Ilmestyskirja on toteutumassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 27. Helmi 2015 23:04

tanu kirjoitti:
Aamu-Usva kirjoitti:Pedon merkki ei voi olla mikään sellainen asia, jonka voi esimerkiksi nukuttamalla väkisin laittaa johonkin ihmiseen. tai jonka voi laittaa pieneen vauvaan, jolla ei vielä ole valinnanvapautta. Pedon merkki estää ihmisen pelastumisen, joten siinä täytyy olla kysymys siitä, ettei usko Jeesukseen. En usko, että pedon merkki on mikään konkreettinen asia ja tuon ostamisen ja myymisenkin olen ajatellut hengellisesti.

Mutta en tietenkään suostuisi siitä huolimatta mitään siruja ottamaan. En suostu edes rokotuksiin tai lääkkeisiin enkä usein edes mihinkään vitamiineihin. Tiedän monia kaltaisiani jotka eivät ole uskossa. Siis on uskosta osattomia viherpiipertäjiä, jotka eivät suostuisi ottamaan sirua. Jos siru olisi pedon merkki, niin uskosta osattomat, jotka eivät sitä ottaisi, pelastuisivat.

Ihan järkevästi ajateltu. Mutta miten voi selittää tuon "otsaan tai oikeaan käteen"?

Pedon merkin ottamisessa on käsittääkseni kysymys ihan vapaasta valinnasta.
Ilmestyskirjassa sanotaan, että "se saa kaikki ottamaan". Saa ottamaan, siis ei pakota ottamaan, eli ihan vapaasta tahdosta ihmiset ottaa merkin.
Eli ensin tulee valinta Jeesuksen ja pedon välillä ja ne, jotka eivät valitse Jeesusta ottavat pedonmerkin ihan omasta vapaasta tahdosta.
Pedon merkillä on siis sekä hengellinen(valinta Jeesuksen tai pedon, perkeleen, välillä), että konkreettinen merkitys.

Voi olla että valinta on jotain sen laatuista, että pitää haluta elää tässä sairaassa kulutus- ja viihdeyhteiskunnassa ja se ei onnistu ilman sirua.
Tai sitten voi valita pelastuksen Herrassa Jeesuksessa ja tuon valinnan myötä joutuu jossain vaiheessa kokonaan yhteiskunnan ulkopuolelle, vailla maallisia oikeuksia, lainsuojattomaksi.

Itse kyllä uskon päivä päivältä vankemmin, että pedonmerkki on nimenomaan mikrosiru, jossa on kaikki henkilötiedot, pankkitili, terveystiedot, paikkatiedot yms.
Ja jos jostain ihmisestä halutaan eroon, niin suljetaan siru ja ihmistä ei enää ole...

Kehitys menee vaan koko ajan hitaasti kohti tuota. Tuskin kuluu montaakaan vuotta enää kunnes käteinen raha poistuu. Nyt jo on terveystiedot Kanta-rekisterissä, resepteissä ollaan siirtymässä vääjäämättömästi e-reseptiin. Joissakin paikoissa ei käteinen raha edes enää kelpaa ja lähes kaikkialla voi ostaa kortilla tai kännykällä tms.
Ja tuo paikannus ei varmaankaan ole mikään ongelma teknisesti jne.

Asiat etenee koko ajan pikku hiljaa ja niin huomaamattomasti, että kun tulee aika siruttaa ihmisiä, niin sitä pidetään ihan luonnollisena nykytekniikkaan kuuluvana
asiana. Jumalattomuus valtaa alaa joka puolella ja vanhat Raamattuun pohjautuvat lait ja moraaliset arvot rapisevat siinä samalla pikku hiljaa pois.

Mutta uskova ei voi tuota merkkiä vahingossa ottaa. Eikä sitä pakoteta ketään edes ottamaan. Kysy on vapaasta valinnasta.

Mutta rauha on mulla sydämessä, että asiat tulee menemään just niin kuin Herran tahto on ja hyvä niin. Sillä ei tarvitse
pienen ihmisen mistään huolta kantaa, kun turvaa ja luottaa kaikessa Herraan.

Herran rauhaa haluankin kaikille toivottaa. Pelko pois ja luja luottamus Jumalaan maailman myllerryksen keskellä.

33. Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
(Joh.16)

Samoilla jäljillä täälä, kun siru napsautetaan pois päältä niin ihminen on henkilötiedoton hylkiö.

Veikkaan, että tuolloin uskovat muodostavat pieniä ryhmiä joissa asuvat ja pitävät huolta toinen toisistaan, ja silloin myös ollaan Jumalasta täysin riippuvaisia, ja uskon että se ei ole niin kauheata kuin voisi ajatella, vaan että silloin laitetaan erimielisyydet nurkkaan ja keskitytään yhdessä selviytymiseen ja Jumalan läheisyydessä kasvamiseen, veikkaan että näillä rymillä on myös väkevä Jumalan siunaus.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Maalis 2015 21:49

Siirretty toisesta ketjusta:

paa kirjoitti:Jos on ottanut pedonmerkin, mutta sitten katuu ja tulee uskoon, niin eikö muka voi pelastua? Eikö armonaikaa ole siihen asti, kun Jeesus tulee takaisin? Osui vaan silmään jonkun kommentissa lause, ettei voi pelastua enää jos pedonmerkin on ottanut.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Maalis 2015 21:51

Siirretty toisesta ketjusta:

Aamu-Usva kirjoitti:Minä taisin sanoa jossain, että pedon merkin ottanut ei pelastu. Viittasin lähinnä tähän Raamatun kohtaan: "Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: 'Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin (Ilm.14:9-11)." Olen tulkinnut tämän niin, että pedon merkin ottaminen tarkoittaa joutumista helvettiin :( Tätä juttua vielä jatketaan myöhemmin Ilmestyskirjassa näin: "Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa (Ilm.19:20)."

Siksi olen ajatellut, että tämä pedon merkin ottaminen oikeaan käteen tai otsaan on ennemminkin hengellinen vertauskuva kuin jokin konkreettinen mikrosiru. Jos joku Jeesukselle uskollinen uskova nukutetaan ja laitetaan täyteen mikrosiruja, joissa on koko hänen henkilöllisyytensä yms., niin ei tämä voi häntä kadottaa. Mutta jos hän ottaa otsaansa pedon merkin antamalla ajatuksensa Saatanan valtaan, niin hän joutuu kadotetuksi, koska ei ole suostunut ajatuksiltaan kuuliaiseksi Herralle. Raamattu kehottaa meitä vangitsemaan kaikki ajatuksemme kuuliaiseksi Kristukselle. Oikea käsi taas viittaa tekoihin, jotka ihminen myös voi antaa Saatanan käyttöön (=ottaa pedon merkin oikeaan käteensä). Mutta Jeesuksen omat vaeltavat niissä hyvissä teoissa, jotka Jumala on edeltä käsin valmistanut heitä varten.

Pyhän Hengen sinettikään ei ole mikään näkyvä aineellinen merkki meissä uskovissa, vaan sydämeen laitettu sinetti. Eikä Jeesuksen nimi välttämättä konkreettisesti ole kirjoitettu Hänen palvelijoidensa otsiin (Ilm.22:4), vaan heidän ajatuksiinsa... Mutta nämä ovat vain tällaisia ajatuksia. Tulevaisuus näyttää.

Kiitos sulle Aamu-Usva kirjoituksestasi.

Joh. ilm. 13:

16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,

17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

Tuossa yllä olevassa Raamatun kohdassa sanotaan, että: "ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki"; eli kyllähän tuossa mielestäni ihan selkeästi sanotaan että pedon merkki/merkintä täytyy ihmiseen ensin laittaa jotta hän voi sitten esimerkiksi ruokaa kaupasta ostaa.

Ja jos se on tuo siru joka käteen tullaan aikanaan ihmisille laittamaan niin mikään näkyvä merkkihän se ei silloin tule olemaan kun se kerran (tällä tietämyksellä mikä nyt on) tullaan laittamaan ihon alle joko oikeaan käteen tai jolta puuttuu oikea käsi (tai vammainen pyörätuolin kanssa) niin silloin tämän ihmisen otsaan (?).
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 01. Maalis 2015 22:46

Näkyvällä tarkoitin lähinnä sitä, että se on konkreettinen esine, jonka voi nähdä ainakin ennen ihon alle asettamista. Ostamisesta ja myymisestä vähän jo aiemmin sanoin, että nekin ymmärrän hengellisesti.

Otsa viittaa yleisesti ajatuksiin ja oikea käsi tekoihin. Sen symbolina jo vanhassa liitossa Jumala sanoi israelilaisille näin: "Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi. Ja teroita niitä lastesi mieleen ja puhu niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi. Ja sido ne merkiksi käteesi, ja ne olkoot muistolauseena sinun otsallasi (5.Moos.6:6-8)." Juutalaiset kyllä sitoivat ihan konkreettisestikin raamatunlausekoteloita otsaansa ja käteensä, mutta mahtoiko Jumala tarkoittaa ihan vain sitä..? Jeesus ainakin sanoi, että raamatunlausekoteloiden tekeminen leveiksi ei ollut se tavoiteltava asia, vaan oikeat ajatukset ja teot. Puhdas sisin (ajatukset), jonka ansiosta ulkokuorikin puhdistuu (teot).
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja pekka » 02. Maalis 2015 15:24

paa kirjoitti:Jos on ottanut pedonmerkin, mutta sitten katuu ja tulee uskoon, niin eikö muka voi pelastua? Eikö armonaikaa ole siihen asti, kun Jeesus tulee takaisin? Osui vaan silmään jonkun kommentissa lause, ettei voi pelastua enää jos pedonmerkin on ottanut.

Kiitos kirjoituksestasi Paa ja Jumalan siunausta sinulle ja kaikille muillekin tähän armon päivään.

Joh. ilm. 14:

9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,

10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

13. Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

Kun tuon yllä olevan Raamatun kohdan lukee niin minulle tulee siitä mieleen, että pedon merkin ottaminen olisi peruuttamaton teko eli että ei voisi enää pelastua vaikka tulisi katumapäälle pedonmerkin suhteen ja millä sen saisi pois ihon alta, ei kait oikein millään ilman että tulisi suuret tuskat kun joutuisi sen esimerkiksi puukon kanssa kaivamaan sieltä kädestä pois ja lisäksi tuo siru tulee vielä varmaankin pienenemään kooltaan merkittävästi pienemmäksi mitä se nyt vielä tällä hetkellä on kooltaan, toisin sanoen sen kaivaminen ulos ihon alta olisi varmaankin hyvin tuskallinen, verinen ja vaikea tehtävä jos edes onnistuisikaan sitä kaivamaan enää sieltä kädestä tai otsanahan alta pois?

Johanneksen ilmestys 13:

1. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.

2. Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.

3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.

4. Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"

5. Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.

Kuten tuosta yllä olevasta ilmestyskirjan luvusta 13 saamme lukea niin viimeisen petovaltakunnan antikristuksen (laittomuuden ihminen) valta-aika tulee olemaan varmaankin tuo kerrottu (ilm. 13:5) kolme ja puoli vuotta mutta sitähän me ei käsittääkseni etukäteen voida tietää koska pedonmerkki tulee tuona aikana pakolliseksi (jos meinaa ruokaa ostaa) eli tuleeko se heti kun antikristus on päässyt valta-asemaan vai tuleeko se vasta jonkin ajan kuluttua siitä kun antikristus on julistautunut Jerusalemin kolmannessa temppelissä "Jumalaksi" ?

Eli kolmas temppeli tullaan kaiketi vielä rakentamaan Jerusalemiin:

Toinen kirje tessalonikalaisille 2:

3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Image

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Maalis 2015 16:35

pekka kirjoitti:Johanneksen ilmestys 13:

1. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.

2. Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.

3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.

4. Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"

5. Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.

Leopardi on itse asiassa Hollanti? ---> https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/arti ... a-/2450432

Lohikäärme on Kiinan maa, Karhu on Venäjä. Näköjään Kiina, Hollanti ja Venäjä ovat yhteistyössä....?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 02. Maalis 2015 19:22

vaisuliini kirjoitti:

Leopardi on itse asiassa Hollanti? ---> https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/arti ... a-/2450432

Lohikäärme on Kiinan maa, Karhu on Venäjä. Näköjään Kiina, Hollanti ja Venäjä ovat yhteistyössä....?

Mistä luit tuommoisen tiedon, että Hollanti olisi Raamatussa ilmoitettu leopardi?

Hollannin panssarivainun mallin-nimi ei liity siihen, että hollanti olisi Raamatussa mainittu leopardi.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pekka » 02. Maalis 2015 20:50

Johanneksen ilmestys 13:

DANIEL 7:

19. Senjälkeen minä tahdoin saada varmuuden neljännestä pedosta, joka oli erilainen kuin kaikki muut ja ylen hirmuinen; jolla oli rautaiset hampaat ja vaskiset kynnet, joka söi ja murskasi ja tallasi tähteet jalkoihinsa;

20. sekä pedon pään kymmenestä sarvesta ynnä siitä sarvesta, joka puhkesi ja jonka edestä kolme putosi; jolla sarvella oli silmät ja herjauksia puhuva suu ja joka näytti suuremmalta kuin ne muut;

21. se sarvi, jonka minä näin sotivan pyhiä vastaan ja voittavan heidät,

22. siihen asti kunnes Vanhaikäinen tuli ja oikeus annettiin Korkeimman pyhille ja aika joutui ja pyhät saivat omaksensa valtakunnan.

23. Hän vastasi näin: "Neljäs peto on neljäs valtakunta, joka syntyy maan päälle, erilainen kuin kaikki muut valtakunnat. Se syö kaiken maan ja tallaa ja murskaa sen.

24. Ja ne kymmenen sarvea ovat kymmenen kuningasta, jotka nousevat siitä valtakunnasta. Ja heidän jälkeensä nousee eräs muu, ja hän on erilainen kuin edelliset, ja hän kukistaa kolme kuningasta.

25. Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Maalis 2015 21:24

Mikko Murpatti kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:

Mistä luit tuommoisen tiedon, että Hollanti olisi Raamatussa ilmoitettu leopardi?

Hollannin panssarivainun mallin-nimi ei liity siihen, että hollanti olisi Raamatussa mainittu leopardi.

No mikä maa se on?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 02. Maalis 2015 22:12

vaisuliini kirjoitti:
No mikä maa se on?

Ei hajuakaan, mutta en usko että siihen riittää se, että sen maan tankkia kutsutaan leopardiksi, että olisi luotettavaa määritellä tuo maa sillä seikalla pelkästään.

Jotenkin ajattelen, että vaaditaan jotain muuta, enkä osaa tarkkaan määritellä että mitä.
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu