Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja Lily » 24. Joulu 2014 17:54

systeri kirjoitti:Niin ja siis allergioitahan mulla on niin etten ittekkään enää pysy peräs...tuntuu että nyt herkistyy koko ajan lisää.Mutta toivon että nää pillerit tekis jotain että asiat muuttuu :) Siunausta sulle Lily..sulla vielä ongelmallisempaa kun oot raskaana.Mulla muuten alkoi tää sairaus 11 vuotta sitten kun odotin viimeistä lasta.Ja joka ikisenä akuuttina mulla on ollu joku niveltulehdus joka on ollu ihan sairaan kipeä...nyt ei vielä oo ja toivottavasti ei tuukkaan :oops:

Kiitos! Siunausta ja voimia sulle kamppailussa terveyden kanssa :hugehug:

Raskaus on siitä jännä, että mullakin ongelmat maidon kanssa alko raskauden jälkeen.

Kiva olisi tietää sun kuulumisia noiden lisäravinteiden kanssa, että helpottaako ja ootko löytänyt jotain uutta, mikä vois helpottaa muidenkin sairauksien hoitoa.

Niveljuttuihin mun naapuri suosittelee serrapeptaasia, hänen oli jo vaikea liikkua mut nyt on ihan teho täti taas ja jalat kunnossa.
Lily

ViestiKirjoittaja tanu » 24. Joulu 2014 22:10

Lily kirjoitti:Tanu, onko sulla todettu millä tavalla toi autoimmuuni? Onko sulla sokeria missään mitä syöt, esim. Lihaliemikuutiot, maustesekoitukset, salaattikastikkeen ym. Itse on välillä syönyt noita, mut pitäis kai luopua kokonaan, kun yhtään ei sais saada munuaisenkaan takia.

Autoimmuuni sairauksissa muuten lektiinit on yhtä myrkkyä elimistölle kuin gluteiini. Läpäisee vuotavan suolen ja kulkeutuu eripuolille elimistöä aiheuttaen tuhoa elimissä. Eli sillä tavalla aiheuttaa sairauksia.

Ja hei valkosipuli, on ihan huippu! Mä käytän biioteekin garliminin 5000. Ei haise hengityksestä. Siinä on sekä uutettua että jauhetta. Ja voi vetää yliannostustakin jos vaikkapa flunssa uhkaa.

Tappaa suolistosta pahoja pöpöjä pois, samoin kun kookosöljy. Kun jos suolisto on ärsyyntynyt, niin siellä yleensä silloin myös pahat bakteerikannat on aika vahvoilla.

Hapankaali, tekee tosi hyvää suolistolle. Ja lisäaineet ja prosessoidut ruuat pois. Sitä saa huomaamattaan tosi ison annoksen noita E-koodeja ruuna mukana. Monia niistä käytetään muussakin kemian teollisuudessa. Ei kait niitä kuuluis olla ruuassa kun ei Jumala niitä ole ruokaan luonut.

:hugehug:

Pari vuotta sitten ulkomaanmatkalla kampylo-bakteeri-infektio. Sen jälkitautina reaktiivinen niveltulehdus, joka sitten poiki
selkärankareuman. Mutta nyt on sairaus hyvin pysyny kurissa. Ja ilman kaameita syöpälääkkeitä, joita reumalääkäri määräsi.

Koitan välttää sokeria mahd. paljon, mutta vielä ei ole tarvinnut mennä ihan salapoliisi-linjalle, niin että tutkisin jokaisen ruoka-aineen ja ruoan
todella tarkasti. Kokeilin myös kokónaan tärkkelyksetöntä ruokavaliota, mutta Luojan kiitos taitaa sokerin ja kotim. viljojen välttäminen riittää omalla
kohdalla.

Tuo pektiini-asia oli mulle ihan uusi. Kiitos kovasti vinkistä, Lily. Pitää välttää ainakin raakoja papuja. Ja valkosipuli on tosi hyvä luonnonlääkeyrtti.
Sitä pitäisi käyttää ihan säännöllisesti. Ja varsinkin jos pukkaa flunssaa päälle. Itse vedän ihan sellaisenaan ja raakana. En ole kenenkään huomannut
häiriintyvän hajusta... :D

Hapankaalilla on varmasti myös terveysvaikutuksia. Ei ole tullu kauheesti kokeiltua. Kiitos tästäkin vinkistä!
Hapankaali on jopa ihan tosi hyvää. Ja halpaa myös. Toisin kuin monet luomutuotteet.

Koitetaan valmistaa nykyään ruokaa mahd. puhtaista raaka-aineista. Voita käytetään paljon ja ruusu- tai merisuolaa. Mikroaaltouuni ollu pannassa
jo pari vuotta ja se vähä mitä maitoa käytetään, niin luomua. Ruotsissa julkaistiin muuten joku aika sitten maitotutkimus, jossa oli ollut mukana
yli 50 000 ihmistä ja muistaakseen 20v ajan oli tutkittu maidon vaikutuksia. Lopputulos oli että maito on epäterveellistä ja aiheuttaa ennenaikaisen
kuoleman. Ja näinhän se on. Ei Luoja ole tarkoittanut maidon juontia kuin imeväisille. Tässä(kin) on viralliset terveyssuositukset ihan metsässä.

Tuntuu että sokeri ja varsinkin nämä uudet siirapit(fruktoosi-glukoosi), joita käytetään elintarviketeollisuudessa sokerin sijasta, niin
ne on ihan sielunvihollisen keksintöä. Niitä ei ihminen tarvitse yhtään mihinkään. Niistä on pelkästään haittaa terveydelle ja lisäksi vielä
koukuttavat tosi pahasti.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja systeri » 25. Joulu 2014 11:38

Markareetta:Olen tätä ketjua mielenkiinnolla lukenut!

Ei kai ne terveyskaupan lääkkeetkään aina niin terveellisiä ole?
Lääkäri ei ainakaan suosittele niitä käytettäväksi esim. muun
apteekista saatavan lääkityksen kanssa?

Kiitos Markareetta :) Luin jostain täältä netistä että Tohtori Tolonen suosittelee ainakin näitä berberiinejä rankkojen (mm. syöpähoitojen) tukihoidoiksi.

Lily:Juu tuo precosa on hyvä käyttää kuureina. Sehän on hiiva pohjoinen probiootti, eli erilainen kuin maitohappobakteerit. Muistaakseni 4 viikkoa max...Millä annostuksella Systeri syöt D-vitamiinia?'.

Tämä brecosa mietityttää että voiko sitä käyttää berberiinin kanssa ,kun brecosa on hiivapohjainen ja berberiini tuhoaa hiivaa elimistöstä?? :-P oon vähän ulapalla että mitä nää tarkoittaa käytännös??
D-vitamiinia otan nyt 125 mg/vrk

Lily:Raskaus on siitä jännä, että mullakin ongelmat maidon kanssa alko raskauden jälkeen.

Kiva olisi tietää sun kuulumisia noiden lisäravinteiden kanssa, että helpottaako ja ootko löytänyt jotain uutta, mikä vois helpottaa muidenkin sairauksien hoitoa.

Niveljuttuihin mun naapuri suosittelee serrapeptaasia, hänen oli jo vaikea liikkua mut nyt on ihan teho täti taas ja jalat kunnossa.

Mun maitoallergia on todettu jo nuorena mutta en pystyny sitä välttämään vasta, kun nämä järkyttävät vaivat alkas silloin 10-11 vuotta sitten raskaus aikana.Maito teki mulle kamalat iho ja suolisto oireet mutta sitäpä ei vaan lääkäritkään tajunneet.Eikä ne usko vieläkään että ruoka-aineet pahentaa mun terveyden tilaa.Maidon pystyin jättää täysin vasta reilu kaks vuotta sitten kun tuli vakavat muutokset suolistoon.Muutama pala suklaata eilen (vaikka mun piti pysyä niin vahvana :x ) teki vähän huonoa vatsalle eli tosiaan kurinalaista on tämä ruokavalion noudattaminen :crazy: Nivelet pysyy kunnos niin kauan kuin suolisto on rauhallinen.

Tanu:Pari vuotta sitten ulkomaanmatkalla kampylo-bakteeri-infektio. Sen jälkitautina reaktiivinen niveltulehdus, joka sitten poiki
selkärankareuman. Mutta nyt on sairaus hyvin pysyny kurissa. Ja ilman kaameita syöpälääkkeitä, joita reumalääkäri määräsi.

Mä en tiedä onko tällä mun sairastamisella jotain yhteyttä siihen että mä oon saanu joskus nuorempana yersinia- bakteerin itseeni.Mahdollisesti huonosti paistetusta jauhelihasta tai ulkolaisista vihanneksista.

Kiitos kaikista vinkeistä lisää otetaan vastaan :) Mulla siis tällä hetkellä Berberiini L-glutamiini msm-jauhe+ molybdeeni ja D-vitamiini + se brecosa jota en oo nyt pariin päivään ottanu :)
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 11. Tammi 2015 22:47

Nää luonnonlääkkeet tuntuvat kyllä purevan hyvin suolistoon ja ihan yleiseen jaksamiseen palautumiseen ym, mutta joku asia välillä saattaa tehdä hetkellisiä oireita.Oon huomannu että myöskään ei sovi mitkään liemikuutiot ei ranskanperunat ei soija eikä maissi...en muista oonko näistä maininnut.Eilen käytiin miehen kans pizzalla.Otin gluteenittoman jossa oli tällä kertaa lisäksi herkkusieniä ja salamia.Jompikumpi näistä saattoi tehdä jotain oireita jotka ei kylläkään vaikuta että olis nyt tulehdusta.Olisko vaan huonosti sulavaa tjk??
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Tammi 2015 23:24

*
Voi harmi että gluteenittomassa ruokavaliossa on säilöntäaineita ja E-koodeja. En vain uskalla pistää suuhuni astman takia. Nyt aloitan juomaan hunaja- ja omenaviinietikkaa, käytän pilliä. Että jaksan paremmin olla töissä, siellä on raskasta...

https://www.kotipetripaavola.com/omenaviinietikka.html
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Tammi 2015 23:47

*
Etsin lähes joka paikasta gluteenittoman ruokavalion joka olisi säilöntäaineeton tai lisäaineeton ja ilman E-koodeja mutta en löytänyt vielä... Käytän luomuja niin huomasin että pään jomotukset lakkasi kokonaan. Ne pään jomotukset tulivat aina astmankohtauksien kautta kun käytin silloin epäterveellistä ruokavaliota jossa oli E-koodeja ja säilöntäainetta. Ne aiheutti minulle astmankohtauksia. Olo on nyt paljon paremmin.

Mietin kumpiko olisi enemmän myrkyllisempi, jokos gluteeniton ruokavalio, jossa on E-koodeja tai luomuja jotka on lisäaineettomia. Luomu ja lisäaineeton gluteeni ei varmaan tarkoita puhdasta ja terveellistä ruokavaliota, koska siinä on kaksi vaarallista tekijää lektiini ja fytaatti. Ne on myrkyllisia aineita. Kyllä tympii tuollainen vääristynyt ruokavalio.

Kun syön niin pyydän Jumalaa varjelemaan terveyttäni. Jumala on kovin kiinnostunut meidän terveydestämme sillä tämä ruumis on Jumalan temppeli, älköön maan päällä saastuko tämän, sanoo Raamattu.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Lily » 14. Tammi 2015 18:09

Tuosta omenaviinietikasta, sen verran että kaupan Rajamäen omenaviinietikalla, ei ole muuta hyvää käyttöä kun siivouksessa :( Lääkärit, ravitsemusneuvojat Ym. Suosittelevat ehdottomasti luomu omenaviinietikkaa. Rajamäen etikka on teollisesti valmistettua ja siinä ei ole omenien käymisprosessista muuta jäljellä kuin maku, haju ja väri. Jos alkaa käyttämään omeviinietikkaa, suosittelen luontaistuote kaupasta saatavaa, voi myös tilata netin luontaistuotekaupasta.
Lily

ViestiKirjoittaja Lily » 14. Tammi 2015 18:11

Lily

ViestiKirjoittaja Lily » 14. Tammi 2015 18:14

Tässä toinen https://www.ekosego.fi/product/596/omen ... 50ml-luomu

Kirkkaalla omenaviinietikkalla ei ole oikeastaan mitään terveys vaikutuksia, Se on sama kuin jäävuorisalaatti.
Lily

ViestiKirjoittaja systeri » 30. Tammi 2015 23:23

Jaanhans.Pistetäänpäs päivitellen...nyt mullois uutta vaivaa tai epäilystä siitä.Suolisto on tällä hetkellä erinomaisessa kunnossa,kiitos Jumalan ja luonnonlääkkeitten mutta epäilen että "sairastan" kilpirauhasen liikatoimintaa :? Viime vuoden puolella mun paino laski vajaassa kahdessa kuukaudessa 10 kg.Luulin tietysti että siksi kun juoksulenkkeilin ja lopetin sokerin käytön ja lisäksi join aamuisin sitruunavettä.Nyt kuitenkin jouduin lääkäröimään silmien sahalaitakuvioiden vuoksi ja jostain syövereistä mileen tuli kilpirauhasen liikatoiminta.
Kun nyt tutkin mitä muita oireita siihen liittyy niin voin todeta että aika moni on täsmänny ja nää oireet oli paremminkin viime vuoden puolella.Mm painon lasku,sydämen nopea syke, rytmihäiriöt ,silmien vuotaminen,roskan tunne silmässä, sahalaidat ym ym.Olisko kuitenkin niin että noista käyttämistäni luontaislääkkeistä + D.vitamiinista olis apua tähänkin, koska se painon putoaminen on pysähtynyt ja muutkin oireet vähentyneet.Yritin etsiä luontaislääkkeitä jotka oikeasti olis tähän vaivaan, mutta siitä on hyvin vähän tietoa.Jos täällä on joku jolla on tietoa niin kertokaa ihmeessä!!Sain lääkäriltä lähetteen kilpparikokeisiin mutta meen vasta maanantaina joten jossain vaiheessa ollaan viisaampia.
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu