PetriFB kirjoitti:Olen usean vuoden ajan kantanut tämän kirjoituksen aihetta murheellisena sydämessäni. Tämän kirjoituksen aihe on erittäin ajankohtainen aina. Tämä kirjoitus kertoo Saulista Israelin kuninkaasta ja kuinka hänen sydämensä sokeutui Jumalan palvelijana. Tämä aihe koskettaa meitä kaikkia myös siksi, koska Saulin syndrooman vallassa on paljon uskovia, jotka palvellessaan Jumalaa ovat sokeutuneita ja palvelevat itseään enemmän kuin Jumalaa. Olen nähnyt monta uskovaa, joilla on Saulin syndrooma. Tämän olen havainnut palvellessani Jumalaa Venäjällä sekä Suomessa. Saulin syndrooma on vakava "tauti", joka hankaloittaa suuresti seurakunnan kokoontumista ja rakentumista. Sen tähden olen kokenut sydämessäni Jumalan kehotuksesta kirjoittaa tästä vakavasta aiheesta. Toivon että luet tämän kirjoituksen kokonaan, sillä me jokainen voimme löytää itsestämme sellaisia piirteitä, jotka eivät kuulu Jeesuksen Kristuksen opetuslapselle sekä tämän kirjoituksen sanoman tulisi saada meidät kavahtamaan sellaista vääryyttä, joka on puettu väärän nöyryyden valheasuun. Parannus on elämäksi, sanotaan Raamatussa. Tämä aihe on erittäin vakava ja aina ajankohtainen siksi toivon ja rukoilen, että meidän silmämme ja sydämemme avautuisivat totiseen Jumalan palvelemiseen Jumalan armosta Jeesuksen Kristuksen kautta Pyhässä Hengessä.
https://www.kotipetripaavola.com/saulinsyndrooma.html
En ole ajatellut että Saul olisi narsisti.
Saul ei totellut Jumalan Sanaa, sitä mitä Jumala käski.
Saul valitsi itse, miten ja koska teki mitä oli käsketty.
Niinhän tänäänkin moni tekee, valitsee itse, kuinka Jumalaa
on palveltava, vaikka meillä on Raamatun Sana siitä, mikä Jumalan tahto
on, ja kuinka Hän haluaa että palvelemme Häntä.
Olisivatko nyt kaikki omantahdon tekijät sitten narsisteja,
en usko sitä, vaan asia on varmaan niin, että ei ole sitä Rakkautta Totuuteen,
mikä se sellainainen ihminen sitten olisi? Tavallinen pakanako? Uskosta osaton?