Opettaako Raamattu sukukirouksista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala kostaa isien pahat teot lapsille ?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 04. Marras 2014 16:46

Uudessaliitossa Jumala ei kosta vanhempien syntejä lapsille helmaan. Tämä oli vanhanliiton ja järjestyksen aikainen opetus.

Hesekiel 18

20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
21 Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
22 Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta; vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää.
23 Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?

Tässä koko Raamatunkohta, missä tämä selviää mielestäni hienosti:

1 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
2 "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'?
3 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa.
4 Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu-ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
5 Jos mies on vanhurskas ja tekee oikeuden ja vanhurskauden:
6 ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa, ei ryhdy naiseen, joka on kuukautistilassa,
7 ei sorra toista, vaan antaa takaisin velanpantin, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta,
8 ei anna rahaansa korolle, ei ota voittoa, vaan pidättää kätensä vääryydestä, tekee oikean tuomion miesten välillä,
9 vaeltaa minun käskyjeni mukaan ja noudattaa minun oikeuksiani, niin että tekee sitä, mikä oikein on-hän on vanhurskas, hän totisesti saa elää, sanoo Herra, Herra.
10 Mutta jos hänelle on syntynyt poika, väkivaltainen, verenvuodattaja, joka tekee yhtäkin näistä,
11 mitä hän itse ei ole tehnyt: syö uhrivuorilla, saastuttaa lähimmäisensä vaimon,
12 sortaa kurjaa ja köyhää, riistää ja raastaa, ei anna takaisin panttia, luo silmänsä kivijumaliin, tekee kauhistuksia,
13 antaa rahansa korolle ja ottaa voittoa-saisiko tämä elää? Ei hän saa elää: kaikkia näitä kauhistuksia hän on tehnyt, hänet on kuolemalla rangaistava; hän on verivelan alainen.
14 Mutta katso, jos tälle on syntynyt poika ja hän näkee kaikki isänsä synnit, jotka tämä on tehnyt-näkee ne eikä tee sellaisia:
15 ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa,
16 ei sorra toista, ei ota panttia, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta,
17 pidättää kätensä kurjasta, ei ota korkoa eikä voittoa, vaan tekee minun oikeuksieni mukaan, vaeltaa käskyjeni mukaan-hänen ei ole kuoltava isänsä syntivelan tähden, hän totisesti saa elää.
18 Hänen isänsä taas kun teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, hänen oli kuoltava syntivelkansa tähden.
19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
21 Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
22 Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta; vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää.
23 Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?
24 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee-saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.
25 Ja vielä te sanotte: 'Herran tie ei ole oikea'. Kuulkaa siis, te Israelin heimo! Minunko tieni ei olisi oikea? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat!
26 Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, sentähden hänen on kuoltava; vääryytensä tähden, jota on tehnyt, hänen on kuoltava.
27 Ja jos jumalaton kääntyy pois jumalattomuudestaan, jota on harjoittanut, ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän säilyttää sielunsa elossa.
28 Koska hän näki ja kääntyi pois kaikista synneistänsä, joita oli tehnyt, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
29 Mutta Israelin heimo sanoo: 'Herran tie ei ole oikea'. Minunko tieni eivät olisi oikeat, te Israelin heimo? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat!
30 Niinpä minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, itsekunkin hänen teittensä mukaan, sanoo Herra, Herra. Kääntykää, palatkaa pois kaikista synneistänne, ja älköön syntivelka tulko teille lankeemukseksi.
31 Heittäkää pois päältänne kaikki syntinne, joilla te olette rikkoneet, ja tehkää itsellenne uusi sydän ja uusi henki. Ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo?
32 Sillä ei ole minulle mieleen kuolevan kuolema, sanoo Herra, Herra. Siis kääntykää, niin te saatte elää."
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja PetriFB » 04. Marras 2014 17:47

Sukukirous opetuksen yleisin puolustus sekä opin perustus löytyy 2 Moos 20:5 jakeesta.

2 Moos 20:
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan (paqad) isien pahat teot (avon) lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

Hepreankielen paqad sana tarkoittaa qal-verbivartalossa (jossa se on 2 Moos 20:5) kiinnittää huomiota, tarkkailla, etsiä, etsiä turhaan, rangaista.

2 Moos 20:5 ei opeta Jumalan kostavan isien pahoja tekoja lapsille aina kolmanteen ja neljänteen sukupolveen asti. Alkutekstin ja Raamatun kokonaisopetuksen valossa isien pahat teot siirtyvät niille lapsille, jotka vihaavat Jumalaa. Tämä tarkoittaa sitä, että isät opettavat lapsillensa oman vihansa Jumalaa kohtaan. Kun lapset vastaanottavat opetuksen vihasta Jumalaa kohtaan, niin isien synnit ovat siirtyneet lapsille, jotka ovat vastaanottaneet viha-opetuksen Jumalaa kohtaan.

2 Moos 20:5 opetuksen ydin koskien lasten päälle tulevaa syntiä on viha Jumalaa kohtaan, jonka ihminen itse vapaaehtoisesti valitsee, eikä sukukirouksessa.

2 Moos 20:5 ei opeta sukukirousta, sillä tekstiyhteyden opetus tuo esille sen, että kun lapset vastaanottavat isien vihan Jumalaa kohtaan, niin heistä tulee Jumalan vihollisia, jotka valitsevat elämäänsä isiensä synnit oman henkilökohtaisen valintansa kautta. Lapset eivät siten automaattisesti peri mitään sukukirousta, eikä Raamattu opeta missään kohdassa, että lapset perisivät sukunsa kirouksen automaattisesti ja siksi heidät tulisi vapauttaa sukukirouksesta.

Jotkut sukukirous opetuksen puolustajat opettavat hepreankielen sanan avon tarkoittavan synonyymiä sukukiroukselle, eli että avon tarkoittaisi sukukirouksen alla olevaa syntiä. Avon tarkoittaa syntiä, vääryyttä ja pahaa tekoa, ei sukukirouksen alla olevaa syntiä.

Raamatusta näemme selkeästi kuinka avon sanaa käytetään useassa kohdassa kuvaamaan ihmisen henkilökohtaista syntiä. Tässä muutama esimerkki:

1 Aik 21:8 Niin Daavid sanoi Jumalalle: "Minä olen tehnyt suuren synnin tehdessäni tämän; mutta anna nyt anteeksi palvelijasi rikos (avon), sillä minä olen menetellyt ylen tyhmästi".

Job 13:23 ¶ Mikä on minun pahain tekojeni (avon) ja syntieni luku? Ilmaise minulle rikkomukseni ja syntini.

Ps 32:5 Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja (avon) tekojani; minä sanoin: "Minä tunnustan Herralle rikokseni," ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani (avon). Sela.

Ps 38:4 (38:5) Sillä minun pahat tekoni (avon) käyvät pääni ylitse, niinkuin raskas kuorma ne ovat minulle liian raskaat.

Jes 13:11 Minä kostan maanpiirille sen pahuuden ja jumalattomille heidän pahat tekonsa (avon); minä lopetan julkeitten kopeuden ja painan maahan väkivaltaisten ylpeyden.

Avon sana ei tarkoita sukukirous syntiä, vaan ihmisen omaa henkilökohtaista syntiä, kuten yllä olevat jakeet selkeästi osoittavat. 2 Moos 20:5 jakeessa ei ole missään kohtaan sanoja kirous tai sukukirous. Koko sukukirous opetus on epäraamatullinen ja väärä opetus.

2 Moos 20:6 jakeesta tulee hyvin esille se että on kyse valinnasta synnin ja Jumalan tahdon välillä, ei sukukirouksesta. Ne jotka pitävät Jumalan käskyt ja opetukset sekä rakastavat Jumalaa saavat kokea Jumalan laupeuden Jumalan tahdon mukaisen valintansa seurauksena. Ne jotka valitsevat synnin sydämessään vihaten Jumalaa saavat sen seurauksena synnin palkan, eli iankaikkisen kuoleman ja kadotuksen.

2 Moos 20:5,6 jakeet kertovat ihmisen valinnasta joko rakastaa Jumalaa tai vihata Jumalaa, eikä sukukirouksesta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 04. Marras 2014 18:08

Itse edelleen uskon asian läpikäyneenä ja konkreettisena todisteena kanssa ,että tuo kosto jälkipolville vielä voi olla "toiminnassa ja se Jumalan antama armo ,joka vapauttaa siitä ja kenet tahtoo.Kuten myös ,että jos suvussa ei ole uskoa ollut niin se voi siirtyä ,kunnes se loppuu tai lopetetaan Jumalan toimesta .
Tosin suomen uskonkulttuuri on meidät vapauttanut monista vaivoista ,mutta näyttää siltä uskosta luopumisen kautta alkaa meno luisua takas.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 04. Marras 2014 23:35

Mr Kerimäki kirjoitti:Itse edelleen uskon asian läpikäyneenä ja konkreettisena todisteena kanssa ,että tuo kosto jälkipolville vielä voi olla "toiminnassa ja se Jumalan antama armo ,joka vapauttaa siitä ja kenet tahtoo.Kuten myös ,että jos suvussa ei ole uskoa ollut niin se voi siirtyä ,kunnes se loppuu tai lopetetaan Jumalan toimesta .
Tosin suomen uskonkulttuuri on meidät vapauttanut monista vaivoista ,mutta näyttää siltä uskosta luopumisen kautta alkaa meno luisua takas.

Ompa mielenkiintoinen mielipide asian tiimoilta.

Saako udella , että mitä sinulle tapahtui kun koet niin, että se on Jumalan kosto toisten synneistä joka kostettiin sinulle? Mitä tapahtui?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Marras 2014 08:51

Kiitos kysmyksestä ....taisin jossain vaiheessa käsitellä ohimennen tätä asiaa .Itse olen ollut uskossa vuosia ja tutkinut asioita jostain vuosikymmenten takaa ja kuitenkin tämä asia mietityttää edelleen ..siis Polvijärven pastori aikoinaan näki ja kysyi asioita ja vaikka luulen ja ymmärrän ,että olin uskossa niin minussa saattoi olla jonkinlainen sukukirous .Rukoilimme yhdessä pastorien kanssa ja mies tuumas ,että luetaan ns kaava läpi ja niin tehtiin ja tunsin kun minusta lähti kaksi kuin nyrkinkokoista palloa liikenteeseen alaselästä ja ne nousi minua myöten ylös ja pois .Ei mitään dramaattista tai muuta eikä se tuntunut miltään riivaus sessiolta tai ei tuntunut pahalta yms.Mutta mielessäni tunsin ,että jotain tapahtui .Puhuimme pastorin kanssa ja hän kertoi kokemuksiaan ja Migreeeni nousi puheessa aiheeksi ,jota saattaa ilmetä sukukirouksissa ja ei lääketiedekkään ole pystynyt konkreettisesti toteen näyttämään mikä migreeni on .Satoja kertomuksia kyllä lähinnä satuja ja aika monet niistä on tullut luettua .Kävi kuitenkin niin ,että minun migreeni loppui tuohon rukoustilanteeseen ja samoin lopuui äitini migreeni samaan aikaan ,vaikka hän ei tiennyt rukoilusta tai tilanteesta yhtään mitään.Siis päättelen itse ,että jos tämä sukukirous on jollakin tapaa olemassa niin se on tullut äitini puolen suvusta ?? Yksi asia on myös huomautettava ,että meillä ei Raamattua luettu ja itse olen lähtöisin maailmasta ja sellainen syntisäkki ku ollavoi ,mutta en enää.
Tuon keskustelun jälkeen pastorin kanssa uskonelämä sai uutta pontta .Olen tutkaillu tätä kirous asiaa ,että voiko se olla jotain muuta asiaan liittyvää ,mutta ??
Nämä sidokset ,joista moni saarnaaja puhuu niin mielestäni näyttää hyvin todennäköiseltä ,että ne on täyttä totta.Se ,että ,mistä ne johtuu monilla uskovilla ihmisillä niin voi esittää ????? onko se liika maallistuminen/Jumalaa vastaan nousu /luopumus /Raamatun opetusten kieltäminen??Jotain todella tapahtuu henkivalloissa ja näyttää siltä ,että uskovien kannattaa tehdä ryhtiliike ,että ei maallistu kuten se villitys näkyy olevan käynnissä.
Herra pysyy meissä kun pysymme Hänessä .
Tämä kirous asia on kuitenkin tällä ymmärryksellä eri asia kuin esim demoni/saastainen henki ,joka ei voi tulla ihmiseen ,jossa on Pyhä Henki .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 05. Marras 2014 10:06

Mr Kerimäki kirjoitti:Kiitos kysmyksestä ....taisin jossain vaiheessa käsitellä ohimennen tätä asiaa .Itse olen ollut uskossa vuosia ja tutkinut asioita jostain vuosikymmenten takaa ja kuitenkin tämä asia mietityttää edelleen ..siis Polvijärven pastori aikoinaan näki ja kysyi asioita ja vaikka luulen ja ymmärrän ,että olin uskossa niin minussa saattoi olla jonkinlainen sukukirous .Rukoilimme yhdessä pastorien kanssa ja mies tuumas ,että luetaan ns kaava läpi ja niin tehtiin ja tunsin kun minusta lähti kaksi kuin nyrkinkokoista palloa liikenteeseen alaselästä ja ne nousi minua myöten ylös ja pois .Ei mitään dramaattista tai muuta eikä se tuntunut miltään riivaus sessiolta tai ei tuntunut pahalta yms.Mutta mielessäni tunsin ,että jotain tapahtui .Puhuimme pastorin kanssa ja hän kertoi kokemuksiaan ja Migreeeni nousi puheessa aiheeksi ,jota saattaa ilmetä sukukirouksissa ja ei lääketiedekkään ole pystynyt konkreettisesti toteen näyttämään mikä migreeni on .Satoja kertomuksia kyllä lähinnä satuja ja aika monet niistä on tullut luettua .Kävi kuitenkin niin ,että minun migreeni loppui tuohon rukoustilanteeseen ja samoin lopuui äitini migreeni samaan aikaan ,vaikka hän ei tiennyt rukoilusta tai tilanteesta yhtään mitään.Siis päättelen itse ,että jos tämä sukukirous on jollakin tapaa olemassa niin se on tullut äitini puolen suvusta ?? Yksi asia on myös huomautettava ,että meillä ei Raamattua luettu ja itse olen lähtöisin maailmasta ja sellainen syntisäkki ku ollavoi ,mutta en enää.
Tuon keskustelun jälkeen pastorin kanssa uskonelämä sai uutta pontta .Olen tutkaillu tätä kirous asiaa ,että voiko se olla jotain muuta asiaan liittyvää ,mutta ??
Nämä sidokset ,joista moni saarnaaja puhuu niin mielestäni näyttää hyvin todennäköiseltä ,että ne on täyttä totta.Se ,että ,mistä ne johtuu monilla uskovilla ihmisillä niin voi esittää ????? onko se liika maallistuminen/Jumalaa vastaan nousu /luopumus /Raamatun opetusten kieltäminen??Jotain todella tapahtuu henkivalloissa ja näyttää siltä ,että uskovien kannattaa tehdä ryhtiliike ,että ei maallistu kuten se villitys näkyy olevan käynnissä.
Herra pysyy meissä kun pysymme Hänessä .
Tämä kirous asia on kuitenkin tällä ymmärryksellä eri asia kuin esim demoni/saastainen henki ,joka ei voi tulla ihmiseen ,jossa on Pyhä Henki .

Kiitos kun jaoit tämän. Toivottavasti et loukkaannu, mutta itse uskon että Jumala paransi sinut jollakin tavalla jostain ja äitisi myös.

Eli uskon kun sinun puolesta rukoiltiin niin Jumala kuuli että jaahas tuolla tarvitaan apua, katsotaampas mikä on vialla ja hoiti hommat kuntoon. Itse en Raamatun tulkintani vuoksi saata uskoa että sinulle olisi annettu kannettaviksi isäsi tai sukusi syntejä, sillä enään ei sanota "vanhemmat söivät raakoja viinirypäleitä, lasten hampaat heltiävät", vaan jokainen kantaa omat syntinsä.

En arvostele sinua taikka pakota uskomaan niin kuin minä tästä uskon , ja oli oikein mukava saada kuulla kokemuksestasi.
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Marras 2014 10:42

*
No tämän asian kanssa pitää olla oltava tarkka koska saatana osaa naamioitua ja esittää sukukirouksena mitä minulle kävi samoin. Sinä päivänä yhtäkkiä minulle tuli krapulainen olo vaikka en ole edes koskenut pulloon ja olin silloin raittiina. Kamalat krapulaiset päänjomotukset vaivasi minua ja tuntui että olisin juoppo vaikka olin silloin raittiina enkä ole koskenut pulloon. Ja siten tuli käsky. Se käski juomaan. Käsky jatkui; juo, juo, juo..!!! Minä rukoilin Jumalaa niin tämä kaikki lakkasi. Saatana koitti saada minut lankeamaan samalle synnille mitä minun isä on tehnyt. Saatana yritti esittää sukukirouksena.

Koska saatana tunsi minun isäni ja tietää isän synti historiaa. Saatanalla on hyvä muisti ja muistaa kaiken mitä minun isä on tehnyt. Raamatussa on se kohta joka puhuu riivaajien opista, johon saatana koittaa eksyttää meitä uskomaan esittämällä sukukirouksena. Älkää uskoko sitä sukukirouksen opetusta! On toinen kohta Raamatusta, joka puhuu että isän tehdyt synnit ei siirry meihin sukukirouksina. Nyt en muista missä kohdassa se on mutta kyllä Raamatussa on muistaakseni se kohta. Kokonaisen Sanan opetuksen mukaan sukukirous on valheellinen ja epäraamatullinen joka perustuu riivaajien oppiin. Vakava asia koska johon eksyy uskomaan niin samalla luopuu Jeesuksesta eli Hänen terveestä opista tietämättä. Vakava asia!!!

1Tim. 4:1 Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja seuraavat eksyttäviä henkiä ja riivaajien oppeja RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Marras 2014 11:56

*
Nyt löysin sen kohdan.

Otsikkona: Jokainen joutuu vastuuseen omista teoistaan:

Hes. 18:20 Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Poika ei kanna isän syyllisyyttä eikä isä pojan syyllisyyttä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan. RK

22 Yhtäkään hänen tekemistään synneistä ei enää muisteta. Hän saa elää vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut. RK

Kymmenen käskyä johtaa väärinymmärrykseen luullen sukukiroukseksi vaikka ei ole. Kyse on vain omasta valinnasta ja kun ihminen valitsee sen vihaakseen Jumalaa niin se on hänen oma valinta. Raamatussa on se luku jonka mukaan jokos kirouksen vai siunauksen; ihminen itse valitsee, kyse on ihmisen omasta valinnasta. Se ei kuitenkin tarkoita sukukirousta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Marras 2014 14:05

Niin ...laitoinkin paljon ?? merkkejä ,koska asia on vaikea minusta ainakin edelleen ja odotan tuota taivaallista ymmärrystä asiasta .Kuten myös näihin sidoksiin ,joita olen huomannu kristityillä .Olen seuraillu kristittyjä ihmisiä ja jutellut ja kysellyt kun olen huomannut jotain poikkeavaa ja kuullut esim erilaisista pahoista tuntemuksista ja olen törmännyt kaikenlaiseen sekaoppiin ,jossa on hieman sekoitettuna sitä sun tätä intialaisista opeista kristinuskoon ja ne kulkevat joillakin kuin käsikädessä ilman minkäänlaista ristiriitaa tai ihmeellisyyttä kuin luonnollisena osana omaa uskoaan ja jooga sana on kuulunut aina vaan useammin viime aikoina.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja paa » 05. Marras 2014 20:23

Aikamoista, jos tässä vielä saisi kannettavakseen muidenkin synnit! Omissa on jo ihan tarpeeksi setvittävää.

Miksi Jumala kostaisi synnit jälkipolville, kun Jeesus kerta otti kaikki synnit kannettavakseen?
Se on toki eri juttu, että kelpaako ihmisille Jeesus ja hänen tekonsa.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu