Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Marras 2014 12:14

vaisuliini kirjoitti:*
Mietin äsken vaivaantuneena että jokaisen uskoontulo on Jumalan teko mutta miksi toiset tulivat liian myöhään uskoon eli vanhan ikäisinä ja toiset taas vauvan ikäisinä. Miksi minun kohdalla liian aikaista tulla uskoon kun Jumala omalla teolla saattaa ihmiset uskoon heidän ollessaan vanhan ikäisinä? Miksi? Voisiko joku osata vastata tähän kyssään mikä minua mietityttää? :roll: :?:

Jumalan teko on se , että Hän kutsuu puoleensa ja vetää puoleensa. Ihminen sitten vapaalla tahdolla päättää vastaako tuohon vaiko ei.

En usko , että tässä on mitään liian myöhään taikka liian aikaisin olemassa, vaan uskoon tullaan kun otetaan pelastus Herra Jeesuksessa vastaan ja toiset vanhempana ja toiset nuorempana, kuitenkin Jumala on voimallinen huolehtimaan kaikkien tarpeista ja pelastusasioista tulivatpa he uskoon koska tahansa.

Jotkut ottavat Herra Jeesuksen vastaan vaikkapa sairaalassa kuolinvuoteellaan, tämäkään ei ole liian myöhään vaan vielä ajoissa.

Sen jälkeen kun on kuollut on "liian myöhään", taikka kun armonaika loppuu, mutta sitä ennen on hyvä ja otollinen pelastuksen päivä!

Lopunaikoina tulee päivä, jolloin Jumalan armonaika loppuu ja vain marttyyrikuoleman avulla voi enää pelastua.

Vielä on aikaa, mutta aikaisemmin on aina mukavampi itselle kuin myöhemmin, sillä mitä aikaisemmin pääsee Jumalan yhteyteen sen kauemmin saamme nauttia Jumalan yhteydestä jo tässä ajassa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Marras 2014 20:11

Mikko Murpatti kirjoitti:
Mietin äsken vaivaantuneena että jokaisen uskoontulo on Jumalan teko mutta miksi toiset tulivat liian myöhään uskoon eli vanhan ikäisinä ja toiset taas vauvan ikäisinä. Miksi minun kohdalla liian aikaista tulla uskoon kun Jumala omalla teolla saattaa ihmiset uskoon heidän ollessaan vanhan ikäisinä? Miksi? Voisiko joku osata vastata tähän kyssään mikä minua mietityttää? :roll: :?:

Jumalan teko on se , että Hän kutsuu puoleensa ja vetää puoleensa. Ihminen sitten vapaalla tahdolla päättää vastaako tuohon vaiko ei.

En usko , että tässä on mitään liian myöhään taikka liian aikaisin olemassa, vaan uskoon tullaan kun otetaan pelastus Herra Jeesuksessa vastaan ja toiset vanhempana ja toiset nuorempana, kuitenkin Jumala on voimallinen huolehtimaan kaikkien tarpeista ja pelastusasioista tulivatpa he uskoon koska tahansa.

Jotkut ottavat Herra Jeesuksen vastaan vaikkapa sairaalassa kuolinvuoteellaan, tämäkään ei ole liian myöhään vaan vielä ajoissa.

Sen jälkeen kun on kuollut on "liian myöhään", taikka kun armonaika loppuu, mutta sitä ennen on hyvä ja otollinen pelastuksen päivä!

Lopunaikoina tulee päivä, jolloin Jumalan armonaika loppuu ja vain marttyyrikuoleman avulla voi enää pelastua.

Vielä on aikaa, mutta aikaisemmin on aina mukavampi itselle kuin myöhemmin, sillä mitä aikaisemmin pääsee Jumalan yhteyteen sen kauemmin saamme nauttia Jumalan yhteydestä jo tässä ajassa.

Ok. Minä mietin miksi minun kohdalla oli liian aikaista ottaa Hänet vastaan ja
sit oivalsin että jos lapsena en olisi ottanut Herra Jeesuksen vastaan niin olisin nyt
ehkä haudassa tai sokeasti paatunut syntinen niin siksi Jumala tiesi tarkalleen
että tuohon aikaan piti kutsua minut Hänen puoleensa konkreettisesti kohtaamalla
ja Jumala tiesi milloin oli minun otollinen aika tulla uskoon.

He tulivat uskoon vanhan ikäisinä syystä että Jumala tiesi että sinä aikana he ottavat
Hänet vastaan. Siltä tuntuu että Jumala tarkalleen tietää milloin on otollinen aika tulla uskoon. :roll:
Kertoisitko sinä lisää siitä marttyyrikuolemasta? Tarkoitatko siis uskovia
vai ihmisiä jotka eivät usko Jumalaan niinä viimeisinä päivinä kun armonaika loppuu?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Marras 2014 00:42

*
Minusta se on kyllä ihme juttu. Jumala tiesi tarkalleen milloin oli minun otollinen aika niin siksi kutsui juuri oikeaan aikaan. Jos olisin kieltänyt ottamasta Jumalan kutsun vastaan niin olisin nyt sokeasti paatunut syntinen joka ei enää kuulisi Jumalan kutsun. Jumala aivotuksella tarkalleen tiesi kutsua minut oikeaan aikaan. Se on mahtavaa!!! Kiitos Jumalalle!

Jotkut tulivat uskoon vanhan ikäisinä, se ei ollut turhaa koska se oli oikea aika tulla uskoon. Mahtavaa! Kiitos Jumalalle, nyt ymmärrän ja näen asiaa selkeästi. Hallelujah! :clap:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Marras 2014 16:50

*
Baarissa käynti jäi viel mietityttämään. Kävin ei-uskovan porukan kanssa viime lauantaina baarissa ja olimme siellä melkein aamuyöhön asti niin baari oli mahdollinen paikka jossa saimme tavata ja jutella näin pitkästä aikaa. Ennen menoa rukoilin varjelua ja siten siellä baarissa ihmettelin Jumalan huolenpitoa. Nyt katson sitä "ei-pahaksi asiaksi". Ehkä voi jatkossa käydä baarissa vaikka uskovana? Mitä te ajattelette? Siellä minä join vain kahvia, muut tilasivat oluen. No miten te uskovat suhtaudutte baarissa käynnin suht kanssa?

Siellä baarissa Lontoosta oleva kotoisin mies kertoi minulle kansanlaulusta miten koulussa piti laulaa näin: 'God saves the King' ja piti toistaa samat laulusanat laulamalla. :shock: :roll: Raamattu kehottaa rukoilemaan kuninkaan puolesta mutta ei missään kohdassa kehota siunaamaan kuningasta. Onko Raamatussa sellainen kohta joka kehottaa siunaamaan kuningasta? :roll:

1Tim. 2:1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 24. Marras 2014 19:02

vaisuliini kirjoitti:Kertoisitko sinä lisää siitä marttyyrikuolemasta? Tarkoitatko siis uskovia
vai ihmisiä jotka eivät usko Jumalaan niinä viimeisinä päivinä kun armonaika loppuu?

Minäkin uskon, että Jumala tietää otollisen ajan koska kutsuu meitä yhteyteensä ja koska ihminen olisi siinä tilassa, että hän suostuu nöyrtymään Jumalan edessä.

Marttyrikuolema on sitä, kun joku tapetaan siitä syystä , että uskoo Jumalaan. Eli kuolee uskonsa takia.

Minulle on jäänyt muistikuva, että kun uskovat temmataan ylös vainonajan keskivaiheilla, niin sen jälkeen ei voi pelastua enää muulla tavalla kuin marttyyrikuoleman avulla.

Nyt kun kysyit asiaa niin tajusin etten tiedä tuolle tarkaa raamatunpaikkaa, ja aloin itsekin ajatella että tuo saattaa olla Murpatin mutua, eli älä ota tuota totuutena sillä en osaa sitä Raamatulla vahvistaa, vaan saattaa olla että en ole koetellut jotain tekstiä laiskuudessani ja näin minulle on jäänyt mieleen väärää ja valheellista tietoa.

Näin käy jos lukee paljon tekstejä ja vaikka kuinka koitan koetella kaiken niin aina jotain livahtaa tutkan ohi, siksi en nykyään lue paljon mitään muuta kuin Raamattua ja muutaman henkilön kirjoituksia...
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 24. Marras 2014 19:21

Baarissa käynti jäi viel mietityttämään. Kävin ei-uskovan porukan kanssa viime lauantaina baarissa ja olimme siellä melkein aamuyöhön asti niin baari oli mahdollinen paikka jossa saimme tavata ja jutella näin pitkästä aikaa. Ennen menoa rukoilin varjelua ja siten siellä baarissa ihmettelin Jumalan huolenpitoa. Nyt katson sitä "ei-pahaksi asiaksi". Ehkä voi jatkossa käydä baarissa vaikka uskovana? Mitä te ajattelette? Siellä minä join vain kahvia, muut tilasivat oluen. No miten te uskovat suhtaudutte baarissa käynnin suht kanssa?

Siellä baarissa Lontoosta oleva kotoisin mies kertoi minulle kansanlaulusta miten koulussa piti laulaa näin: 'God saves the King' ja piti toistaa samat laulusanat laulamalla. :shock: :roll: Raamattu kehottaa rukoilemaan kuninkaan puolesta mutta ei missään kohdassa kehota siunaamaan kuningasta. Onko Raamatussa sellainen kohta joka kehottaa siunaamaan kuningasta? :roll:

1Tim. 2:1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

Kun joit vain kahvia moni varmasti ajatteli miksi näin on ja ehkä sait todistaa uskostasi ?

Joiko muut yhden oluen vai veti oikein kännin päälle?

Baarit ovat minusta pahoja paikkoja joissa voi äkkiä joutua pahoihin tilanteisiin ja eteen voi tulla vaikka mitä kiusausta ja ansaa, ehkä olisi viisasta jos ei siellä kävisi varmuudenvuoksi.
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Marras 2014 21:33

Kun joit vain kahvia moni varmasti ajatteli miksi näin on ja ehkä sait todistaa uskostasi ?

Baarit ovat minusta pahoja paikkoja joissa voi äkkiä joutua pahoihin tilanteisiin ja eteen voi tulla vaikka mitä kiusausta ja ansaa, ehkä olisi viisasta jos ei siellä kävisi varmuudenvuoksi.

Kyllä muut näytti ihmettelevän että join kahvia. Halusin antaa heidän tutustua minuun tällä kertaa niin että seuraavan kerran ehkä jutellaan uskon asioista kun me olemme ensin tutustunut toisiimme. En haluaisi vaikuttaa samanlaiselta mitä ne tyrkyttävät helluntailaiset ovat niin siksi annoin porukan ensin tutustua minuun rauhassa. Toisaalta huomasin miten heidän katseet aina kääntyivät minuun päin, se on ehkä hyvä merkki.

He joivat monta olutta mutta he näyttivät ikään kuin olisivat raittiilta :shock: Jaa... heillä taisi olla vahva pää, minä ajattelin :roll: No en tuntenut mitään minkäänlaista houkutusta siellä baarissa. Mutta en ymmärrä miksi pitää hylätä vanhat kamut kun he valitsivat toisen tien ja silti pysymme ystävinä ja näin heidät taas viime lauantaina. Miksi pitää hylätä heidät kun he tietävät uskoani? :roll:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 24. Marras 2014 21:50

vaisuliini kirjoitti:

Kyllä muut näytti ihmettelevän että join kahvia. Halusin antaa heidän tutustua minuun tällä kertaa niin että seuraavan kerran ehkä jutellaan uskon asioista kun me olemme ensin tutustunut toisiimme. En haluaisi vaikuttaa samanlaiselta mitä ne tyrkyttävät helluntailaiset ovat niin siksi annoin porukan ensin tutustua minuun rauhassa. Toisaalta huomasin miten heidän katseet aina kääntyivät minuun päin, se on ehkä hyvä merkki.

He joivat monta olutta mutta he näyttivät ikään kuin olisivat raittiilta :shock: Jaa... heillä taisi olla vahva pää, minä ajattelin :roll: No en tuntenut mitään minkäänlaista houkutusta siellä baarissa. Mutta en ymmärrä miksi pitää hylätä vanhat kamut kun he valitsivat toisen tien ja silti pysymme ystävinä ja näin heidät taas viime lauantaina. Miksi pitää hylätä heidät kun he tietävät uskoani? :roll:

En toki tarkoittanut , että sinun pitää heidät hylätä, enkä niin sanonutkaan :).

On ihan hyvä idea että antaa ihmisten tutustua ensin sinuun ja tehdä päätöksensä sinusta ihmisenä ilman mitään leimoja.

Niin minäkin tein töissä, etten aluksi kertonut uskostani, nyt sitten olen kertonut ja moni pelästyi suuresti ja muutti kokonaan suhtautumistaan ja käytöstään minua kohtaan.

Ei se mitään nyt vaan odotellaan, josko Herra johdattaa jonkun kysymään minulta uskonasioita. Ainakin tietävät keneltä kysyä. Löysyin myös yhden joka on kiinnostunut uskonasioista, mutta ei sillä tavalla tosissaan vaan tapakristityn tasolla vain, mutta ehkäpä jossain vaiheessa pääsen keskustelemaan hänen kanssaan. Näissä asioissa kärsivällisyys on hyvä ja Jumalan aikataulun odottelu.

Jumala kyllä kertoo sinulle tahtonsa ystäviesi suhteen, ehkäpä jonkun ajan päästä keksitte jonkin muunkin tapaamispaikan taikka ajanviettotavan? Sekin on mahdollista. Pysy tässä asiassa herkällä mielellä rukouksessa Herran edessä niin varmasti hyvä tulee.
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Marras 2014 09:49

*
Ok. Niin et sanonut sen vaan että Raamatun paikat ja muiden uskovien sanat kävi mielessäni niin kirjoitin.
Anteeksi vaan! :) Muistin mitä muut uskovat sanoivat minulle. Pitää hylätä heidät uskon takia. Ja lisäksi ne
Raamatun paikat kehoittaa hylkäämään kans.

2Kor. 6:14 Älkää suostuko kantamaan vierasta iestä yhdessä niiden kanssa, jotka eivät usko. Mitä yhteistä on
vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valolla ja pimeydellä?
15 Miten Kristus ja Beliar sopivat yhteen? Tai mitä yhteistä uskovalla on sen kanssa, joka ei usko?

16 Miten sopivat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin
Jumala on sanonut: "Minä olen asuva heissä ja kulkeva heidän keskellään. Minä olen oleva heidän Jumalansa
ja he minun kansani."
17 Sen tähden: "Lähtekää pois heidän keskeltään ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä koskeko saastaiseen,
niin minä otan teidät vastaan
18 ja olen oleva teidän Isänne, ja teistä tulee minun poikiani ja tyttäriäni, sanoo Herra, Kaikkivaltias." RK

Raamattu ei sano sellaista asiaa että kamut jotka tietävät ja ehkä hyväksyvät uskoa eivätkä halua että tie
erottaisi uskon takia. Ei ole ohjetta tästä Raamatusta mitä tehdä ei-uskovien kanssa jotka valitsivat toisen
tien mutta haluavat olla uskovan kanssa. Mutta on vain ne laittamani Raamatun kohdat jotka kehottavat
selvästi hylkäämään kans. Kohtien mukaan on syntiä viihtyä ja liikkua ei-uskovien kanssa ja minä satun itse
viihtymään heidän seurassa. :oops:
Kyllä pysyn herkällä mielellä vatvoen sydäntilani ja rukoillen kans...
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Marras 2014 13:24

Ok. Niin et sanonut sen vaan että Raamatun paikat ja muiden uskovien sanat kävi mielessäni niin kirjoitin.
Anteeksi vaan! :) Muistin mitä muut uskovat sanoivat minulle. Pitää hylätä heidät uskon takia. Ja lisäksi ne
Raamatun paikat kehoittaa hylkäämään kans.

2Kor. 6:14 Älkää suostuko kantamaan vierasta iestä yhdessä niiden kanssa, jotka eivät usko. Mitä yhteistä on
vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valolla ja pimeydellä?
15 Miten Kristus ja Beliar sopivat yhteen? Tai mitä yhteistä uskovalla on sen kanssa, joka ei usko?

16 Miten sopivat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin
Jumala on sanonut: "Minä olen asuva heissä ja kulkeva heidän keskellään. Minä olen oleva heidän Jumalansa
ja he minun kansani."
17 Sen tähden: "Lähtekää pois heidän keskeltään ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä koskeko saastaiseen,
niin minä otan teidät vastaan
18 ja olen oleva teidän Isänne, ja teistä tulee minun poikiani ja tyttäriäni, sanoo Herra, Kaikkivaltias." RK

Raamattu ei sano sellaista asiaa että kamut jotka tietävät ja ehkä hyväksyvät uskoa eivätkä halua että tie
erottaisi uskon takia. Ei ole ohjetta tästä Raamatusta mitä tehdä ei-uskovien kanssa jotka valitsivat toisen
tien mutta haluavat olla uskovan kanssa. Mutta on vain ne laittamani Raamatun kohdat jotka kehottavat
selvästi hylkäämään kans. Kohtien mukaan on syntiä viihtyä ja liikkua ei-uskovien kanssa ja minä satun itse
viihtymään heidän seurassa. :oops:
Kyllä pysyn herkällä mielellä vatvoen sydäntilani ja rukoillen kans...

Kantaa yhteistä iestä...eli ottaa osaa siihen ikeeseen mitä uskostaosattomat kantaa...

Jos nyt alkaisit juomaan olutta heidän kanssa, ja vaihtaisit kahvin olueeseen niin silloin kantaisit yhteistä iestä heidän kanssa ja mukautuisit maailman mukaan, tämä on siis väärin.

Jos tämä tarkoittaisi , että uskova ei saa olla missään tekemisissä uskosta osattoman kanssa niin kaikki äidit ovat velvollisia hylkäämään lapsensa , jotka ei usko. Eli erottautumaan ja eroamaan kaikista, jotka eivät ole uskossa, ilman poikkeusta.

Tällöin meidän ainoa yhteytemme uskosta osattomiin olisi se hetki kun evankeioimme ja muuten emme saisi olla kenenkään uskosta osattoman kanssa tekemisissä.

Eli kieltolause on "älkää suostuko kantamaan yteistä iestä" eikä "Älkää seurustelko uskostaosattomien kanssa".
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu