Mikä on oikea seurakunta?

Raamatun tutkiminen

Re: Mikä on oikea seurakunta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Tammi 2015 16:18

Aamu-Usva kirjoitti:En kirjoittanut tätä sinulle, Vaisuliini. Minulle tuli vain tästä seurakunnan kokouksissa käymisestä mieleen oma nykyinen laiskuuteni kokouksissa käymisen suhteen. Olen ollut itselleni hieman kiukkuinen tästä aiheesta, mikä ehkä jossain määrin kuvastuu äskeisestä viestistäni :D

Ok, hupsua :D No muistan miten väsyneenä kaipasin hengellistä virkistävää ja menin sinne mutta kotiin tullessani kävelin pettyneenä. Ja myös edellisinä päivinä kotiin tullessani huomasin miten tyhjä olo minulla oli ikäänkuin se lähettäisi minut kotiin tyhjänä ja loppuunpalanneena. Muistan ajatelleeni että seurakunnan pitäisi olla sellainen että kotiin tullessani olisin täynnä Kristuksen terveitä Sanoja joista olisin virkistynyt.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Tammi 2015 16:37

Minulla on ollut viime aikoina myös jotenkin hengellisesti tosi väsynyt olo ja enemmän kiinnostusta kaikkeen maalliseen. Rukouskin on nykyään niin vähäistä. Helposti vaadin myös itseltäni jonkinlaista uskonelämän hyvää suoritusta, vaikka Jumala on monesti minulle puhunut armostaan ja ihmeelliselläkin tavalla kertonut rakastavansa juuri tällaisena ja myös sanonut, ettei ole minulle mistään vihainen.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Elävää vettä » 03. Tammi 2015 19:09

Seurakuntayhteyden vuoksi kannattaa nähdä vaivaa. Se, että pääsee "sisälle" seurakuntaan, voi maksaa sen, että käy aktiivisesti kokouksissa. On hyvä ehdottaa rukousta veljien ja sisarten kesken, ja käydä myös vaikka kyläilemässä toisten luona. Minunkin seurakunnassani on puutteita, mutta silti olen saanut sieltä monia ystäviä, ja nämä ovat auttaneet minua kasvamaan usossani eteenpäin.
Elävää vettä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Tammi 2015 14:04

*
Mitä jos sinä kutsut sinun uskon ystäviä kotikokoukseen. Jos sinulla on ne uskon ystävät, jotka vaeltavat Hengessä ja totuudessa, niin Pyhä Henki varmaan auttaisi heitä saarnaamaan tai opettamaan Raamatun pohjan mukaan, niin heillä olisi yhteistä annettavaa sinun lisäksesi kotikokouksessa. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Tammi 2015 14:14

*
Hetkonen, tuli äsken mieleen vanhimmat ja pastori. Mitä kotikokouksen kokoontumisiin tulee, mihin pastori ja vanhimmat tarvitaan? Hmm... nolottaa kysyä mutta haluaisin tietää koska pastori ja vanhimmat ovat Raamatun pohjan mukaisia.... :oops: :shifty:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Elävää vettä » 04. Tammi 2015 16:56

Pastorien ja vanhimpien tehtävä on paimentaa seurakuntaa ja pitää yllä järjestystä.
Elävää vettä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Tammi 2015 18:15

*
Ok, jos seurakunta pahasti maallistuu niinkuin uppoava laiva. Vanhimmat ja pastori voi johtaa kodeissa kokoontumisen myös? Anteeksi tällainen tyhmä kysymys :oops:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Elävää vettä » 04. Tammi 2015 18:27

Tottakai voi. Mutta kotikokouksia voi pitää myös ilman että kenelläkään on mitään virallista pastorin tai vanhimman nimikettä. Olen itse ollut erittäin hyvissä kotikokouksissa.
Elävää vettä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Tammi 2015 08:22

*
Ok, vanhimmat ja pastori olivat varmaan Pyhällä Hengellä valittuja, niin siksi he ovat Pyhän Hengen johdossa, myös kotikokouksissa, missä olet itse ollut. :thumbup:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Tammi 2015 10:27

Vielä vastauksena tähän aloituksen otsikkoon. On olemassa vain yksi oikea seurakunta, ja se muodostuu kaikista Jeesuksen omista kaikkialla maailmassa kaikkina aikoina. Jokainen uskova täyttää oman paikkansa Kristuksen ruumiin jäsenenä. Ruumis on yksi.
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta