com/ohjelmat/5d-seks ... tv5/298337

Naiset yleensä ovat parempia lasten kanssa, mutta poikkeuksiakin löytyy.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja george » 08. Kesä 2015 20:40

Aamu-Usva kirjoitti:Vakaa ja vauras Afganistan, Iran, Irak, Sudan, Somalia jne...
Sitten taas joku naisen johtama Sveitsihän on aika kaukana vakaudesta ja vauraudesta näiden maiden rinnalla...

Yhdistävä tekijä on Islam. Islam on pakanallinen uskonto, joka luo kaltaisensa yhteiskunnan.

Toimivassa ja optimoidussa yhteiskunnassa naiset tuottavat lapsia ja miehet tekevät kaiken muun. Luonnollinen työnjako. Kumpikin sukupuoli tekee sitä, minkä parhaiten osaa. Nyky-yhteiskunnassa teknologia, tekninen kehitys ja sosialismi ovat peittäneet patriarkaalisuuden murenemisen aiheuttamat ilmiöt.
george

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 08. Kesä 2015 20:49

george kirjoitti:Tirlittan, käsittelen feminismin vaikutuksia yhteiskunnallisena ilmiönä. Jos olen päättelyssäni väärässä, niin voisitko osoittaa sen? Naisten vapautuminen kaupan kassoille ja työelämään kilpailemaan työpaikoista miesten kanssa tietenkin lisää työttömyyttä ja laskee palkkoja. Verrattuna järjestelmään, jossa vain miehet ovat töissä.

Yhteiskunnasta ei parempaa tule, vaan pahemmaksi menee. Maailman herra on joku muu, kuin Jeesus.
Uskovien tehtävä ei ole maailman parannus.

Et laittanut mitään faktoja väitteidesi tueksi, miksi minun pitäisi? Mietitkö edes, mitä kirjoitin?
Mitataanko kaikki yhteiskunnalliset ilmiöt rahassa?

Voisit itse perustella näkemyksiäsi, tutkimuksia, matematiikkaa, historiaa, esimerkkejä jne.
Suomenkielisenä mieluiten, eikä sitten mitään "viidakon tähtöset"-tutkimuksia.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Kesä 2015 21:18

Tirlittanilla on niin rikas kirjallinen tyyli, että oikein nautin lukea :thumbup:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 08. Kesä 2015 23:49

Aamu-Usva kirjoitti:Tirlittanilla on niin rikas kirjallinen tyyli, että oikein nautin lukea :thumbup:

Kiitos. Piristi kummasti. Siunausta sinulle. :unity:
Tirlittan

ViestiKirjoittaja paa » 09. Kesä 2015 09:09

Siis töitä saakin nyt tehdä, jos tekee koulutusta ja älyä vaativia hommia? Eli georgen mielestä nainen ei saa tehdä duunarin töitä? Oletko sinä george itse työelämässä? Vaaditko puolisoasi pysymään kotona? Entä mitä mieltä olet Petrin kirjoituksesta?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 09. Kesä 2015 10:57

george kirjoitti:Tirlittan, käsittelen feminismin vaikutuksia yhteiskunnallisena ilmiönä. Jos olen päättelyssäni väärässä, niin voisitko osoittaa sen? Naisten vapautuminen kaupan kassoille ja työelämään kilpailemaan työpaikoista miesten kanssa tietenkin lisää työttömyyttä ja laskee palkkoja. Verrattuna järjestelmään, jossa vain miehet ovat töissä.

Jos naisilta kielletäisi työnteko suomessa, maa joutuisi kaaokseen. Työttömyyden syitä on monia, eikä se ole työssäkäyvien naisten syy.

Myös Raamatusta löytyy työssäkäyviä naisia, joilla on erilaisia ammatteja. Naisilta ei kielletty työntekoa.

Ap. t. 16:14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen

Tämä Lyydiahan oli ammatiltaan melkein kuin kaupan kassa. Hän oli myyjä. Ja se on lisäksi nähty tärkeäksi mainita Raamatussa.

Ap. t. 18:2 Siellä hän tapasi erään Akylas nimisen juutalaisen, joka oli Pontosta syntyisin ja äsken tullut Italiasta, ja hänen vaimonsa Priskillan. Klaudius oli näet käskenyt kaikkien juutalaisten poistua Roomasta. Ja Paavali meni heidän luoksensa.
3 Ja kun hänellä oli sama ammatti kuin heillä, jäi hän heidän luoksensa, ja he tekivät työtä yhdessä; sillä he olivat ammatiltaan teltantekijöitä.

