Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja systeri » 17. Syys 2014 07:58

Riisu kengät maa jolla seison on Herran.... :hugehug: Kävin maanantaina jälleen vuosikontrollissa oikein tohtorin juttusilla,nyt hän taas yritti laittaa "kenkiä" mun jalkaan :) Kokeitten tulokset oli edelleen hyviä.
Hän kyseli että miksi en halua syödä lääkkeitä, niillä oltais tavallaan niinku sairautta edellä ettei mitään yllättävää pääsisi käymään..pelkäätkö sivuoireita vai etkö vaan katso niitä tarpeellisiksi?? Vastasin että sekä että...miksi söisin jos oon kunnossa?? Hän kertoi kunnioittavansa mun asennetta ja oli tyytyväinen siitä että oon kunnossa,mutta silti suositteli lääkkeitä.Lupas laittaa tähystykseen vuoden alussa...ja samaan hengen vetoon kysyi,katotaanko sitten taas niitä lääkkeitä....öööö ..no katotaan mutta ei luvata mitään :-P
systeri

ViestiKirjoittaja tanu » 17. Syys 2014 13:11

systeri kirjoitti:Riisu kengät maa jolla seison on Herran.... :hugehug: Kävin maanantaina jälleen vuosikontrollissa oikein tohtorin juttusilla,nyt hän taas yritti laittaa "kenkiä" mun jalkaan :) Kokeitten tulokset oli edelleen hyviä.
Hän kyseli että miksi en halua syödä lääkkeitä, niillä oltais tavallaan niinku sairautta edellä ettei mitään yllättävää pääsisi käymään..pelkäätkö sivuoireita vai etkö vaan katso niitä tarpeellisiksi?? Vastasin että sekä että...miksi söisin jos oon kunnossa?? Hän kertoi kunnioittavansa mun asennetta ja oli tyytyväinen siitä että oon kunnossa,mutta silti suositteli lääkkeitä.Lupas laittaa tähystykseen vuoden alussa...ja samaan hengen vetoon kysyi,katotaanko sitten taas niitä lääkkeitä....öööö ..no katotaan mutta ei luvata mitään :-P

Loisto-juttu, Systeri, että sairaus on pysynyt kurissa ja ilman myrkkyjä vielä! Kiitos Taivaan Isälle!
(Inhottavia kyllä nuo lääkkeitä tuputtavat ihmiset.)
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Loka 2014 09:56

Eilen aamulla yhdistelin taas asioita joita on ollu täs takavuosina :) Se perintö-osien riisuminen mun elämästä ja uni jossa isoa laivaa käännettiin sykäyksittäin kuvastais tätä mun elämistä ja tehtävää myös näis ruoka-asiois.Joskus yhdistin näitä tapauksia ekumeniaan, mutta se näyttää toteutuvan vähän muussakin..ne "kuolleet miehet" jotka näyttivät eläviltä jäivät sinne laivalle ja minä uin iloisena ja vapaana lasten kans pois laivalta :) eli hylättävänä tällä kertaa huonot ruokailutottumukset :) Ja kaikki kunnia Suurelle Jumalalle!!
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 27. Loka 2014 12:45

Juupa-juu...välillä ollaan vuorella ja välillä laaksossa :)

No nyt on taas parempi olo kun oon vähentäny hiilareita :P välillä ihmettelen kun kuulen Pekka Simojoen laulavan "taistelukengistä" että eihän tämän ruoka ja paranemis -asian tarvitse mikään taistelu olla.Vaan talsimista "paljain jaloin" Herran viitoittamissa askelissa :)

Oon ollu vähän huolissani tuosta kalsiumin saannista kun en käytä maitotuotteita ollenkaan enkä jaksais millään napsia sitäkään purkista.

Googletin vähän täs aamulla sitä aihetta ja löysin tämmösen mielenkiintoisen artikkelin ...lukekaapas jos jaksatte ja kommentoikaa.Tarviiko sitä kalkkia syödä lisäravinteina vai saako sitä riittävästi jostain muusta kuin maitotuotteista?? ...tää on muutenkin jotenkin aivan mainio kirjoitus :)

https://www.raikasweb.com/kirjoittajavi ... -riihimaki
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Joulu 2014 11:08

Helou :) ....vaikka nää mun pulinat nyt ei kiinnostaisi "kiviäkään", niin aion silti vähän lörpötellä viime päivien kuulumisia :)
Siis täähän on nimenomaan ollu sitä taistelua eikä mitään muuta.Antti Heikkilän ruoka-ohjeet on aivan loistavia, mutta ongelma on vaan siinä että mä oon erittäin allerginen ollu pienestä lähtien, joten oon joutunu karsia pois vielä paljon muutakin kuin mitä hän suosittelee.Jostain syystä mun suolisto on mennyt taas huonompaan kuntoon eikä varmaan vähiten siksi että ruoka-valio on aivan liian ykspuolinen ja monet ravinto-aineet jääneet saamatta.
Ja nyt....oon tarttunu uuteen oljen korteen :-P ...luonnonlääkkeet...L-glutamiini berberiini msm-jauhe+molybdeeni ja D-vitamiini jota jo ennemminkin oon käyttäny.Olisko täs apu siihen että sais elimistön kuntoon ja alkais sietää vähän muutakin kuin riisiä ja kaurapuuroa...toivotaan :) ...ja onko tämä Jumalan johdatusta vai epätoivoista yrittämistä.Onko tää se uusi kaava mistä tuos laulus kerrotaan joka mua kerran niin kosketti :roll: ...pian on tulos tähystys ja muut tutkimukset ja jos en oo kunnos niin se on edessä leikkauspöytä ja myrkylliset lääkkeet.Saa muistaa rukouksin.
systeri

ViestiKirjoittaja Lily » 20. Joulu 2014 11:49

Kiinnostaa kiinnostaa :)

Mikä suolisto sairaus sulla on?

Mulla itsellä on autoimmuunisairaus, vuotavaa suolta ei o Viel tutkittu. Edessä ois itsellä Se.

Ootko kuullu paleosta, eli on vielä tiukempi ku Heikkilän ruokavalio. Siinä karsitaan myös kaikki lektiinejä, sapoiineja ja gluteiineja sisältävät pois. Kun noi lektiinit on myrkkyjä kans jos suolisto on ihan rikki.
Paleossa lähtee myös kaura, palko- ja koisokasvit pois.

On tosi tiukka, itte kuukauden tuskailin sen kanssa sit tuli syötyä viljaa, paprikaa, peruunaa Ym.

Nyt Pitäs ottaa itseä niskasta kiinni uudestaan. On aika ypöä elellä tiukalla ruokavaliolla ja monet ajattelee ronkeliksi. Vertaistuki on tosi tarpeen ja itsehillintää Pitäs saada lisää. Onneks mies jaksaa ttsempata mua.

Kumpa sulle systeri löytyis Se oikea ruokavalio millä voit olla terve
:toghether:
Olli Sovijärvi on kirjoittanut paljon noista paleo jutuista.
Lily

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Joulu 2014 12:47

Diagnoosini on chronin tauti mutta itse en oo ihan varma onko tää kaikki vaan allergiaa ja D-vitamiinin puutostila. Paleo dieetti ei ainakaan tällä hetkellä sovi mulle koska siinä syödään just pitkälti niitä ruoka-aineita joille oon allerginen. D.vitamiinin puutostilaa epäilen pahimmaksi aiheuttajaksi koska meni vuosia jolloin en syönyt kalaa, enkä juonut maitoa, en vitamiinia purkista ja tein töitä yrityksessäni pyhää arkea joten en myöskään nähnyt aurinkoa.Tarvitsen ravinteet jotka korjaa ja vahvistaa elimistöä joka alueella (tämän hetkinen :idea: ) ja siksi toivonkin että täältä löytyis joku viisas joka osais auttaa näis asiois :D Netis oon kyllä surffannu ja ettiny tietoa :crazy:
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Joulu 2014 19:02

Oon käyttäny noin viikon noita luonnon lääkkeitä ja en uskalla edes ääneen sanoa että musta tuntuu että ne auttaa :roll: ...no mä kirjootin sen nyt kuiteskin tähän :)
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 21. Joulu 2014 15:20

Ok...oon soosannu täällä vissiin ihan tarpeeksi asioitteni kans menneinä vuosina joten on aika nostaa kytkintä :) ...kukaan ei jaksa yksin keskustella...voi panna ihan kohdalleen kun avautuu asioistaan eikä kukaan vastaa mitään...ottais edes osaa ja sanois että voi sua kurjaa kulkijaa :x :D ...kiitos lilylle kuitenkin kommentista ja pidetään lippu korkealla kaikesta huolimatta :thumbup: mut vois poistaa tältä foorumilta,niin ei aiheuta enää kiusausta avautua enempää :hugehug: ...siunausta jatkoon :)
systeri

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Joulu 2014 15:54

systeri kirjoitti:Ok...oon soosannu täällä vissiin ihan tarpeeksi asioitteni kans menneinä vuosina joten on aika nostaa kytkintä :) ...kukaan ei jaksa yksin keskustella...voi panna ihan kohdalleen kun avautuu asioistaan eikä kukaan vastaa mitään...ottais edes osaa ja sanois että voi sua kurjaa kulkijaa :x :D ...kiitos lilylle kuitenkin kommentista ja pidetään lippu korkealla kaikesta huolimatta :thumbup: mut vois poistaa tältä foorumilta,niin ei aiheuta enää kiusausta avautua enempää :hugehug: ...siunausta jatkoon :)

Systeri, kyllähän sinä voit taukoa pitää jos et halua kirjoittaa.

Uskon, että moni on muistanut sinua rukouksissaan kun on lukenut sinun kirjoituksiasi vaikkeivat olekaan kommentoineet kenties mitään, aina ei vain jaksa alata kirjoittamaan, syystä jos toisestakin. Ja moni on varmaan saanut opastusta ja lohdutusta omiin vaivoihinsa kun on lukenut sinun kirjoituksiasi missä olet vaivoistasi kertonut.

Minulla on myös krooninen vatsa- ja suolistosairaus joten ymmärrän varsin hyvin sinunkin taisteluasi omien kroonisten vaivojesi kanssa. Lisäksi minulla on krooniset nivelkivut ja keuhkoissa kroonista vaivaa. Lääkkeitäkin joudun käyttämään kroonisiin vaivoihini.

Jumala sinua, Systeri, auttakoon ja armahtakoon.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu