Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Syys 2014 20:29

tanu kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Ihana kertomus. Mielipiteitä? :angel:

https://artolehkamo.puheenvuoro.uusisuo ... -taivaassa

Sanoisin että ohi Raamatun opetuksen menee tällaiset "taivaskokemukset", vaikka ihanilta kuulostavatkin.
Kyllä Raamatun ja sen mitä sinne on kirjattu tulisi riittää uskoville.

Huomasin jälkeenpäin kans... Voi harmi!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Syys 2014 20:30

*
Pakko laittaa tänne koska nauroin itse kans. Tosi hassua!!! :shock: :D :lol:

https://www.facebook.com/video.php?v=857038644321447
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Loka 2014 07:32

*
Eikös se kuva puolesta itse kertoo meille jotain...?!? Eikö parannuksenteko olisi paikalla kans? Mielipiteitänne? :D Yksi lontoolainen fb-kamu kertoi että oli täällä Suomessa niin teen juomana opetteli juomaan kahvia niin on koukussa kahviin ja alkoi vapista jollei saanu näinä hetkeinä kahvia... :D

Image
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 01. Loka 2014 10:09

Niin, tuo kuva kertoo yhdestä epäjumalastamme ja sen palvonnasta.

Itse olin aikanaan kova juomaan kahvia ja migreeninhän se löi päälle
vieroitusoireina, kun sitä lopettelin, mutta onneksi meni nopeasti ohi,
kun vain sisukkaasti piti muutaman päivän kiinni päätöksestään selvitä
ilman kahvia.
Siivetön

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Loka 2014 11:03

*
Minäkin joskus jäin miettimään olenko minä kahvin palvojana eli palvon itseasiassa epäjumalaa? :? :roll: :?: No minulle ei tullut migreeniä vielä...hmm... Eli tarkoittaa etten ole epäjumalanpalvojana syystä ettei ole migreeniä? Sori tällainen tyhmä kysymykseni... :oops: En itse haluaisi palvota epäjumalaa mutta mistä tietäisin olenko vai en...? :oops:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juha » 01. Loka 2014 11:28

Minäkin joskus jäin miettimään olenko minä kahvin palvojana eli palvon itseasiassa epäjumalaa? :? :roll: :?: No minulle ei tullut migreeniä vielä...hmm... Eli tarkoittaa etten ole epäjumalanpalvojana syystä ettei ole migreeniä? Sori tällainen tyhmä kysymykseni... :oops: En itse haluaisi palvota epäjumalaa mutta mistä tietäisin olenko vai en...? :oops:

Eihän migreeni tarkoita sitä että jokin asia olisi epäjumala. Voihan migreenin saada vaikka kuinka monesta syystä.

Sitä, että onko jokin asia epäjumala, ei välttämättä ole niin helppo määritellä. Sanoisin että jokin asia on epäjumala, jos siitä on riippuvainen, (tietenkään ei puhuta nyt ruuasta jota on pakko syödä) kun se nousee niin tärkeäksi että sen takia jää muut asiat varjoon ja sen asian tekemistä ei pysty lopettamaan halutessaan. Itsekin juon kahvia ja pidänkin siitä, mutta en pidä sitä itseni kohdalla epäjumalana.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Loka 2014 11:37

Juha kirjoitti:

Eihän migreeni tarkoita sitä että jokin asia olisi epäjumala. Voihan migreenin saada vaikka kuinka monesta syystä.

Sitä, että onko jokin asia epäjumala, ei välttämättä ole niin helppo määritellä. Sanoisin että jokin asia on epäjumala, jos siitä on riippuvainen, (tietenkään ei puhuta nyt ruuasta jota on pakko syödä) kun se nousee niin tärkeäksi että sen takia jää muut asiat varjoon ja sen asian tekemistä ei pysty lopettamaan halutessaan. Itsekin juon kahvia ja pidänkin siitä, mutta en pidä sitä itseni kohdalla epäjumalana.

Ok hyvä etten ole epäjumalanpalvoja. Ja lisäksi tää kahvi maistuu kamalalle. :x Silti juon sitä. Iltaisin juon kuumaa kaakaota ja se maistuu hyvälle ei kun paremmalle kuin kahvi. :thumbup: Teetä en voi juoda herkän vatsan takia kuin vain iltaisin, yksi tai pari kuppia riittää syystä. Kaakaota en osaa juoda ilman sokeria mutta käytän luomu sokeria kans.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Loka 2014 12:07

Yllättävää että täällä keskustellaan aina siitä joka mulla on just meneillään :D ..yritän irrottautua kahvi riippuvuudesta :-P toinen päivä menossa ja päätä meinaa hiukan jomotella, mutta eiköhän tästä yli päästä :thumbup: kaks viikkoa oon ollu ilman sokeria ja olo on paljon parempi.Yöt nukun paremmin kuin aikoihin ja muutenkin on ihan reipas olo. Tuli vaan mieleen että tahtoo riippuvuuksista eroon terveyden vuoksi ja uskon Herran auttaneen jo täs sokeri asias, yllättävän helposti on menny tähän asti :)
systeri

ViestiKirjoittaja tanu » 01. Loka 2014 12:25

systeri kirjoitti:Yllättävää että täällä keskustellaan aina siitä joka mulla on just meneillään :D ..yritän irrottautua kahvi riippuvuudesta :-P toinen päivä menossa ja päätä meinaa hiukan jomotella, mutta eiköhän tästä yli päästä :thumbup: kaks viikkoa oon ollu ilman sokeria ja olo on paljon parempi.Yöt nukun paremmin kuin aikoihin ja muutenkin on ihan reipas olo. Tuli vaan mieleen että tahtoo riippuvuuksista eroon terveyden vuoksi ja uskon Herran auttaneen jo täs sokeri asias, yllättävän helposti on menny tähän asti :)

No sinähän kuljet selvästi johdatuksessa jos noin on... ;) :thumbup:

Ja varmasti Herra auttaa pääsemään riippuvuuksista eroon ja kulkee mukana vierellä.
Kaikki riippuvuudet on turhia paitsi yksi, nimittäin riippuvuus Herrasta Jeesuksesta.

Siunausta ja voimia riippuvuuksien selättämiseen!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Siivetön » 01. Loka 2014 14:31

Hienosti Tanu veti yhteen tuon asian! :thumbup:

Meidän elämäämme ei saisi hallita mikään muu kuin
Jeesus Kristus, emmekä me saisi olla riippuvaisia muusta,
kuin Hänestä!

Jos olemme riippuvaisia jostain muusta, olemme silloin
sen "jonkun muun" orjia.
Siivetön

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu