vaimon alamaisuus aviomiehelle

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: vaimon alamaisuus aviomiehelle

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 06. Kesä 2015 18:31

ellen väärin muista ...vanhemmille (kokeneemmille elämänviisaille?? ) Naisille on myös jotakin kasvatustehtävää suositeltu Raamatussa .Ajatuksena hyvä kyllä ,että nuoret naiset olisi hieman valmiimpia liittoon .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja george » 06. Kesä 2015 19:47

Ensimmäinen synti oli muuten seurausta juuri siitä, että nainen ei toiminut miehen alamaisuudessa ja kysynyt häneltä neuvoa, vaan toimi itse. Siitä lähtien naiset ovat kapinoineet miehen auktoriteettia vastaan monin eri tavoin, mikä on seurakunnassa ja yhteiskunnassa ilmeistä. Tulokset ovat järkyttävät.
george

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Kesä 2015 20:04

En usko, että naiseus sinänsä on yhteiskunnassa kaiken pahan alku ja juuri. En itse edes uskoisi, että oma mieheni kehtaisi liikkua naisen kanssa, joka olisi koko ajan häntä hännystelemässä. Eikä hän varmaan haluaisi puolestani tehdä työelämän yms. päätöksiä, joiden seurauksetkin minun on itse kannettava. Jos hän päättäisi, niin voisin myös osoittaa häntä syyttävällä sormella, kun päätöksistä seuraisi jotain huonoa. Parempi on jokaisen ihmisen päättää henkilökohtaisista asioistaan itse myös avioliitossa. Mieheni kyllä kannustaa sitten, kun olen päätöksen tehnyt. Voi hän kannustaa myös tekemään jonkun päätöksen. Ja minä voin samalla tavalla kannustaa häntä tekemään päätöksiä, jotka minun mielestäni ovat hyviä. Jos avioliitto toimii nykyään sopuisasti ja hyvin tällä tekniikalla, niin pitäisikö avioliittoon kuitenkin alkaa tuomaan lakeja, jotka sotkisivat kuvion..?

Isäni on maininnut, että Suomessa miehillä on siinä suhteessa hyvä elää, että täällä saa tehdä juuri niin kuin vaimo sanoo :lol:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Kesä 2015 21:04

Aamu-Usva kirjoitti:Isäni on maininnut, että Suomessa miehillä on siinä suhteessa hyvä elää, että täällä saa tehdä juuri niin kuin vaimo sanoo :lol:

Miehellä on niin kauan hyvä olla kun tottelee naista/vaimoa Image

Olisko miehen paikka kotiolosuhteissa sitten siinä kaulimen ja hellan välissä?

Image

Ettei mies tule kaulituksi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Kesä 2015 21:17

Miehen "linjaukset" avioliitossa ei saa olla Jumalan sanan vastaisia, jos ne on niin silloin naisen tulee totella ennemmin Jumalaa kuin miestänsä.

Näin mies ei voi olla miten vaan ja mimmoinen tyranni tahansa , vaan hänen johtamistapansa perheessä pitää olla alistettu Raamatun opetukselle ja Jumalan tahdolle.

Joskus vaimo ei halua miehelleen tuota asemaa antaa , vaan hän on ekysnyt uskomaan sielunvihollisen perheitä hajottavan valheet, jotka yhteiskunnassa on vallalla. Silloin mies ei voi väkisin tuota paikkaa itselleen ottaa, sillä se ei ole mielestäni otettavissa vaan annettavissa pelkästään.

Silloin miehen tulee kuitenkin olla vastuullinen ja kantaa perheen pään tavoin kuitenkin vastuuta perheestä.Eikä hän saa langeta syntiin suostutellessaan vaimoaan antamaan perheen pään aseman.

Tämä on hyvin noloa ja arka paikka miehille, ja monesti hiertää sitten monissa asioissa kun parisuhde ei ole Jumalan säätämyksen mukainen vaan perkele on valheillaan tuonut oman perheen mallinsa parisuhteeseen jossa vaimo dominoi tai on päättävässä asemassa, ja näin perkele on päässyt tämänkin Jumalan säätämyksen kääntämään päälaelleen.

Ainakaan itse en keksi miten mies voi tuon aseman ottaa tai pakottaa ellei sitä anneta, niin ettei itse syyllistyisi syntiin.

Ainut mitä mies voi tehdä on rukoilla ja kieltäytyä silloin kun hänet yritetään laittaa suhteessa naisen paikalle, mistä seuraa tietenkin riitoja ja toraa. Muodustuu semmoinen väsytys taistelu jossa kumpikin osapuoli on väärällä paikalla ja väärissä rooleissa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Kesä 2015 21:56

Murpatti taisi osua naulan kantaan puhuessaan tuosta vastuullisuudesta. Ihan maallisissa johtamisopinnoissani minulle on tähdennetty juuri vastuullisuutta johtamisen tärkeänä elementtinä. Eli johtaja on se, joka kantaa vastuun. Jos mies kantaa perheessä vastuun esimerkiksi tienaamalla ruuat pöytään ja vaatteet päälle ja kantaa vastuun myös lapsista harrastuksineen ja kouluineen sekä kodista kunnostustöineen ja kotitöineen niin silloin hän on todellinen johtaja. Vastuunkantaja on johtaja. Työntekijä tekee vain sen, mikä on pakko, mutta vastuussa oleva tekee kaikkensa.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 06. Kesä 2015 22:25

No, mutta mitä se johtajan asema ja alamaisen asema sitten käytännössä on?
Minä vähän tuossa veikkasin johonkin suuntaan, mutta onko se sitä?
Saneleeko se mies sitten kaiken naisen elämästä, mitä saa tehdä ja mitä ei, vai mitä?

Ps. jos joku syyttää olkiukkojen tekemisestä, niin olis kiva, että tulis perustelutkin.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Kesä 2015 22:37

Ei tietenkään sanele johtaja alaisilleen kaikkea mahdollista. Itse joudun tästäkin eteenpäin omat kouluni käymään. Ei nainen kuitenkaan ole mikään robotti, vaan ihan oikea ajatteleva ihminen, jossa ei Kristuksessa ole mitään eroa mieheen nähden. Kristuksessa ei ole enää sukupuolia eikä kansalaisuuksia tms. Uskova ei voi puhua ulkomaalaisista jotenkin suomalaisista erilaiseen sävyyn eikä naisista eri tavalla kuin miehistä. Kaikkein pahinta työelämässäkin on alainen, joka vain odottaa käskyjä eikä pysty itsenäiseen vastuunottoon ja oma-aloitteisuuteen. Siihen monen ura tyssääkin. Tekee kyllä mitä käsketään, mutta ei yhtään enempää. Se ei ole tarpeeksi. Hyvä esimieshän antaa alaisten vaikuttaa päätöksiin ja tehdä niitä. Se on keskeistä työhyvinvoinnin kannalta. Tyrannialla ei pitkälle päästä työelämässä eikä sillä tavalla synny onnellisia avioliittoja. Avioliiton kuuluu kuitenkin olla kannustava ja tukeva suhde eikä mikään valtataistelutanner.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja george » 06. Kesä 2015 23:51

Tirlittan kirjoitti:No, mutta mitä se johtajan asema ja alamaisen asema sitten käytännössä on?
Minä vähän tuossa veikkasin johonkin suuntaan, mutta onko se sitä?
Saneleeko se mies sitten kaiken naisen elämästä, mitä saa tehdä ja mitä ei, vai mitä?

Ps. jos joku syyttää olkiukkojen tekemisestä, niin olis kiva, että tulis perustelutkin.

Tämä feminismi on kyllä jännä asia. Työpaikalla pomo ei ole mitenkään sitoutunut rakastamaan ja hänen käskyjään täytyy noudattaa 100%, mutta kun rakastamaan sitoutunut mies on auktoriteettiasemassa, niin se on jotenkin väärin.

Mies johtaa perhettä viisaudella. Perheeseen kuuluvat sekä mies, vaimo että mahdollisesti lapset. Avioliittoon astunut nainen ei ole enää mikään itsenäinen toimija, vaan on sitoutunut johonkin itseään suurempaan kokonaisuuteen. Suunnan täytyy olla yhteinen. Viisas mies keskustelee vaimon kanssa ja toimii muutenkin viisaudella tehden järkeviä päätöksiä.
george

ViestiKirjoittaja george » 06. Kesä 2015 23:58

george

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu