Pelastuu ei Pelastu...?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Pelastuu ei Pelastu...?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 14. Marras 2014 22:50

paa kirjoitti:Minulla on ollut tapana sanoa, että se todellinen elämäni alkoi vasta kun tulin uskoon.
Joo toki olin elossa ennenkin, mutta silti niin kuollut. Elävä kuollut ;)
Nyt kun olen hengellissti elossa, on tämä maallinenkin elo tietyllä tavalla yksinkertaisempaa, selkeämpää ja
suoraviivaisempaa: seuraan vaan Jumalaa. Pois on kaikki turha, ei tarvitse enää miettiä kuka olen tai mistä tulen,
ei tarvitse löytää itseään tai harjoittaa newagemaista itsetutkiskelua.

Oli hienosti sanottu. Sinussa on tapahtunut valtava muutos sen jälkeen kuin näin sinut ensimmäisen kerran. Olet Jumalan ihmeellinen armoteko, siitä kiitos, kunnia ja ylistys Herralle.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja paa » 14. Marras 2014 23:03

Totisesti kunnia ja kiitos Herralle!

Hävettää millainen olin.
Enkä nyt tarkoita että Jumalan työ minussa valmiiksi tulisi, mutta synkkiä
aikoja ne olivat, ennen uskoontuloa.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Markareetta » 15. Marras 2014 08:26

Jos nyt ajattelee ihan tarkkaan tätä asiaa, niin eihän Pyhä Henki tule jotenkin %.Esim että uskoontullessa tulisi 50 % ja sitten joskus myöhemmin vaikkapa seuraavalla viikolla toiset 50 %?
Jotkut, ja varsinkin helluntailaiset ja karismaattiset piirit vääristävät ja sekoittavat koko tämän erittäin tärkeän aiheen.

Mitä siitä ajattelette, kun kokouksissa lauletaan hartaasti ja kauan
"tule Pyhä Henki", uudelleen ja uudelleen?
Eihän Pyhä Henki tulla tupsahda siihen jostakin, ellei Hän
jo ole paikalla ihmisten sydämissä, eihän Häntä voi laulaa paikalle?

Tuossa kauan kestävässä laulamisessa ja joukko hokemisessahan
saadaan vain aikaan jonkinlaisen hurmiotila, eikä se mitään Pyhää Henkeä ole,
vaan ihmisen omaa aikaansaannosta, sielunmaailman myllerryksiä.

Niistä edesmennyt lähetyssaarnaaja Mauri Viksten sanoi, että kun oikein
sielunmaailmaa myllerretään laulamalla tai huutamalla, niin kuin jotkut saarnaajatkin
tekevät, sellainen käyttäytyminen vie haureuden synteihin.

Asia erikseen on tietenkin, jos uskova laulaa Pyhässä Hengessä, ei siinä ole mitään
sielullista, eikä sitä ole keinotekoisesti saatu aikaan, vaan sen vaikuttaa Jumalan Henki.
Markareetta

ViestiKirjoittaja paa » 15. Marras 2014 12:39

Markareetta kirjoitti:
Jos nyt ajattelee ihan tarkkaan tätä asiaa, niin eihän Pyhä Henki tule jotenkin %.Esim että uskoontullessa tulisi 50 % ja sitten joskus myöhemmin vaikkapa seuraavalla viikolla toiset 50 %?
Jotkut, ja varsinkin helluntailaiset ja karismaattiset piirit vääristävät ja sekoittavat koko tämän erittäin tärkeän aiheen.

Ehkä lauluissa pyydetään sitä, että ihmiset täyttyisivät Pyhällä Hengellä?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja oletus » 15. Marras 2014 13:06

paa kirjoitti:
Markareetta kirjoitti:

Ehkä lauluissa pyydetään sitä, että ihmiset täyttyisivät Pyhällä Hengellä?

Laulamalla ei voi saada Pyhää Henkeä.Pyhä Henki tulee uudestisyntymän hetkellä uskovan sydämeen, aivan kuten esim PetriFB myöskin sanoo, sekä Mikko Murpatti sekä monet muut!
Pyhällä Hengellä täyttyminen on yhä uudelleen ja uudelleen, jatkuvasti Raamatun opetusten avautumista, kun nöyrällä sydämellä anoo, että Jumala avaisi ymmärryksen.
Kukaan ihminen ei voi avata toisen ihmisen ymmärrystä.Se tulee ainoastaan Jumalalta ja ainoastaan nöyrtyvälle.
Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Jeesusta Kristusta- Raamatusta.

Pyhällä Hengellä täyttyminen ei ole mikään fyysinen kokemus tai irrallinen voimavaikutus, kuten paljon harhaisesti opetetaan!
oletus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Marras 2014 19:28

*
Siis yllättävästi kun silloin ei osaa odottaa Pyhällä Hengellä täyttymisen, se tapahtuu kans yllättävästi ja missään vaan? Se on kans raamatullinen?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja oletus » 15. Marras 2014 19:52

vaisuliini kirjoitti:*
Siis yllättävästi kun silloin ei osaa odottaa Pyhällä Hengellä täyttymisen, se tapahtuu kans yllättävästi ja missään vaan? Se on kans raamatullinen?

Hmm, voitko kertoa ihan selkeästi mitä sinulle tapahtui kun täytyit yllättävästi Pyhällä Hengellä?
oletus

ViestiKirjoittaja paa » 15. Marras 2014 21:55

oletus kirjoitti:Laulamalla ei voi saada Pyhää Henkeä.Pyhä Henki tulee uudestisyntymän hetkellä uskovan sydämeen, aivan kuten esim PetriFB myöskin sanoo, sekä Mikko Murpatti sekä monet muut!
Pyhällä Hengellä täyttyminen on yhä uudelleen ja uudelleen, jatkuvasti Raamatun opetusten avautumista, kun nöyrällä sydämellä anoo, että Jumala avaisi ymmärryksen.
Kukaan ihminen ei voi avata toisen ihmisen ymmärrystä.Se tulee ainoastaan Jumalalta ja ainoastaan nöyrtyvälle.
Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Jeesusta Kristusta- Raamatusta.

Pyhällä Hengellä täyttyminen ei ole mikään fyysinen kokemus tai irrallinen voimavaikutus, kuten paljon harhaisesti opetetaan!

Enhän mä sanonutkaan että laulamalla voi saada Pyhän Hengen. Kunhan totesin, että jos joku hoilaa noita "tule Pyhä Henki" -laulujaan, niin ehkä he toivovat täyttyvänsä Pyhällä Hengellä ja siten heille esim. aukenisivat Raamatun tekstit tms. Viittasin kommentissani Pyhällä Hengellä täyttymiseen enkä uudestisyntymiseen, jolloin Pyhä Henki tulee ihmiseen.
paa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Marras 2014 23:14

Se 'Tule Pyhä Henki' on muuten ihana melodia, vaikka en sanojen raamatullisuudesta tiedäkään...
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Marras 2014 01:22

oletus kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*

Hmm, voitko kertoa ihan selkeästi mitä sinulle tapahtui kun täytyit yllättävästi Pyhällä Hengellä?

Ai mitä minulle tapahtui... Ok eka kerta oli täysin yllätys ja Pyhällä Hengellä täyttymisen juttu oli vieras aihe meikälle. Kun sinä syksyisenä päivänä kamut tulivat meille ja koittivat houkuttaa minut mukaan eräälle viikonloppuleirille. Ei ajatus siitä minua houkuttanut mutta he saivat ylipuhuttua minut niin lopulta suostuin tulemaan mukaan. Auto oli melkein täynnä niin jouduin jakamaan erään henkilön kanssa etutuolin :D Matka kesti noin yli tunnin...

Siten saavuttuani ihastuin heti entiseen navettaan joka on nykyään huvila. Katselin sen ulkopuolta ja siten menin sisälle katsellaakseni niin yhtäkkiä jokin veti minusta ulospäin näkymättömällä tavalla ja katsoin itseeni ihmetellen niin sinä hetkellä täytyin hyvin voimakkaasti Pyhällä Hengellä ilman että joku laittaisi kätensä päälleni. Se tuntui tulevan ylhäältä alaspäin. Siten tuli seitsemän eri Raamatun paikkaa, eri suunnalta se tuli minua kohtaan. Ja siten tuli se näky jonka mukaan mie näin että Jumalan ja minun välissä on valkoinen lasinen silta. Siten olin ihan ällikällä lyöty. Se tapahtui perjantaina.

Lauantaina taas tapahtui. Tunsin miten minut puhdistettiin sillä niinku se olisi marjanpuhdistin, ensin alaspäin ja sit ylöspäin, kaksi kertaa lävitse... Olin kans ällikällä lyöty. Sunnuntaina sisässäni oli pelottavan halu. En osaa nyt selittää omin sanoin, se halusi mennä muualle, ehkä se halusi viedä Jumalan Sanaa sinne kans. Yritin istua kaikin voimin tuolilla ja pitää tuolista kiinni pysymällä siinä :D

Minulla kesti kauan... noin 6 kuukautta tajuta se kun otin ensin Raamatun käsiini ja avasin sen niin simmuuni pisti Joh. 3:3. Niin tajusin olevani uudestisyntynyt vaikka lapsena minä omasta halustani tulin uskoon. Myös tajusin mitä minulle tapahtui niin se oli Pyhällä Hengellä täyttyminen.

Joh. 3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa." RK

Siten myöhemmin taas minä täytyin yllättävästi Pyhällä Hengellä ilman että joku laittaisi kätensä päälleni, muutama kertaa. Kerran sain Jumalan kosketuksesta voiman niin kaaduin täällä kotosalla ollessani yksin mutta olohuoneen pöytä oli tiellä niin minun pääni olisi voinut osua siihen pöytään ja olisin voinut loukkaantua kans mutta Jumala piti huolen etten kaatunut sen päälle vaan että kaadettuani putosin jaloilleni. Se oli kyllä ihme juttu.

Koettelisitteko Sanalla oliko ne Jumalasta mitä minulle tapahtui? Pyhällä Hengellä täyttyminen on kai yllättävää mitä Raamattu opettaa?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu