pekka kirjoitti:vaisuliini kirjoitti:*
Oli masentava nähdä miten jokapäivä ruoka menee roskiin. Sillä on erikseen oma ämpäri jonka jouduin kantamaan ulos, oli kyllä painava kannettavaksi ja minä kaadoin pois siellä töissä. Mietin pää puhki ja rukoilin miten ratkaistaan ongelman. Ajattelin jos Jumala järjestää asian, että annetaan ylimääräistä ruokaa köyhille mutta asukkaiden lähiomaiset eivät maksa siitä, että köyhille annetaan ilmaiseksi ruokaa.Eläinpoloiset tapetaan lihan takia, mutta samalla matkalla roskiin. Se oli masentava katsoa. Systeemi mättää.
Tähteitä ei saa heittää pois, kaikki mitä jää yli on kerättävä talteen ja jaettava köyhäin ravinnoksi, ihmisille ja myös eläimille:
Matt. 14:20
Ja kaikki söivät ja tulivat ravituiksi. Sitten he keräsivät jääneet palaset, kaksitoista täyttä vakallista.
Mark. 6:43
Sitten he keräsivät palaset, kaksitoista täyttä vakallista, ja tähteet kaloista.
Ap. t. 20:35
Kaikessa minä olen osoittanut teille, että näin työtä tehden tulee huolehtia heikoista ja muistaa nämä Herran Jeesuksen sanat, jotka hän itse sanoi: 'Autuaampi on antaa kuin ottaa'."
Isän Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa kaikille teille rakkaat uskonystävät tähän kauniiseen päivään.
Samaa mieltä kanssasi Pekka. Jos joku vapaaehtoinen järjestö tai mikä se lienee...vaikka jotain avustusjärjestö voisi älyä ja ottaa yhteys vanhainkodin johtajaan ja siten sopia ja tehdä sopimuksen hänen kanssa että ylimääräinen ruoka annetaan köyhille. Sitä ei katsota vasten omaa tahtoa koska lapset siis aikuiset, joiden vanhemmat ovat vanhainkodissa, eivät maksa sitä että ruoka annetaan ilmaiseksi köyhille. Lupa pitäisi saada siihen että köyhät saisivat ruokaa. Mutta tänään huomasin että oli vähemmän poisheitettävää ja hyvä että ruoka maistui.