Pelastuu ei Pelastu...?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Pelastuu ei Pelastu...?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Marras 2014 12:25

*
Siitä yllättävästä Pyhällä Hengellä täyttymisestä vielä...

Apo 10:10 HÄnen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa, mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin.
11 Hän näki taivaan avoinna ja astian, joka laskeutui alas. Se oli kuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmastaan sidottuna laskettiin maahan.

44 Kun Pietari vielä tätä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka olivat Sanaa kuulemassa.
45 Kaikki ne uskovat, jotka olivat ympärileikattuja ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoiden päälle,

Apo 11:5 "Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin. Silloin näin hurmoksissa näyn. Taivaasta tuli alas astia, kuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmastaan laskettiin alas, ja se tuli aivan minun eteeni.

15 Ja kun minä aloin puhua, Pyhä Henki tuli heidän päälleen niin kuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin muistin, mitä Herra oli sanonut: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhässä Hengessä.'
17 Jos siis Jumala antoi heille samanlaisen lahjan kuin meillekin, jotka uskoimme Herraan Jeesukseen Kristukseen, mikä minä olin voidakseni estää Jumalaa?"

Täytyy nyt mennä mökille. Myöhemmin kun kerkiän, niin tutkin etsien missä kohdassa esittää yllättävää Pyhällä Hengellä täyttymistä kans. :wave:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Markareetta » 16. Marras 2014 12:56

Markareetta kirjoitti:[color=#0040BF]
Jos nyt ajattelee ihan tarkkaan tätä asiaa, niin eihän Pyhä Henki tule jotenkin %.Esim että uskoontullessa tulisi 50 % ja sitten joskus myöhemmin vaikkapa seuraavalla viikolla toiset 50 %?
Jotkut, ja varsinkin helluntailaiset ja karismaattiset piirit vääristävät ja sekoittavat koko tämän erittäin tärkeän aiheen.

Mitä siitä ajattelette, kun kokouksissa lauletaan hartaasti ja kauan
"tule Pyhä Henki", uudelleen ja uudelleen?
Eihän Pyhä Henki tulla tupsahda siihen jostakin, ellei Hän
jo ole paikalla ihmisten sydämissä, eihän Häntä voi laulaa paikalle?

Tuossa kauan kestävässä laulamisessa ja joukko hokemisessahan
saadaan vain aikaan jonkinlaisen hurmiotila, eikä se mitään Pyhää Henkeä ole,
vaan ihmisen omaa aikaansaannosta, sielunmaailman myllerryksiä.

Niistä edesmennyt lähetyssaarnaaja Mauri Viksten sanoi, että kun oikein
sielunmaailmaa myllerretään laulamalla tai huutamalla, niin kuin jotkut saarnaajatkin
tekevät, sellainen käyttäytyminen vie haureuden synteihin.

Asia erikseen on tietenkin, jos uskova laulaa Pyhässä Hengessä, ei siinä ole mitään
sielullista, eikä sitä ole keinotekoisesti saatu aikaan, vaan sen vaikuttaa Jumalan Henki.

Efesolaiskirje:
5:19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla,
veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,

Kolossalaiskirje:
3:16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa
toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja
hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

Psalmit:
7:18 Minä kiitän Herraa hänen vanhurskaudestansa ja veisaan Herran, Korkeimman,
nimen kiitosta.
9:3 Minä iloitsen ja riemuitsen sinussa, veisaan sinun nimesi kiitosta, sinä Korkein.
13:6 Mutta minä turvaan sinun armoosi; riemuitkoon minun sydämeni sinun avustasi.
Minä veisaan Herralle, sillä hän on tehnyt minulle hyvin.

Ja se kaikkein tärkein:

Joh. 6:63
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä.
Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
Markareetta

ViestiKirjoittaja oletus » 16. Marras 2014 13:55

paa kirjoitti:
oletus kirjoitti:Joten minulle ei ainakaan tapahtu mitään muita yllätyksiä, kuin se, että kun Hän avaa Raamatun kirjoituksia, olen todella kiitollinen!

Niin, sinulle ei tapahdu muuta.

Mitähän tarkoitat? Mielestäni se, että Raamattu avautuu ja oppii sitä kautta tuntemaan Kristuksen armon evenkeliumia, rauhaa ja tyytyväisyttä, kiitollisuutta Jeesusta Kristusta kohtaan joka uhrasi itsensä minunkin syntisen puolesta, että minulla olisi kerran iänkaikkinen elämä.
Onko sinun mielestäsi "ei mitään muuta" vähänpätöinen asia?
Itse en pidä kaatuilua minään muuna kuin humpuukina ja täysin poispantavana, olisi syytä miettiä mitä Raamatussa kerrotaan.
oletus

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Marras 2014 16:12

Luuk 1

67 Ja Sakarias, hänen isänsä, täytettiin Pyhällä Hengellä, ja hän ennusti sanoen:
68 "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen
69 ja kohottanut meille pelastuksen sarven palvelijansa Daavidin huoneesta

Luuk. 1:41

Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.

Ap. t. 4:31

Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.

Ap. t. 13:

51 Niin he pudistivat tomun jaloistansa heitä vastaan ja menivät Ikonioniin.
52 Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi ilolla ja Pyhällä Hengellä.

Ef. 5:18

Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Marras 2014 16:17

*
Se halu mitä sunnuntaina tapahtui, oli sisälläni, se halusi mennä muualle viemään Jumalan Sanaa. Niin löysin kohdan Raamatusta. Halu viittaa voimaan. Perjantaina täytyin Pyhällä Hengellä täysin yllättävästi, siten lauantaina Jumala puhdisti minua eli Raamatun mukaan Jumalalla on kädessään viskain ja Hän puhdistaa puimantantereensa.

Jumalan kosketuksesta vielä... Kyllä Jumala koskettaa omia. Löysin Raamatun kohdan mutta nyt en muista missä kohdassa oli. Siitä kosketuksesta voi saada voimaa kaatua eteenpäin. Täytyy etsiä vielä...

Apo 1:8 Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teidän päällenne, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka." RK

Matt. 3:12 Hänellä on kädessään viskain, ja hän puhdistaa puimantantereensa. Jyvät hän polttaa sammumattomassa tulessa." RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Marras 2014 17:38

*
Pyhä Henki sitoutuu Sanaan toimiakseen Sanan mukaan mutta minä välttelen sellaista karismaattisuutta koska se menee ohi Jumalan Sanaa. Mutta kyllä Jumalan koskettaa omia ja saa Jumalan kosketuksen voiman kaatua eteenpäin kun Jumala sen sallii.Jumala varjelee omia eikä salli väärän hengen tulevan heihin koska heissä asuu Jumalan Henki ks. 1Joh. 4:4. En vielä löytänyt sen kohdan. Etsiminen väsyttää minua ja pidän vähäksi aikaa tauon. :)

1Joh. 4:4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Marras 2014 18:15

*
Raamattu ei sano missään kohdassa että tulisi perustaa sellaisen kaatumiskokouksen koska se on epäraamatullinen mutta minä löysin PP:n linkin jota minä suosittelisin sinua lukemaan kans Oletus.

On todella tärkeää havaita, että kun Jumala koskettaa ihmistä, niin ihmiseltä voi mennä voimat ja hän "kaatuu" Jumalan eteen, mutta tässäkin tapauksessa eteenpäin, ei taaksepäin. Raamatun sanan valossa näyttää todella selvältä, että kun Jumala siunaa, koskettaa ja "kaataa" ihmisen, niin Hän kaataa ihmisen eteenpäin.

https://www.kotipetripaavola.com/kaatum ... lussa.html
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Marras 2014 19:11

*
Kyllä tuo kohta on totta minun kohdallani eli en loukkaantunut kun pöytä oli edessäni. Ensin minulta vei tajuni kans niin olin tajuton sekunneiksi ja tuntui että polvet olisi pettänyt ja putosin polvilleni mutta putosin jaloilleni ~ pöydän takia Jumala piti huolen etten loukkaantunut. Kiitos Jumalalle! Laitan vielä tämän kohdan tuosta linkistä kans.

Kun kaikkivaltias Jumala kaataa ihmisen, niin Hän osaa varmasti kaataa ihmisen siten, ettei hän loukkaa ja satuta itseään. Jumala ei tarvitse ihmisen apua koskettaessaan ihmistä, sillä kaataessaan ihmisen, ihminen on turvassa Jumalan käsivarsilla. Raamatun sanassa Herra Jumala ei edes kehota meitä ottamaan kiinni niitä ihmisiä, joita Hän aikoo kaataa. Tätä asiaa olisi hyvä pohtia ja tutkia ja antaa Jumalan tehdä työnsä, niin kuin Hän sen tekee.
:clap:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Marras 2014 20:06

oletus kirjoitti:Uudestisyntyminen, eli uskoontulo tapahtuu siten,että Jumala antaa herätyksen.Siinä tulee ihmiselle synnintunto ja että hänen tulee sydämestään uskoa että on syntinen ihminen ja että ainoastaan Jeesus Kristus voi hänet pelastaa antamalla synnit anteeksi.Eli tunnustamalla että Jeesus on Kristus, ainoa syntien anteeksiantaja ja pelastaja.

Synnintunnosta vielä kun se kans jäi askarruttamaan. Koska lapsena en tiennyt Jumalan olemassaolon niin minua Jumala konkreettisesti kohtasi ja johdatti erään naisen luo että saisin kuulla Jumalan Sanaa koska yleensä Sanan kautta Jumala synnyttää aikaansaamansa uskonsa ihmiseen Pyhän Hengen voimavaikutuksesta.

Raamatun mukaan Jumala kohtaa ihmisiä jotka eivät etsi Häntä mikäli tarkoittaa etteivät tiennyt etsiä Jumalaa eivätkä he tiennyt kysyä Jumalaa. No minulla voi olla väärä käsitys mutta käsitykseni mukaan on varmaan kahdenlaista tapaa jota Jumala käyttää pelastaakseen ihmisiä kun Jumala saattaa ihmisiä synnintuntoon. Ja taas Jumala kohtaa ihmisiä jotka eivät tiennyt etsiä ja kysyä Jumalaa. Mitäs muut uskovat tuumivat kans? :roll: :?:

Room. 10:20 Jesajakin on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet, olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet." RK
vaisuliini

ViestiKirjoittaja oletus » 17. Marras 2014 00:15

vaisuliini kirjoitti:*
Pyhä Henki sitoutuu Sanaan toimiakseen Sanan mukaan mutta minä välttelen sellaista karismaattisuutta koska se menee ohi Jumalan Sanaa. Mutta kyllä Jumalan koskettaa omia ja saa Jumalan kosketuksen voiman kaatua eteenpäin kun Jumala sen sallii.Jumala varjelee omia eikä salli väärän hengen tulevan heihin koska heissä asuu Jumalan Henki ks. 1Joh. 4:4. En vielä löytänyt sen kohdan. Etsiminen väsyttää minua ja pidän vähäksi aikaa tauon. :)

1Joh. 4:4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.

vaisuliini

Et taida tuntea Raamatun opetuksia ja edes Jeesuksen omia sanoja, kun Hän varoittaa eksyttäjistä. Miksiköhän siellä Raamatussa on lukemattomia kirjoituksia siitä, että voimme eksyä.Sielunvihollinen on ovela lumoamaan juuri ne, jotka eivät tunne kirjoituksia.
Olet mennyt harhaan ja eksynyt noihin kokemuksiin, mitkä eivät ole Raamatun Jeesuksen Pyhän Hengen antamia.
Olen jo kirjoittanut edellä kaatumisesta, joten en ala jankuttamaan.

En myöskään pidä mielekkäänä tästä aiheesta enempää kirjoittaa, mutta kehoitan sinua nöyrtymään elävän Jumalan edessä niin että Hän itse sinua armahtaisi, sillä minä olen vain opetuslapsi, enkä voi sinua auttaa muuten kuin varoittamalla!
oletus

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu