paa kirjoitti:1400 vuotta elämää täällä synnin korventamassa maailmassa, eikö polyyppikin ansaitse ikuista lepoa moisen urakan jälkeen.
Polyyppi on paljon mukavampi kanssaeläjä kuin moni ihminen.
Olen vähän väsähtänyt ihmisiin. Ei toki kaikkiin, mutta maailma on niin sairas välillä, etten kestä.
Paa, rakas sisar Herrassa, kyllä minäkin ihan rehellisesti sanottuna olen väsähtänyt ihmisiin, joskus vähemmän ja joskus enemmän, kun on niin paljon itsekkyyttä, ahneutta ja ties mitä pahuutta ihmisten kesken ja siinä sivussa tuhotaan kaikkea luomakuntaa (kaikkea mitä siihen kuuluukaan) ja eläimetkin tapetaan julmasti sukupuuton partaalle koko ajan kiihtyvällä tahdilla. Päivittäin rukoilen ja huokailen syvältä sydämestäni, että Jumala auttaisi minua kestämään tämän kaiken ja, että Hän antaisi minulle voimia rakastaa kaikesta huolimatta jokaista lähimmäistäni niin kuin rakastan itseäni:
Luuk. 10:27
Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Tämän aikakauden lopussa Jumala turmelee ne jotka ovat osallistuneet maan turmelemiseen eivätkä ole halunneet tehdä siitä parannusta uskon kautta Herraan Jeesukseen:
Joh. ilm. 11:
17 sanoen: "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit, siitä, että olet ottanut suuren voimasi ja ottanut hallituksen.
18 Ja pakanakansat ovat vihastuneet, mutta sinun vihasi on tullut, ja tullut on aika tuomita kuolleet ja maksaa palkka sinun palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja niille, jotka sinun nimeäsi pelkäävät, pienille ja suurille, ja turmella ne, jotka maan turmelevat."
...............................................
17. Sanoen: me kiitämme sinua Herra, kaikkivaltias Jumala, joka olet, ja olit, ja tuleva olet: että sinä olet saanut sinun suuren voimas, ja hallinnut;
18. Ja pakanat ovat vihastuneet, ja sinun vihas on tullut, ja kuolleitten aika heitä tuomittaa, ja sinun palveliais prophetain palkka maksettaa, ja pyhäin, ja niiden, jotka sinun nimeäs pelkäävät, pienten ja suurten, ja kadottaa niitä, jotka maan turmelleet ovat. Biblia.
Mutta tästä seuraavasta videostakin saamme iloita ja kiittää Herraa, että tämän kaiken pahuuden keskellä on vielä jäljellä Jumalan tahdon mukaista hyvyyttäkin, muistuttakoon tämä seuraava videokin meitä kaikkia siitä. Minulle tulee siitä ensimmäiseksi mieleen sanat "pala taivasta", kiitos Kaikkivaltias Jumala, että annoit minullekin sen kautta hyvän ja rauhaisan mielen.
Honza Bláha - open borders
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=K5ZmDkhqhW8[/youtube]
Kiitos Jumalalle näistä tämänkaltaisistakin ilonhetkistä ja saa ylistää ja kiittää Jumalaa kaikesta mitkä Hän on luonut ja rauha saa vallita ihmisten ja eläinten kesken ja hyvä tahto.
Kiitos Herra Jumala, sydämeni iloitsee ja kiittää sinua kaikesta, auta ja armahda meitä.
Ilm. 21:4
ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."