Tässähän oli mielenkiintoinen kohta. Priskilla ja hänen miehensä Akylas olivat molemmat teltantekijöitä. Miehellä ja vaimolla oli sama ammatti.
Sulassa sovussa tekivät töitä keskenään ja se oli yhdistävä tekijä heidän ja Paavalin välillä. Jumalan johdatusta selvästi.
Priskillalla ja Akylaalla ei varmaankaan ollut lapsia, koska nainen tekikin työtä, eikä ollutkaan kotiäiti.

Joh. 18:17 Niin palvelijatar, joka vartioi porttia..

Palvelijatar-nainen portinvartijan duunissa. Hmm.. Näitä kohtia nyt varmaan löytyy lisääkin, mutta tässä pari kohtaa, jotka todistavat, että naiset ovat tehneet
töitä, eivätkä kaikki naiset olleet kotona lapsia hoitamassa. Jos joku haluaa kieltää naisilta työnteon, niin ei ole Raamatun mukaista sellainen.

george kirjoitti:Toimivassa ja optimoidussa yhteiskunnassa naiset tuottavat lapsia ja miehet tekevät kaiken muun. Luonnollinen työnjako. Kumpikin sukupuoli tekee sitä, minkä parhaiten osaa.

"Tuottavat lapsia"
Naiset eivät ole mitään synnytyskoneita ja tuollainen ilmaisu on aika rumasti sanottu. Ei tarvitse ihmetellä, jos joku vetää herneet nenään.
Kurkataampas jälleen Raamattuun..

(Sivuhuomautuksena, tämä kuuluisi tuonne toiseen ketjuun, mutta: 1. Kor. 7:4 Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa. Hups, vaimollakin on valtaa, mites vanhapoika Pavelta on päässyt tämmöinen lipsahdus. :lol: )

No niin, takaisin asiaan, mutta pysytään samassa Korinttolaiskirjeen luvussa.

7 Soisin kaikkien ihmisten olevan niinkuin minäkin; mutta kullakin on oma lahjansa Jumalalta, yhdellä yksi, toisella toinen.
8 Naimattomille ja leskille minä taas sanon: heille on hyvä, jos pysyvät sellaisina kuin minäkin;

Se on jännä, kun George väittää että naisen osaavan parhaiten lasten tuottamisen, kun taas vanhapoika Pave sanoo, että soisi kaikkien olevan niinkuin itsensä
ja kertoo, että kaikilla on oma lahjansa, toisella toinen ja toisella toinen. Kaikkien lahjat eivät liitykkään avioliittoon ja lasten tekoon. Koskee niin miehiä, kuin naisia.
Ei siis kaikkia miehiäkään ole tarkoitettu siittäjiksi.

32 Soisin, ettei teillä olisi huolia. Naimaton mies huolehtii siitä, mikä on Herran, kuinka olisi Herralle mieliksi;
33 mutta nainut huolehtii maailmallisista, kuinka olisi vaimolleen mieliksi,
35 Tämän minä sanon teidän omaksi hyödyksenne, en pannakseni kytkyttä kaulaanne, vaan sitä varten, että eläisitte säädyllisesti ja häiriytymättä pysyisitte Herrassa.
36 Mutta jos joku arvelee tekevänsä väärin tytärtänsä kohtaan, joka on täydessä naima-iässä, ja jos kerran sen pitää tapahtua, niin tehköön, niinkuin tahtoo; ei hän syntiä tee: menkööt naimisiin.
37 Joka taas pysyy sydämessään lujana eikä ole minkään pakon alainen, vaan voi noudattaa omaa tahtoansa ja on sydämessään päättänyt pitää tyttärensä naimattomana, se tekee hyvin.
38 Siis, joka naittaa tyttärensä, tekee hyvin, ja joka ei naita, tekee paremmin.
39 Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.
40 Mutta hän on onnellisempi, jos pysyy entisellään; se on minun mielipiteeni, ja minä luulen, että minullakin on Jumalan Henki.

Jos jokainen mies tekisi tämän Raamatun kohdan mukaan paremmin, kuin hyvin, niin uskovaisten tytöt eivät menisi avioliittoon ollenkaan, vaan pysyisivät naimattomina.
Lasten lukumäärä tietenkin laskisi, yhteiskunnallisesta näkökulmasta. Näillä tytöillä ei myöskään olisi puolisoita elättäjinä, jostain muusta pitäisi löytyy pettua pöytään.
Kertoopa Paavali, että jos puoliso kuolee, niin on onnellisempi, jos ei mene naimisiin. Jakeissa 32-33 Paavali sanoo, että avioituminen tuo huolia, eikä soisi sellaisia lukijoilleen.
Kertoopa tuo myös, että mies huolehtii kuinka olla vaimolleen mieliksi ja aikaa menee maailmallisiin Jumalan sijasta.
Mielenkiintoisia kohtia. Ja aika paljonkin vastaan sitä, mitä george sanoi. Eikä taida olla feminismiä tai sitten Paavalikin oli feministi.

Minä olen sitä mieltä, että yhteiskunnassa ei pitäisi olla naisille pakkona työnteko. Yhteiskunnan pitäisi tukea enemmän perheitä ja sitä, nainen voi
jäädä kotiäidiksi ja kotiäitiyttä arvostettaisi enemmän. On ihan hyvä asia, että äidit hoitavat lapsia kotona. Minä en ole tällaista perinteistä mallia vastaan. Mutta ei tuo tarkoita sitä, että ne kotiäiditkään
eivät voisi mennä töihin lasten kasvaessa pikkulapsi-ikäisistä vähän vanhemmaksi. Työntekemisellä yleisesti ottaen on positiivinen vaikutus ihmisiin, niin miehiin, kuin naisiin.
Mutta..
Yhtä hyvä asia on myös se, että naisille on myös se mahdollisuus olemassa, että he voivat opiskella ja mennä töihin.
Minä en löydä Raamatusta sille kieltoa, etteikö naiset voisivat käydä töissä. Niinkuin vanhapoika Paavali sanoi, yhdellä yksi lahja, toisella toinen. Jotkuthan opettavat sitäkin, että on se naimattomuuden armolahja. Miksi se ei olisi naisille suotu? Tällainen nainen on Jumalan käytössä muulla tavalla, kuin avioiitossa.
Yhteiskunta on vääristynyt ja pullistelee synnin vaikutuksia, mutta ihan yhtä lailla se olisi vääristynyt, jos työnteko naisilta evättäisi kokonaan
ja ihan kaikki naiset komennettaisi naimisiin ja lasten tekoon, vastoin Raamatun Sanaa. Ihanteellinen tilanne olisi se, että tuettaisi toista kuin toistakin.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 09. Kesä 2015 11:01

Koitetaan pitää keskustelu kohteliaana vaikka aihe on helposti provosoiva.

Ja puhutaan toiselle sillä tavalla kun haluaisimme itsellemme julkisella foorumilla puhuttavan.

:toghether:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 09. Kesä 2015 11:13

Juu, myönnän, että olen kirjoittanut piikikästä tekstiä joissain kohdin ja käytin sanaa sovinistisika.
Anteeksi siitä. Edellinen kirjoitukseni oli minusta ihan asiallinen.
Se vaan on niin, että kun joku kirjoittaa naissukupuolesta rumaan tai halveksivaan sävyyn, on aika selvä, että siitä
syntyy vastakaikuna närää ja suuttuneita kommentteja ja se provosoi muita.
Mutta pahoittelut minun puolesta, olen vastaisuudessa tarkempi sanavalinnoissani.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 09. Kesä 2015 11:27

Tirlittan kirjoitti:Juu, myönnän, että olen kirjoittanut piikikästä tekstiä joissain kohdin ja käytin sanaa sovinistisika.
Anteeksi siitä. Edellinen kirjoitukseni oli minusta ihan asiallinen.
Se vaan on niin, että kun joku kirjoittaa naissukupuolesta rumaan tai halveksivaan sävyyn, on aika selvä, että siitä
syntyy vastakaikuna närää ja suuttuneita kommentteja ja se provosoi muita.
Mutta pahoittelut minun puolesta, olen vastaisuudessa tarkempi sanavalinnoissani.

On aina virkistävää ja hienoa jos löytyy nöyryyttä tunnustaa virheensä, joita toki kaikki runsain mitoin teemme.

Jotkut aiheet on kyllä meille uskoville vaikeita ja näin varmasti aina ollut ja tulee varmasti olemaankin...

Ylläpidon puolesta kaikki on anteeksi annettu ja sitä myötä unohdettu, jatketaan keskustelua :hugehug:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu