Pelastuu ei Pelastu...?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Pelastuu ei Pelastu...?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Marras 2014 00:47

*
En pyytänyt sinua jankuttamaan vaan tutkimaan antamani linkkiä Oletus. Siinä on hyvä ja selkeä Sanan opetus.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 17. Marras 2014 09:44

Mielestäni Vaisuliinin kertomat tapahtumat ovat täysin linjassa Raamatun kanssa. Vaisuliini vaeltaa todella herkällä sydämellä Raamatun tekstin edessä ja olen siitä ollut salaa iloinen ja koittaa itsekkin ottaa mallia siitä asenteesta :thumbup:

Tuo linkin opetus kannattaa lukaista ja koetella siinä oli mielestäni paljon hyviä huomioita.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 17. Marras 2014 10:16

Otsikkoon sellainen huomio että ihminen on todella pelastunut vasta kun pääsee perille.

Matt. 10:22

Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Matt. 24:13

Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Mark. 13:13

Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
Appaloosa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 17. Marras 2014 11:17

Ihan vaan tuohon Appaloosan kirjoitukseen edellä ...Hyvin kirjoitettu ja ansaitsisi ihan oman blogin ja keskustelun siitä ,mikä meitä kristittyjä on odottamassa edessäpäin ja kuinka siitä selviydymme ja aikaa tarkkaa emme tiedä ..vuosikymmeniä muutamia ...vuosia ..vain jo ovella kohta ??? olemmeko valmiit vainoihin ja sen ,että meidät ilmeisesti yritetään "hiljentää jatkossa Totuuden puhumisesta.Kuinka missäkin asiat tapahtuu.
Kuka loppuvaiheessa kestää loppuun saakka ja saa ikuisen kruunun ja kuka onneton kääntyy ja luopuu kun maailmanpaine on niskassa??.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Marras 2014 11:33

Näin on asia Appaloosa ja Mr Kerimäki.

Sattumoisin kuuntelin eilen illalla tämän uuden Markku Veilon opetuksen otsikolla "Tunnetko rajasi?" Siinä mielestäni hän tosi hyvin opettaa, että muun muassa "kerran pelastettu, aina pelastettu" oppi on kavalaa harhaoppia:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ra3cqQmzuz4[/youtube]

Juud. 1:4

Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.

Jumalan siunausta ja varjelusta kaikille tähän päivään.

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja paa » 17. Marras 2014 11:35

oletus kirjoitti:
paa kirjoitti:
oletus kirjoitti:Joten minulle ei ainakaan tapahtu mitään muita yllätyksiä, kuin se, että kun Hän avaa Raamatun kirjoituksia, olen todella kiitollinen!

Niin, sinulle ei tapahdu muuta.

Mitähän tarkoitat? Mielestäni se, että Raamattu avautuu ja oppii sitä kautta tuntemaan Kristuksen armon evenkeliumia, rauhaa ja tyytyväisyttä, kiitollisuutta Jeesusta Kristusta kohtaan joka uhrasi itsensä minunkin syntisen puolesta, että minulla olisi kerran iänkaikkinen elämä.
Onko sinun mielestäsi "ei mitään muuta" vähänpätöinen asia?
Itse en pidä kaatuilua minään muuna kuin humpuukina ja täysin poispantavana, olisi syytä miettiä mitä Raamatussa kerrotaan.

Sitä että jollekin toiselle henkilölle voi tapahtua jotain muutakin, vaikka sinulle ei nyt ole niin käynytkään.

Kaatuilua pidän myös epäraamatullisena.

Vähäpätöiseksi en ole sanonut mainitsemiasi asioita, ethän laita sanoja suuhuni.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 17. Marras 2014 13:21

Appaloosa kirjoitti:Otsikkoon sellainen huomio että ihminen on todella pelastunut vasta kun pääsee perille.

Matt. 10:22

Mark. 13:13

Et tätä sanonut ja tarkoittanut mitä nyt tuon esille, mutta joku voisi asian ymmärtää väärin.

Room 10:
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Ihminen pelastuu Jumalan armosta kun hän on tunnustanut syntinsä, tehnyt parannuksen (katumus, mielenmuutos, ajatella toisin - Jumalan tahdon mukaisella tavalla) ja uskoo Herraan Jeesukseen.

Olemme siis jo nyt tässä ajassa täysin pelastuneita Jumalan armosta, vaikka emme ole vielä päässeetkään perille. Silloin kun Jumalan armosta olemme päässeet perille, niin silloin olemme saavuttaneet sen pelastuksen, joka on varma jo tässä ajassa, jos pysymme uskossa Herraan Jeesukseen. Toki pelastuksen voi menettää luopumalla uskosta, jos ei enää halua palata takaisin, niin silloin ei ole enää pelastusta. Luopuneessa tilassa olevakaan ihminen ei voi pelastua luopuneessa tilassaan ollessaan, ellei hän tee parannusta. Siitä mikä on luopumuksen tila ja mikä on lankeemuksen tila olisi hyvä ehkä joskus opettaa, sillä on kyse kahdesta eri asiasta.

Matteuksen ja Markuksen evankeliumit puhuvat lopunajasta, jossa monet uskovat tulevat luopumaan ja monta uskon koetusta tulee ja vain ne jotka pitävät kiinni ja elävät totuuden mukaan (uskon kasvun määränsä mukaisesti) voivat kestää lopunaikana ja pelastua. Tässäkin tulee kuitenkin huomioida se, että uskova ihminen on Jumalan armosta jo pelastuneessa tilassa täällä maan päällä. Pelastuksen lopullinen vastaanottaminen tapahtuu sitten sen jälkeen kun uskova kuolee uskossa.

Otan tähän asiaa valaisevan kuvitteellisen esimerkin. Ihminen joka Jumalan armosta pääsee matkustamaan taivaan junaan, joka on matkalla taivaaseen on koko ajan pelastuneessa tilassa pysyessään taivaan junassa. Sitten kun taivaan juna on tullut perille Uuteen Jerusalemiin, niin varma pelastuminen (pysymällä junassa), joka uskovalla on ollut jo maan päällä konkretisoituu täydellisesti Uudessa Jerusalemissa.

Hebr 10:
19 ¶ Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija,"
22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;

Olen huomannut erään tärkeän asian. Sellainen uskova, joka Jumalan armosta elää täydessä uskon varmuudessa pelastuksensa suhteen Jeesuksen veren ja kuoleman ansioiden tähden on sellainen uskova, joka elää terveessä uskon kasvussa. Hän ei pyri omilla teoillaan ansaitsemaan pelastusta, hän ymmärtää pyhityselämän olevan Jumalan armotyö hänen sydämessään Pyhän Hengen voiman ja Jumalan sanan totuuden kautta. Hän ojentautuu uskossa, ei oman voimansa mukaan, vaan Pyhässä Hengessä ja uudistuu ja kasvaa uskossa Jumalan armossa.

Koin sydämelläni, että teen tästä aiheesta lyhyehkön kirjoituksen sivulleni. Tämä on tärkeä aihe.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja oletus » 17. Marras 2014 13:48

paa

Pyydän anteeksi jos olen käsittänyt väärin lauseesi : "ei mitään muuta".

Sillä tuollaisen lauseen minä käsitin niin, että pidät vähänpätöisenä sitä, että pidän Raamatun opetuksia ja ilmoituksia kaikkein tärkeimpinä.
Ja vielä kysyisin, mitä muuta pitäisi uskovalle tapahtua?

Voin kertoa omasta taustastani: Olen kyllä täysin selvillä mistä vaisuliinin kokemukset ovat peräisin, sillä itsekin aikoinaan olen saanut vaikka minkälaisia "kokemuksia" olessani eksynyt lammas.Kunnes tuli päivä että oli pakko alkaa lukemaan Raamattua tarkemmin ja syvällisemmin.
Aloin kyseenalaistamaan opetuksia, mitä olin oppinut kuulemaan .Sain siskoltani kirjan "uusi viini juovuttaa".Olin järkyttynyt luettuani kirjan.Mutta jotain siinä oli mihin yhdyin ja siksi alkoi Raamatun opiskelu toden teolla.
En kuitenkaan voi sanoa, että omasta viisaudestani olisin ymmärtänyt vaan Jeesus Kristus avasi ymmärrykseni.
Aihe oli kaatuminen ja koska Raamattu ei kerro missään kohden että taaksepäin kaatuminen olisi Jumalan siunaus vaan päinvastoin, olen siksi sitä mieltä että se on joko ihmisen sielullisuutta tai eksyttäjähengen lumousta.
oletus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Marras 2014 14:51

*
Taisin saattaa Oletuksen väärinkäsitykseen. En sanonut kaatuvani taaksepäin. Olen pahoillani jos kirjoitukseni saattoi väärinkäsitykseen. Toisaalta se kirja 'uusi viini juovuttaa', jonka minä tiedän ja se on kans epäraamatullinen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 17. Marras 2014 17:06

Pieni vinkki noista kaikenmaailman uskonkirjoista ....jos ei ole vielä saanut vaistoa tai Hengen lahjaa eroittaa eksyttäviä tekstejä niin kannattaa jättää kirjat kirjahyllyyn .Vastustaja toimii kuten ennen ,että Jumalan sanan seassa on aina muutama sana sitä sen omaa tuotetta ja jos sattuu ihmispolo menemään ja uskomaan muutaman hyvän tekstirivin jälkeen ja nielaisee koko syötin ....niin parempi on ,että lukee Raamattua ja eri käännösversiona ja sen muun ajan vaikka ottaa rennosti .Ku sitä oikeaa sanaa syö niin siinä tulee sitä oikeaa Taivaaallista ohjausta mukana .
Mr Kerimäki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu