Blum kirjoitti:Minä pidän Roomalaiskatolista kirkkoa vain yhtenä monista maailman kirkoista, joka on joissain asioissa oikeassa, joissain väärässä. Minulla ei ole toistaiseksi syytä pitää katolista kirkkoa täysin turmeltuneena laitoksena, jonka kanssa kosketuksiin joutumisesta mikään ei voi selvitä turmeltumatta. En näe tällaisessa käsityksessä logiikkaa.
Itse haluan suhtautua asiaan siten, että vastustan kaikkien kirkkojen vääriä tekoja ja syntejä. En pidä katolisen kirkon vääriä tekoja ajatuksen tasolla jotenkin poikkeavina kuin muiden kirkkojen. Minulle ei ole vielä tyydyttävästi kyetty perustelemaan, miksi katolisen kirkon käsiin joutunut käsikirjoitus turmeltuisi sataprosenttisella varmuudella, mutta ortodoksisen kirkon käsiin joutunut ei. Edelleen pysyn siinä käsityksessä, jonka olen aiemminkin tuonut esille, että tekemisissäolo jonkin epäilyttävänä pidetyn tahon kanssa ei sinänsä vielä välttämättä turmele tai saastuta.
Blum:
RKK on täysin turmeltunut laitos, sillä se opettaa Jeesuksen pelastavan, kasteen pelastavan, Marian sovittavan syntiset Jumalalle, messu-uhrin olevan sama uhri kuin Jeesuksen syntiuhri Golgatalla jne.
Raamatun opetuksen mukaan Jeesus on ainoa pelastustie ihmisen ja Jumalan välillä. RKK:n useat erilaiset pelastustiet yksistään tekevät siitä saatanallisen ja antikristillisen lahkon sekä sen lisäksi RKK:lla on lukematon määrä vääriä opetuksia ja harhaoppeja. Minulla on nyt kiire, eikä minulla aikaa kovinkaan paljon kirjoittaa, mutta yritän tuoda lyhyesti esille RKK:n täyden turmeltuneisuuden.
RKK on vääristänyt evankeliumin ja Raamatun opetuksen, ja "uskonsa" tähden RKK on surmannut ja tappanut miljoonittain ihmisiä, niin jumalattomiakin kuin Herran Jeesuksen opetuslapsia. RKK rypee seksisynneissä, joita se on vuosisatoja peitellyt ja salaillut. RKK on täysin turmeltunut ja saatanallinen lahko, joka on turmellut kaiken mihin se on koskenut. Jotkut hyvät teot eivät poista RKK:n saatanallisuutta, kuten ei korkean asteen vapaamuurarien hyväntekeväisyys poista sitä tosiasiaa, että he tietoisesti palvovat ja palvelevat saatanaa.
Koska RKK on täyskyllästetty valheilla, niin on ilmeistä, että sen suosimat UT:n käsikirjoitukset ovat korruptoituneita tekstejä, koska RKK:n isäntä saatana on valheen isä, ei totuuden Isä, niin on selvää, että RKK:n suosimat UT:n tekstit eivät edusta aitoa alkuperäistä UT:n sanomaa.
Itse ajattelen, niin että Bysantin teksti ei ole vain ortodoksikirkon "omaisuutta", vaan alkuseurakunnan uskovilla oli käytössään Bysantin tekstiä vastaavat tekstit jo ennen alkuortodoksikirkon syntyä. Alkuortodoksikirkko on saanut tekstinsä alkuseurakunnan jälkeläisten kopioiden kautta. Ortodoksikirkko ei keksinyt eikä luonut itsestään Bysantin tekstiä, vaan sai sen muilta, jotka elivät ennen heitä. Samoin on RKK:n laita hekin ovat saaneet tekstinsä heitä ennen eläneiltä. Se on tosiasia, että Bysantin tekstit ja Aleksandrian tekstit poikkeavat toisistaan suuresti.
Kurt Aland eräs Nestle-Alandin päätoimittajista, josta useimmat modernit raamatunkäännökset on käännetty sanoo kreikkalaisista käsikirjoituksista näin: Suurin määrä käsikirjoituksista on bysanttilaisia käsikirjoituksia ja näiden tekstien edustajat ovat erittäin yhteneväisiä, jotka suuressa määrin ovat yhtäpitäviä toistensa kanssa. Aland sanoo myös, että varhaisimmat käsikirjoitukset ovat vähälukuisimpia sekä vastakohtia toisilleen, sillä ne vastaavat toisiaan noin 60-70 prosenttisesti. (Aland,The Text of the NT, p. 323).”
Tutkijoiden mukaan Bysantin tekstit eroavat toisistaan vain 85-90 prosenttisesti.
Aleksandrian tekstien 60-70 prosentin poikkeama tarkoittaa sitä, että ne ovat toisiinsa nähden hyvinkin erilaisia, joka todistaa sen puolesta, että ne eivät vastaa alkuperäisiä tekstejä, koska niiden välillä on niin suuret eroavaisuudet. Suuret eroavaisuudet teksteissä viittaavat siihen, että tekstejä on joko muuteltu tai sitten ne ovat olleet alkuperältään toisistaan suuresti poikkeavia. Totuus ei kulje moneen erilaiseen suuntaan, vaan kulkee yhteen ja samaan suuntaan. Siksi itse näen ja koen ja uskon varmaksi, että Bysantin tekstit ovat alkuperäisiä UT:n tekstejä ja Aleksandrian tekstit korruptoituneita tekstejä.
Voi olla etten tänään en pääse vastailemaan foorumille, mutta heti kun se on mahdollista, niin palaan astialle. Jumalan siunausta sinulle Blum.