Ihan mielenkiintoinen aihe. Siksi jaksankin tähän ketjuun kirjoittaa
Ihan mielenkiintoinen aihe. Siksi jaksankin tähän ketjuun kirjoittaa vaisuliini kirjoitti:*
Kyllä Paavali epäonnistui. Koska lopulta se vahvisti minun asiani. Paavali kyllä pyysi että Jumala ottaisi ylpeyden pois mutta Jumala katsoi hyväksi ottamatta sen ylpeyden ja sanoi; 'Minun armossani on sinulle kyllin, sillä Minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa'. Koska ihmisyys on osa siitä hyötyä. Se tarkoittaa, että Jumala hyötyi Paavalin ihmisyydestä, eli epätäydellisestä ihmisyydestä.
Kun Jeesus luopui niistä taivaallisista mahtavuuksista kirkkauksineen ja tuli maan päälle Ihmisen Poikana päästäkseen ihmisten kontaktiyhteyteen, se on yksi osa siitä ihmisyydestä. Siksi Hän Ihmisen Poikana voi viedä pelastussanoman niille ihmisille. Ja Hän jätti tehtävän maan päällisille ihmisille ja meni takaisin Jumalan luokse ja istuu Isän oikealla puolella.
Paavali olisi voinut saada ylpeyden pois, niin hän olisi voinut olla täydellinen pikkujumala. Niin siinä tapauksessa hän olisi voinut menettää ihmisyyden. Hän pikkujumalana ei olisi voinut viedä pelastussanoman ihmisille, siksi Jumala katsoi hyväksi ottamatta ylpeyden, niin Paavalin ihmisyys jäi kanssa. Me olisimme olla pikkujumalia, pelastussanoman tehtävä olisi voinut jäädä tekemättä meidän osaltamme. Se olisi katastrofia. Siksi ihmisyys on ainoa mahdollisuus ihmisten kontaktiyhteyteen. Mitä te tuumitte?
Markareetta kirjoitti:Raamattu ei kerro, mikä se Paavalin "pistin" oli.
Saamme toki sitä itse miettiä, mutta ei laittaa
niinkuin lisäykseksi Raamattuun.
Tämä vain huomautuksena, ettei kukaan nyt luule
että täällä tehdään lisäyksiä Raamattuun....
...vai mitä
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa