Ilmestyskirja on toteutumassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Mustikka » 24. Loka 2014 20:52

Matt. 24:21

Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
Mustikka

ViestiKirjoittaja paa » 24. Loka 2014 21:35

Minä olen paljon miettinyt noita profetioita, mutta
vihdoin tajusin ettei niihin tarvitse tuhlata aikaa.
Ei ainakaan liikaa.
Ehkä niistä jotkut ovat Jumalalta ja pitävät paikkansa,
mutta kuka niistä osaa varmasti sanoa mikä on oikeasti
totta ja mikä ei (paitsi profetiansaaja itse ja tietysti Jumala).

Ei nykyajan uskovat tarvitse
mitään profetioita. Kaikki mitä pitää tietää, on
sanottu Raamatussa. Uskova on vapaa niistä
epämääräisistä profetioista ja näyistä ja unista,
koska kaikki tarpeellinen ilmoitus löytyy Sanasta.

Tulee mieleen Job ja ystävänsä Elifas, joka kertoo
Jobille näystään. Näky ei vaan paljon lämmitä Jobia,
niin kuin ei muakaan lämmitä jonkun ihmisen profetiat
siitä, kuollaanko kaikki ebolaan tai tuleeko Venäjä maalta
vai mereltä tällä kertaa.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Loka 2014 13:29

paa kirjoitti:Minä olen paljon miettinyt noita profetioita, mutta
vihdoin tajusin ettei niihin tarvitse tuhlata aikaa.
Ei ainakaan liikaa.
Ehkä niistä jotkut ovat Jumalalta ja pitävät paikkansa,
mutta kuka niistä osaa varmasti sanoa mikä on oikeasti
totta ja mikä ei (paitsi profetiansaaja itse ja tietysti Jumala).

Ei nykyajan uskovat tarvitse
mitään profetioita. Kaikki mitä pitää tietää, on
sanottu Raamatussa. Uskova on vapaa niistä
epämääräisistä profetioista ja näyistä ja unista,
koska kaikki tarpeellinen ilmoitus löytyy Sanasta.

Tulee mieleen Job ja ystävänsä Elifas, joka kertoo
Jobille näystään. Näky ei vaan paljon lämmitä Jobia,
niin kuin ei muakaan lämmitä jonkun ihmisen profetiat
siitä, kuollaanko kaikki ebolaan tai tuleeko Venäjä maalta
vai mereltä tällä kertaa.

Kiitos Paa kirjoituksestasi ja Siunausta sun päivään ja kaikkien muidenkin foorumilaisten päivään.

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 13:

8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.

10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 14:

1. Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.

2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

3. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.

4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.

5. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

6. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?

7. Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin?

8. Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?

.................................

12. Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.

…...............................

22. Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville.

23. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

24. Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,

25. hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.

26. Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

29. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

30. mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen.

31. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.

32. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;

33. sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,

37. Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.

38. Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.

39. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.

40. Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja paa » 26. Loka 2014 00:52

Profetioista on (minun) vaikea sanoa ovatko ne oikeasti Jumalalta vai eivät.
Siksi pidän mieluummin Raamattua uskovan rakennuksena, kehotuksena
ja lohdutuksena. Siihen voi ainakin varmasti luottaa, mutta ihmisen puheisiin ei.
Jos joku profetoi, niin hyvä niin, Jumala näkee hänen sydämensä vilpittömyyden.
Ja esim. seurakunnan kesken tapahtuvat profetoimiset ovat vähän
eri juttu kuin kaikenlaiset kirjoittelut netissä. Välillä vaikuttaa siltä, että
netti olisi avannut ihmisten patoutuneet profetiakanavat :roll:

Mutta jotkut ihmiset keksivät tai luulevat asioita tai antavat itselleen
vähän suuremman roolin kuin että tyytyisivät Jumalan antamaan tehtävään.
Onhan niitäkin jotka suorastaan julistavat olevansa profeettoja.
Silloin itse asian eli profetian merkitys katoaa, kun on tärkeää vaan
saada olla profeetta ja pönkittää omaa asemaa/egoa/hengellisyyttä/jotain.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja paa » 26. Loka 2014 00:59

Tarkoitus ei ole arvostella Jumalaa: vaikka en itse nyt ymmärtäisikään
profetioista mitään, niin kuitenkin Jumala on profetoimisen lahjan
antanut joillekin ja koska Hän niin on hyväksi katsonut, niin sitten
niin on hyvä. En kuitenkaan usko, että profetoimista varsinaisesti
tarvitaan mihinkään.
Suhtaudun skeptisesti Raamatun ulkopuolisiin juttuihin, kun jostain
syystä toiset ihmiset huijaavat, tahtomattaan tai tahallisesti.
paa

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 26. Loka 2014 11:20

Mitä mieltä olette tästä miehestä yleensäkkin? Ja tästä hänen profetiastaan?? Törmäsin tähän bookissa. Minulla on epäilevä kanta tällä hetkellä hänen suhteensa kaikessa. Mutta suomessa uskovat kovasti hehkuttaneet.

https://www.repentfinland.fi/sisalto/pr ... ssa-herran
Isoäiti

ViestiKirjoittaja paa » 26. Loka 2014 12:29

Epäilyttävä.
paa

ViestiKirjoittaja Leea » 26. Loka 2014 13:23

Isoäiti kirjoitti:Mitä mieltä olette tästä miehestä yleensäkkin? Ja tästä hänen profetiastaan?? Törmäsin tähän bookissa. Minulla on epäilevä kanta tällä hetkellä hänen suhteensa kaikessa. Mutta suomessa uskovat kovasti hehkuttaneet.

Luin David Owuorista kirjoituksen kristitynfoorumilta. Näyttäisi hänen toimintansa olevan Raamatun vastaista.

https://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/0414.pdf
Leea

ViestiKirjoittaja pekka » 26. Loka 2014 13:58

Leea kirjoitti:
Isoäiti kirjoitti:Mitä mieltä olette tästä miehestä yleensäkkin? Ja tästä hänen profetiastaan?? Törmäsin tähän bookissa. Minulla on epäilevä kanta tällä hetkellä hänen suhteensa kaikessa. Mutta suomessa uskovat kovasti hehkuttaneet.

Luin David Owuorista kirjoituksen kristitynfoorumilta. Näyttäisi hänen toimintansa olevan Raamatun vastaista.

https://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/0414.pdf

Joo, näin on, profeetta tohtori D. Owuoria (noin hän itseään tituleeraa) on käsitelty paljonkin täällä foorumilla ja kaikenlaista kummallista on hänen toiminnastaan ja opetuksistaan paljastunut joten en luota tähän mieheen.

Tämmöinen kirjoitus löytyi myös kristityn foorumilta, lainaus:

https://www.kristitynfoorumi.fi/ristinedessa.html

"“Profeettojen” suora yhteys Jumalaan?

Monet kristityiksi mainitut karismaattiset julistajat väittävät olevansa suorassa yhteydessä Jumalaan. He väittävät puhuvansa Hänen kanssaan vaikka esim. 1Joh4:12 sanoo: ”Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt...”. Viittaan myös edellä käsiteltyyn Mooseksen tapaukseen ja salattuun Jumalaan. Jumalan pyhyys ja kirkkaus on niin suurta ja ainutkertaista, että ”ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon!” Synnin hallitsemassa maailmassa elävä lihallinen ihminen ei voi nähdä Jumalaa muuten kuin ihmiseksi syntyneessä Vapahtajassa. Karismaattisen liikkeen ”suuret” julistajat ja profeetat väittävät Jumalan näkemisen, taivaassa käyntien yms. olevan heille lähes arkipäivää ja täten he kieltävät Raamatun sanan. Kuinka surullista on se, että meilläkin suuri joukko kristittyjä suuntaa katseensa ja kulkunsa ristin sivulle tai taakse näiden opettajien houkuttelemina.

”Sana rististä on hullutus” maailmalle mutta myös ristin takana oleville karismaattisille uskon sanan, uskovan menestys, ja valtaopin opettajille ja kannattajille samoin kuin monia raamatunoppeja kieltäville liberaaliteologeille. Omankin maamme kristillinen TV vetää uskovia monissa ohjelmissaan ristin taakse. TV 7 antaa halukkaasti tilaa mm. sellaisille viimeaikaisille opettajille, kuin ”lopun ajan” profeetta David Owuor ja selkeästi new age oppeja kristillisyyteen sotkeva David Herzog.

Esimerkit ristin takaa: Owuor ja Herzog

Owuorin todistukseen itsestään Jumalan erityisesti kutsumana lopun ajan profeettana ovat langenneet monet kristityt. Joukossa on niitäkin, jotka muutoin näkevät kristillisyyden tilan ja äärikarismaattisen liikkeen väärät opetukset aivan oikein. Tämä siksi, koska mainittu kenialainen puhuja tuomitsee menestysteologian. Sensijaan hän kyllä viljelee ns. Latter Rain harhaoppia, jonka mukaan lopun ajan seurakunnan tulee valmistaa itsensä tilaan ”ilman tahraa ja ryppyä”. Latter Rain eli Myöhäissade -opetus on karismaattisen Valtakunta Nyt -opin perusta. Itsestään ja toiminnastaan hän esittää villejä väitteitä ja tietenkin Jumala puhuu hänelle suoraan. Hän sanoo ”Pyhän Hengen vierailleen” luonaan 2003, sitten ”Herra Jumala ilmestyi” hänelle, kirjoitti hänelle Jes 43:11 ja 1 jakeet (tässä järjestyksessä, huom. jae 1 on puhuttu Israelille, josta Owuor omii sen itselleen) ja kosketti hänen suutaan (vrt. Jesaja 6:6-7). Sitten ”Herra taas ilmestyi Mooseksen ja Elian kanssa”, jotka seisoivat Liiton arkin sivulla ja toisella sivulla seisoi profeetta Daniel. Jonkin aikaa tämän jälkeen ”Jumala ojensi hänelle Mooseksen sauvan” ja myöhemmin Herra taas ilmestyi, nyt Johannes Kastajan kanssa Pyhän Hengen puhuessa Owuorille, että hänen tulee valmistaa tie Herran toiselle tulemukselle. Ja tätä jatkuu...

Owuor kirjoittaa: ”...Etelä-Afrikassa Herra Sebaot puhui kanssani koskien hallavan hevosen tulemusta...” (Owuorin kirjoituksesta: Pale Horse Released in Egypt) ja ”väkevässä näyssä Jumala Kaikkivaltias nosti minut ylös taivaaseen ja näin Herran valtavan ja tyrmistyttävimmän kirkkauden...” (The Mount of Olives Prophecy). Miehen eräänlainen läpimurto tapahtui, kun hän alkoi selittää Egyptin mellakoista kuvatulla videolla näkyvää usvaista kuvaa Ilmestyskirjalla. Videossa näkyy hevosen ja ratsastajan muotoinen usva, joka nopeasti haihtuu. Miehen mielestä tämä oli merkittävä Jumalan ilmoitus siitä, että Ilmestyskirjan 6:8 ”hallava hevonen” lähti maan päälle. Mainittakoon, että netissä on runsaasti vastaavia videoita, joissa esiintyy erikoisia heijastuksia kameran linssissä ja muita ilmiöitä. Innostuneet sitten uskovat niiden olevan milloin enkeleitä milloin mitäkin. Tällaista turhaa mystiikkaa tämä Owuor tuo räikeästi esille ja korostaa itseään ja omaa asemaansa Jeesuksen tulemuksen varjolla. Hän todistaa itse itsestään ja monet uskovat.

Ilman mitään tällaista profeettaa uskova tietää Jeesuksen tulemuksen voivan tapahtua milloin tahansa Matt24:36 ”Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin”. Se tapahtuu odottamatta Matt24:44 ”Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee”. Tässä viitataan siihen, että Jeesuksen tulemuksen aikaan elämme tavallista elämää, sitä ei voi mitenkään erityisesti aavistaa eikä siihen valmistautua, paitsi yhdellä tavalla: eli pysymällä ristin edessä. Jeesuksen tulemus on aina kautta historian ollut uskoville pian ja koska tahansa tapahtuva: Jaak5:8 ”Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.”

Owuorin puheista ja kirjoituksista tulee selvästi esille lainomainen vaatimususko: ”...tämän päivän kristittyjen täytyy nyt valmistaa pukunsa taivasta varten” (Pale Horse…). Rististä, Kristuksesta ja Jumalan armosta hän ei oikeastaan opeta. Se ei ole hänelle tärkeää. Tärkeämpää on korottaa itseä lopun ajan profeettana ja vaatia uskovia tekemään itsestään parempia, jotta ”seurakunta olisi kelvollinen Karitsan häihin” (The Oil and Wine Church). Tämä osoittaa tietämättömyyden siitä mitä varten Jumala lähetti Kristuksen. Kristus on jo täysin meidän pukumme ja puhdas vaatteemme taivaaseen – eivät omat tekomme tai valmistuksemme. Jumalan edessä ne ovat kuin ”saastainen vaate”, koska niillä kielletään Kristuksen teon täydellisyys. (Tätä kuvataan esim. Sak 3 luvussa). Jos välttämättä halutaan puhua omasta valmistautumisesta, niin raamatullisesti se tarkoittaa ristin edessä pysymistä. Se on myös lepoa Kristuksen ristin juurella sellaisena kuin olemme, viemällä kaiken heikkoutemme, syntisyytemme, vajavaisuutemme Jumalan eteen: ”Herra, sinä tiedät kaikki.”"

Image

Image

Luuk. 21:8

Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

Matteus 24:

4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.

5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

...................................

11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

....................................

23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.

24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Lily » 26. Loka 2014 15:55

paa kirjoitti:Tarkoitus ei ole arvostella Jumalaa: vaikka en itse nyt ymmärtäisikään
profetioista mitään, niin kuitenkin Jumala on profetoimisen lahjan
antanut joillekin ja koska Hän niin on hyväksi katsonut, niin sitten
niin on hyvä. En kuitenkaan usko, että profetoimista varsinaisesti
tarvitaan mihinkään.
Suhtaudun skeptisesti Raamatun ulkopuolisiin juttuihin, kun jostain
syystä toiset ihmiset huijaavat, tahtomattaan tai tahallisesti.

Monesti ajatellaan, että profeetta vain profetoi tulevaisuudessa tapahtuvia asioita. Kun luemme VT:tä ja profeettojen kirjoja, huomaa sieltä myös sellaisenkin asian, että profeettojen sanoma oli myös se miten tärkeää on laupeus, oikeudenmukaisuus ja uskollisuus. Monesti profeettojen sanoma oli siis kehoitusta kääntyä Jumalan puoleen ja tehdä parannus. Eli itse näen, että uudenliiton aikana on tämä myös profeettana toimiessa mukana. Niin vanhanliiton, kuin uudenliiton aikana täytyy profeetan saada tuo antamansa kehoitus Jumalalta, eli omin päin lihassansa ei voi lähteä toista/muita kehoittamaan eikä missään nimessä saa profeetoida omassa lihassa. Jokaisella on oikeus koetella profeetan sanoma ja aina ehdottomasti näin on myös tehtävä. Profeetan sanoman on oltava linjassa raamatun julistuksen kanssa....
Lily

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu