toni t kirjoitti:Viestisi siivetön johon viittasin olikin kolmas viestisi ketjuun joten anteeksi että sanoin sitä ensimmäiseksi katsoin huolimattomasti.Itse en ole vielä koskaan tarvinnut psykologin apua, yhden kerran kylläkin hakeutunut keskusteluun, mutta ei kuulemma antanut aihetta jatkoon, mutta kuuntelijana olen saanut olla monen näilläkin alueilla apua tarvitsevan kohdalla ja minulla nousee ihan niskakarvat pystyyn, kun aletaan puhumaan siitä, ettei uskovaisen tulisi hakea apua tai hoitoa psykologisissa ongelmissaan.
Haluaisin kuitenkin tietää viittaatko tässä psykologisella avulla siihen taivaalliseen psykologiaan joka tulee Jumalalta eli evankeliumiin vaiko psykologiaan jota opiskellaan yliopistoissa? Minä sain sellaisen kuvan että tässä nimenomaan viittaat niihin psykologeihin jotka ovat saaneet yliopistoissa psykologin koulutuksen etkä evankeliumin saarnaajaan.
Viittaan uskovaiseen psykatriin ja myöskin samassa tilanteessa olleeseen uskovaan fysiatrian lääkäriin, jotka olivat sitä mieltä, että ongelmani on fysiologinen sairaus, eli reuma, joka saa aikaan sen, etten enää jaksa ja kykene kaikkeen siihen, mihin olin ennen sairastumistani kyennyt ja kun eläkkeeni alkaa, saan mahdollisuuden elää kunkinhetkisten voimavarojeni mukaan ja silloin tilanne korjaantuu ja näin toden tottakin kävi.
Eli uskon vahvasti, että Jumala antoi viisautta noille uskoville ammattilaisille ymmärtää oman koulutuksensa pohjalta tilanteeni ja asia ratkesi sillä.
Itse kun oletin vain olevani joko laiska tai masentunut.
He olivat taas sitä mieltä, että vaatimusrimani oli liian korkealla fyysisen sairauteni huomioonottaen.
En tiedä, miksi Sinulla tuntuu olevan pakottava tarve saada näkemykseni psykologiasta näyttämään hyvin maallisilta (ns. Freudilaisilta ja Jungilaisilta), vaikka tuota viestiäni ennen jopa ensimmäisestä viestistäni lähtien ja sen jälkeenkin olen tuonut esille useammankin kerran, että psykologinen käsitykseni on Jumalan luomistyöhön pohjautuva ja että on olemassa muutakin, kuin vain Freudilaista tai Jungilaista psykoterapiaa??