Ilmestyskirja on toteutumassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Lily » 26. Loka 2014 15:57

paa kirjoitti:Profetioista on (minun) vaikea sanoa ovatko ne oikeasti Jumalalta vai eivät.
Siksi pidän mieluummin Raamattua uskovan rakennuksena, kehotuksena
ja lohdutuksena. Siihen voi ainakin varmasti luottaa, mutta ihmisen puheisiin ei.
Jos joku profetoi, niin hyvä niin, Jumala näkee hänen sydämensä vilpittömyyden.
Ja esim. seurakunnan kesken tapahtuvat profetoimiset ovat vähän
eri juttu kuin kaikenlaiset kirjoittelut netissä. Välillä vaikuttaa siltä, että
netti olisi avannut ihmisten patoutuneet profetiakanavat :roll:

Mutta jotkut ihmiset keksivät tai luulevat asioita tai antavat itselleen
vähän suuremman roolin kuin että tyytyisivät Jumalan antamaan tehtävään.
Onhan niitäkin jotka suorastaan julistavat olevansa profeettoja.
Silloin itse asian eli profetian merkitys katoaa, kun on tärkeää vaan
saada olla profeetta ja pönkittää omaa asemaa/egoa/hengellisyyttä/jotain.

:thumbup:
Lily

ViestiKirjoittaja paa » 27. Loka 2014 19:38

Lily kirjoitti:
paa kirjoitti:Tarkoitus ei ole arvostella Jumalaa: vaikka en itse nyt ymmärtäisikään
profetioista mitään, niin kuitenkin Jumala on profetoimisen lahjan
antanut joillekin ja koska Hän niin on hyväksi katsonut, niin sitten
niin on hyvä. En kuitenkaan usko, että profetoimista varsinaisesti
tarvitaan mihinkään.
Suhtaudun skeptisesti Raamatun ulkopuolisiin juttuihin, kun jostain
syystä toiset ihmiset huijaavat, tahtomattaan tai tahallisesti.

Monesti ajatellaan, että profeetta vain profetoi tulevaisuudessa tapahtuvia asioita. Kun luemme VT:tä ja profeettojen kirjoja, huomaa sieltä myös sellaisenkin asian, että profeettojen sanoma oli myös se miten tärkeää on laupeus, oikeudenmukaisuus ja uskollisuus. Monesti profeettojen sanoma oli siis kehoitusta kääntyä Jumalan puoleen ja tehdä parannus. Eli itse näen, että uudenliiton aikana on tämä myös profeettana toimiessa mukana. Niin vanhanliiton, kuin uudenliiton aikana täytyy profeetan saada tuo antamansa kehoitus Jumalalta, eli omin päin lihassansa ei voi lähteä toista/muita kehoittamaan eikä missään nimessä saa profeetoida omassa lihassa. Jokaisella on oikeus koetella profeetan sanoma ja aina ehdottomasti näin on myös tehtävä. Profeetan sanoman on oltava linjassa raamatun julistuksen kanssa....

Joo tämä oli hyvä pointti, kiitos.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja paa » 27. Loka 2014 19:41

Komia auto. En tosin saisi tuota taskuun :cool:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Loka 2014 21:39

paa kirjoitti:Komia auto. En tosin saisi tuota taskuun :cool:

Paa, tarkoitit varmaan sitä Owuorin käyttämää valkoista limusiinia?

Tässä taskumalli limusiinista:

Image

Luulisin, että tuo saattais jo ehkä mahtuakin sinne sun taskuun?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Loka 2014 14:41

"Mitä Jumala puhuu kansamme tulevista kohtaloista"

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OzJayDLaVlM[/youtube]

"Julkaistu 28.8.2014

Profetaalinen puhe suomen kansalle"

...................................

Mark. 1:15

ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Markus 6:

11. Ja missä paikassa teitä ei oteta vastaan eikä teitä kuulla, sieltä menkää pois ja pudistakaa tomu jalkojenne alta, todistukseksi heille."

12. Niin he lähtivät ja saarnasivat, että oli tehtävä parannus.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 28. Loka 2014 18:51

:clap: Olipa herättelevä puhe Olavi Mäkelällä, kannattaa kuunnella.
iinuliinu

ViestiKirjoittaja tanu » 30. Loka 2014 11:36

iinuliinu kirjoitti: :clap: Olipa herättelevä puhe Olavi Mäkelällä, kannattaa kuunnella.

Juu, niin oli. Kannatti kuunnella.

Sellainen asia vain tuli tuosta mieleen, että kun tuota Venäjän tuloa Suomeen on profetoitu jo vuosikymmeniä.
Ja nyt näyttää tosiaan valitettavasti siltä, että kohta Venäjä tosiaan tulee. Siis ihan maalaisjärjelläkin ajateltuna on paljon
todennäköisempää, että Venäjä pian hyökkää, kuin se että ei hyökkää.

Niin miten sitten on sellainen asia, että voiko Jumala vielä "ottaa takaisin" päätöksensä rankaista Suomea ja suomalaisia?
Siis jos tarpeeksi moni uskova sitä Häneltä anoo ja rukoilee? Ei kai Jumala anna anteeksi kaikkea sitä syntiä ja jumalattomuutta
mitä täällä Suomessakin on harjoitettu sotien jälkeen, ja yhä enemmän ja enemmän?

Kuulusiko ennemmin rukoilla suomalaisille mielenmuutosta ja parannusta ja kääntymistä takaisin Herran puoleen, kuin että
rukoilisi Jumalaa armahtamaan ja antamaan tuosta vaan anteeksi?

Anteeksi tämä vähän tyhmä kysymys. Mutta haluaisin tietää, että miten rukoilisin Jumalan mielen mukaisesti, että Suomi ja
suomalaiset voisivat säästyä kaikkein pahimmalta kuritukselta.

Oma liha kun sanoo ja jopa toivoo( :oops: ), että tulisi äkkiä sota ja vaikeat ajat, että ihmiset tajuaisivat pyytää apua sieltä mistä se oikeasti on saatavissa.
Eli Kaikkivaltiaalta Pyhältä Herra Jumalalta.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja paa » 30. Loka 2014 18:48

pekka kirjoitti:
paa kirjoitti:Komia auto. En tosin saisi tuota taskuun :cool:

Paa, tarkoitit varmaan sitä Owuorin käyttämää valkoista limusiinia?

Tässä taskumalli limusiinista:

Image

Luulisin, että tuo saattais jo ehkä mahtuakin sinne sun taskuun?

Joo tarkoitin. Taskumalli :thumbup: :lol:
paa

ViestiKirjoittaja paa » 30. Loka 2014 18:51

En tajua miksi Jumala haluaa rankaista Suomea jo tässäkin ajassa, koska onhan maailma pilvin pimein täynnä kansoja ja maita, jotka ansaitsivat yhtä lailla rangaistuksen jumalattomasta menostaan, mutta silti saattavat ainakin täällä maan päällä porskuttaa eteenpäin vailla huolta mistään. Vai rankaiseeko Jumala kaikkia jumalattomia maita.
paa

ViestiKirjoittaja tanu » 30. Loka 2014 19:17

paa kirjoitti:En tajua miksi Jumala haluaa rankaista Suomea jo tässäkin ajassa, koska onhan maailma pilvin pimein täynnä kansoja ja maita, jotka ansaitsivat yhtä lailla rangaistuksen jumalattomasta menostaan, mutta silti saattavat ainakin täällä maan päällä porskuttaa eteenpäin vailla huolta mistään. Vai rankaiseeko Jumala kaikkia jumalattomia maita.

Hyvä kysymys. Luulisin että suurin osa suomalaisista on kuullut Jeesuksesta ja evankeliumista. Mutta silti vaan eletään yhä syvemmällä
synnissä. Suomalaiset ovat ennen olleet ainakin oman uskomukseni mukaan oikein Jumalaa kunnioittavaa kansaa. Mutta äkkiä se kunnioitus
karisi sotien jälkeen... Olisiko siinä syy miksi Suomea kenties kohtaa kovemmat rangaistukset kuin montaa muuta maata ja kansaa?

Jumala ei salli itseään pilkattavan kovin pitkään. Ja Suomessa kaikkinainen jumalanpilkka on nykyään oikein hyväksyttävää ja julkista.
Niin on kyllä monessa muussakin maassa.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu