Homoseksuaalisuus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tasa-arvo ihmisoikeus (sukupuolineutraali avioliitto)

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Marras 2014 16:49

vaisuliini kirjoitti:*
Kansanedustajat, on tärkeä katsoa tätä videota mitä homolaki tuo haitallisia vaikutuksia ympärille ja jopa teidän kotiin asti jos se toteutuu.

https://www.tv7.fi/vod/player/?program=40301

Tuo on nyt edessä päin Suomessakin, tulee aikamoinen sekasotku tästä Suomenkin yhteiskunnasta nyt kun kansanedustajat äänestivät niin kuin äänestivät. Suomesta tulee ja rakennetaan nyt sitten omansalainen Sodoma ja Gomorra jonka ylle tulevat sitten aikanaan Jumalan tuomiot:

Juudaksen kirje 1:

7. samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

8. Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja.

9. Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

10. Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.

11. Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!

12. He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,

13. rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Marras 2014 16:57

pekka kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Kansanedustajat, on tärkeä katsoa tätä videota mitä homolaki tuo haitallisia vaikutuksia ympärille ja jopa teidän kotiin asti jos se toteutuu.

https://www.tv7.fi/vod/player/?program=40301

Tuo on nyt edessä päin Suomessakin, tulee aikamoinen sekasotku tästä Suomenkin yhteiskunnasta nyt kun kansanedustajat äänestivät niin kuin äänestivät. Suomesta tulee ja rakennetaan nyt sitten omansalainen Sodoma ja Gomorra jonka ylle tulevat sitten aikanaan Jumalan tuomiot:

Juudaksen kirje 1:

7. samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

8. Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja.

9. Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

10. Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.

11. Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!

12. He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,

13. rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.

"Arkkipiispa: "Tiedän, miten paljon tämä päivä merkitsee sateenkaariväelle":

https://yle.fi/uutiset/arkkipiispa_tied ... le/7658055

"Arkkipiispa Kari Mäkinen kiittää lakialoitteen tekijöitä ja keskusteluun osallistuneita. Hän katsoo, että keskustelu on ravistellut kirkkoa hyvällä tavalla.

Arkkipiispa Kari Mäkinen iloitsee eduskunnan avioliittolakia koskevasta äänestystuloksesta."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja paa » 28. Marras 2014 19:45

Hyvä että erosin kirkosta, kun sen johtajakin on maailmaa kumartava nynny, joka ei vissiin uskalla olla Jumalan Sanan kanssa yhteisellä linjalla, vaan pelkää jumalattomien mielipiteitä.

En kestä tätä nykytouhua. Risti voi olla maailmalle hullutus, mutta niin on maailmakin mulle.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Joel.A » 28. Marras 2014 21:53

PetriFB kirjoitti:Paavali ei kirjoittanut kirjeitään jumalattomille, vaan uskoville, mutta hän kirjoitti kirjeissään myös jumalattomista ja synnistä.

Tämä on totta, enkä sitä kielläkkään, mutta näen tuon Room kirjeen alku osan eritavalla ja ehkä tähän sopisikin tämä Raamatun paikka.

Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä! Filippiläiskirje‬ ‭3‬

Jer 10:
7 Kuka ei sinua pelkäisi, sinä kansojen kuningas? Sillä siihen sinä olet arvollinen. Sillä kaikissa kansojen viisaissa ja kaikissa heidän valtakunnissansa ei ole yhtäkään sinun vertaistasi.
8 He ovat kaikki tyynni järjettömiä, tyhmiä. Turhain jumalien opettamista! Ne ovat puuta,

Jeremian kirjassa on myös opetus siitä kuinka Jumala sanoo kansojen viisaiden (jumalattomia) olevan järjettömiä ja tyhmiä, tarkoittaen synnin harjoittamisen olevan järjetöntä ja tyhmää, eikä se tarkoita kenenkään jumalattoman henkilökohtaisesti olevan tyhmä tai järjetön. Emme ole samaa mieltä Room kirjeestä, mutta Jer 10 kertoo selkeästi kuinka jumalattomista käytetään samaa kielikuvaa kuin mitä minä käytin kirjoituksessani.

Paheksutko sinä Jer 10 kohtaa, sillä se on samassa linjassa kirjoitukseni kanssa?

En paheksu Jer 10 kohtaa. Näen vain sinun ja Jer 10 kohdassa sen eron, että Jer 10:ssä Jumala nuhtelee ja kehoittaa kansaansa (kansan joka ymmärtää ja tuntee Jumalan) sen, että ei tule mukautua pakanoiden (kansaa joka ei ymmärrä ja tunne Jumalaa) menoon, koska heidän takanaan ei ole Jumalaa joka antaa fiksuja ajatuksia ja tekoja, mutta sinun kirjoituksestasi saa sen kuvan, että kirjoitat sen uskoville (kansa joka ymmärtää ja tuntee Jumalan) ja ei uskoville (kansa joka ei ymmärrä ja tunne Jumalaa) ja näin ollen, kirjoituksesi antaa ymmärtää sen, että uskovilla (kansa jolla on Jumalan viisaus takana) ja ei uskovilla (kansa jolla ei ole Jumalan viisautta takana) on samanlainen ymmärtäväisyys asioissa. Eli nuhtelet sekä uskovaa, että ei uskovaa ja kun uskovan ei tule nuhdella kuin uskovaa, koska eihän Jumalan lakia ja viisautta ei uskova tunne ja tiedä.

Jumala on suorapuheinen jumalattomuutta kohtaan (jumalattomia kohtaan) sen todistaa esim. Jer 10. Jeesus sanoi kirjanoppineiden ja fariseusten olevan käärmeensikiöinä matkalla helvettiin, eli he olivat jumalattomia, eivät Raamattuun uskovia ihmisiä.

Se miksi Jeesus nuhteli jumalattomia kirjanoppineita ja fariseuksia johtui siitä, koska he vääristivät valheen kautta totuuden. Sukupuolineutraalia avioliittolakia kannattaa ateistit sekä kirkon jumalattomat teologit jne. Minä toin tämän asian kautta esille saman kuin mitä Jer 10 toi esille jumalattomuudesta. Koen edelleen etten ole ylittänyt Raamatun asettamia rajoja.

Eihän jumalattomuus ole sama kuin jumalaton, koska jumalaton tarkoittaa jonkun tapaista (ajatukseltaan, tyyliltään tai sekä että) persoonaa ja jumalattomuus tarkoittaa taas viittaavan jonkin tyyliseen tekemiseen tai tekoihin. En ehkä osannut tätä nyt oikein äidinkielisin tavoin selittää, mutta uskon kuitenkin, että äidinkielellisesti, termeillä jumalattomuus ja jumalaton ovat kaksi eri sisältöä ja ajatusta.

Jos siis jumalattomuus olisikin yhtä kuin jumalaton niin se tarkoittaisi sitä, että uskoviakin joka tekee jumalattomia tekoja onkin jumalaton (ihminen joka ei tunne jumalaa eikä omaa Hänen ymmärrystään). Eli näin ollen tilanne olisi se, että uskova onkin jumalaton koska omistaahan uskova uskoon tulon jälkeenkin syntisen luontonsa (luonto joka saa tekemään jumalattomia tekoja) tämä voisi taas johtaa siihen, että puhutaankin synnittömyys opista.

Mitä fariseuksiin ja kirjanoppineisiin tulee niin he eivät olleet jumalattomia (ihmisiä jotka eivät tunne jumalaa ja hänen ymmärrystään), koska Jeesuksen puhutellessa heitä kyykärmeiden sikiöiksi he kuuluivat yhtä lailla Jumalan kansaan (kansaan jolla on ymmärrys ja oppi Luojasta ja Luojan velvoittama Mooseksen laki) kuin Jeesuskin. Vasta kuin uusi liitto tuli voimaan niin silloin heistä tuli jumalattomia (kansaa joka ei tunne Jumalaa (Luojaa) ja hänen ymmärrystään sekä lakia), koska laki ja oppi Jumalasta muuttui tämä kaiken tuli vain mahdolliseksi tuntea ympärileikkauttamalla kivisydämmen lihasydämmeksi. Vanhan liiton aikaan pakanat olivat niitä jumalattomia ei siis juutalaiset. Juutalaiset vaan tekivät jumalattomia tekoja, eli syntiä jotka kumpuivat heidän syntisestä luonnostaan.

Tämän kaiken perusteella ajattelen kylläkin monen mm.kirkon poppoon olevan fariseuksia ja kirjanoppineita, mutta ateistia tai muuta jumalatonta en voisi lukea samaa ryhmää olevaksi.

Tunnen palautteen lähettäneistä useita sekä jotkut heistä tekevät Jumalan valtakunnan työtä pääsääntöisesti. Eräs lähetystyössä ja monissa seurakunnissa palvellut veli sanoi kirjoitukseni olleen hänelle johdatusta tähän aiheeseen, jota hän on nyt innokkaasti levittänyt eteenpäin. Toinen veli laittoi myös linkkiä eteenpäin joka tekee pääsääntöisesti Jumalan valtakunnan työtä.

Kaikkia en tietysti tunne henk.koht.

Hyvällä todistuksella tarkoitin sitä, että hyvän todistuksen saanut ihminen on sellainen joka on kaikkiin hyviin tekoihin valmis ja hän on myös näitä tekoja tehnyt. Eli siis ihmisistä joilla on jo hengenhedelmiä ja sen tuottamia tekoja. Tarkoitat varmaan pääsääntöisellä Jumalan valtakunnan tekijällä semmoista joka julistaa evankeliumia tai muuten opettaa sanaa sanoilla? Minulle kun jokainen uskova (ihmisiä joilla on tälläinen laki sydämmessä...rakasta Jumalaa.. ja rakasta lähimmäistä...) on pääsääntöinen Jumalan valtakunnan tekijä jos hän vain elää hengessä (parannuksen olotilassa), koska lahkoseurakunta työ tai evankeliumin julistaminen ei takaa sitä, että hän rakastaisi Jumalaa ja lähimmäistään.

Et varmasti ole täällä syyttämässä täällä minua. Totta kai pystyn ottamaan koettelusi vastaan ja suon sinulle sen oikeuden, mutta koska tuot selkeästi esille, että kirjoitan väärin ja rakkaudettomasti, niin yritän perustella miksi en tee niin. Minä en ole samaa mieltä kanssasi ja sitä olen yrittänyt perustella Raamatulla. Minä koen myös sen että minulla on oikeus koetella sinun koettelusi ja sitä teen tässä.

Haluan vielä sanoa sen, että en missään nimessä pidä sinua henkilökohtaisesti rakkaudettomana, mutta kirjoituksestasi saa sen kuvan, että siinä ei ole Raamatullista lähimmäisen kunnioitusta lähes ollenkaan ja näin ollen se voi olla jollain tapaa rakkaudeton. Senkin haluan vielä sanoa, että sen mitä tiedän ja tunnen sinua tähän mennessä niin voin antaa kelle vain Raamatullisen hyvän todistuksen sinusta.

Jumala puhuu Jer 10 luvussa profeettansa kautta. Huomaa, että Jumala puhuu kansallensa ja kertoo kuinka pakanakansojen viisaat ovat kaikki tyynni järjettömiä, tyhmiä. Tässä ei ole kyse kenenkään henkilökohtaisesta haukkumisesta, vaan siitä että synnin harjoittaminen on järjetöntä ja tyhmää. Huomaa myös kuinka samankaltainen Jer 10 luvun rakenne on Room 1,2 luvun kanssa. Molemmissa puhutaan uskoville, mutta tuodaan esille myös jumalattomien syntien tyhmyys ja järjettömyys. Uskovien tuli kirjoittaa tämä kaikki ylös luettavaksi jokaiselle, joka lukee Raamattua. Raamattua ei lue ainoastaan uskovat, vaan myös jumalattomat. Tiedän ateistien tulleen uskoon Raamattua lukemalla.

Jos olisi väärin käyttää sellaista kielikuvaa mitä minä käytin, niin luulen ettei Raamatussa voisi olisi sellaista kielikuvaa ja sanoja, mutta kun on.

Totta on siis, että Room 1 ja 2 sekä Jer 10 on puhuttu Jumalan kansalle ja niissä on samoja yhtäläisyyttä, mutta lähtökohta ei ollut se, että jumalaton lukee Raamattua, koska Raamattu itse sanoo ja kertoo, että jumalattomalla ei ole ymmärrystä ymmärtää raamattua muuten kuin Pyhän Hengen kautta. On siis mahdollista, että ihminen tulee Raamattua (Jumalan puhe kirjoitettu kirjaan ja uskohan tuli Jumalan sanan kuulemisesta) lukemalla uskoon, mutta se ei vielä välttämättä takaa sitä, että hän eläisi pelastavassa uskossa.

Loppu analyysi ranskalaisin viivoin siitä miksi siis näen kirjoituksesi niinkuin näen ja olen kirjoittanut.

-Suurin asia on se, että kirjoituksessa ei tuoda Jumalan sanaa esiin yhtään sekä sitä ei selitetä/opeteta miksi Raamattu ja sen Jumala ei tykkää synnistä, puhuttiin vain siitä, että Raamattu sanoo ja kertoo sitä ja tuota. Eli tuotiin vain kirjoittajan ajatukset ilman Jumalan Sanaa asiasta vaikkakin ne olivat kirjoittajan sydämmestä tulleita.

-Kirjoituksen alussa ei vakuuteta, että kirjoittaja ei itse tuomitse ketään ihmistä vaan Raamattu ja Jumala tuomitsee synnilliset teot.

-Kirjoittaja ei vakuuta myöskään rakastavan ja kunnioittavan sellaisia jotka elävät synnillisesti tai ajavat luonnottomuutta.

-Kirjoituksen alkuvaiheessa käsiteltiin Jani Toivolaa sekä Vihreitä ja heidän ajamiaan synnillisiä juttuja tai ei puhuttu synnistä vaan luonnottomuuden jutuista ja heti sen perään annettiin vahvasti myös ymmärtää se, että nämä luonnottomuutta ajavat ovat tyhmiä ja typeriä sekä vailla mitään ihmis järkeä.

-Kirjoittajasta myös huomaa vahvasti sen, että hän itse on hyvin loukkaantunut näitten luonnottomuuden edesauttajiin ja etenkin Jari Tervoon.

-Kirjoittaja tuo eri todistusaineistojen kera sen, että luonnottomuus rikkoo ihmistä, mutta kirjoittaja jättää sen asian pois, että Jumala rakastaa siitä huolimatta heitä sekä haluaisi pelastaa heidät, jotta ihminen ei hajoittaisi itseään mm. luonnottomuuden takia.

-Kirjoittaja siis antaa myös vahvasti ymmärtää sen, että kirjoittajan omasta ymmärryksestä (mielestä) on todella tyhmää ja typerää hyväksyä luonnottomuus sekä ne jotka sen hyväksyvät ovat todella tyhmiä ja vailla mitään ihmis järkeä. Kirjoittaja ei siis tuo sitä esiin, että Jumala sanoo heidän olevan typeriä ja tyhmiä sekä vailla mitään viisautta ja järkeä.

Itse en kyllä näe sitä, että olisin kirjoittanut vastoin lähimmäisen rakkautta tai Jumalan rakkautta. Olen kuvannut syntiä sekä syntiä tekeviä ihmisiä samalla tavalla kuin Raamattukin tekee. Jumalan rakkauteen ja lähimmäisen rakkauteen kuuluu myös asioiden suoraan sanominen tietyissä tilanteissa, eikä Raamattu missään kohden kehu syntiä, vaan tuomitsee sen.

Kuten huomaat, niin järjettömiksi ja tyhmiksi sanominen on yhdistetty jumalattomiin. Itse näen ja ymmärrän, että Jumalan sana (Jumala), eikä profeetta hauku ketään henkilökohtaisesti tyhmäksi tai järjettömäksi, vaan tuo esille, että synti ja synnin harjoittaminen on järjettömyyttä ja tyhmyyttä.

Tähän aikaisempiin viesteihisi vielä kysyen. Miksi et kertonut, että Jumala sana sanoo jumalattomia (jotka eivät ymmärrä todellisuudessa sanaa) sekä synnin tekijöitä ja hyväksyjiä tyhmiksi ja järjettömiksi vaan (oletit?) heidän tietävän sen niinkuin uskovat sen tietää?

Jumalan armoa ja rauhaa Petrille :toghether:
Joel.A

ViestiKirjoittaja PetriFB » 28. Marras 2014 23:34

Joel:

Kirjoitukseni on suunnattu jumalattomille ja on evankelioiva. Kirjoitukseni ei ole suunnattu uskoville, eikä ole uskoville nuhteeksi, eli en nuhtele uskovia kirjoituksessani. Kirjoitukseni ei mitenkään anna ymmärtää, että uskovilla ja jumalattomilla olisi samanlainen ymmärrys Jumalan sanasta. Tuon esille transsukupuolisuuden sekä homouden olevan luonnotonta ja syntiä.
Jer 10 luvussa Jumala puhuu Jumalan kansalle kertoen millaisia jumalattomat ovat. Käskiessään kirjoittaa esim. Jer 10 luvun Jumala tiesi, että sitä lukevat myös jumalattomat, sillä Jumalan sana ei ainoastaan opeta Jumalan tahtoa, vaan tuo myös synnin tunnon jumalattoman ihmisen sydämelle.

Kirjoitukseni päätähtäin on kertoa jumalattomille luonnottomuuden (transsukupuolisuus sekä homous ja muidenkin syntien olevan Jumalan tahdon vastaisia) olevan syntiä. Kirjoituksessani on myös kehotus parannukseen sekä uskomaan Herraan Jeesukseen.

Jumalaton edustaa jumalattomuutta ja Raamattu kytkee jumalattomuuden jumalattomiin. Tosin Raamattu myös puhuu joissakin tapauksissa, että uskovatkin voivat tehdä jumalattomia asioita. Minä kirjoitan kirjoituksessani jumalattomuudesta, joka on kytketty jumalattomiin ja se tulee kyllä selkeästi esille kirjoituksessani.

Jumalaton ihminen elää jumalattomuudessa, eli tekee syntiä ja elää ilman Jumalaa. Uskova voi langeta tekemään jumalattomia tekoja, eli langeta syntiin, mutta se ei tee hänestä jumalatonta, sillä hän on Jumalan lapsi, Jumalan armosta pelastettu.

En ymmärtänyt mitä ajoit takaa synnittömyys opilla.

Kun Jeesus sanoi kirjanoppineiden ja fariseusten olevan kyykäärmeensiköinä matkalla kadotukseen, niin eivät he olleet pelastuneita, eivätkä siten kuuluneet Jumalan seurakuntaan.

Joh 8:
44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
46 ¶ Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

Herra Jeesus sanoi kirjanoppineille ja fariseuksille että he ovat isästä perkeleestä, eivätkä he ole Jumalan lapsia, eivätkä Jumalasta. He olivat jumalattomia ja pelastumattomia. Raamattu tuo sen esille todella selvästi. Vanhan liiton aikana myös juutalainenkin voi olla jumalaton ja matkalla kadotukseen, kuten Raamattu tuo sen esille.

En nyt enempää puutu niihin uskoviin, jotka antoivat palautetta kirjoituksestani. Uskova voi rakastaa Jumalaa olkoon hän sitten jossakin kirkkokunnassa tai niiden ulkopuolella. Jokainen uskova elää kasvuvaiheensa mukaisesti, johon on Jumalan armosta saanut kasvaa.

Kirjoitukseni on evankelioiva, jossa on kehotus parannukseen sekä kutsu uskoa Herraan Jeesukseen. Kirjoitukseni tarkoitus on saada ihmiset ymmärtämään luonnottomuuden järjettömyys. Luotan Jumalaan ja Pyhän Hengen työhön koskien kirjoitustani, että se jossakin sydämessä saa piston aikaiseksi ja johtaa parannukseen sekä uskoon Jeesukseen.

Jumalaton ei voi ymmärtää hengellistä sanan opetusta, mutta Jumalan sanan tehtävä on näyttää jumalattomalle synti sekä pelastus (UL:ssa Herra Jeesus). Kirjoituksessani on molemmat ulottuvuudet. Jumalan lähtökohta on puhua ja opettaa kansaansa, mutta uskon että Hän kirjoitutti sen myös jumalattomia varten uskon syntymiseksi. Tiedän paljon jumalattomia, jotka ovat lukeneet joko koko Raamatun tai osua siitä. Monet heistä ovat halunneet lukea sen eri syistä, joku etsii siitä virheitä, joku lukee sen sillä motiivilla mitä siinä sanotaan ja joku lukee sen siinä ajatuksessa, että voisiko se olla totta jne. Jumala on nähnyt tämän kaiken ja kirjoituttanut sen siten niin kuin kaikki voimme sen lukea.

Kirjoituksessani tuodaan Raamatun sanaa esille, ei lukujen ja jakeiden kera, mutta kertoen Jumalan sanan pohjalta mitä Raamattu opettaa. Kirjoituksessani tuodaan myös esille synnin seurauksia, eli mitä synti tekee ihmiselle esim. transsukupuolihoitojen haittoja, homoperhe riistää lapselta oikeuden isään ja äitiin, kuinka homoseksuaalinen suuntaus aiheuttaa mielenterveysongelmia ja itsemurha riskin.

Kirjoitan kirjoituksessani mm. seuraavasti:

- Edellä olevalla kommentilla en pilkkaa tai ivaa ketään, vaan tuon esille sen ettei transsukupuolisuuden hyväksyminen ole viisaan ja järkevän ihmisen hommaa.

- Luonnottomuudella en tarkoita kenenkään pilkkaamista tai ivaamista, sillä on tosiasia etteivät miespari tai naispari voi saada keskenään yhteisiä biologisia lapsia.

Minusta se on lähimmäisenrakkautta kun sanoo ettei ivaa ja pilkkaa ihmisiä, jotka kannattavat transsukupuolisuutta sekä homoutta.

Kirjoitin näin:

"Toivola ei ymmärrä sitä, että transsukupuolinen vanhempi antaa oman esimerkkinsä kautta lapselle kuvan siitä, että luonnottomuus olisi normaalia ja keinotekoisuus olisi aitoa. On päivänselvää, että luonnottomuuden ja keinotekoisuuden hyväksyminen tuovat mukanaan ongelmia.

Silloin kun yhteiskunta hyväksyy transsukupuolisen luonnottomuuden, niin kyse täytyy olla siitä, että asian hyväksyjien ymmärrys on pahasti hämärtynyt ja vaurioitunut. Edellä olevalla kommentilla en pilkkaa tai ivaa ketään, vaan tuon esille sen ettei transsukupuolisuuden hyväksyminen ole viisaan ja järkevän ihmisen hommaa."

En ole henkilökohtaisesti loukkaantunut Jari Tervoon tai muihin kirjoituksessani mainittuihin henkilöihin. Nämä ihmiset nousevat Jumalaa vastaan ja julkisesti myös valheiden kautta tukevat luonnottomuutta, syntiä ja homoutta. Minä pyrin tuomaan esille heidän valheensa sekä tuomaan esille asioista totuuden, jonka Pyhä Henki näyttää ihmisen sydämelle todeksi.

Se on totta etten kirjoita kirjoituksessani Jumalan rakastavan näitä ihmisiä. Monessa muussa vastaavassa kirjoituksessa tuon sen kyllä esille, mutta en tässä. Kun tutkit UT:n evankeliointisaarnoja ja pelastussanoman julistamista, niin ei niissäkään kaikissa sanota, että Jumala rakastaa syntisiä, mutta siitä huolimatta ihmisiä tuli uskoon. Tällä en halua puolustella itseäni, mutta se että jättää pois Jumala rakastaa sinua, ei vähentänyt Raamatun saarnojen arvoa ja todistusvoimaa sekä kykyä vastaanottaa pelastuksen sanoma.

Raamatun oman todistuksen mukaan luonnottomuuden ja synnin hyväksyminen on tyhmää ja typerää. Uskon sen olevan siellä myös siksi, että se saisi aikaan piston sydämeen jumalattomille ja niin on käynytkin monille jumalattomille lukiessaan Raamattua.

En tietenkään oleta jumalattoman ymmärtävän Jumalan sanaa, niin kuin uskova ymmärtää. En sanonut Jumalan sanan sanovan synnin harjoittamisen olevan tyhmyyttä, vaan sanoin luonnottomuuden (synnin) olevan tyhmyyttä luottaen siihen, että Pyhä Henki todistaa sen jumalattoman sydämelle. Olisin tietenkin voinut kirjoittaa myös Jumalan sanan sanovan niin, mutta toin sen esille kuten olen kirjoittanut.

Kirjoitin myös kirjoituksessani näin:

"Raamattu opettaa ihmisarvosta ja että kaikki ihmiset ovat tärkeitä Jumalalle. Raamattu opettaa myös ettei yksikään ihminen pääse automaattisesti Jumalan armon piiriin, vaan jokaisen ihmisen on tehtävä parannus synneistään ja uskottava Herraan Jeesukseen. Muun muassa seuraavista synneistä on tehtävä parannus: ahneus, katkeruus, juoppous, ylpeys, epäusko, itsekkyys, homoseksualismi jne."

Sanomalla kaikki ihmiset ovat tärkeitä Jumalalle sisältää myös kirjoituksessa mainitsemani henkilöt. Sen jälkeen toin esille pelastuksen evankeliumin.

Koen kirjoitukseni sisältäneen monia elementtejä, jotka kuuluvat pelastuksen evankeliumin julistamiseen. Ne ovat sieltä luettavissa. Olen kokenut sydämessäni lähestyä jumalattomia erilaisten näkökulmien ja asioiden kautta, jotka liittyvät ajankohtaisiin yhteiskunnan tapahtumiin. Tämä kirjoitus oli eräs tällainen näkökulma.

Kiitos palautteesta rakas veljeni Joel :toghether:
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 29. Marras 2014 00:11

Mikä mahtava uutinen!! Jotain hyvää poikii homoäänestyksestä, meinaa tänään klo:20:00 mennessä oli jo 2000 ihmistä eronnut evlut kirkosta !.

LAINAUS:

Eduskunnan homoliittoja koskevalla äänestystuloksella on yllättävä vaikutus.

Kirkosta eroaminen on saamassa uuden piikin tasa-arvoisesta avioliittolaista.

Eroakirkosta.fi-palvelun mukaan nyt kirkosta eroaa nimenomaan kirkon konservatiisivisempi siipi.

- Nyt ei erota Päivi Räsäsen takia, vaan arkkipiispa Kari Mäkisen takia, kertoo Eroakirkosta.fi-palvelun toinen perustaja ja Vapaa-ajattelijain liiton puheenjohtaja Petri Karisma.

Mäkinen totesi tänään muun muassa iloitsevansa täydestä sydämestään sateenkaariväen puolesta ja heidän kanssaan.

- Minusta näyttää siltä, että tässä osat ovat kääntyneet. Yhteiskunta saarnaa nyt etiikasta, jossa ei puolusteta instituutioita ja periaatteita, vaan ihmisiä. Sellaista saarnaa kirkko tarvitsee, Mäkinen kirjoitti Facebook-profiilissaan.

Eroakirkosta.fi-palveluun tulleiden palautteiden mukaan eroaminen johtuu nimenomaan Mäkisen kannanotoista ja siitä, ettei kirkko opeta enää Raamatun oppien mukaisesti.

- Kirkon nykyiset arvot eivät enää noudata alkuperäisiä Raamatun sanoja. Toki kirja on vanha, mutta homoavioliitot on selkeästi kielletty kohdassa "avioliitto on miehen ja naisen välinen sidos" ja "miehen ei tulisi rakastaa miestä niin kuin naista". Koska ilmeisesti kirkko ei enää noudata Raamatun ohjeita, on turha maksaa kirkollisveroa järjestölle, joka kääntelee pyhää kirjaa omien tarpeidensa ja tilanteidensa mukaan, eräs eroaja kertoo nettipalvelulle.

LÄHDE:

https://www.iltalehti.fi/uutiset/201411 ... 4_uu.shtml

Image

Kerrankin arkkipiispa tekee jotain hyödyllistä ja saarnaa lausunnoillaan ihmiset ulos liberaali kirkon pauloista, ja nyt heillä on mahdollisuus päästä terveeseen uskoon ! Vihdoin arkkipiispan lausunnot tekee jotain hyvää uskoville :D.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Joel.A » 29. Marras 2014 01:00

Olkoon tämä minun osaltani nyt tässä, mutta

PetriFB kirjoitti:Kiitos palautteesta rakas veljeni Joel :toghether:

Ei mitään, kiitos myös sinun vastauksistasi. :toghether:
Joel.A

ViestiKirjoittaja paa » 29. Marras 2014 11:26

Hyvä kun eroavat. Ihmiset tajuavat että luterilaisella kirkolla ei ole enää Raamatun kanssa mitään tekemistä.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Marras 2014 12:06

Mikko Murpatti kirjoitti:Mikä mahtava uutinen!! Jotain hyvää poikii homoäänestyksestä, meinaa tänään klo:20:00 mennessä oli jo 2000 ihmistä eronnut evlut kirkosta !.

LAINAUS:

Eduskunnan homoliittoja koskevalla äänestystuloksella on yllättävä vaikutus.

Kirkosta eroaminen on saamassa uuden piikin tasa-arvoisesta avioliittolaista.

Eroakirkosta.fi-palvelun mukaan nyt kirkosta eroaa nimenomaan kirkon konservatiisivisempi siipi.

- Nyt ei erota Päivi Räsäsen takia, vaan arkkipiispa Kari Mäkisen takia, kertoo Eroakirkosta.fi-palvelun toinen perustaja ja Vapaa-ajattelijain liiton puheenjohtaja Petri Karisma.

Mäkinen totesi tänään muun muassa iloitsevansa täydestä sydämestään sateenkaariväen puolesta ja heidän kanssaan.

- Minusta näyttää siltä, että tässä osat ovat kääntyneet. Yhteiskunta saarnaa nyt etiikasta, jossa ei puolusteta instituutioita ja periaatteita, vaan ihmisiä. Sellaista saarnaa kirkko tarvitsee, Mäkinen kirjoitti Facebook-profiilissaan.

Eroakirkosta.fi-palveluun tulleiden palautteiden mukaan eroaminen johtuu nimenomaan Mäkisen kannanotoista ja siitä, ettei kirkko opeta enää Raamatun oppien mukaisesti.

- Kirkon nykyiset arvot eivät enää noudata alkuperäisiä Raamatun sanoja. Toki kirja on vanha, mutta homoavioliitot on selkeästi kielletty kohdassa "avioliitto on miehen ja naisen välinen sidos" ja "miehen ei tulisi rakastaa miestä niin kuin naista". Koska ilmeisesti kirkko ei enää noudata Raamatun ohjeita, on turha maksaa kirkollisveroa järjestölle, joka kääntelee pyhää kirjaa omien tarpeidensa ja tilanteidensa mukaan, eräs eroaja kertoo nettipalvelulle.

LÄHDE:

https://www.iltalehti.fi/uutiset/201411 ... 4_uu.shtml

Image

Kerrankin arkkipiispa tekee jotain hyödyllistä ja saarnaa lausunnoillaan ihmiset ulos liberaali kirkon pauloista, ja nyt heillä on mahdollisuus päästä terveeseen uskoon ! Vihdoin arkkipiispan lausunnot tekee jotain hyvää uskoville :D.

Tuosta linkistä eräs kommentti, lainaus

"Mäkinen riemuitsee hinttailijoiden puolesta ja Irja Askolan mielestä kirkkoja voitais antaa muslimien käyttöön. Ei ihme että konservatiivisempi porukka eroaa nyt."

Eli kyllä kuulostaa kauhealta tilanne mikä nyt vallitsee, suuri luopumus ja laittomuuden hyväksyntä ja ihannointi.

Ennen hintteys oli suuri häpeä ja sitä yritettiin piilotella ettei muut näkisi mitä hävyttömyyksiä hintit harrastavat jne.

Kuinka on nykyään? Julkista lääppimistä ja koskettelua intiimeistä paikoista ja estotonta pussailua julkisilla paikoilla.

Eilen kun olin koirien kanssa päiväkävelyllä (kun äänestystulos oli jo selvinnyt) niin kaksi hinttiä käveli käsi kädessä ja kun he tulivat kohdalleni niin toinen heistä hymyili minulle oikein makeasti ja leveästi ja huomasin, että aivan kuin saatana olisi minulle siinä irvistänyt.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja paa » 30. Marras 2014 03:06

Kyllä muuten heterotkin osaavat julkisesti irstailla keskenään, että siinä mielessä eivät ole yhtään parempia kuin homot vaikka lääppimisen kohde olisikin eri sukupuolta oleva.
paa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu