Saulus-Lähetys ja Jumalan valtakunnan työ

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Saulus-Lähetys: Vastaako todistusaineisto luomista osa 2

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Tammi 2015 23:47

*
Jumala lyö ihmisen sairaaksi kurittamalla rakkaudesta mutta syntyneet vauvat Jumala tekee vammaisiksi ilman syytä kun kurittamiseen ei liity mitenkään? Minkä takia?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja JHK » 01. Helmi 2015 00:06

Kuka sanoo että se on kuritusta?

Joh 9:1. Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea.
2. Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"
3. Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.
JHK

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Helmi 2015 00:17

*
Raamattu sanoo sitä kuritukseksi kun Jumala lyö ihmistä sairaaksi. Tuo jae minkä sie laitoit, mietitytti pitkään ja tuntuu että vammaiset vauvat olisivat Jumalan pelinappuloita joilla Jumala haluaa kirkastaa itsensä parantamalla lopultakin heitä jälleen terveiksi. Ei yksikään terveellinen ihminen voi tietää miltä tuntuu että on raskasta olla vammainen ahdasmielisessä ja kapeakatseisessa maailmassa kun joutuu kuulemaan itse kaikenlaista...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja JHK » 01. Helmi 2015 09:45

Me kaikki taidamme lopulta olla samassa "pelinappulan" asemassa. Jumala rakastaa luotujaan, ja on armollinen niin pyhille kuin pahoillekin, mutta se ei poista sitä totuutta, että meidät luotiin Hänen tarkoituksiaan varten, tuomaan kunniaa Jumalalle. Hän tekee meistä mitä tekee, omaksi kunniakseen.
JHK

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Helmi 2015 11:26

*
Helppoa puhuu noin vaan terveellinen ihminen kun ei itse tiedä miltä tuntuu joutua haukkumasanojen kohteeksi eikä siihen vammaisilla ole mitään kestettävää vaikka Jumala tarkalleen tiesi jo. Raamattu sanoi että ei yli voimien jos ei kestä. Haukkumasanat satuttaa enemmän ja jopa yli...

Terveelliset ihmiset pääsevät vähemmällä ja helpollakin. Kun tuttavat odottivat vauvaa niin kysyin heiltä mitä he toivovat, jokos poika tai tyttö. He hetken miettivät ja vastasivat että toivovat terveellisen vauvan. Se pani miettimään. Millä oikeudella Jumala voi tehdä ihmisestä vammaisen vaikka maan päällä ihmiset toivovat terveellisen vauvan?!?! Tuskin kukaan toivoo synnyttävän vammaisen vauvan!!!
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Lily » 01. Helmi 2015 12:24

Itse näkisin asian niin, että jokainen ihminen kohtaa elämässä vaikeita ja satuttavia asioita. Monesti yhteiskunta syrjii kaikkea mikä ei ole ihmissilmissä menestyvää ja arvostettua. Erilaisuutta syrjitään ja haukutaan aina. Itse äitinä, näin neljättä odotellessa on todellakin taas kerran mahdollista ( niinkuin kaikilla joka raskaudessa) saada jollain tavoin vammainen lapsi. Vammainen lapsi on täydellinen ja arvokas Jumalan luomus, eikä mikään Jumalan antama "vitsaus". Toki lapsi varmasti joutuisi jonkun verran kohtaamaan pilkkaa ja ivaa, mutta niin jokainen jossain kohtaa elämäänsä tai muita vaikeuksia. Vammaisilla on myös hyvä taito selvitä elämässä ja olla surkuttelematta itseään. Varsinkin jos hänelle niin opetetaan, mutta jos vanhemman suhtautuminen vammaiseen lapseensa on säälivä, niin kyllä lapsi sen omaksuu osakseen. Tietenkin toivoisin, että syntyvä lapsi olisi terve, koska vammaisen lapsen hoitaminen on monesti fyysisesti väsyttävämpää ja rakkaampaa. Mutta kyllä hän olisi yhtä täydellinen Jumalan suunnittelema lapsi, niinkuin nämä terveet edellisetkin.
Lily

ViestiKirjoittaja JHK » 01. Helmi 2015 13:12

Ihminen ei voi valittaa Jumalalle hänen teoistaan, ainakaan Paavalin mukaan:

9:11 ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin-että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden-
9:12 sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
9:13 niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin".
9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä".
9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
9:22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
9:23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
9:24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
9:25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.

Toisaalta Jumala on sanonut olevansa orvon, lesken ja kurjan suojelija, joten hän pitää huolta luomuksistaan, eteenkin niistä, jotka eivät itse voi pitää huolta itsestään.
JHK

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Helmi 2015 13:13

*
Niin. Toinen juttu vielä mitä haluaisin kertoa. Seurakuntalaiset ovat myös "tietämättömiä" jotka tarkoittavat hyvää mutta tietämättään he loukkaavat vammaisia uskovia, kunnes osa heistä alkavat pelätä seurakuntalaisten asennetta. Seurakuntalaisista osa tarjoutui olemaan rukoilijaksi että vammainen parantuisi ja tulisi terveelliseksi koska Raamattu opettaa näin. Raamatussa on ne kohdat miten vammaiset parantuivat. Valitettavasti seurakuntalaiset omaksuvat ne kohdat ja tuovat kans seurakunnan keskelle.

Seurakuntalaiset eivät ymmärrä yhtä asiaa että osa vammaisista on syntynyt vammaisena eivätkä he pidä itseänsä vammaisena koska he eivät tiedä mitä on olla terveellinen. Omat vanhemmat hyväksyvät täysin ja pitävät omaa vammaista lapsia normaalina. Ja siten yhtäkkiä seurakuntalaiset tyrkyttävät rukoilua että vammainen parantuisi. Se on kova isku vammaisille uskoville. Kun astuu sisään seurakuntaan niin alkaa pelätä jos tyrkyttää heti hänelle rukoilua. Tietämättömyys vaivaa vielä tänä päivänä myös seurakunnassa.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Helmi 2015 13:25

*
Seurakuntalaisilta unohtuu yksi erittäin tärkeä asia. Jeesus AINA kysyi tahdotko sinä tulla terveeksi? Ei vammaisilta ole mitään kysytty siitä.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Helmi 2015 18:35

*
No minulle tuli toinen ajatus mieleen että Jumala teki oman tahdon mukaan ihmisistä vammaisen mutta oikeastaan Jumala tarkoittaa että halusi tehdä heistä erilaisen ihmisen asettaakseen terveellisten ihmisten rinnalle että terveelliset ihmiset alkaisivat kunnioittaa erilaisia ihmisiä koska Raamatun mukaan Jumala asetti kieltoa terveellisten ihmisten keskelle ja siinä laissa lukee; 'Älä kiroa sokeaa ja kuuroa'. Kai tällä tavalla Jumala tarkoittaa heidän erilaisuutta jota tulee kunnioittaa. Ja yhteiskunnan rajoittaminen rikkoi Jumalan suunnitelman erilaisissa ihmisissä koska yhteiskunta rajoittaa oman tietämättömyyden takia heidät... :roll:

3Moos. 19:14 Älä kiroa kuuroa äläkä pane kompastusta sokean eteen, vaan pelkää Jumalaasi. Minä olen Herra.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu